FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Gumiś#593 w Kwiecień 03, 2006, 15:43:08 pm
-
Koledzy powiedzcie mi co to sie dzieje, że jak na pracuj?cym silniku odkręcę korek wlewu oleju to bardzo dmucha z komory i słychać głuche dudnienie. Dodam że miałem remont silnika i głowicy jakie? niecałe 40tys. temu.
-
jak bardzo dmucha to masz przedmuchy a to chyba nie dobrze :roll: mam nadzieje ze znow glupoty nie napisalem :mrgreen:
-
No wła?nie wiem że co? niedobrego się dzieje. Tylko co to może być. Dodam, że jest to silnik Plusa 1.6 GLI. Tylko bardzo dziwne że ta szybko się co? dzieje po remoncie. Dmucha do?ć porz?dnie!
-
u mnie tez dmucha; z tego co pamietam (jak pisali ludzie na forum), to tak ma chyba byc
-
Hm! Jak miałem wcze?niej "BORWICZA" to tego dudnienia nie było wcale, a dmuchanie to wsumie też było słabiu?kie:) a przejechałem nim 250tysiecy bez remontu. A w Pusiku niedługo po remoncie a już się co? takiego dzieje. I nie wiem czego to przyczna?
-
tak ale jak mocno dmucha to tak nie pownno byc, a powiedz mi prosty test czy jak dasz wiecej gazu i masz odkrecony korek to chlapie olejem czy nie?? jak chlapie dosc mocno to masz przedmuch i to zle a jak nie to mozesz jedzic, tak jest wedlug tego co slyszalem ale za to nie recze :mrgreen: opinia mechanika
-
Z tym chlapaniem to za chwile zobacze jak wyjde do auta bo nie sprawdzalem tego. :cry:
-
Jak dmucha, to zawory. Skoro robiłes niedawno remont, to na pewno masz zawory do regulacji ( ponownej po dotarciu jesli w ogóle przedtem ci je regulowali ). Skoro miałe? robiony remont, to pier?cienie już wykluczam.
[ Dodano: 2006-04-03, 16:13 ]
Jak ci chlapie olejem, no to już pier?cieni dawno nie masz.
-
Jak ci chlapie olejem, no to już pier?cieni dawno nie masz.
Dokaldnie tak, mi nie chlapie, cale szczescie :D
-
A co maj? zawory do dmuchania przez korek wlewu oleju?
-
A co maj? zawory do dmuchania przez korek wlewu oleju?
No to czemu tak dmucha?
Sprawdzałem i nie wyrzuca oleju tamtędy jak się przygazuje!
-
Napisałem: przedmuchy na zamkach pier?cieni. To jest jedyne rozs?dne wytłumaczenie je?li twierdzisz, że niedawno remont robiłe?. U mnie też dmucha, a kompresja na poziomie 10.5 atm.
-
no to jak nie wyrzuca to nie masz wcale takiego wielkiego przedmuchu jeszcze jeden test wloz palec tylko bez przesady przygazuj i zobacz czy na palec chlapnie i jedno pytanie czy przez korek oleju ci nie dmucha olejem?? Jak nie to naprawde nie masz sie czym martwic chociaz to tez nie norma bo mi dmuchalo ale mialem tak luzny korek ze lepiej nie mowic a u mnie wszystko ok :D
-
normalne że dmucha.Tłoki poruszaj?c sie robi? pęd powietrza który znajduje uj?cie w odkręconym korku oleju
-
normalne że dmucha.Tłoki poruszaj?c sie robi? pęd powietrza który znajduje uj?cie w odkręconym korku oleju
No tak bo dmuchać to dmuchało delikatnie zawsze ale teraz jest to silny podmuch i w dodatku dudniz tamt?d gło?no i dlatego mnie to zaniepokoiło.
