FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Marcyg w Kwiecień 13, 2004, 11:24:46 am
-
Pytanie jest krótkie.
Czy można włożyc zamiast 1,4 16V - 1,6 16V. Chodzi o kompa (czy pasuje) oraz o osprzet. Wiem, ze wymiary zewn. są takie same, ale co z reszta. Mój silnik się konczy i chyba nie opłaca się naprawiać. Czeka mnie wymiana.
Pozdrawiam
Marcyg.
-
odpowiedŹ też jest krótka:
można - tak na marginesie była krótka seria plusów z 1.6 16v rovera - jakiś czas temu widziałem nawet taki for sale :roll: co do kompa to śmię wątpić że podejdzie z 1.4 - jest pewnie inne oprogramowanie, ale tu nie będę się wypowiadał bo nie jestem pewien...
122konie ... mniamuśnie :roll:
-
122konie ... mniamuśnie
Tylko 111KM .... ale i tak mniamuś.
Co do przekładki to szczeże powiem że nie wiem. AndrewS miał sprawdzić czy podejdzie zamiana kompa 1,4 Rover na 1,4 Poldrover. NIby są takie same ale inne. Samo to że w Poldku jest cztery przewody sterujące wtryskiwaczami a w starszych roverach jeden. Pozatym dochodzą sprawy immo i innych tego typu rzeczy. Mechanika nie powinna sprawaiać problemu poza zbyt małą średnicąwewnętrzną kolektorów ssącego i wydechowego (w końcu co 1,6 to nie 1,4). Można pokombinować z oryginalnymi olektorami ale to już będzie z daleka pachniało przeróbką.
Bardzo jestem ciekaw takiego przeszczepu bo sam mam taką chęć zrobićprzerzutkę ale narazie kasy i czasu nie mam za dużo. Życzę powodzenia i mam nadzieję że podzielisz się z nami swymi doświadczeniami.
Co do kompa z 1,4 to jeśli jeŹdzisz na LPG to tam i tak tylko kąt zapłonu i wolne obroty są zależne od sterownika benzynowego. Reszta i tak nie ma wpływu na jazdęaua na LPG.
POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.
-
Tylko 111KM .... ale i tak mniamuś.
fakt... zagalopowalem się a zwracałem uwagę innym (oj głupiś ty głupi :cry: )
i 145 Nm (przy 127 w 1.4)
-
POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.
Hehe nie ma to jak skromność - innych wielkich :)
-
:partyman: Ale to juz bylo i nie wroci wiecej... :partyman:
A dokladniej: http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=182 :) I nic w zasadzie nie jest jasne co do tego tematu :) Najlepiej zrob to jako (???) pierwszy (???) :roll:
-
Cóż.
Silnik 1.6 i tak jest bez osprzętu (na szrocie koło Wielunia - 1600 PLN z papierami). Wszystko trzeba przełożyć z 1,4. Przypuszczam, że auto będzie jeŹdzić, ale jaki będzie efekt, niewiadomo. Być może zwiększenie pojemności nie zostanie w pełni wykorzystane. Trzeba sprawę przemyśleć, lub skonsuktować z magikiem.
Pozdrawiam.
Marcyg.
-
Nie wiem, czy tu jest co konsultować z magikami. Jest silnik w (tak sądzę) atrakcyjnej cenie i... do odważnych świat należy. Przed swapem u siebie oprócz radości też miotały mną wątpliwości czy to wszystko się powiedzie.... Moim zdaniem: Nie myśl tyle, tylko (o ile masz kasę), to bierz tego 1.6 i wymieniaj. Wtrysk powinien sobie poradzić se zmianą pojemności.
I jeszcze jedno: proszę o JEDNOKROTNE naciśnięcie przycisku "Wyślij" przy wysyłaniu postu. ;)
-
POczekaj na wypowiedŹ innych wielkich Roverowców.
Hehe nie ma to jak skromność - innych wielkich :)
A co. 1,9m mam więc mały raczej nie jestem.
Tak na poważnie to może nie wiem wszystkiego o roverach ale starczy looknąć do Artykułów na PTK czy WW na AK :mrgreen: . Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości :twisted: co do mojej wiedzy to niech pisze do mnie na priva. Pozatym ciężko pracuję na miano speca od roverków więc proszę się nie śmiać ;) .
-
hmmmm,jesli jest kasa to można wszystko :) i sporo czasu tez trzeba :(
-
mnie sie poza tym śni :) 2.0 :)
-
Roverek siem znudził?? Oturbij dziada! :twisted: :lol:
-
ekhmmmm :mad: mam na myśli 2.0 16V :twisted:
-
mało jest 16v fiatowskich ;P
-
dobra napisze po raz trzeci o jakim silniku mówie!!!!!!! :mad: :D Rover 2.0 16V kapuje ktoś????? :D :D
-
jak szaleć to szaleć ! 2.0 z serii 400 ma w zalezności od wersji 136 -140 koni ale to mało może lepiej wersję 420 gsi (ooo oznaczenie jak poldek...) turbo - równe 200 kucyków
albo np gwiaŹdzisty Pratt&Whitney R-4360-53 (MA 3854 konie) a najlepiej dwa - by mialy równy ciąg co my na to? moga być kłopoty ze zmieszczenie ale coś się wymyśli :roll:
...powinniśmy napisać scenariusz do matrixa 4 matrix - rekonwalescencja ;) ...
