FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: marek82 w Kwiecień 12, 2006, 19:15:48 pm
-
Mam pytanie. W jaki sposób można usun?ć nagar z silnika bez rozbieranai go na czę?ć?
Z góry dzieki za odpowied?.
-
tu masz 2 poradniki:
1.JAK USUNˇĆ NAGAR Z SILNIKA POLONEZA (http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=50) 1 punkt jest najważnieszy
2.|RODKI DO USUWANIA NAGARU (http://www.fso.inds.pl/search.php)
porsze.
P.S.Zalogował bys sie ;)
Pozdro.
-
Eee Lodówa#1826 to samo zrobił OZi heh to jaki? spisek ? :mrgreen:
-
mozna wlac olej syntetyczny, o ile masz teraz wlany olej mineralny :smile:
-
Marcin#839 można tak ? mnie słuchy doszły że się silnik rozszczelnia :roll:
[ Dodano: 12-04-2006, 20:31 ]
oj przepraszam zapomniałem pogrubić :cry:
-
no tez, ale nagar tez sie wyplucze :smile:
[ Dodano: 12-04-2006, 20:31 ]
oj przepraszam zapomniałem pogrubić :cry:
spoko loco, mnie nie trzeba pogrubiac, bo nie jestem jakims tu waznym czlowieczkiem ;)
-
No tyle, że tak, przy okazji można dodać jakiego? fluida ;)
[ Dodano: 12-04-2006, 20:33 ]
No zapomniałem pogrubić bo czytam dużo tematów i piszę i skleroza mnie dopada :cry:
-
a poza tym numerek przy imieniu nie jest konieczny przy zwracaniu sie do mnie :smile: ;)
just Marcin :mrgreen:
-
mozna wlac olej syntetyczny, o ile masz teraz wlany olej mineralny :smile:
:twisted: :twisted: , ale podejzewam, ze kolega chcialby jeszcze pojezdzic swoim Polonezem! :)
-
moze ma w dobrym stanie silnik, i nic sie nie rozszczelni. ryzyk fizyk. :smile:
-
Tu nie tylko chodzi o rozszczelnienie, ale syntetyki i polsyntetyki maja bardzo dobre wlasciwosci myjace, wiec moze wyplukac syf, ktory pozostal po oleju minerlnym. Dlatego wiec, nie mozna stosowac olejow syntetycznych lub polsyntetykow w silniku, gdzie byl stosowany olej minaralny, i nie mozna stosowac syntetykow, jezeli byl uzywany polsyntetyk.
-
(wiem ;) )
no i o to chyba (tak mi sie wydaje) chodzi autorowi tego tematu :smile:
-
No to kolega marek82 - to morderca! :mrgreen:
-
jak juz to ja jestem kiler, w koncu ja napisalem o syntetyku, bo tak akurat sadze, ze mozna usunac nagar (bo mozna, nie hehe) :mrgreen: , ale nie koniecznie polecam, bo to by bylo dobre rowiazanie i nie odpowiadam za skutki. :smile:
-
To by bylo dobre rozwiazanie jak by sie juz silnik nadawal do remontu, bo po remoncie mozna by jezdzic na syntetyku.
-
No to kolega marek82 - to morderca! :mrgreen:
Dlaczego morderca????????????????????????????????????????????
Jeżdże na mineralnym Lotosie, tzn. je?dził na takim poprzedni wła?cicel i chyba go długo nie zmieniał bo po odkręceniu korka oleju widać pełno nagaru na ?ciankach pokrywy zaworów. To pewnie cały silnik jest taki. Pomy?lałem że może warto by było go oczy?cić i zacz?ć je?dzić na półsyntetyku. Samochód ma 140000 km. Wójek ma zrobione polonezem 160000km i nadal jeżdzi na półsyntetyku (silnik w stanie idealnym, praktycznie nie bierze oleju, bo ok. 0,2l / 10000km, to chyba dobrze)
Dlaczego nie można wlać półsyntetyka jeżeli je?dziło się na mineralnym? Przecież półsyntetyczny ma lepsze wła?ciwo?ci smarn (tak wynika przynajmniej z oznaczeń no i ceny:) ) Ja słyszałem że nie można wlewać gorszego jako?ciowo oleju, ale że w drug? stronę to nie słyszałem. Jestem jeszcze zielony w tych sprawach.
