FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Simon_Tuner w Kwiecień 02, 2006, 17:00:43 pm
-
Welcome
Ostatnio pisałem że mi poldon wcina chłodziwo, teraz zalukałem że jak ma prawie 90 to należy trzymać się z dala od głowicy, raz przez przypadek miałem styczno?ć przy prawie 90 to do dzi? jeszcze mnie skóra boli. Dobra do rzeczy. Poprostu wydaje mi się że jak kiedy? było mało płynu w zbiorniczku to zassał pewn? ilo?ć powietrza i jak jest nagrzany to grube przewody s? poprostu jak parówki po gotowaniu, maj? efekt pustki, jakby niczego w nich niebyło. Płynu do zbiorniczka dolałem, nic. Próbowałem tego tricka z przepustnic?, żadno powietrze nie ma zamiaru z tamt?d wypełzn?ć jedynie płyn.
I co robić ?? Spuszczać cały płyn ?? Szkoda trochę bo na cieplejszy okres planuję poważniejsze modyfikacje. ;)
Pozdro, pozdro :mrgreen:
-
Po nagrzaniu przewody powinny byc twarde.Jesli tak nie jest to znaczy ze korek nie trzyma.Nie mogl sobie zassac powietrza,no chyba ze brakowało z litr płynu i po dolewce zdołal sie zapowietrzyc...
Próbowałem tego tricka z przepustnic?, żadno powietrze nie ma zamiaru z tamt?d wypełzn?ć jedynie płyn.
jakiego tricka??
Moze powinnes go po prostu odpowietrzyc.
Jesli znika Ci płyn,sprawdz czy nigdzie nie ma przecieków,czy nie ma tez sladów płynu w oleju...
-
Je?li chodzi o tricka to wyja?niam:
Odpi?ć przewód od podgrzewania przepustnicy, poprzec co dobrze się odpowietrza, ale ja taego próbowałem i nic.
Co do przewodów to ci?gle parówa, twarde s? gdy jest zimny. Co do płynu to możliwe że brakowało 1-go litra. Co do korka to niewiem, powinien być dokładnie przykręcony ???
Narazie ;)
-
Mi też ubywa płynu raz na dobę musze mu uzupełniać jakie? 0,75l.
Ale ja trafiłem , że to uszczelka pod głowic? bo zamiast oleju mam winiary dekoracyjny :mad:
Ile może kosztować uszczelka pod głowicę do 1.4 iczy wymiana jest taka sama jak w zwykłym poldku ( tzn. 16 gle)? :?
-
Ile może kosztować uszczelka pod głowicę do 1.4 iczy wymiana jest taka sama jak w zwykłym poldku ( tzn. 16 gle)?
:mrgreen: :roll:
zamiennik to 100zł oryginał to 200-250zł.Wymiana jakies 150zł...
Zajrzyj TUTAJ (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2886)
A "fachowej pomocy" zaczerpnij Z TAD (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=9703)
[ Dodano: 2006-04-02, 17:47 ]
Je?li chodzi o tricka to wyja?niam:
Odpi?ć przewód od podgrzewania przepustnicy, poprzec co dobrze się odpowietrza, ale ja taego próbowałem i nic.
wyzej masz przewody z nagrzewnicy, wiec tam staraj sie go odpowietrzyc...Co do korka to niewiem, powinien być dokładnie przykręcony ???
co do korka topowinien byc sprawny...
-
jakie? 1,5 miesi?ca robiłem uszczelke u mnie płyn poszedł na zewn?trz.
koszty uszczelki to w zależno?ci od jak? będziesz sobie życzył od 70 do około 200zł i radze brać t? droższ?. do tego dochodzi planowanie głowicy i koszty robocizny ok.150 zł no i reszta płyn, olej. radze poszukać dobrego zakładu ja nie poszukałem i podejrzewam że czeka mnie kolejne ?ci?ganie głowicy
-
ja za uszczelkę dałem 160 zł. Mam pytanie - w korku od zbiorniczka wyrównawczego jest taka mała zdaje się dziurka - ona powinna być odetkana? Wiem że głupie pytanie, ale... A kiedy? miałem dziuraw? nagrzewnicę to 1-2 litry płynu dolewałem co kilka dni ale nie czułem żeby się zapowietrzał czy co? takiego.
