FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Tomasz_atu_plus w Kwiecień 13, 2006, 14:18:38 pm
-
na tylniej szybie od ?rodka s? po obu stronach takie wihajsterki do ogrzewania( nie wiem jak to sie nazywa więc nie mogłem wyszukać). czy nie da sie ich jako? zamaskować?
jak położe więcej rzeczy na półkę to mam obawy że je pourywam, a szkoda by było :)
-
Nie martw się, tak łatwo nie odpadaj?. ;)
-
jak je pourywasz to wezmiesz lutownice w lape i ladnie przylutujesz i dopoki sciezki z szyby nie poodchodza to mozesz tak w nieskkonczonosc je lutowac a jak napisalMeggido, one tak latwo nie odlatuja chyba ze bedziessz nimi kiwal na wszytskie strony
-
no ale może lepiej je wcisn?ć gdzie? w ?rodek
-
A mi własnie skubaniec jeden odpadl jak wyjmowalem szybe chcialem go odpiac i odszedl caly :?
-
jak zostalo ci cos sciezki z cyna na szybie to nie problemu trza przylutowac, a gdzie chciales je wcisnac???
-
:) nie wiem gdzie? gdzie nie będ? narażone na urwanie... np pod plastiki?
-
Zawsze można to trochę przerobić. Zamiast tych styków przylutowanych do ?cieżek na szybie przylutować przewody z konektorami na końcach. Po zł?czeniu ich z instalacj? schować cało?ć pod uszczelkę. Tylko po co???? ;)
-
jak zaczniesz je przyginać to wtedy zostan? ci w ręce - daj spokój nie nie kombinuj :smile:
-
mam pytanie: jakiego koloru sa kleje do naprawy paskow ogrzewania??? brazowe jak oryginalne paski ogrzewania? :mrgreen:
-
ja widzialem takie wlasnie brazowe, podchodzilo to cos pod zloty ale takie bardziej brazowe
-
bo w brazowej tylnej szybie mam mniej paskow niz w bialej carowej, i sie tak zastanawialem czy by nie dorobic kilka :mrgreen: , bo to mnie troche wzbrania przed zalozeniem tej szyby :mrgreen: :mrgreen:
-
Mozesz sprobowac, ladnie okleic tasma i namalowac paskow kilka. Mysle ze bez problemu mozesz tak zrobic ;)
-
wlasnie tak mialem robic. tylko ciekawe czy ladnie mi to wyjdzie :mrgreen: :mrgreen:
tylko kupic klej jeszcze musze, ale to przy okazji jak bede w motoryzacyjnym.
-
a po co ci malowane paski ?
przeciez to nie bedzie grzac
klej sluzy tylko do przywrocenia polaczenia ,ale jak jeden sprawdzalem to pradu nie przewodzil (dla kumpla mialem zrobic mostek na procu)
zazwyczaj sa to kleje na miedzi ,wiec sa koloru miedzi (brazowe)
-
nie sa to kleje lecz lakiery przewodzace domieszkowane metalem (miedz, srebro)
nie maja za zadanie jedynie przywrocic polaczenia... po wyschnieciu osiagaja pewna rezystancje i teoretycznie polaczenie takze ma grzac
nie probojcie smarowac tego klejami przewodzacymi :?
a wracajac do meritum.... wykonanie calej sciezki mija sie raczej z celem (niemozliwa do uzyskania jednorodnosc rezystancji sciezki) ale jesli komus sie uda i podziala to sprawnie dluzej niz miesiac to chetnie poznam ta technologie :D
-
klej czy lakier, wszystko ;) ;) jedno, a chodzilo mi oczywiscie o lakier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
to jest klej:
http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=45802
http://www.allegro.pl/item102558253_klej_przewodzacy_do_naprawy_ogrzewania_szyb_sr.html
naprawa przeprowadzona tym pierwszym zakonczona niepowodzeniem (po miesiacu sciezka przestala dzialac)... naprawa tym drugim wogole nic nie dala...
