FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Bronx_1.5GLE w Kwiecień 04, 2006, 07:47:55 am
-
Witam nie bardzo wiedzialem gdzie sie podpiac wiec tak lece wczoraj na autostrade rozpedzam sie ledow 70km/h a auto w takie drgania jakbym jechal po kostce , ide poogladac opony porwac koalmi wszystko ok wiec co to mzoe byc ??
za chwilke jade na trzesawke zobaczyc czy moze ni ma jakis luzow w zawieszeniu...
ale watpie ,przeglad mialem 3 tyg temu.
Acha kola wywazone bez babli itp...
:shock:
-
Witam - ja podejrzewam u Ciebie jedna rzecz, mianowicie: nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale wprzednim zawieszeniu, sa takie plastikowe podkladko-tulejki po stronie pasazera przy kole. One sa z plastiku wiec co jakis czas trzeba je wymieniac. Wiele razy juz je wymienialem, kosztuja cos okolo 5zł. Mialem tez drgania, a po ich wymianie wszystko jest OK. Potrzebne sa 2 takie podkladki. Nie pamietam czy one sa po obu stronach auta, ale cos mi sie wydaje ze tylko po prawej stronie. Moze nazywaja sie one "podkladki stabilizacyjne", ale nie jestem pewien. W sklepie beda wiedziec o co chodzi.
Pozdrawiam - Maverick
-
ja proponuje pojechac do wulkanizacji i sprawdzic kola na wywarzarce.koszt nieduzy bo tylko 7 pln za kolo.
-
kola byly sprawdzane , nie bardzo kapuje z tymi podkladkami ... moze chce ci sie wstawic fotke z manuala gdzie to jest? :)
-
To jest w miejsu gdzie jest kolumna kierownicza, tyle ze z drugiej strony, od strony pasazera. Sa tam dwie sruby, gorna i dolna i pod nia wchodza te podkladki.
Z ksi?żki naprawa i eksploatacja:
"Nakrętka samozabezpieczaj?ca z WKŁADKˇ PLASTYKOWˇ ?ruby
mocuj?cej obudowę przekładni do nadwozia".
Naprawa jest bardzo prosta - sciagasz kolo, odkrecasz te dwie sruby pocujace i wyciagasz z gniazd te plastykowe wkladki i wymieniasz je na nowe.
Jestem na 99% przekonany, ze to jest powodem dolegliwosci twojego poldasa.
A jesli to nie pomoze, to bedziesz mial wkladki nowe, a one maja duzy wplyw na sterownosc auta i stabilne prowadzenie.
-
Jak na mój gust tak się zachowuj? gałki, ale jak mówisz, że miałes? sprawdzane. Nie zaszkodzi jeszcze sprawdzić ręcznie. Chwyć za koło i poruszaj nim mocno na boki, jak będzie co? stukać, to można też zobaczyć gołym okiem, która gałka jest lu?na.
-
Sprawdz jeszcze krzyzak na wale. Ja mialem to samo.
Chodzi oczywiscie o wal ktory idzie od skrzyni do mostu
-
Dokładnie jak u mnie... jechać się nie dało, ?rodek samochodu tak drżał że hej... a win? - krzyżaki
-
wiecei co to bylo !!!! myslalem ze padniemy
na trzesawce nic nie wskazalo , p/t na rolkach nic nie trzesie wiec rybka co jest grane
no to do kolegi wulkanizatora przdnie kola wszystko gra sciagamy tylne lewe a tam od wewnatrz na polowie kola w rowu gdzie sie mocuje ciezarki zawalone blotem
dal na wywazarke to do wywazenie bylo cos 90g
wywalilismy to bloto i wszystko gra :)
kurde takie cos a szlo sie wqurwic ostro :/
no ale poszukam te plastiki bo i tak mam jakas nad lub pod sterownosc od 80km/h i nie idzie wyczajuc co to.
Dzieki za pomocy
pozdro
Bronx
[ Dodano: 2006-04-05, 15:08 ]
Z ksi?żki naprawa i eksploatacja:
"Nakrętka samozabezpieczaj?ca z WKŁADKˇ PLASTYKOWˇ ?ruby
mocuj?cej obudowę przekładni do nadwozia".
zaraz mnie szczeli :/
podaj rozdzial strone najlepiej :)
:bier:
-
Zrobie fotke dzi? i wysle Ci na maila.
http://img87.imageshack.us/my.php?image=obraz00520md.jpg
Nie wiem jak sie wstawia miniatury, ale tutaj masz link do zdjecia.
-
Dzieki za fotki
kurcze zmienialem wspornik wlasnie ze 2-3 tyg temu
a sruby wziolem stare
ale tam chyba zadnych podkladek nie bylo ..... :shock:
ide zobaczyc stary wspornik
...
cholera nie usmiech mi sie
...
wielkie dzieki za foto!
Bronx
DODANO :
kurde nie znalazlem starego wspornika:/ , tylko folie z nowego
pisze tam:"wspornik kompletny z smarowniczka"
ale przyznam sie ze jak wyciagalem sruby byly bez plastikowego
a nieprzypomina mi sie aby ten wspornik mial te plastiki...
zrobilem taki numer:
skrecilem kola max w lewo i poszedlem ruszac , zauwazylem ze moge ruszac kolami prawo lewo ok 0,5-1cm w kazda strone
co jest do cho*ry ?
zaznaczam iz na trzesawkach diagnosci nie wykrywaja zadnych luzow :?:
-
a kierownice zablokowales by sie nie mogla odkrecic ??
-
a kierownice zablokowales by sie nie mogla odkrecic ??
tak , zablokowalem