FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: FAN w Kwiecień 04, 2006, 17:04:49 pm
-
nie moge wyregulowac ręcznie reflektorów :(
Lewe ?wiatło jest za wysoko a prawe za nisko.
moze to jest wina pneumatyki :?: :?:
czy jak odł?cze te węzyki przy ?witłach to one opadn? :?: :?:
pomózcie
pozdro
-
to nie jest pneumatyka tylko hydraulika... jesli regulacja reczna na silowniku przy reflektorze nic nie daje to naprawdopodobniej masz problem z mocowaniem odblysnika (zwierciadla) w samej lampie... byc moze cos sie tam zatarlo
czy lampy reaguja na ruchy pokretla regulatora polozenia wysokosci swiatel w kabinie?
-
Osfald, masz racje moja pomyłka, chodziło mi o hydraulike
reaguj? na regulator położenia
-
wypada pogratulowac dzialajacej hydrauliki... :) ja niestety zmienilem na elektryke...
opisz mi jeszcze czy regulacja reczna szwankuje Ci na obu silownikach czy na jednym? a moze dojechales pokretlem regulacji recznej do oporu? jesli tak to jest tam jeszcze sruba regulacyjna pozwalajaca na regulacje zwierciadla zarowno w pionie, jak i poziomie...
-
Je?li wstępn? regulacj? dojechałe? do końca to musisz wyci?gn?ć cał? t? regulację ( jest mocowana na zatrzask) i w ?rodku jest dodatkowa ?ruba któr? można wykręcić co spowoduje wypchnięcie odły?nika i podniesienie strumienia ?wiatła.
-
Mam pytanko, odno?nie tej regulacji hudraulicznej, kilka lat temu działao to jako tako, a tearz w ogóle nie reaguje na ruchy pokrętłem, dodam że nie ma nic w tych wężykach, czy tam co? ma być?? jaki? płyn? ewentualnie czy da się go jakos dolać do tego układu??
-
da sie dolac... opis naprawy jest tu: http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=45
-
ewentualnie czy da się go jakos dolać do tego układu??
mialem okazje naprawy regulacji swiatel, lecz spec ktory to montowac mial powiedzial zeszkoda pieniedzy na to gdyz to za chwile znow i tak sie popsuje, gdyz to poprosty tak tandetnie jest zrobione..
-
Hmm.. Zapoznalem sie z tym artykulem i musze sprobowac. Z tym ze u mnie chyba chodzi o cos innego. Bo plyn w przewodach mam, twarde sa jak cholera. A moge sobie krecic i nic sie nie zmienia..
-
Lupo te przewody sa twarde i bez plynu...
-
Lupo te przewody sa twarde i bez plynu...
Ale podobno plyn jest. Mechanik jak regulowal zawory to stwierdzil: "O i plyn w tych przewodach jest - znaczy sie dziala" - ja na to ze nie - zdziwiony byl mocno.
-
u mnie tez plyn czesciowo byl... jednak w wiekszosci go nie bylo :mrgreen:
-
mialem okazje naprawy regulacji swiatel, lecz spec ktory to montowac mial powiedzial zeszkoda pieniedzy na to gdyz to za chwile znow i tak sie popsuje, gdyz to poprosty tak tandetnie jest zrobione..
podobno to firmy Hella, wiec niemiecki szajs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
A istotne jest by wlac tam plyn hamulcowy (tak jak to opisuja w artykule) czy nie ma znaczenia co wlac?
-
mialem okazje naprawy regulacji swiatel, lecz spec ktory to montowac mial powiedzial zeszkoda pieniedzy na to gdyz to za chwile znow i tak sie popsuje, gdyz to poprosty tak tandetnie jest zrobione..
podobno to firmy Hella, wiec niemiecki szajs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Helli jest pompka... silowniki sa chyba innej firmy ale nie jestem pewny...
co do plynu to wlej tam cos co jest odporne na warunki atmosferyczne (jesli chodzi o plyn hamulcowy to trzeba uwazac ze wzgledu na korozje...), jest tego troche
-
Dzieki Osfald :bier:
-
a u mnie dzialalo do ziemy w obu swiatlach (94 r) a teraz juz tylko w jednym ale wezme sie za to tylko z tym plynem hamulcowym to troche nie bardzo wrazie wycieku ale cos sie wymysli
-
Osfald mam pytanko a sk?d wziołe? sterowanie elektreyczne i wogóle ile Ciebie taki interes wyniósł bo z tego co wiem i mi się wydaje to mam popękane te pokrętka i lipa ponoć z naprawy bo trza bałoby je jako? zakleić...A to wolałbym orginalne sterowanie a elektryczne ja dział i wogóle??