Obiecuje że sie zarejestruje. Dopiero stałem się szczę?liwym posiadaczem poloneza.
-
Nie mozna wlewac polsyntetyka jak sie jezdzilo tyle na mineralnym...
Bo mineralny, jak sam zauwazyles nagromadzil nagaru. Ale nagar ten byl na sciankach.
A polsyntetyk Ci go teraz zacznie od tych scianek odrywac..
Modl sie zebys nie musial remontu silnika robic (bo jak juz go calego rozbierzesz to az szkoda by bylo nie robic..)..
-
To ?le że usunie ten nagar?
Silnik będzie chyba wtedy czysty.
Czy chodzi może o to, że ten odpadaj?cy nagar może pozapychać przewody olejowe?????????????
-
Nagar ma duże wła?ciwo?ci ?cierne. Wprowadzenie go do układu smarowania wykończy silnik.
-
Nagar ma duże wła?ciwo?ci ?cierne. Wprowadzenie go do układu smarowania wykończy silnik.
Wlasnie.. No i go zapcha.
-
Nie zapcha, tylko odpowiednio wyszlifuje... :mrgreen:
-
Zapcha, zapcha. Lupo#1891 ma racje.
-
To ja już nic nie rozumiem.......................
Twierdzicie że nagar jest zdrowy dla silnika? Mnie to osobi?cie zwisa czy nagar tam będzie czy nie. Chciałbym tylko żeby silnik jak najdłużej pracował bez remontu. My?lałem że nagar trzeba usuwać.
-
Je?li tak, to nic nie zmieniaj, pomykaj dalej na tym samym oleju i niczym się nie przejmuj. Nagar niczemu nie szkodzi do momentu kiedy nie zaczyna odpadać. A sam nie odpadnie. Więc go nie prowokuj do tego niepotrzebnymi eksperymentami. Pilnuj uszczelniaczy na zaworach, to podstawa. Bo w komorze spalania, czy chcesz czy nie, je?li dostaje się olej, to nagar się buduje i odpada szlifuj?c gład? cylindrow? i pier?cienie. Maj?c dobre uszczelniacze zjawisko nie występuje.
-
Jesli Lotos był wymieniany co 10kkm lub czę?ciej to nie powinno być problemu. Lotos ma klasę SF i ma warto? TBN wystarczaj?c? do utrzymania silnika w czysto?ci. Tak że nagaru ni powinno być. Mozna to łatwo sprawdzić zdejmuj?c pokrywe silnika. Je?li klawiatura jest czysciutka to mozna lać natomiast je?li na klawiaturze jest syf i nagar to lepiej dać sobie spokój. Problem jest wtedy kiedy był stosowany np. Selectol lub inny olej klasy SG i niższej wtedy niema co nawet my?lec o syntetyku.
-
Chyba uszczelniacze zaworów s? do wymiany bo oleju ubywa. Ci?nienie w cylindrach jest podobno dobre, 11 czy jako? tak.
Czy zeby wymienić uszcelniacze zaworów trzeba zdemontować głowicę? Jaki jest ?redni koszt wymiany uszcelniaczy u mechanika?
Wnioskuje ze s? do wymiany, bo samochód czasami po odpaleniu kopci na fioletowo, i przy ostrej przegazówce też, ale nie zawsze.
-
Nie trzeba zdejmować głowicy. Potrzebna jednak jest odrobina wprawy. Koszt nieznany gdyż sam to robię.
-
Czy te objawy które opisałem wcze?niej to od uszkodzonych uszczelniaczy?
-
Tak. Po zatrzymaniu silnika olej spływa po trzonku zaworu na grzybek i przy porannym uruchomieniu benzyna spłukuje go z grzybak i spala się. Widać to także przy hamowaniu silnikiem i przy zmianach biegów. Taki charakterystyczny niebieski tuman dymu z rurki... ;)
-
Bardzo dziękuje za wszystkie informacje. Jednak wła?ciciele Plonezów to równi go?cie. Ciesze się że w końcu ja też mam własnego. Nie wiele samochodów ma taki fan klub.