-
ech spokojnie,ja serio mówiłem,jakbym miał kase to taki silnik + przeróbka całego przodu była by no problem,POWIEM WAM TAK :) JAK WYGRAM W LOTTO TO TAKI SILNIK WSADZE DO POLDKA :) I NIECH SIE LUDZIE POTEM MAJA NA BACZNOŚCI BO CHIPTUNNING RÓWNIEŻ WTEDY BYM ZROBIŁ :) JAK SIĘ UDA TO Z MIEJSCA ZATRUDNIAM MROŻKA,BRATQA SERKA :),PITERA :) WOJ-A :) NO I JESZCZE KOGOŚ :) SIEBIE NP :) :) :)
-
witam! mam! 16.16v rovera! niestety jescze! nie w aucie! osobiscie posiadam poloneza 1,5.gle czyli jescze na gazniku! chcialbym zamontowac w nimwlasnie ten silnik! powiedzcie mi drodzy Panowie! jak wam sie to widzi? i wogule ile mnie to wszytko moze wyniesc!?? za raszre czesci?
-
a masz sam silnik czy z osprzetem? Bo jak sam, to poplyniesz.. zadzynajac od pompy paliwa, ZUPELNIE innej elektryki (elektroniki wlasciwie 8) )przez alternator, rozrusznik, wtrysk i inne cuda wianki konczac na mocowaniach.. kasy f_pizdu i troche ci bedzie potrza,
-
ale 2.0 rovera to niestety nie była seria K owa liczy silniki (1.3 w prehistorii) 1.4, 1.6 1.8 i V6 o poj 2.0 lub 2.5 (nie pamiętam).
2.0 to prawdopodobnie (tutaj moge się mylić bo zgaduję) spadek po hondzie.
-
witam! mam! 16.16v rovera! niestety jescze! nie w aucie! osobiscie posiadam poloneza 1,5.gle czyli jescze na gazniku! chcialbym zamontowac w nimwlasnie ten silnik! powiedzcie mi drodzy Panowie! jak wam sie to widzi? i wogule ile mnie to wszytko moze wyniesc!?? za raszre czesci?
Wiec tak musisz najpierw zmienic belke pod silnikiem a tu jest 1 problem bo rover bylrobiony tylko na szerokim zawiasie a ty pewnie masz waska zawieche, nastepnie musisz przespawac mocowanie akumulatora na 2 strone, nastepnie musialbys zmienic bak paliwa bo poldoroverze jest inny do tego dochodzi zmiana wydechu na ten od rovera gdyz poczatek wydechu idzie po lewej stronie a do tego dochodzi cala instalka elektryczna wiec jest tego troszke duzo do przerabiania :D
-
witam! mam! 16.16v rovera!
Ile chcesz to go od ciebie odkupię jeśli z papierami oczywiście.
Jeśli chodzi o przekładkę zamiast zwykłego OHV to w cenzura kasy i roboty. W Poldroverze jest inne praktycznie wszystko związane z silnikiem i przednim zawieszeniem. Jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby kupić jakiegoś poldrovera z zajechanym silnikiem i wtedy robić przekładkę.
W zwykłym poldku robora jest wykonalna ale naprawdę trudna. Spytaj AndrewSa ile kosztowało go czasu i pieniędzy wsadzenie tego silnika do Fiata. W polonezie będzie niewiele łatwiej.
PS. Jeśli ten silnik jest bez osprzętu to zapomnij. Same podzespoły do tego silnika cię zjedzą finansowo.
-
W zwykłym poldku robora jest wykonalna ale naprawdę trudna. Spytaj AndrewSa ile kosztowało go czasu i pieniędzy wsadzenie tego silnika do Fiata. W polonezie będzie niewiele łatwiej.
dokladnie wiazka elektryczna itp. itd. trzeba dodac ze ja bylem w komfortowej sytuacji bo mialem wszystkie czesci z rozbitego poldorovera ojca
mam chyba gdzies na plycie archiwalne forum z fso ptk to czarne wiec moze uda mi sie odswiezyc ten watek :-)
sprawdzalem moj fiat nie zapalil na kompie od rovera 214 Si byc moze to wina immo
-
sprawdzalem moj fiat nie zapalil na kompie od rovera 214 Si byc moze to wina immo
Teraz to siębędziesz chwalił ;) ale rok czasu musiałem cię o to prosić :twisted: .
-
cos dla tych ktorzy chca sie pobawic w 1.6 rovera-jesli ta karoseria jest zdrowa to w niej chyba jest duzo mniej przerobek niz w zwyklej od polskiego silnika. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30179448
-
wiec tak mam papiery na ten silnik! mam wogule rovera z ktorego jest ten silnik wyjety! zawieszenie ma szerokie (1994) jesli chodzi o tumik to niewidze problemu w przelozeniu pierwszej czesci na druga strone! interesuje mnie najbradziej jak ten silnik pasuje do szkryzni! czy jest identyczny jak 1.4?? i jak si ema mocowanie silnika rovera a mocowanie serii!
-
mocowanie roverka jest pozione chyba a w sserii masz tam ustawione pod konkretnym kontem więc bez wymiany belki się nie obędzie
-
skrzynia ma inny walek sprzeglowy i kolnierz. pod maska wspolne dla 1.4 i 1.5/1.6 sa jedynie wygluszenie, chwyt powietrza i zbiornik spryskiwacza :D
-
, chwyt powietrza
Które to.
No nie zapominajmy jeszcze o pompie hamulcowej i serwie (ale przewód łączący jest już chyba inny). AAAAamortyzatory też i przekładnia kierownicza, no i końcówki drążków. A i jeszcze wachacze.
Na tym chyba się kończą podobieństwa.
Co do wydechu to nie taka prosta sprawa. Kolektor wydechowy jest inny niż w ROverze. POzzatym zupełnie inny niż w poldku. CHyba że masz kontówkę i spawarę to se poradzisz.
