FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: @ndrzej19 w Kwiecień 20, 2006, 21:18:16 pm
-
Tak jak w temacie, chce sie dowiedzieć czy i jak można sprawdzić czujnik położenia wału, mój poldek pracuje nierówno na niskich obrotach i ciężko odpala jak sie zagrzeje, na zimno pali w miare normalnie ( na lpg jak i na Pb) dodaje że ?wiece i kable WN mam nowe pozakładane, a silnik jest po remoncie głowicy, szlifie wału i wymianie pier?cieni, cewka zapłonowa ma 1 rok, co może być walnięte???
-
podlacz sterownik gazowy pod komputer i zobacz co wskazuje
sterownik zazwyczaj bierze sygnal obrotow z komputera
mozna by po obrotomierzu ale nie wiem pod co jest podpiety obrotek
tak wogole to zrob na poczatek reset kompa (wyjmij wtyczke z kompa wtrysku na pare miniut)
-
restet był już nie raz, ale to nic nie daje
-
Sprawdz k?t zapłonu (lampa tak jak dla gaznikowca) w 1,6 powinien byc byc 10 stopni OWK(sprawdz w morawski nie pamietam dokładnie). Zobacz na nagrzanym silniku poniewaz na zimnym k?t zapłonu jest zmieniany przez kompa. Dodatkowo sprawdz szczeline na czujniku połozenia wału. Zani mt ozrobisz sprawdz czy luzy zaworowe nie sa za ciasne - daje to bardzo podobne objawy- nierówny bieg jałowy i trudnosci z odpaleniem ciepłego silnika.
-
@ndrzej19,
a silnik jest po remoncie głowicy, szlifie wału i wymianie pier?cieni,
kolego ile dałes za robote, nie moge pomykać musze to zrobić
-
remoncik robiłem sam a wyniosło mnie to nie mało, a dokłdnie:
remont głowicy robiony był przed remontem dołu , dół zaczoł grać po 200km.
remont głowicy 500zł(robił mechanik, wymiana zaworów gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie)
a dół robiłem sam, jak przemierzyłem stary wał to wyszło mi że na korbach wyciągne 4 szlif, no więc jade do szlifierni i mówią że szlifną mi wał za 150zł, więc kupiłem używany wał z panewkami za 150zł(ponoć 15tkm, po szlifie), kupiłem też używany wałek rozrządu 100zł bo stary był zdarty, do tego musiłame go wytulejować 80zł(jakiś zakład w Oleśnie), do tego tarcza sprzęgłowa i docisk(Używka 50zł), a pierścienie zostały stare, bo ciśnienie trzymał na cylindrach po 12atm. i oleju tez nie bierze, wieć zostawiłem. Ogólnie rzecz biorąc wyszło mnie ponad 1 tys
[ Dodano: 2006-04-22, 20:57 ]
dzisiaj doszedłem co było nie tak z moim poldaskiem, otóż czujnki połozenia wału był za daleko od koła pasowego (1mm), wiec zeszlifowałem pilnikem cały uchwyt co sie do niego przykręca ten czunik i teraz mam 0,6mm, odpaliłem maszyne i o dziwo nie ten sam silnik, chodzi w miare równo, a i teraz ładnie odpala nawet z gazu