Dziękuje i Pozdrawiam Wszystkich
Szególne podziękowania dla Meggido. Wyprowadził mnie z błędu. Liczyłem że gdy silnik bierze olej to czeka go jaki? większy remont, a to jednak uszcelniacze zaworów.
-
Lotos ma klasę SF i ma warto? TBN wystarczaj?c? do utrzymania silnika w czysto?ci. Tak że nagaru ni powinno być.
Ktory Lotos, bo chyba nie Lostos Mineral, ten ma klase jakosci SJ! :D
-
Cieszę się, że mogłem pomóc. :smile: Pilnuj uszczelniaczy, a długo poci?gnie ten silnik, tak jak i mój.
-
to ja zapytam skoro jestesmy w temacie zmiany oleju..
silnik w aucie gdy gdy go kupilismy jezdzil na oleju mineralnym shell helix 15W40 przebieg ok 50tys.
mojemu ojcu, ekhm mechanik doradzil zeby wlal lepszy olej tj. lotos syntetic 0W30 czy cos takiego taki srebrny w kazdym badz razie. pozniej przy 80tys zalal spowrotem shell helix
i jakie moglybyc skutki takiej zmiany? silnik odpala w kazdych warunkach, chodzi jak burza doslownie i w przenosni.. wiec cos sie moglo spsuc?
-
ja zawsze słyszalem zeby z gorszego oleju na lepszy nie zmieniac cos w tym jest bo duzo ludzi tak mowi co do nagaru to zaistaluj sobie instalacje gazow? i nagar zniknie ;)
-
ja zawsze słyszalem zeby z gorszego oleju na lepszy nie zmieniac cos w tym jest bo duzo ludzi tak mowi
mowic mozna sobie wiele, ale co sie moze stac? jak jezdzil tak jezdzi, no chyba nie powiecie ze przez ta zmiane poszla sie kochac uszczelka pod glowica? ciekawi mnie to, bo porcz tej drobnej awarii nic sie nie dzieje..
-
nawijacie non-toper o oleju, a nie ma jakis super specyfików do czyszczenia silnika? to nie usuwa nagaru?
-
OZI ja mysle ze tu bardziej chodzi o stan silnika .jak zaczyna wciagac olej to sie leje gestszy np minerał ,wtedy nagar oraz gesty olej utrzymuje szczelno?ć reszte mozna sobie dopisac...
Specyfiki do usówania nagaru s? ale niewiem co i jak
:mrgreen:
-
Aaa to taki bajer.. myslalem ze sie cos niszczy jakas czesc mechaniczna czy cus..
-
ja zawsze słyszalem zeby z gorszego oleju na lepszy nie zmieniac cos w tym jest bo duzo ludzi tak mowi co do nagaru to zaistaluj sobie instalacje gazow? i nagar zniknie ;)
Zniknie, ale gdzie...? Może chyba pozapychać przewody olejowe itp. Przeczytaj wypowied? Meggido. Mi też się tak wydaje.
[ Dodano: 2006-04-14, 12:58 ]
to ja zapytam skoro jestesmy w temacie zmiany oleju..
silnik w aucie gdy gdy go kupilismy jezdzil na oleju mineralnym shell helix 15W40 przebieg ok 50tys.
mojemu ojcu, ekhm mechanik doradzil zeby wlal lepszy olej tj. lotos syntetic 0W30 czy cos takiego taki srebrny w kazdym badz razie. pozniej przy 80tys zalal spowrotem shell helix
i jakie moglybyc skutki takiej zmiany? silnik odpala w kazdych warunkach, chodzi jak burza doslownie i w przenosni.. wiec cos sie moglo spsuc?
Po takim przebiegu silnik chyba nie jest na tyle zużyty i zabrudzony żeby nie mógł je?dzić na lepszym oleju. Z Twojego opisu wynika że to chyba był Lotos półsyntetyczny 10W40??? On jest w srebrnym opakowaniu. Polonez rodziców je?dzi na takim. Ma 160000km i jest nadal ok.
