FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Kwiecień 10, 2006, 09:02:35 am
-
mam pytanko gdzie ma być wpięty kondensator przy alternatorze obudow? do masy a kabelkiem gdzie??
-
kondensator przeciwzakloceniowy wpina sie miedzy mase, a wyjscie z diod wzbudzenia (styk oznaczony jako B+)
-
ok a które to wyj?cie bo nie za bardzo widze tam opisy ?? możesz np wkleić jaki? posty rysuneczek tyłu altka z zaznaczonym tym wyj?ciem
-
odrazu przepraszam za pomylke.... :?
mialem na mysli diody PROSTOWNICZE (innymi slowy "+" z alternatora do zasilania samochodu - łaczy sie z dodatnia klema akumulatora), a nie wzbudzenia...
jest to zdaje sie przylacze na srube M6 napewno oznaczone jako +B
BTW
zlacze diod wzbudzenia jest oznaczone jako +D
-
ok dzięki tak wła?nie podpiołem (wcze?niej nie było kondensatora) ale nadal nie pozbyłem sie zakłuceń w CB i wzmaku audio :/ co można jeszcze zrobić ??
-
przede wszystkim popraw masy w samochodzie, stosuj wieksze przekroje przewodow, a przewody sygnalowe ekranuj... na zasilaniu radia i wzmacniacza mozesz dac dodatkowe filtry (do kupienia w sklepach CarAudio)...
-
jak tylko znajde chwile wolnego czasu w tym przed?wi?tecznym zamieszaniu t posprawdzam wszystkie główne poł?czenia i je przeczyszcze. Tylko co sprzawdzić bo jedyne co mi do głowy przychodzi to poł?czenia masy aku na bude i masa id?ca na silnik gdzie jeszcze zagl?dnać??
-
sprawdz masy na nadkolach i w kabinie (szczegolnie tam gdzie idzie masa z zasilania radia)...
u siebie zrobilem przy okazji dodatkowe polaczenia masy (przewodami miedzianymi o przekroju 2,5mm2) od akumulatora (a dokladnie od przylacza gdzie przewod masowy jest przykrecony do karoseri) do kabiny na prawa strone, z prawej na lewa i od lewej strony kabiny znowu do komory silnika na lewe nadkole... skutki.... dmuchawa mocniej dmucha, kontrolki przestaly przygasac w takt wlaczania migaczy.... itd. itp... POLECAM!
-
radyjko wzmak i CB mam zasilane + prosto od aku (kabel 8mm2) a masa złapana z budy chyba podci?gne też mase osobnym kablem. Piszesz o masie na nadkolach możesz napisac dokładniej bo nie kojaże w tamtym rejonie żadnych przył?czeń
-
pisze na podstwie C+.... u mnie na prawym nadkolu jest masa za akumulatorem.... dosc spora wkrecana w nadwozie sruba (laczy sie bezposrednio z klema ujemna akumulatora)..., a na lewym nadkolu masa jest w postaci wystajacej z karoserii sruby na ktorej oczka przewodow lapane sa nakretka....
-
na lewym w GLE ?ruba masowa jest tez przy cewce (mocuj?ca) z kondensatorkiem ( nie jestem rerektrykeim nie znam się) , przy module ( mocujaca i obok taka mała nie pamiętam gdzie leci ten kabelek :oops: ) - czerwone strzałki
(http://img142.imageshack.us/img142/4278/masygle8wg.jpg)
kilka dni temu odkręcałem wsio co wkręcone do karoserii i silnika ,przeczysciłem, nasmarowałem gwinty past? miedzian? ( wszelki zł?czki , konektorki powymieniałem lub podociskałem i oczywiscie przeczysciłem), skręciłem i lampki się uspokoiły i przestał skakać w czasie jazdy
trzeba wzi??ć sie za tył ;)
-
A mam takie małe pytanko bo przy odpalaniu przygasam wam radio bo mi czasmi ale nie zawsze...Ale mam założonego akusia o 65ah i mysle nad włożeniem drugiego b?dz zamienic na większy...jak odpalam to wsio mi przygasa ale tak to nie za bardzo a jak załatwić radio zeby nie przygasało przy głosnej nowe kable??Od akusia??
-
podstawa to duze przekroje przewodow i czyste polaczenia elektryczne (najlepiej jak najmniej polaczen).... jesli sluchasz radyjka na postoju to podciagnij przewody bezposrednio do akumulatora bo przy wylaczonym silniku to on jest oczywiscie zrodlem pradu... w czasie jazdy alternator przejmuje role zrodla, a akumulator dziala jak bufor i filtr.... wtedy najkorzystniej byloby podpiac sie bezposrednio pod alternator ale bez nadmiernej kombinacji przewody podciagniete bezposrednio do akumulatora (oczywiscie zabezpieczone!!!) powinny diametralnie poprawic sytuacje w zasilaniu radia.
co do pojemnosci akumulatora... 62Ah to dosc duzo... ale akurat ten parametr nie jest odpowiedzialny za przygasanie radyjka przy rozruchu... chodzi tu o prad rozruchowy akumulatora. Przy malej wydajnosci rozruchowej na akumulatorze powstanie duzy spadek napiecia i radyjko wylaczy sie na moment dopoki alternator nie podejmie pracy.
podstawa to zadbac o to aby samochod potrzebowal jak najmniej mocy na rozruch (zminimalizowac wszelkie opory mechaniczne na rozruszniku) i kupic akumulator z duzym pradem rozruchowym.
-
zrobiłem tak? 'pętelke masy' jak pisał Osfald i jak ręk? odi?ł po zakłuceniach ani ?ladu
-
Pudzian_Puławy,
Tak jak pisze Osfald!
sprawdz sobie rozrusznik!
ja miałem tak? historie w zimie:
rozrusznik BARDZO ciężko kręcił,
moje podejżenia poszły na akumulator, więc brałem go do domu i doładowywałem! :?
gdy zakładałem aku chce odpalić a od dosłownie nawet nie potrafił rozkręcić silnika! :shock:
wię załatwiłem inny aku tak na próbe(prawie nowy)
i znowu error! :(
czyli rozrusznik!
jak go wymontowałem to sie dopiero okazało że szedł na 2 uzwojeniach stojanu :o (dlateko tak ciężko kręcił i zużywał ogromne ilo?ci pr?du!)
a na 2 pozostałych uzw.nie było już grama izolacji! i mied? była już czarna! :mad:
wymiana stojanu oczywi?ci pomogła i "jak ręk? odj?ł"
a wtedy to radio nawet pamięć traciło! :shock: