FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Marzec 28, 2006, 20:18:06 pm

Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Marzec 28, 2006, 20:18:06 pm
Witam!
Mam problem z polonezem GLI 1.6 na abimex`ie rok 1996. Wiec kabel sobie zrobiłem, oprogramowanie ?ci?gnołem i... nic. Czytałem gdzie? na forum, że trzeba wpisać nr seryjny nadwozia. Ja wpisywałem ale tam jest miejsce na 10 znaków a ja mam 17 w dowodzie, próbowałem wpisać 10 ostanich lub pierwszych, same liczby i same litery i nic.... co mam zrobić?!? Może mam zły program. Aha i jeszcze jak kabel podł?cze do gniazda samochodu a do komputera nie to check engine mryga. Wiem, że powinno mrygać ale chyba wtedy jak jest do kompa podł?czony.
PS. Sprawdzałem na wł?czonym zapłonie

Z góry dzięki za rady

Pozdrawiam
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: jankiel w Marzec 28, 2006, 22:18:26 pm
powinien mrugac check engine , a próbowałe? jaki program??
jak winaldl i do tego masz kabel to powinno dzialac
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Marzec 28, 2006, 22:34:18 pm
Wła?nie mam pliki jak monitor.exe polonez.exe i jakis jeszcze. Jeden z nich jest w polskiej wersji. Jest to program opisany na stronie http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=112. My?le, że może mam złego dosa i niema on w sobie obsługi com1. Czy to jest możliwe?
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: jankiel w Marzec 28, 2006, 23:23:17 pm
pobierz sobie program winaldl działa pod win ale max poc 98 a jak chcesz to podaj  maila na  to ci wysle mailem winaldl i tam s? schematy kabli przetestowane bo sam podł?czałem lapa do polda
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Marzec 29, 2006, 05:14:46 am
Mam laptopa z procesorem 386 i moge mu zainstalować windowsa 3.11. Czy ten sprzęt będzie współpracował z tym programem czy lepiej pożyczyć jaki? inny komputer? paszczak22@wp.pl
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: kan w Marzec 29, 2006, 08:53:25 am
Dos Ci wystarczy.
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Marzec 29, 2006, 09:32:30 am
A co do tego nowego programu czy win 3.11 moze byc? lepszy windows na nim niepojdzie.
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 29, 2006, 16:36:59 pm
OT. Czy tylko ja widze posta "kolegi" hehe Maximal1st ???
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: wesley w Marzec 29, 2006, 17:51:54 pm
A do Boscha laptopik 386 lub 486 z Win 95 podejdzie czy trzeba kombinować coś innego ? Też mam problem z komunikacją :cry: Mam program diagnostyczny z elektrody
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Marzec 29, 2006, 18:17:04 pm
Cytat: "Marcin#839"
OT. Czy tylko ja widze posta "kolegi" hehe Maximal1st ???

Nie jesteś sam :|
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: KANAL w Marzec 29, 2006, 20:04:14 pm
Cytuj (zaznaczone)
A co do tego nowego programu czy win 3.11 moze byc? lepszy windows na nim niepojdzie.

Mozesz miec nowy komputer i XPka, a pojdzie. Nie na XP ale na tym kompie :) Robisz dyskietke startowa, np pod 98. Uruchamiasz kompa z dyskietki i cieka bez najmniejszego problemu. Ja tak robie. Aha... sprawdz dobrze ten kabelek, czy oby napewno wszystko od A do Z jest tak jak na schemacie bo ja cos przeoczylem (nie polaczylem dwoch nozek ze soba patrz schemat - najprawdopodobniej 2giej z 3cia przy wtyczce COM). Jeszcze jedno... do kompa (w Poldku) podlacz tylko i wylacznie 3 nozki, tak zeby nic innego nie stykalo.
Po tym wszystkim odpalilem Atu i na monitorze mialem wszystko. Wolne obroty na kompie 875/900, na obrotomierzu troche ponad 1000. Przy wyzszych obrotach wskazania byly jednakowe. Temp. w Poldku ok 100st a na PC bylo 89st :D
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Marzec 29, 2006, 22:51:01 pm
A jesli chodzi o nr nadwozia to co z tym zrobić. Nijak ten nr niepasuje do programu  :cry:
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: kan w Marzec 30, 2006, 10:34:01 am
Co ty z tym numerem? To pewnie jest jaki? opis pliku albo nazwa pliku aby się połapac co jest z jakiego samochodu. Jak nie masz kolumny Poldków to to olej albo wpisz swój numer rejestracyjny :).
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: KANAL w Kwiecień 01, 2006, 09:46:15 am
kan, dokladnie... chodzi tylko o to zebys wiedzial co za autko diagnozujesz (jesli masz sznurek Poldkow) .... wiem ze caly przebieg diagnostyki mozna zarejestrowac i pozniej bez samochodu obejrzec na monitorze jeszcze raz.
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: Zak w Kwiecień 04, 2006, 23:28:08 pm
jankiel#1857,
prosze też o schemat i programik!
zak201@o2.pl
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Kwiecień 15, 2006, 22:47:58 pm
Witam ponownie!
Pogrzebałem w tym kabelku i faktycznie troszke namieszalem :-( ale wszystko poprawilem... kumpel elektryk jeszcze poprawił luty zeby niebyło zimnych i potwierdził poprawno?ć ze schematem. I... nic nadal niedziała. Czy możliwe jest, że przez złe poł?czenie doszło do uszkodzenia komputera ECM? Check engine mryga zaraz po tym jak podł?cze kabel do samochodu mimo że com nie jest podpiety do laptopa. Czy to normalne...? Chyba niebawem pojade do serwisu ale chociaż będe wiedział czy jest to moja wina czy komputera ECM.
PS. Sprawdzałem na kilku komputerach i na każdym niedziała... dlatego wykluczam wade sprzętu PC.
PS2. Win ALDL jest kilka typów komputera który mam wybrać? Pozatym jest inny schemat przewodu...
PS3. może jest kto? z kielc kto mogł by mi pomóc?
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Kwiecień 15, 2006, 23:02:56 pm
sprawdz czy nie robisz zwarcia miedzy pinami A i B zlacza ALDL (wg. schematu powinienes tam miec rezystor 10kOhm)... zwarcie miedzy A i B wywoluje procedure odczytu bledow przez mruganie kontrolki CheckEngine