-
to byl Lotos pelen syntetic 5W40 taki jak na tym obrazku:
(http://www.lotos.pl/produkty_opis/p/e/produkty/lotos_s.jpg)
-
to byl Lotos pelen syntetic 5W40 taki jak na tym obrazku:
Obrazek (http://www.lotos.pl/produkty_opis/p/e/produkty/lotos_s.jpg)
Moj poldek byl zawsze zalewany przez poprzednich wlascicieli lotosem (tym srebrnym). Jak ja zalalem w niego Castrola to roznica w kulturze pracy byla niesamowita..
-
Lupo, ja też po remoncie wlałem Castrola (minerał), a w kwestii nagaru to u mnie usunęło go użytkowanie instalki LPG :)
tak, tak. Widziałem wnętrze motoru przed założeniem instalki lpg (2 lata temu) i 2 tygodnie temu przy remoncie :smile:
-
To jak w końcu z tym nagarem? Lać półsyntetyk żeby go usun?ć? Czy jeżeli go wleje to silnik padnie?
-
ale w czym ci ten nagar tak przeszkadza ze tak ochoczo chcesz go usowac?
[ Dodano: 2006-04-14, 15:14 ]
chwila, jakiego uzywasz oleju czyzby takiego?
LOTOS Mineralny 15W40
(http://www.lotos.pl/produkty_opis/p/e/produkty/lotos_m.jpg)
jak mechanik zobaczyl jako olej chcemy wlas do silnika to powiedzial zeby chwile pojezdzic i odrazu go zmienic na inny bo cos tam sie zwegla w nim i cos zapycha, nie pamietam juz doklandnie..
fakt, faktem jest bardzo tani...
-
Olej mam podobny ale Lotos City. Jest bardzo tani. Ale ja chciałbym jeżdzić na Lotos Semisyntetic (półsyntetyczny) bo silnik jest chyba w dobrym stanie, ale w?rodku widać dużo nagaru.
-
wedlug mnie to tak jakby chciec latac a nie miec skrzydel
-
wedlug mnie to tak jakby chciec latac a nie miec skrzydel
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/
Nie rozumiem
-
porownanie:
chciałbym jeżdzić na Lotos Semisyntetic (półsyntetyczny) - chciałbym latac
ale w?rodku widać dużo nagaru - ale nie mam skrzydel
wniosek? to niemozliwe.. (bo po co psuc silnik)
-
Dzięki. Rozumiem. A jaki olej mineralny polecasz?
-
Trudno jest cokolwiek polecic w dzisiejszych czasachgdy mamy taki ogromny wybor oleji, najwazniejsze by zawsze byl wymieniany na czas, czasami lepiej wymienic dwa razy do roku olej uzywajac tanszego przez co olej w silniku zawsze bedzie czysty. Jestem zdanie ze grunt to starac sie zeby olej zawsze byl czysty. Teraz leje Shell HeliX 15W40 ale czy go polecic to nie wiem. Jaki masz przebieg teraz? Jesli silnik pracuje normalnie to nie ma powodu do kombinowania z olejem, puki jest w porzadku to nie zmienialbym nic.
-
Tzn. jest tak. Samochód ma jakie? 120000km. Wymieniłem olej, ale on po bardzo krótkim czasie zrobił się czarny (bardzo ciemno br?zowy). Chyba tak nie powinno być. Mysle że to od tego nagaru. Zgadza się?
-
Ja też je?dziłem na LOTOSIE i sobie chwaliłem, potem był VALVOLINE a teraz jest CASTROL 15W/40 minerał. Nie żałuj kolego na olej pieni?żków :) Od tego zależy jego żywotno?ć między innymi ;)
-
zrobil sie czarny po chwili.. hmm.. moze to jest ten efekt o ktorym mi mechanik mowil i zeby zmienic olej na inny bo w tym sie cos zwegla po pewnym czasie..
wlej jakis dobry mineralny olej i jezdzij dalej...
-
W ogole mineralne oleje maja tendencje do zmiany zabarwienia na brunatny, nie wiem czy jest sens sie czyms przejmowac. Wystarczy, ze bedziesz regularnie wymienial olej i silnik bedzie chodzic dlugo i bez problemow.
-
a ja czy 5 czy 10 tys na oleju, zawsze jest on Jak nowy :D Ma kolor jak nowy - kochany gaz :mrgreen:
btw olej mineralny czy nie. Po ilus tysiacach zawsze sie zrobi czarny, a olej mineralny to chyba z tysi?c i juz jest czarny.