Z kolektorem ssącym można jakoś sobie poradzić bo na fotach na AK taki kolektor właśnie miało osławione ATU 1,6.
Niemniej jednak napewno będziesz potrzebował inną belkę pod silnik, drążek stabilizatora (do 1,4 albo 1,9), skrzynię biegów dedykowaną do 1,4. Resztęmożna jakoś dorobić.
jeśli chodzi o spasowanie skrzyni i silnika to nie powinno mieć znaczenia.
PS. Ile kosztował cię ten silnik jeśli nie tajemnica.
-
tak jak kilka osob juz tu napisalo imho ta przerobka nie ma sensu. warto by sie brac za cos takiego tylko jesli mamy jakas ciekawa bude (df, borewicz, przejsciowka itd) i jesli mamy dawce czesci.
najprosciej by bylo kupic 1.4 z zajezdzonym silnikiem (nie trudno bedzie takie znalesc, ludzie wogole nie dbaja o te silniki), wymienic silnik, kompa i smigac :).
-
hmm? czyli skrzynia w 1.4 jest inna niz w 1.5? a skrzynia od 1.4 podejdzie do 1.6r? z mocowaniem belki sie liczylem ze czeba bedzi ezmieniac! wydech to jak mowi nieproblem ! spawara do łapy i sie zrobi z rur! na gientarce! to ju zsa szczeguly! najbawazniejsze to wogule zamocowac ten silnik!i go odpalic! hmm pmusze sobie jakos z tym poradzic! przeecierz niebede kupował poloneza 1.4 zeby wsadzic silnik 1.6 :) :)
heh! silink mnie kosztowal 1800zl przejechane ma ok 70tys !
-
Chcę kupić takie autp najlepiej Atu 1,6 16V gdzie można jak ktoś wie niech da znać....
proszę. Ma 122 konie???
-
zu[czek]: skrzynia od 1.4 rozni sie od skrzyni do 1.5 walkiem sprzeglowym i kolnierzem, reszta czyli trybiki i inne bebechy sa niestety takie same :)
piotrekw2: taki poldek byl jeszcze nie dawno na allegro, po tjuniku optycznym i o ile dobrze pamietam cena byla cos kolo 10 tysiecy. silnik ma 111 koni i 145Nm@3500, pojemnsc 1577 o ile sie nie myle
-
co prawda aukcja sie skonczyla, ale jeszcze popatrzec mozna:
poldek 1.6 16v (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=29424159)
jak widac niewiele drozszy od poldka 1.4 16v (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=30233073) z tego samego roku.
-
czyli jakby przlozyc kolniez i walek sprzeglowy to podejdzie do 1.6 rovera?? i czy poza mocowaniem silnika to sa wszykie przerobki?? takie powazniejsze? (nielicząc wydechu)??
-
silnik u niemca z osprzetem mozna kupic za 100-200 euroi mozna pokombinowac majac komletyn nawet z chlodnica i skrzynia itd
-
nie nie! ja chce zachowac polonezowska skrzynie! wiec pytanie moje jest take czy da si ezmeinic kolnierz iwalek od poldorowera i czyu do 1.6 , 16v bedzie to pasowalo! aha i jak z chlodnica? moze dalo by sie zaadoptowac miedziana od poloneza??
-
chlodnice mozesz sobie zamontowac dowolna, byleby pasowala i miala podobna pojemnosc, jesli bedzie za mala bedzie sie po prostu szybciej grzal.
masz sprzeglo do tego silnika? bo tak btw to nowe kosztuje cos kolo 400 pln (chyba 500 z wymiana)
-
OOO wysoko mierzysz. Widziałem w poldku zamontowane 1.8 16V. Był dosc długi. Belka pod chłodnicą było odchudzona to szerokosci koniecznej do podtrzymania chłodicy. Do tego b. długie dr. reakcyjne zamocowane tuz przy zaczepie holowniczym.
-
czyli jakby przlozyc kolniez i walek sprzeglowy to podejdzie do 1.6 rovera?? i czy poza mocowaniem silnika to sa wszykie przerobki?? takie powazniejsze? (nielicząc wydechu)??
Kołnierza i wałka sprzęgłowego nie przełożysz. TO jest jako całość w skrzyni. lepiej poszukać skrzynki do 1,4 kompletnej. Powinno wszystko podejść do 1,6 spokojnie. w końcu te silniki różnią się tylko pojemnością i elektroniką.
silnik u niemca z osprzetem mozna kupic za 100-200 euroi mozna pokombinowac majac komletyn nawet z chlodnica i skrzynia itd
Kto mi kupi jeden taki z papierami ;). nie musi być kompletny byleby był blok, głowica i komputer sterujący.
-
Widziałem w poldku zamontowane 1.8 16V. Był dosc długi. Belka pod chłodnicą było odchudzona to szerokosci koniecznej do podtrzymania chłodicy. Do tego b. długie dr. reakcyjne zamocowane tuz przy zaczepie holowniczym.
coś chyba nie tak - jesli chodzi o silniki ROvera serii K to one mają te same rozmiary - więcej to są te same bloki silników, tylko VVC jest większy o kilka mm.
-
Możliwe - nie wnikałem. To był egzemplarz wystawowy zrobiony w FSO. Miał 1.8 16V rovera. Silnik wyglądał jak seria tylko był dłuższy - wniosek miał inna srednicę cylindrów.
-
na stronie www.powertrainltd.com jest pdf z danymi tych silnikow wszystkie trzy silniki a nawet 4 bo dwie wersje 1.8 maja takie same wymiary !! wiec poldek byl dluzszy z innego powodu moze przez klime wspome itp.