Jedno co się dzisiaj dowiedziałem że mój silnik ma hydrauliczne regulatory do zaworów. Heh nawet nie wiedziałem no w poprzednim poldku tego nie miałem :)
-
Panowie te podmuchy to pochodz? rzeczywiscie z nieszczelnych tłoków ale te podmuchy nie wychodza bezposrednio z obudowy klawiatury, tylko ze skrzyni korbowej i za posrednictwem odmy dostaj? sie sie do górnej częsci silnika (otwór niewiele wyzej ponad szklankami). Wiać bedzie zawsze, różnica polega na tym czym wieje, jezeli tylko resztk? niespalonych gazów to jest oki. Zle jest wtedy gdy dmucha nam olejem. Olejem dmucha wtedy gdy pierscienie olejowe sa zuzyte lub panewki. Olej wycieka spod panewek, a pęd gazów wydechowych które dostały sie do skrzyni korbowej zabiera je do odmy,a przez odme pod osłone klawiatury i do filtra powietrza. Dlatego tez padaj?cy silnik mozna poznac przez obejrzenie filtra powietrza. Jezeli bedzie on czarny i zaolejony to juz wiemy sielnik jest nieszczelny i w dodatku bierze olej.
-
Podjechałem do mechanika i mówił żeby się tym nie przjmować. Olej nie chlapie ani nic. Te typy tak maj?. No więc bede jezdził tak dalej .
Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie tematem.
-
Mogę tylko dodać ze swojej strony, że w moim poldofordzie było podobnie plus chmurka niebieska na zdjetym korku i skończyło się remontem.
Pozdr :)
-
Do momentu braku niebieskiego obłoczka można jeżdzić.
-
Nawet mnie nie straszcie ze znowu remont. I tak dużo mnie on już skrobn? po kieszeni. Więc wystarczy. Chmurki niebieskiego dymu żadnej nie widać. Samo dmuchanie to tam luz. Ale przerażaj?ce jest to dudnienie spowodowane dym dmuchaniem. :eek:
A powiedzcie mi czy takie zjawisko to tylko w sumie głowice uszkodzi? Kurde chyba się tym za bardzo stresuje. Ale lubię mieć w aucie wszystko jak należy:)
Dodam, że oleju nie dolewam od wymiany do wymiany.Więc oleju nie pali.
-
No to czym się tak stresujesz? Wsiadaj i ?migaj! Bo przeżywasz jak stonka wykopki. ;)
-
No to czym się tak stresujesz? Wsiadaj i ?migaj! Bo przeżywasz jak stonka wykopki. ;)
dokaldnie w czasie jak bedziesz siedzial na forum i zastanawial sie co jest to ci panewki do walu przyrosna i nie pojezdzisz a tak jezdzi dmucha nie chlapie ci olejem ani do filtra ani przez korek znaczy ze dmucha w normie
-
Spokojnie poprostu pytalem co się z tym może stać!
:lol:
-
Spokojnie poprostu pytalem co się z tym może stać!
:lol:
Nic... ;)
-
Spokojnie poprostu pytalem co się z tym może stać!
:lol:
Nic... ;)
I to jest najważniejsze :)
Pozdrawiam!!!
-
normalne że dmucha.Tłoki poruszaj?c sie robi? pęd powietrza który znajduje uj?cie w odkręconym korku oleju
No tak bo dmuchać to dmuchało delikatnie zawsze ale teraz jest to silny podmuch i w dodatku dudniz tamt?d gło?no i dlatego mnie to zaniepokoiło.
Jedno co się dzisiaj dowiedziałem że mój silnik ma hydrauliczne regulatory do zaworów. Heh nawet nie wiedziałem no w poprzednim poldku tego nie miałem :)
Ja mam plusa i jak mi pasek zerwało to mechanik przyjechałe i odkręcił korek i jak zakreciłe to on nawet tam nie patrzył i powiedział że pasek a jak odkręciłem to dmucha, ale ponoć w polonezach to zęcz normlana, nie czuje żeby mocy stracił ale nie ma za bardzo z czego, po za tym do 100 to mam 20 sekund ale na 2 kręci gum? na asfalcie i nie iwem wywalam katali żeby lepiej się zbierał......
-
katalizator ci wiele nei da :P , najwyzej lekko odmuli auta, bedzie szybciej (troche) wkręcało sie/schodziło z obrotów , ja juz mam plan modyfikacji wydechu :twisted: powinno to troszeczke bardziej odmulic wydech niz wywalenie katalizatora ;)