-
Ja zmienialem w lipcu zeszlego roku na Castrola mineralnego. Do tej pory ma kolor zloty - praktycznie taki sam jak wlewalem. I Castrola polecam - dobrze samochodzik na tym jezdzi :) Olej zmienia sie raz na rok, wiec warto kilkanascie - kilkadziesiat zloty dolozyc :)
-
Ja zmienialem w lipcu zeszlego roku na Castrola mineralnego. Do tej pory ma kolor zloty - praktycznie taki sam jak wlewalem. I Castrola polecam - dobrze samochodzik na tym jezdzi :) Olej zmienia sie raz na rok, wiec warto kilkanascie - kilkadziesiat zloty dolozyc :)
A wczesniejszy olej co miales zmienial kolor??
Bo moj tez zmienia kolor i to dosyc szybko (mobil super, mineralny).
-
Ja zmienialem w lipcu zeszlego roku na Castrola mineralnego. Do tej pory ma kolor zloty - praktycznie taki sam jak wlewalem. I Castrola polecam - dobrze samochodzik na tym jezdzi :) Olej zmienia sie raz na rok, wiec warto kilkanascie - kilkadziesiat zloty dolozyc :)
No chyba że kto? robi 30000 rocznie to zmienia 3 razy do roku. Przynajmniej ja tak robie i silnik czy?ciutki i żadnego nagaru nie ma. LPG też robi swoje, ale wymiana oleju w terminie jest najważniejsza. Szczerze mówi?c oferowane dzi? oleje niewiele różni? sie jako?ci?, oczywi?cie te same klasy lepko?ci. Chyba że jest to Selektor i lub co? innego. Ale chyba nikt zdrowym POLONEZEM na tym nie je?dzi.
-
ja bym proponował zrobic tak w sprawie nagaru wlac minerał tak jak jest i po 4000km znowu zmienic pó?niej to juz co 10 000km
dlaczego?
po paru tys olej wypłuka troche silnik spu?cic syfiaty olej i wlać ?wierzy tak mi kiedys zalecił mechanik do opla corsy w której olej był czarny ;)
-
No chyba że kto? robi 30000 rocznie to zmienia 3 razy do roku. Przynajmniej ja tak robie i silnik czy?ciutki i żadnego nagaru nie ma. LPG też robi swoje, ale wymiana oleju w terminie jest najważniejsza. Szczerze mówi?c oferowane dzi? oleje niewiele różni? sie jako?ci?, oczywi?cie te same klasy lepko?ci. Chyba że jest to Selektor i lub co? innego. Ale chyba nikt zdrowym POLONEZEM na tym nie je?dzi.
u mnie od nowosci wymieniany co 8 kawałków jako nowy jeżdził do 100 tys na ESSO
ludzi lej?cych Selektole i inne Lubro 20W widuję codziennie wielu - też polonezami niestety , znam go?cia który dolal HIPOLA "bo gęstszy i mniej mu go silnik zeżre" :| kopci straszliwie
-
Marcin#839 nie wiem kiedy byl zmieniany poprzednio, bo w maju kupilem poldka, ale ten co zlewalem byl czarny. A po zmianie ten co mam ma ladny kolorek, mimo ze juz niebawem znowu bede go zmienial :)
-
ludzi lej?cych Selektole i inne Lubro 20W widuję codziennie wielu - też polonezami niestety , znam go?cia który dolal HIPOLA "bo gęstszy i mniej mu go silnik zeżre" :| kopci straszliwie
Już sobie wyobrażam jak ten Poldek wygl?da. Pewnie w chłodnicy też jest woda, bo jak ubywa to wod? taniej zalać. Ciekawe czym zalwaj? skrzynie i tylne mosty. Obstawiam że nigdy nawet nie zmnieniali tam oleju bo przecież nie ma dostępu do tych miejsc. :)
-
ludzi lej?cych Selektole i inne Lubro 20W widuję codziennie wielu - też polonezami niestety , znam go?cia który dolal HIPOLA "bo gęstszy i mniej mu go silnik zeżre" :| kopci straszliwie
Już sobie wyobrażam jak ten Poldek wygl?da. Pewnie w chłodnicy też jest woda, bo jak ubywa to wod? taniej zalać. Ciekawe czym zalwaj? skrzynie i tylne mosty. Obstawiam że nigdy nawet nie zmnieniali tam oleju bo przecież nie ma dostępu do tych miejsc. :)
w chłodnicy jest wsio , od petrygo które zlał u mnie z kilku baniek do jednej po wodę która dolewa systematycznie , uszczelniacz ( w proszku) przynajmniej jeden co drugi miesi?c , koło każde inne itd itp :?