-
może inna skrzynia - tzn powertrania, a nie FSO
-
Nie wiem. Pamiętam że silnik był większy niz oryginał, a belka miała 5cm szerokosci.
-
Odswiezam w?tek, kupiłem padake poldrovera i mam chec zrobienia swapa do borewicza.Sam silnik 1.4 jest zajechany , wiec mysle o 1.6 16v. Ale czy ktos w koncu wsadził 1.6 16v w osprzęt 1.4 ??.Kolega jedzie do Angli za 2 tygodnie i musze się zdecydowac jaki silnik zamówic !!.
-
Wkładać to nie wkładałem ale widziałem 1,8 pod mask? poldka. Naprawdę tylko wybitni specjali?ci odróżniliby go od 1,4. A jeszcze jakby zastosować pokrywę górn? rozrz?du z poldka to chyba dałoby się doj?ć tylko po numerach silnika.
jest natomiast nieco problemów z elektronik?. Nie to żeby 1,6 czy 1,8 nie pracowały na ECU z 1,4 bo powinny (przy odpowiednich wtryskiwaczach) ale nie os?gn? 100% fabrycznej mocy. Z ECU roverkowym jest problem bo ma zaimplementowany immobiliser wewn?trz i nawet nie idzie samemu zamienić kompa z rovera do rovera. TYlko serwis (i kilku dobrze wtajemniczonych :twisted: ) jest w stanie go odblokować coby był uniwesalny.
Pozostały osprzęt powinien podej?ć bez problemu. Zasadniczo to elementy typu kolektor ss?cy, wydechowy (no chyba że rurowy i uda ci ?ię go pol?czyć z poldkowym wydechem), pompa wspomagania (no chyba że chcesz założyć przy okazji wspomę - ?wietna my?li ale nieco więcej rze?by w samym aucie), klimy (jak ze wspom?) i alternator s? "zbędne". No chyba że róznica w kosztach z czy bez będzie "?miesznie mała" to nawet warto wzi??ć i sprzedać w kraju to co się nie przyda.
Obowi?zkowo trzeba jednak wzi??ć listwę wtryskow? z regulatorem ci?nienia i wtryskiwaczami szczególnie je?li będzie to więcej niż 1,4.
Na koniec kilka słów o samym borku. Sam kiedy? marzyłem zapodać tak? maszynkę tyle że z silnikiem 1,8 i mostem o przełożeniu 4,55 (z trucka). Niemniej jednak ogrom przeróbek mnie nieco odstrasza. Po pierwsze całkowicie zmienione przednie zawieszenie. Po drugie kupe dłubania z elektryk?. No ale skoro masz "dawcę" to tylko przekładać. Reszta to już raczej kosmetyka ;). No chyba że zechcesz założyć wspomę czy klimę ale to już materiał na niezły artykuł ;).
-
Czyli komp tez raczej orginalny od konkretnego silnika , z tym się liczyłem choc na LPG moze miec to mniejsze znaczenie. S? moze jakies namiary na posiadacza tego 1.8 ?.
A Ci "wtajemniczeni" to s? osi?galni dla mnie bo jak kupie tez komuter to bez tego na nic się zda. A tak swoj? drog? ciekawe co immo blokuje zapłon czy zasilanie w benzyne ??, sa przypadki ze tylko benzyne a wtedy na LPG wszystko jest OK .
-
Z tego co ja sie zastanawiaem to 1.8 ozeniłbym z osprzętem z 1.4 i jedynie założył wtryskiwacze od 1.8 (o ile pasuja). A w sumie na gazie i tak sie ?miga cały czas...
-
Tak kolego Olo. Wtryskiwacze pasuj? bo wygl?daj? identycznie tylko maj? większ? wydajno?ć. Prawdopodobnie na sterowniku od 1,4 na PB będzie on miał jakie? 95% mocy nominału. Na LPG faktycznie może nie być straty w stosunku do analogicznej wersji z oryginalnym ECU. Nawet przy IV generacji LPG.
-
Moze gdzies to juz było napisane , ale z jakiego modelu samochodu pochodzi ten 1.8 który mozna wkleic z osprzetem 1.4 ?.Ma ktos oznacaenie producenta ??
Zaczełem temat drazyc i narazie widze że to jakas nietpowa jednostaka, a moze rzadko spotykana :(.
-
1.8 - trochę go było - Lotu Elise (pierwsze wersje 120 km , potem był 1.8 VVC 150km a teraz Toyota 1.8 180km), MG F, LandRover Freelander, czy były rovery serii 400 z 1.8 to nie wiem - widywałem tylko 1.6. Więcej mi do głowy nie przychodzi :)
-
czy były rovery serii 400 z 1.8 to nie wiem - widywałem tylko 1.6. Więcej mi do głowy nie przychodzi
Być to pewnie i były nawet 200 tyle że w Polsce pewnie bardzo mało popularne. Aczkolwiek silniki s? osi?galne. Tylko ta cena 2000+VAT.
-
Czas mija , a ja wciaz bez silnika. Uparłem się na 1.8 ale naprawde to rarytas. S? miejsc ze mozna kupic Rovera 416 za 100 funtów rozbitego , ale nie 418 ,o takich wcale nie słychac. Jak tak dalej pujdzie skoncze na 1.6 , ale bede miał niedosyt.