to jest lakier:
http://www.jurtom.istore.pl/sklep,1307,,,03,,pl-pln,146767,0.html
do dzis dwa naprawiaone punkty trzymaja :)
nie wiem... byc moze ja mam takie negetywne doswiadczenia z klejami (nie umiem ich nakladac? :mrgreen: )
-
Osfald,
ale jak to ma laczyc sciezke ,skoro nie ma rezystancji (tzn. ma strasznie duza)
mam ten lakier i jeszcze zobacze po wyschnieciu jaki ma opor ,bo to jest przeznaczone do sciezek
ale do procesorow sie nie nadaje - maly OT - uzywajcie do tego celu pisakow lub olowka
naprawa sciezki cyna wydaje sie mozliwa ,bo temp tej grzalki na szybie jest niewysoka (cyny nie stopi)
EDIT:
pisze dokladnie o tym trzecim
http://www.jurtom.istore.pl/sklep,1307,,,03,,pl-pln,146767,0.html
-
a po co ci malowane paski ?
bo w brazowej tylnej szybie mam mniej paskow niz w bialej carowej, i sie tak zastanawialem czy by nie dorobic kilka Mr.green , bo to mnie troche wzbrania przed zalozeniem tej szyby Mr.green Mr.green
;) :mrgreen:
-
Marcin#839,
to bylo pytanie retoryczne :mrgreen:
linijke nizej napisalem ci dlaczego : "niepotrzebne tobie malowane paski"
-
poleczenia na procesorze mozna wykonac zarowno lakierem, ktory bedzie posiadal pewna rezystancje po wyschnieciu (bardzo male odleglosci, bardzo male prady), jak i klejem ktory bedzie mial rezystancje bardzo mala...
w naprawie sciezki na szybie wazna jest jej rezystancja... to na niej zamieniana jest energia elektryczna w cieplo... jesli pociagniesz cala sciezke czyms dobrze przewodzacym to masz po grzaniu... i po bezpieczniku :mrgreen: poprostu wykonane zostanie zwarcie....
idealem bylby lakier, ktory po wyschnieciu ma opor rowny oporowi sciezki mierzonemu na danym jej odcinku.... i wlasnie o taka jednorodnosc rezystancji jak ma sciezka jest trudno podczas naprawy....
pol biedy kiedy sciezka przepalila sie punktowo, a nie na jakims odcinku... wtedy w punkcie mozemy ja polaczyc nawet czyms dobrze przewodzacym prad... jesli jednak naprawiamy dluzszy kawalek to po wyschnieciu musi sie na tym odcinku pojawic odpowiednia rezystancja (inaczej ten naprawiany odcinek przestanie grzac)
ciekawe czy komus juz udalo sie polutowac sciezke grzejna szyby? :mrgreen:
-
jak sie pewnie domysliles nie mam zamiaru lutowac calej sciezki :mrgreen: ,tylko polaczyc przeciecie
ale wyproboje jeszcze ten lakier skoro mowisz ,ze u ciebie trzyma
jak mam jeden pasek zimny i przydaloby sie to zrobic
-
tylko wyczysc dobrze miejsce naprawiane! to oczywiscie jest podstawa jak przy kazdym lakierowaniu :D
-
nie wiem jak robi to fabryka... prawdopodbnie napylaja lub naparowuja te sciezki... watpie aby to bylo malowane, ale kto wie?
drut nalezaloby jakos termicznie polaczyc z szyba... znowu potrzebny bylby klej... jesli chodzi o grubosc to istnieja odpowiednie druty oporowe, a wykonanie nie byloby chyba takie klopotliwe...
-
no wlasnie fabrycznie jest to napylane ,albo wprasowywane ,ale najpewniej napylane
drut trzeba by bylo przykleic tak by to jakos wygladalo
a wiec na calej dlugosci
tu z kolei dochodzi problem przyczepnosci kleju do szyby
o ile poprawienie calej sciezki drutem to nie problem ,o tyle wykonanie calkowicie nowej linii wymaga specjalnego kleju (odporny na temp ,czepliwy do szkla ,maly wspolczynnik roszerzalnosci cieplnej itp.)
-
no ta temperatura tez nie jest tam w koncu taka straszna... mysle, ze udaloby sie cos takiego zrobic...
-
KGB - działałeś coś w tym temacie?
U mnie nie działa połowa ścieżek - przerwane punktowo przy zamykaniu klapy, jak coś pewnie leżało w bagażniku. I zastanawiam się, czy się w to bawić, czy lepiej wkładać nową szybę.