-
ludzi lej?cych Selektole i inne Lubro 20W widuję codziennie wielu - też polonezami niestety , znam go?cia który dolal HIPOLA "bo gęstszy i mniej mu go silnik zeżre" :| kopci straszliwie
Już sobie wyobrażam jak ten Poldek wygl?da. Pewnie w chłodnicy też jest woda, bo jak ubywa to wod? taniej zalać. Ciekawe czym zalwaj? skrzynie i tylne mosty. Obstawiam że nigdy nawet nie zmnieniali tam oleju bo przecież nie ma dostępu do tych miejsc. :)
w chłodnicy jest wsio , od petrygo które zlał u mnie z kilku baniek do jednej po wodę która dolewa systematycznie , uszczelniacz ( w proszku) przynajmniej jeden co drugi miesi?c , koło każde inne itd itp :?
Nadwozie też ma w wersji Specjal Edition? Tzn. każdy element w innym kolorze. Ja znam takich specjalistów którzy potrafi? bez progów je?dzić i mieć sprawne hamulce na jedno koło (tylne oczywi?cie).
-
ludzi lej?cych Selektole i inne Lubro 20W widuję codziennie wielu - też polonezami niestety , znam go?cia który dolal HIPOLA "bo gęstszy i mniej mu go silnik zeżre" :| kopci straszliwie
Już sobie wyobrażam jak ten Poldek wygl?da. Pewnie w chłodnicy też jest woda, bo jak ubywa to wod? taniej zalać. Ciekawe czym zalwaj? skrzynie i tylne mosty. Obstawiam że nigdy nawet nie zmnieniali tam oleju bo przecież nie ma dostępu do tych miejsc. :)
w chłodnicy jest wsio , od petrygo które zlał u mnie z kilku baniek do jednej po wodę która dolewa systematycznie , uszczelniacz ( w proszku) przynajmniej jeden co drugi miesi?c , koło każde inne itd itp :?
Nadwlozie też ma w wersji Specjal Edition? Tzn. każdy element w innym kolorze. Ja znam takich specjalistów którzy potrafi? bez progów je?dzić i mieć sprawne hamulce na jedno koło (tylne oczywi?cie).
I elementy podwozia tak samo, zamiast 3 tlumikow pospawane rury i tylko ostatni i to tez jeszcze pozarty niemalo. widzialo sie takie rzeczy ech...
-
Wiecie co, poza tym że zeszli?cie z tematu, to kilka ostatnich postów jest niestety obrazem codziennie obserwowanym w całym kraju :( i nie dotyczy to tylko poldków, ale także innych aut.
Po prostu załamka :sad:
-
To zależy od podej?cia do samochodu. Jedni uważaj? go za kupę złomu, która ma tyrać i wozić im dupy, a inni za kochan? zabawkę, która ma DOBRZE pracować i je?dzić, fajnie wygl?dać i cieszyć oko wła?ciciela, a i przy okazji wywoływać zazdro?ć i podziw przechodniów.
-
Jestem uzytkownikiem Poloneza Caro rocznik 94 1.6GLE.Poldas ma na licziku od nowsci ok 41tys km.Przez te wszytskie lata jezdzil na mineralnym.Wymieniany tyle o ile:)Przez oststnie 3 lata wymienia na LOTOS CITY-raz do roku.Moje pytanie jest zwiazane czy moge pokusic sie na wymiane na SYNTETYKA?????Dwa lata temu mialem robiona uszczelke pod glowica no i mechanik stwierdzil ze slinki jest w stanie idealnym(to co mogl zobaczyc po zdieciu glowicy)!!!! Wiec warto wymieniac??Poldas byl zagazowany przy ~27tys.Benzyne czuje dosc czesto gdyz jest zawsze odpalany i wylaczany na PB95.