-
Zdobycie silnika 1.8 seri K , jest niemozliwe :(. Trafiaja się ale to VV, wiec trzebaby cał? elektronike przeszczepiac. Mozna i tak ale to koszty mocno podraza. Sprowadzenie rozbitka to koszt około 5000-6000 PLN. To juz jest głupota tyle w Poldka ładować. Kolega siedzi w Angli co prawda nie ma pojęcia o samochodach , ale w tej miejscowosci jest wielki skład rozbitków do sprzedania. Chodzi tam często jak moze i 1.8 ( w wersji analogicznej z PN) nie było .
Pozostaje chyba juz tylko 1.6 16v ( tych jest od cholery), albo szukac zupełnie innego silnika - dorabiac dystans i wałek sprzęgłowy. Sam nie wiem co robic ?.
-
jest mozliwe. Nawet na samym allegro. tylko ze cena za zwykle 1.8 to 3700 przebieg 20tys. km chyba, a 1.8 wersja 136 koniuff za 5.000zl.
powiedzial bym raczej ze zdobycie 1.8 jest niemozliwe do ceny 3000zl. od 3000 cos sie moze i znajdzie.
dlateo jak juz pisalem tu i tam, zastanawiam sie mocno nad 1.6 chyba ze nadarzy sie jakas okazja i bedzie tanio 1.8 (hahahah) ;)
-
Zawsze można kupić gołego 1,8 VVC i przerzucić głowicę z 1,4. Do tego komputer z 1,4 pracuj?cy na większych wtryskiwaczach i powinno zabanglać. Jak kto? je?dzi na LPG to tym mniejsze powinny być problemy z uruchomieniem i jazd?.
-
A ciekawe czy roverka by spasował ze skrzynk? od dohc
w najlepszym wypadku potrzeba by było zrobić zamiankę kołnierzuków. no ale czy takowe s? zamienne.
w najgorszym flansza i wałek. no ale był by ?więty spokój bo ta skrzynka 1,8 roverka lekko utrzyma
-
Zawsze można kupić gołego 1,8 VVC i przerzucić głowicę z 1,4. Do tego komputer z 1,4 pracuj?cy na większych wtryskiwaczach i powinno zabanglać. Jak kto? je?dzi na LPG to tym mniejsze powinny być problemy z uruchomieniem i jazd?.
Bocian, nie pomylilo ci sie ze zwyklym 1.8?
A tak z innej beczki: czy u was tez smierdzi w zbiorniczku wyrownawczym benzyna albo czyms podobnym? Borygo tak nie "pachnie" ani olej :?
-
Bocian, nie pomylilo ci sie ze zwyklym 1.8?
A nie wiem. Z tego co gdzieś siędoszukałem to cała idea VVC zawarta jest w głowicy. Dół silnika wygląda na identyczny dla wersji z i bzz VVC.
Z głowicą z 1,4 moze być tylko jeden problem. Wielkość zaworów. No ale mając głowicę z VVC można zrobić super mega Tuning (przez duże T) i zapodać zawory z VVC które są znacznie większe od tych z 1,4. W sumie zabawa przednia ale jest szansa zyskać jeszcze nieco KM i Nm. W połączeniu z polerką kanałów dolotowych i wylotowych uzyskujemy to co sam Dave Andrews opisuje na swojej osławionej stronie. :mrgreen: :mrgreen:
-
chlopaki, troche co prawda bylo w tym temacie o 2.0 16v rovera, ale nie ma tego czego nie wiem. z jakiej "rodziny" jest ten silnik 2.0 16v, bo nigdzie nie moge znalezc info o nim?? http://www.allegro.pl/item86229191_silnik_rover_2_0_16v.html
kiedys chyba gadalem z Bocianem o nim i Bocian mowil ze jest znacznie wiekszy od 1.4 itp, ale i tak mnie ciekawi jaka to rodzina, bo takie silniki, to w sumie dziwne dla mnie, ale tanie sa.
przepustnica z tego co widze to taka sama jak w k16 :mrgreen:
-
to być chyba seria T
-
czy jezeli silnik ma dobra kompresje, to tym samym oznacza ze nie bedzie bral oleju??
i czy kompresja 11 na kazdym cylindrze to dobra czy nie??
-
czy jezeli silnik ma dobra kompresje, to tym samym oznacza ze nie bedzie bral oleju??
i czy kompresja 11 na kazdym cylindrze to dobra czy nie??