-
Dzięki Osfald jednak nie bede sie tym bawił bo nie ma sensu skoro to sluży do opuszczania ?wiateł, u mnie tył już dawno siedzi i na przegl?dach jest wszystko dobrze więc jak nie widać róznicy to po co przepłacać
-
a po to przeplacac, zeby miec wszystko sprawne, i zeby w razie czego podczas sprzedazy napisac, ze w samochodzie jest elektryczna regulacja swiatel :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;) ;)
-
Chlopie to tylko polonez i newet jak bedziesz mial klime el szyber szyby wszystkie el lusterka grokliny akupresura i ch... wie jeszcze co to nie dostaniesz nie wiadomo jakiej kasy a pozatym auto ma jezdzic a nie dokladac do neigo, za el regulacje swiatel nikt nawe 1zl ci nie dolozy a wydac chocby 100zł za zbedny szczegol to ja dziekuje wole dac 200zł i kupi el szybki przynajmniej bede mial z tego jakas frajde ze nie musze korbowac a swiatel nawet nie mialem potzreby regulowac
-
Chlopie to tylko polonez
Moze dla Ciebie :mad:
-
e tam. ja tam lubie jak wszystko mam sprawne (w polonezie tez hehehe ;) ) i w ogole. A poza tym poldek to jest moje hobby i przynajmniej moge sobie w nim pomajsterkowac :smile:
-
jesli chodzi o elektryczna regulacje swiatel to niedlugo pojawi sie na FCT moj artykul lopatologicznie traktujacy ten temat... koszt calosci... okolo 70zl (nowe silniczki z lanosa, regulator wlasnej konstrukcji, przewody i troche pracy) ale mozna to zrobic za 50zl (czesci uzywane w dobrym stanie)
-
Wystarcz? dwa silne silniczki. Troche inwencji własnej i logicznego my?lenia z podł?czeniem kabli. Koszt może nawet nie przekroczyć 50 dych. :roll:
-
męczyłem się z tym dzisiaj pół dnia... tylko palce se pocharatałem jak próbowałem te odpowietrzaj?ce szpileczki posci?gać.........zamiast płynu hamulcowego wlałem płyn od wspomagania kierownicy, bo akurat taki miałem pod rek?... jeszcze działa, ale co będzie jutro nie wiadomo...
Wiecie może od jakiego samochodu elektryczn? regulację mozna by spasować??
-
od Lanosa... potrzebne Ci silniczki i regulator.... silniczki znajdziesz u kogos na Allegro, a regulator mozesz nabyc u mnie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=102367049
sam regulator to prostokatna kostka mocowana od tylu do tej obudowy widocznej na zdjeciu w aukcji... odczepiasz go i mocujesz w wybranym miejscu w polonezie, silniczki montujesz w lampach, rozkladasz wiazki elektryczne, podpinasz zasilanie i zrobione. Na silownikach i regulatorze masz odpowiadajace sobie oznaczenia... artykul na stronie FSOAK: http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=74
-
W moim aucie hydrauliczna regulacja nie działała od samego pocz?tku . Jednak nie to jest problemem gdyż działała regulacja ręczna :) a przynajmniej do niedawna działała gdyż w jednym z reflektorów pojawił się problem. Po wyjęciu siłownika hydraulicznego okazało się że ten długi biały plastik, który zahaczony jest o takie oczko w odbły?niku pokruszył się (dosłownie) przez co nie ma możliwo?ci regulacji . Zastanawiam się teraz sk?d mam wzi?ć, czym zast?pić ten plastik? Proszę o pomoc lub wszelkie podpowiedzi!
Pozdrawiam wszystkich
-
Jedynie to szroty odwiedż bo w sklepie tego nie dostaniesz raczej ;)
-
ja ten plasticzek dostałem w sklepie , jedna uwaga : s? do dupy :) potrzebowałem dwa - kupiłem 6 . Zakladaj?c je na t? końcówke z kulk? chwyć plsticzek w kleszczyki b?dż kombinerki i na chwilke wsadż do gor?cej wody --> szybko na odbły?nik i po sprawie . Każda próba zalożenia tego badziewa na zimno kończyła sie jego pęknięciem .
-
thomas#1840, pozostaje jeszcze opalarka :twisted:
-
thomas mozesz powiedziec tego nazwe bo tez potrzebuje a nie moge sie z gosciami dogadac w sklepie
ps poprosze o link do zakaldania elektrycznej regulacji swiateł
-
A ja mam sprawn? regulację nawet po dzwonie :) Chociaż mi mówili, że nie będzie działać :)
I niestety jest co? takiego, że ?wiatła ?wiec? jako? pod skos :mrgreen: Nie wiem czy tak ma być? Żadna regulacja nie pomaga bo tylko się obniżaj?/podnosz?. W przyszłym tygodniu mam przegl?d, to zobaczę, ale pewnie dostanę zj.eby, że miałem dzwona i nie przeszedłem badania po naprawie :)
-
Znalezlem ten temat i chciałbym go odkopać ;) mam nadzieje ze mnie za to nie zjecie :mrgreen: bo jest bardzo stary ;) czy ma ktoś może zdjęcie jak ma wkomponowany potencjometr regulacji świateł. Zastawiam się nad montażem tego czegoś bo nie chce mi sie naprawiać hydrauliki żeby zaraz znowu się popsuła ;)