-
powinna byc odetkana, bo przez nia chyba wylatuje nadmiar cisnienia
co do: Co do przewodów to ci?gle parówa, twarde s? gdy jest zimny. Co do płynu to możliwe że brakowało 1-go litra.
odkrec korek jak jest zimny, plyn powroci a parowki przestana byc parowkami :mrgreen:
U mnie jest tak, ze jak sie rozgrzeje to zasysa gdzies plyn i w zbiorniczku go nie ma. potem jak odkrece korek to plyn w magiczny ;) sposob powraca do zbiorniczka.
sprawdz czy nie jest pod dywanikami mokro. mi ostatnio znikneloponad litr plynu
, ale nigdze nie widzialem zeby byl wyciek, wiec myslalem ze moze uszczelka pod glowica, ale w woleju plynu tez nie bylo. wiec dolalem i dzis mi pieprznela nagrzewnica i mi sikalo po nogach, wiec juz wiem gdzie znikal plyn :mrgreen: :mrgreen:
-
w korku jest zaworek zwrotny ma za zadanie przytrzymywac cisnienie w ukł?dzie kiedy auto bedzie nagrzane.
do tego dochodzi planowanie głowicy i koszty robocizny ok.150 zł no i reszta płyn, olej
ja nie planoweałem,zreszta w roverze nie mozna zbytnio "zbierac głowicy" jedynie ja "Przyszlifowac".Mnie sie udało ale robiłem to na zamienniku na którym mozna sobie na minimalne krzywizny pozwolic,uszczelka jest grubsza od metalowego oryginału.
-
Już kiedy? o to pytałem: po kiego walca ma być ci?nienie w układzie chłodzenia i nie otrzymałem satysfakcjonuj?cej odpowiedzi.
-
CHYBA zeby temperatura wrzenia sie podniosla, ale tego nie jestem pewien :mrgreen: ;)
-
Ale glikol ma i tak wysok?. ;)
-
ale nie kazdy leje glikol :mrgreen: ;)
-
CHYBA zeby temperatura wrzenia sie podniosla, ale tego nie jestem pewien :mrgreen: ;)
to wlasnie jakos tak bylo wlasnie..
wyzsze cisnienie rowna sie wyzsza temperatura wrzenia - no ale kto nie uwazal na fizyce to teraz zadaje glupie pytania :P
-
Nie ma głupich pytań, s? tylko głupie odpowiedzi.
Nie pytałbym je?li odpowied? byłaby tak oczywista.
Mój sprzęcior cały swój żywot je?dzi z ci?nieniem atmosferycznym w układzie chłodzenia i żyje i dobrze się ma.
-
Nie ma głupich pytań, s? tylko głupie odpowiedzi.
Hmmmm czy to bylo do nas? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
-
Moj sprzecior zrobil 20km bez chlodzenia, rozerwalo tylko zbiorniczek wyrownawczy i jezdzi dalej wiec czym sie tu przejmowac ;)
-
Nie ma głupich pytań, s? tylko głupie odpowiedzi.
Hmmmm czy to bylo do nas? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Ależ sk?d, to taka stara m?dro?ć ludowa... ;) :mrgreen:
-
Sam nie wiem czym to jest warunkowane,poprzedni silnik rovera jezdził bez cisnienia w układzie i było ok,a obecny bez korka na zbiorniczku za kazdym razem wygotuje płyn...
-
Ja mam w korku na chłodnicy zdjęty ten zaworek i jest wszystko ok.
-
uszczelka jest grubsza od metalowego oryginału.
TYLKO dzięki temu mój samochód żyje :shock: Głowica splanowana ponad normę i to sporo ("fachowcy") :cry:
znaczy się ja mam metalow? ale nie oryginał
-
a jak poznac ze pompa od wody dziala prawidlowo??? :shock:
-
szczerze mowiac to nie wiem jak w prosty sposob to sprawdzic
a co do tematu to sprawdz czy zaworek na cienkim przewodzie przy wylocie z glowicy ten kolo kolektora ssacego dziala
u mnie przy sciskaniu wezy slychac jego stukanie