Na pytanie Ci nie odpowiem bo nie pamietam jaka kompresje powinien miec 1.4, ale ja mam pytanie? Czyzbys natrafil na jakiegos 1.6 albo 1.8?? :mrgreen:
-
oby sie udalo :mrgreen: :mrgreen: chociaz nie jest tak rozowo jak by sie wydawalo
(tekst jak z jakiejs piosenki hehe)
-
zgadza sie to jest seria T, i 11 atm to chyba wynik jako tako, ja w swoim 1.4 mialem na 4 cylindrze 16 atm, a na innych ok 14,5 ; 15 zapytam na forum roverkow o wiecej danych o nim na razie mam tyle z google
http://www.torquecars.co.uk/Rover/220-gti-engine.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine niestety po angielsku
a tu fajny link tez po angielsku o serii K w Lotusie Elise
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/vvcrover.html
-
cisnienie zalezy od silnika
np. duze fiaty powinny miec 10.5 bara ,ale polonez (silnik wzmocniony) juz 12-12.5 bara
sprawdzalismy u faceta w BMW 5 rekinie silnik 6-cyl 2.0 po przebiegu 50kkm (nowy silnik byl wstawiany) to skali zabraklo i trzeba bylo wziac manometr do diesli
skurczybyk mial 15.5 bara praktycznie rowno na wszystkich garach
-
zgadza sie to jest seria T, i 11 atm to chyba wynik jako tako, ja w swoim 1.4 mialem na 4 cylindrze 16 atm, a na innych ok 14,5 ; 15 zapytam na forum roverkow o wiecej danych o nim na razie mam tyle z google
http://www.torquecars.co.uk/Rover/220-gti-engine.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine niestety po angielsku
a tu fajny link tez po angielsku o serii K w Lotusie Elise
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/vvcrover.html
co do tych 11 to chodzi oczywiscie o silnik 1.8 :D
-
cisnienie zalezy od silnika
np. duze fiaty powinny miec 10.5 bara ,ale polonez (silnik wzmocniony) juz 12-12.5 bara
sprawdzalismy u faceta w BMW 5 rekinie silnik 6-cyl 2.0 po przebiegu 50kkm (nowy silnik byl wstawiany) to skali zabraklo i trzeba bylo wziac manometr do diesli
cenzura mial 15.5 bara praktycznie rowno na wszystkich garach
KGB, ale ile powinien miec 1.8 rovera :smile:
-
no wlasnie ile, kurde?? bo tylko to znalazlem "compresion ratio 10.5:1"
-
to jest stopien sprezania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_spr%C4%99%C5%BCania
i to jest co innego niz cisnienie sprezania
-
Senn#1869,
nie wiem
takie dane powinny byc w ksiazkach serwisowych silnika - sprawdz na forum rovera :smile:
-
kiedys sie interesowalem 1.6 16v w roverze to pamietam ,ze napewno bylo 145Nm znacznie nizej niz 1.4 16v ,wiec raczej nie w 4500
no i 111KM
przynajmniej taki silnik mozna bylo zamowic do Poloneza (od wejscia ATU w 1996 - nawet w reklamie z piosenka "zabierz mnie do siedmiu rzek..." byl najazd na doope ATU i tam widniala naklejka 1.6 GLI 16v Multipoint Intection)
co do immobilaizera to raczej mozna zaadaptowac stacyjke
w GSI nie ma problemu bo masz czerwony klucz uczacy immba
albo obejsc immba i dac zwykla stacyjke (tylko nie wiem jak obejsc immba -nie trudnie sie w samochodach "inaczej" sprzedawanych)
-
jest 416sli
111KM/6000
145Nm/3000
ten silnik byl montowany w polonezach
od 1.4 rozni sie tylko srednica tloka ,wiec wystarczy wymienic tloki i kadlub z cylindrami ,no i moze glowice - teoretycznie oczywiscie ,bo skrzynia korbowa jest chyba pasowana na kolki z kadlubem (z cylindrami)
-
no nie wiem KGB, tu jest napisane co innetgo http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
............................................................1.4....................1.6.
|rednica cylindra x skok tłoka [mm] ......75,0x79,0........80,0x79,0
(chyba ze na odwrot to napisali :) )
skok tloka ten sam, ale inne srednice cylindra
-
no tak ,sorka ,zle przeczytalem ,zaraz edytuje posta by nie wprowadzal w blad
-
Jak byłem w Holandi to stał na sprzedaż Rover 216Gti to chyba te 130KM
Silnik z góry wygl?dał tak samo jak polonezowskie 1.4
Chcieli za niego 200euro ale byli skłonni zej?ć z ceny
A i jeszcze miał bogate wyposażenie
-
od 1.4 rozni sie tylko srednica tloka ,wiec wystarczy wymienic tloki i kadlub z cylindrami ,no i moze glowice - teoretycznie oczywiscie ,bo skrzynia korbowa jest chyba pasowana na kolki z kadlubem (z cylindrami)
Dokładnie skrzynie korbowe s? inne. w 1,4 tu;eje cylindrów s? tzw. mokre. W 1,6 i 1,8 s? już półsuche bo nie wytrzymywały naprężeń i pęlały po pocienieniu ?cianek tulei.
-
No wiec dlaczego PowerTrain podaje inne parametry mocy i momentu?
-
u?pienie imo w kompie to koszt jaki? 100-200zł i można banglac
i wcale nie stpsuje się do sprzedawanych inaczej tylko do wszelkiego rodzaju swapów :mrgreen:
-
Powróce do ci?nienia sprężania, wg kilku ksi?zek, w których miałem okazje sprawdzać do 1.4 podaj? 1,2MPa. Poza tym, jest wzór, który w przypadku braku danych daje możliwo?ć obliczenia, dla 4-suwowej benzyny jest 0.12-0.13 x stopień spężania, dla ZS 0.17-0.20 x stopień sprężania [MPa]
-
Jako że sprawa nie została wyjaśniona wyciągamy :)
Immo w roverkach mieści się w kompie czy jako osobna czarna skrzyneczka bo już złupiałem i nie wiem brać kompa, koło i przepustnice z 1,6 czy karmić to z instalki 1,4
-
Immo w roverkach mieści się ... jako osobna czarna skrzyneczka
która mówi komputerowi czy ma dziaŁać czy nie. Gdybym miaŁ dostęp do roverka z immo mógŁbym spróbować jakoś to rozpracować.Pogadamy na miejscu ze sprzedawcami i zobczymy co z tego wyniknie...
koŁo zamachowe i sprzęgŁo warto brać bo może mi się przyda jak będę kombinowaŁ z 1,8VVC (takie moje marzenie). a nawet jeśli to będzie można obadać jak się to ma do sprzęgŁa fiorda 190mm więc koŁo bierzemy w końcu to integralna część silnika ;).
-
lookaash, to zalezy co chcesz osiagnac? Chcesz jezdzic na elektronice z 1.4, czy z 1.6?