teoretycznie sprawa wyglada tak dla zlacz ALDL... kiedy rezystancja miedzy punktami A i B jest:

1. zerowa (zwarcie) to komp mruga kontrolka (odczyt bledow przez liczenie blyskow)
2. okolo 3,9kOhm to komp wchodzi w procedure "testu fabrycznego" (cokolwiek to znaczy)
3. okolo 10kOhm to komp wchodzi w tryb pracy ALDL (i o ten tryb Tobie chodzi)

mozesz takze sprobowac wlutowac tam zamiast 10kOhm rezystor o wiekszej rezystancji... powiedzmy miedzy 12, a 20kOhm

jesli to nie pomoze to sproboj tego schematu (koledzy zapodali juz linka w innym topicu) tylko pamietaj aby nie montowac opornika R4!!!:

(http://winaldl.joby.se/interface.gif)
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Kwiecień 15, 2006, 23:09:52 pm
Kontrolka mryga bardzo nieregularnie i szybko... cos w stylu jak ci mryga kontrolka przy komputerze jak cos przegrywasz czy grasz w wymagaj?c? gierke. Gdzie? na forum wyczytałem że jak jest podłaczone auto z komputerem to mryga w taki sposób... interesuje mnie czy jest to normalne gdy tylko wloże piny do wtyczki a kontrolka juz szaleje?!?

[ Dodano: 2006-04-15, 23:12 ]
Niemontować R4 ale mam połaczyć przewodem te dwa kable od R4 czy całkiem je pomin?ć?

A od czego to zależy który kabel powinien być dobry?!? Ja przy samochodzie mam zł?czke 10 pin wiec my?le że ten przewód co mam powinien byc OK
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Kwiecień 15, 2006, 23:16:45 pm
byc moze jestes w tym "tescie fabrycznym".... nie wiem na 100%, musialbym to miec w rece  ;)

co do R4 to poprostu go wyrzucasz (ma tam byc przerwa)

na poczatek w tym kablu co juz masz wywal calkowicie rezystor R1 10k (wg. schematu z FSOAK) i zobacz czy czasem wszystko nie wroci do normy (w wielu przypadkach ALDL poprostu nie potrzebuje tego rezystora przy normalnej komunikacji po RS232).... jesli pomimo tego nie uda sie skomunikowac to wroc do rozwiazania z rezystorem ale zwieksz jego wartosc z 10k na 15k


co do tego ktory kabel jest lepszy... ten ktory Ci zadziala  8)
w tym schemacie ktory Ci zapodalem masz tranzystor ktory odciaza i separuje zlacze ALDL od RS232... rozwiazanie na 3 rezystorach (to na FSOAK) jest najprostsze i dosc skuteczne ale byc moze nie zawsze...
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Kwiecień 15, 2006, 23:20:12 pm
Sprawdzałem miernikiem i opór wacha się koło 10k

[ Dodano: 2006-04-15, 23:21 ]
AHA a czy to jest ważne kiedy stacyjke przekręce i czy jest ważne czy jest silnik odpalony czy nie?!?
Tytuł: Brak komunikacji z komputerem, nieprawidlowy numer nadwozia
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Kwiecień 15, 2006, 23:24:57 pm
powinienes moc sie polaczyc w kazdej sytuacji (w koncu m.in. po to laczysz sie aby obserwowac wielkosci zwiazane z praca silnika i ewentualnie regulowac je... nie zrobisz tego przeciez skutecznie na wylaczonym silniku...)