-
Po City bym nie ryzykował. Dwa lata temu był cczysty bo dopiero zacząłeą lać te badziewie, zobacz jak wygląda teraz. Ale zalecałbym zmianę na Lotosa zielonego przynajmniej. Szkoda silnika na tym City.
-
Witam
A nie lepiej byłoby oddać dobremu mechanikowi który wyczy?ciłby cały silnik. Przynajmniej wiedziałbym że jest w dobrym stanie. Ja w swoim mam jyż przejechane 190 tys. Taki remoncik sobie zastosowałem przy 160 tys. Koszt niewielki bo około 1200pln. Może mniej by mnie to kosztowało gdybym miał miejsce do tego przystosowane.
Jeżdze na Lotosie półsyntetyk i zastanawiam sie nad Castrolem.
-
Koszt niewielki bo około 1200pln.
:shock:
-
Przy okazji planowanie głowicy, wtrysku i rozdzielacza napięcia do tego robociana. Tłoki sprawdził. Ci?nienie dobre. Nie powie ile bo dawno nie sprawdzałem.
-
Mumin, dobre dowcipy od rana opowiadasz... :mrgreen:
-
Meggido, za drogo czy za tanio??
-
Za 1200 to pół silnika idzie wymienić. Chyba że wtej cenie jest cały układ wtryskowy bo nie przypuszczam że planowałes wtrysk:)?
-
Planowanie głowicy kosztowało około 350pln, rozdzielacz zapłonu( chyba tak to się nazywa) 250pln, rozrz?d, wtrysk czyszczony, wszystkie płyny, ?wiece, kable, filtry, uszczelki.
Dostałem papiery od wszystkiego. Stare graty też dostałem.
Fakt drogo. Gdyby nie inne rzeczy to bym tylko gaz tankował i jeżdził.
-
Planowanie glowicy 350zł????????????????????????? Gdzie??????????????????????/
Ja za wymiane uszczelki pod głowic? i planowanie głowicy zapłaciłem 200 zł z robocizn?. Uszczelka kosztuje jakie? 35zł a planowanie ok. 70 do 100zł.
-
W warszawie. A dokładnie w Piasecznie. Samo planowanie może i kosztuje 100 do tego gniazda zaworów. Być może przepłaciłem.
-
Rozdzielacz zapłonu w Atu+? A co to za wynalazek? :roll:
-
To pisz że miałes cała głowicę regenerowana a nie tylko planowan?.
-
Witam
A nie lepiej byłoby oddać dobremu mechanikowi który wyczy?ciłby cały silnik. Przynajmniej wiedziałbym że jest w dobrym stanie. Ja w swoim mam jyż przejechane 190 tys. Taki remoncik sobie zastosowałem przy 160 tys. Koszt niewielki bo około 1200pln. Może mniej by mnie to kosztowało gdybym miał miejsce do tego przystosowane.
Jeżdze na Lotosie półsyntetyk i zastanawiam sie nad Castrolem.
Czy ten polonez ma LPG?
-
Co się tak uparli?cie na usuwanie nagaru? Do czego jest to potrzebne?
-
Co się tak uparli?cie na usuwanie nagaru? Do czego jest to potrzebne?
zeby wlac syntetyczny olej.. pisze tam wczesniej
-
Jak już, to "jest napisane". Usuwanie nagaru to przerost formy nad tre?ci?. Je?li się je?dziło od pocz?tku na mineralnym, to jeżdzić dalej, no chyba, że nie ma akurat co z kas? zrobić.
-
no wiesz tego raczej sami sie nie mozemy domyslec, rozni ludzie maja roze fantazje, kombinujez olejem a pewnie podluznice pekaja i nie masie kto tym zajac
-
Komu pękaj?, to pękaj?... :mrgreen:
-
planowanie to u mnie wyniosło 50 zł w 1.4 8) Do malucha też za 50 kumpel planował
-
Meggido, nie bardzo znam sie na samochodzie... z tego wychodz? kable na ?wiece
utek, tak ma LPG
Ostatnio też zmieniłem mu układ dolotowy zimnego powietrza tzn. termostat ustawiłem na zimne a zatkałem rure doprowadzaj?c? ciepłe. Znacznie lepiej chodzi. Polecam