1.4
Komp zostaje ten sam
Czujnik polozenia walu ten sam
Wtryskiwacze na odpalenie moga zostac, a pozniej zobaczysz. Van zmienial na mocniejsze.
Przepustnica ta sama
Kolo zamachowe zostaje
1.6
Komp z 1.6 np: MKC 104032, MKC 103460, MKC 103462, MKC 104030, MKC 104031, MKC 103480
Czujnik połozenia walu moze zostac z 1.4
Wtryskiwacze tez mozesz na poczatek zostawic oryginalne z 1.4
Przepustnica prawdopodobnie bedzie potrzebna oryginalna co wiaze sie z modyfikacja lub zmiana kolektora dolotowego. Moj 1.6 mial problemz falowaniem obrotow. Byc moze komp z 1.6 nie za bardzo wspolpracowal z przepustnica z poldka.
Kolo zamachowe z 1.6
Bedziesz musial zdjac immobiliser z kompa, ewentualnie zdobyc komputer plus puszka immo z rovera, do tego schemat jak to podlaczyc. Generalnie z tego co pamietam to sygnal z immo wchodzi na pin 13
Modyfikacja wiazki oryginalnej polega na innym podpieciu wtryskiwaczy. Ponizej rysunek pogladowy
http://img99.imageshack.us/img99/9138/kostkirover6kq.jpg
-
Chcę jeździć na elektronice z 1,6.
Ad:
Kompa nie mam
Czujnik położenia wału mam (1,6)
Wtryskiwacze oryginalne mam
Przepustnicy nie mam
Koło zamachowe mam (1,6)
Jak działa immo? Zdaje się, że jest to oddzielna puszka, może daje tylko np. stałe +12V do kompa? Jak co, można napisać do mnie na priva, jeśli istnieje obawa o niezgodne z prawem wykorzystanie wiedzy takowej :)
Przepustnica z 1,6 bez problemu podejdzie do kolektora Al?
Czym (w skrócie) różnią się te komputery?
Pzdr :)
-
Generalnie zasada dzialania immo jest taka, ze puszka daje sygnal (nie wiem w jakiej postaci) na 13 pin komputera. Jesli cos sie nie zgadza to komp puszcza tylko wtryskiwacz na 1 cylinder z tego co pamietam. Iskra chyba jest.
Przepsutnica podejdzie jesli chodzi o montaz, ale jest zdeczka inna. Nie ma silnika krokowego na sobie. Najlepiej jak bys sobie obejrzal kolektor dolotowy od Roverka i zobaczyl jak to jest rozwiazane. Krokowiec jest oddzielna czescia i reguluje doplyw powietrza przed przepustnica.
Kompy sa po prostu od wersji 216, 416 i z roznych lat. Co konkretnie maja innego nie jestem w stanie powiedziec. Byc moze jedne moga sterowac klima itp.
-
Niestety nie przypatrzylem się, jak wygląda oryginalna przepustnica z rovera. Dzięki za podpowiedzi. Niestety, na razie będę zmuszony pojeździć na gratach z 1,4, ale z pewnością kiedyś włożę oryginalny komputer, jak skończę kompletować części.
-
Też bym pojeździł na elektronice z 416 ale jak spiąć bezawaryjnie przepustnicę silniczek rokowy i całą resztę do kolektora i gratów z poldrovera 1.4???
Ta wersja była by najtańsza bo wiązkę silnika nożna dostać za grosze, kompa też a immo oszukać
a posiadam też koło zam, 1.6 i czujnik halla z 1.6
może ktoś ma pomysły?? :roll:
[ Dodano: 20 Cze 2008 19:36 ]
wówczas łatwiejsze by było przejście na 1.8 :mrgreen:
[ Dodano: 20 Cze 2008 19:40 ]
prawdę mówiąc mam dojście do wiązki 1.6 i kompa z 416 potrzebuję tylko schematu eletrycznego 416 i może uda się wykombinować wszystko samodzielnie tak jak swapa?
ale ostatnio nie mam Weny twórczej :oops: :P
-
prawdę mówiąc mam dojście do wiązki 1.6 i kompa z 416 potrzebuję tylko schematu eletrycznego 416
Ale o co Ci konkretnie chodzi?
-
Senn#1869, Chcialbym porównać wiązki, podłączenia, kostki, piny, itd
eentualnie sprawdzić wartości prądowe , wszystko porównawczo po to by zmontować elektrykę i kompa z 416 zachowując klektor przepustnicę z poldrovera 1.4 ponieważ nie widzę potrzeby kombinować z dolotem pwietrza rurami dookoła silnika montując kolektor z 1.6 czy 1.8.
Po prostu w założeniu mam montaż orginalnej elektryki do mojego k16
chyba że jest coś o czym nie wiem...
pozdrawiam
-
Sprawa jest taka: Założyłem 1,6 16v na osprzęcie z 1,4. Na wtryskiwaczach z 1,4 nie odpalał wogóle. Założyłem wtryskiwacze z 1,6 Bosch 280 150740 razem z listwa i regulatorem ciśnienia. Teraz odpala, ale tylko z rana. Gdy zgaśnie, już przez długi czas nie idzie go odpalić.
Wtryskiwacze, regulator? Jaką wydajność i jakie oznaczenie wtryskiwaczów posiadacie/polecacie :? ?
-
A może pompa paliwa nie daje rady?
-
Gdy w budzie siedział 1,4 nie było żadnych problemów, więc od stania by sie raczej nie zepsuła.
Inna sprawa, że teraz mam trochę pokręcony el. przewód paliwowy, mimo wszystko dalej czekam na sugestie nt. listwy wtryskowej.
-
Odpalic powinien bez problemu. Ewentualnie moglby sie dlawic pod obciazeniem. Do 1.6 wtryski powinienes miec w okolicach 180-190 cc/min. Od 1.4 masz 149cc/min
-
1.6 na wtryskach 1,4 pali i jeździ więc nie tędy droga. sprawdź ciśnienie paliwa na listwie. 1,6 jest bardziej wymagające co do ciśnienia paliwa
-
Regulatory ciśnienia różniły się między pojemnościami?
-
ja mam regulator z 1,4
ale 1,4 na słabej pompie paliwa praktycznie nie marudziło. 1,6 cały czas
-
Panowie, sprawa rozwiązana :) Winnym okazał się czujnik położenia wału. Zmylił mnie tym, że po kilku h stania odpalał. Założyłem ten z Rovera 400 1,6 - musiałem nadcinać kostkę, aby pasował polonezowski wtyk.
Inna sprawa, to nie wiem, czy nie mam teraz zbyt wydajnych wtryskiwaczy: 0 280 150749 (poprzednio źle zapisałem kod).
-
A przypadkiem van nie ma takich??
Pojeździj trochę i oszacuj dynamikę auta a potem sprawdź świece w jakim są stanie...
Wydajność twoich wtrysków to około 200ccm@3bar więc trzeba to przetestować jak to lata.
PS. Wyniki z hamowni pokazały że z powodzeniem można zostawić elektrykę z 1,4 i dopracować inne elementy aby uzyskać wielkości porównywalne jak nie większe od seryjnych podanych przez producenta silników.
-
Wtryski te co masz to bezowe o wydajnosci 218cc/min - stricte pod 1.8
Cisnienie na listwie wtryskowej we wszystkich k-series to 3.0 bara +/-0.2
[ Dodano: 2008-09-20, 23:44 ]
Senn#1869, witam!mam zapytanko odnosnie silnika 1.6 k16 rovera( bo taki bede chcial zamontowac w moim poldolocie).chodzi mi konkretnie o to czy sery6jna polonezowska skrzynia go wytrzyma bo z tego co wiem to juz przy 1.4 siadaly .
Przy normalnej eksploatacji bez problemu wytrzymuje. Nawet przy lekkim katowaniu nie ma proablemu. Jesli juz to sprzeglo moze siadac, chociaz ja nawet przy 1.8 nie mialem z tym problemu.
-
http://moto.allegro.pl/item670613067_rover_216_gti.html - a co to jest za wersja silnikowa? Mam okazje kupic cos takiego po kosztach.
-
to silnik hondy.calkiem inny niz rovera.ma zmienne fazy rozrzadu.wiadomo wszystko sie da,ale swap akurat nie z tym silnikiem.
-
dzieki
-
OZi1845, chyba ze bedziesz pionierem czy jakos tak i wrzucic to cudo do Poloneza :D
-
Za 500 moge miec cale autko z ta motorownia, a czym te silniki sie roznia jesli chdzi o sprawe mocowan? Przeciez nie ma, ze sie nie da, jest tylko nie umiem.
-
Dzwon od poldorovera nie podejdzie pod ten silnik. Zmiennych faz tez nie ma. To nie jest V-tec
-
Senn#1869, dzwon zawsze mozna sobie zmodyfikowac :D podejrzewam ze gdyby mi sie trafila okazja miec za 500zl calego rovera z tym silnikiem i w dodatku majac kompa + wiazke itp itd to to to by siedzialo w moim polonezie :D mocowania mozna dorobic. zadek kłopot. dzwon tez mozna ulepic. pojemnosc 1.6 i moc 120 (wedlug opisu) daje wiele do myslenia :D pomysl sobie jakby to wygladalo :D polonez z silnikiem hondy pod maska :D tylko nie mow ze sie nie da :D bo nie bedzie mi sie chcialo udowadniac :)
-
dzwon zawsze mozna sobie zmodyfikowac
raczej robic od nowa, to sie zgodze, skad wiesz jaka srednice ma tam np. zamach
pogadaj na temat dorabiania dzwona z Bocianem
podejrzewam ze gdyby mi sie trafila okazja miec za 500zl calego rovera z tym silnikiem i w dodatku majac kompa + wiazke itp itd to to to by siedzialo w moim polonezie
chyba raczej niestety, ale tylko w bagazniku :mrgreen:
bo nie bedzie mi sie chcialo udowadniac
robiles kiedys podobny przeszczep ??, ja wiem ile jest roboty przy teoretycznie prostej przekladce 1.4 do 125p , przeciez poldek to praktycznie 125p, ale potem wychodza takie p.i.e.r.d.o.l.y jak linka sprzegla
rozrusznik wypada gdzies w miejscu najmniej odpowiednim itp itd
no wlasnie gdybac i teoretyzowac, to sobie mozemy do bolu, ale załóżmy taka rzecz
ide na latwizne
uwaga mamy wszystko juz gotowe dzwony sprzeglo wszystko smiga jak zloto
odpalamy silnik, zapalil huraaaaaaaaaa
wciskamy sprzeglo wlaczamy pierwszy bieg, wszedl bez zgrzytu sprzeglo nie ciagnie, jest super
a co to cholera, samochód jedzie do tylu :shock: wsadzilem przez pomylke skrzynie od Żuka :mrgreen: ??
ale nie ostatecznie sprawdzamy i mamy 5 biegow do tylu, jeden do przodu
odpowiedz na pytanie dlaczego tak sie stalo juz pewnie znasz :mrgreen:
czy dalej twierdzisz ze wszystko sie jakos dolepi ??
-
pieniedzy
Czyli tego czego brakuje większości FSO-wców.