FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: tomek066151 w Kwiecień 24, 2006, 13:45:47 pm
-
Witam. Na poczatku chciałbym zaznaczyć że nie chodzi o popychacze :). Problem dotyczy stukania w silniku przy pracy na biegu jałowym i podczas przyspieszania. Wali strasznie zaraz po odpaleniu (gdy jest zimny). W miare rozgrzewania się przy je?dzie na benzynie stukanie ucicha znacznie, lecz gdy przeł?cze na gaz zaczyna walić że aż wycia mostu nie słychać :) Byłem u mechanika i stwierdził że dzieje sie co? na poł?czeniu wał korbowy, panewka, korbowód, sworzeń, tłok może jeszcze pier?cienie, cylinder. Podczas pracy na biegu jałowym zaczęli?my odł?czać po koleji kable WN z ?wiec. Po odł?czeniu przewodu od ?wiecy na pierwszym cylindrze hałas znacznie ucichł. Na pozostałych nie było żadnej zmiany. Więc napewno dzieje się co? w pierwszym cylindrze. I zastanawiam się czy nie może to być który? z zaworów albo gniazd zaworowych. Wydaje mi się że popychacz stukałby tak czy siak. Na wszelki wypadek wymieniłem olej Mobil 1 Super 10W/40 i bez zmian. Acha stopień sprężania mierzyłem przed pojawieniem się tego "stukania" i było mniej więcej po równo. Może macie jakie? pomysły zanim zdejme miske olejow?? Help? :?
-
A jak wła?ciwo?ci jezdne auta. Nie stracił na mocy nie zacz?ł więcej palić.... Zmierz kompresję to moze to co? nam zasugeruje.
-
żadnych spadków mocy nie ma , wgniata w fotel :) dobra zmierze i dam znać.
[ Dodano: 2006-04-26, 10:43 ]
Wracam z badania kompresji. Więc jest tak licz?c od pierwszego cylindra 15 / 14 / 15 / 13 .
Problem jest z pierwszym cylindrem jak już wcze?niej napisałem. Acha oleju nie bierze. Tzn. nic nie dolewam między wymianami oleju. No to chyba zrzuce w tym tygodniu miche. A co dalej? no cóż, czas pokaże.
-
Kompresja przyzwoita więc nie wiem sk?d te stuki. je?li nie z głowicy to pewnie bez djęcia michy się nie obędzie. jednak zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać we? gumowy w?ż (w ostateczno?ci od odkużacza) i dokładnie obsłuchaj silnik. Moze to tylko wrażenie że to z dołu silnika.
Czekamy na wszelkie info zwi?zane z problemem.
-
Wymieniłem panewki na korbowodzie pierwszego cylindra. Stare panewki nie nosiły żadnych niepokoj?cych ?ladów. Wymiana nic nie dała :( Co ciekawe teraz zdjęcie przewodu WN nie wpływa na cichnięcie tych stuków! Cuda nie widy :) W najblizszym czasie zdejme pokrywe rozrz?du i posprawdzam wałki i popychacze, może to jednak popychacz? Bardzo bym chciał bo jak pomy?le że może to być sworzeń na tłoku to zaczynam się martwic. Dam znać co i jak papoki.
-
Swożeń łacz?cy tłok z korbowodem poszedł się r?bac?? W ohv spotkałem się z wybiciem tego dziadostwa choć predzej tam panewki lec?. bo coż innego może stukać tam?? Tyle ze w roverku chyba tłok korbowód jest nierozłaczne
-
Zdj?łem słonę paska rozrz?du, ta osłona z tworzywa sztucznego bardzo tłumi ten hałas. Po zdjęciu słychać walenie dwa razy mocniej. Zobaczyłem takze że pasek przy większych obrotach wpada w rezonas tzn. widać odchylenia rzędu 1/2cm. Czy to normalne? musze dorwać poprzedniego wła?ciciela i spytać kiedy i czy wogóle wymieniał pasek. Można troche napi?ć pasek? czy nie bawić się w eksperymenty i wymienić razem z napinaczem? próbowałem odkręcić ten wspornik na 3 ?rubach z przodu silnika (zawieszenie w orginalnym) aby sprawdzić ustawienia i nie dałem rady, skrzywiłem i złamałem klucz :? ale dla upartego nic trudnego :)
-
spytać kiedy i czy wogóle wymieniał pasek. Można troche napi?ć pasek? czy nie bawić się w eksperymenty
no pomysl. to nie jest duzy koszt. w piatek rozrzad kupilem za 78zl... a skoro nie wiesz w jakim stanie pasek, to lepiej nie wiedziec co sie stanie jak sie zerwie, wiec zmien i sie nie baw w falszywe oszczedzanie oraz szkoda nerwow...
[ Dodano: 2006-04-30, 23:31 ]
swoja droga. ile powinna wynosic kompresja w dobrym silniku poloneza (nie plus) 1,6Gli? z tego co ludzie pisza na forum sobie wy?rodkowalem i wyszlo mi 11-12... dobrze? :P
-
Moja porada to sprawd? jeszcze wtyczki ot wtryskiwaczy, ja kiedy? podczas pracy odpiołem to tłukł i rzucało nim, ale to raczej nic nieda bo przecież twój leci jak w?ciekły.
Albo dolej dodatku do silnika, jakiego? uszlachetniacza ;)
-
Uszlachetniacz już był :) wtyczki ok. była nawet Shell V-Power Racing i nic .
-
A osłuchał kolega silnik za pomoc? ruły?? Bez tego raczej cięzko ustalić sk?d dochodzi stuk.
-
Jescze nie osłuchałem lecz zrobie to, najpierw wymienie pasek bo dowiedziałem się że jeszcze nie był wymieniany a jest cholernie lu?ny, wpada w duży rezonas przy wyższych obrotach (nie jest przestawiony). Ma przejechane 115000km.
-
To nawet jak był raz wymieniany to i tak nie zaszkodzi. W sumie to zmiana paska w roverku co 60kkm to chyba najoptymalniesza warto?ć.
-
Witam wszystkich. Wymieniłem wszystkie popychacze, silnik zacz?ł wyra?niej ciszej chodzić bardziej płynnie. Lecz TEN STUKOT nie ucichł :( Długi czas szukałem wędrowałem po internecie szukaj?c odpowiedzi i co? znalazłem. I jest to prawdopodobne zwane jest pod nazw? "Piston slap" oto link do strony http://www.pistonslap.com/whatisit.htm a na tej stronie jest nagranie odgłosu silnika cierpi?cego na tę przypadło?ć http://www.pistonslap.com/photos.htm mam podobny dzwięk lecz jest on bardziej Słyszalny przy ruszaniu, obci?żaniu silnika. Co wy na to ?
-
a probowales zalac Pb98 ? bo to wyglada jak spalanie stukowe
-
Jaki? czas je?dziłem na Shell V-Power Racing i nic nie zmieniło na uszlachetniaczu też a poza tym gdy jezdze na gazie stuka tak samo a nawet gło?niej.
-
rover w jakims biuletynie technicznym opisal to zjawisko gdzies na roverkach o tym czytalem
-
Witam wszystkich. Wymieniłem wszystkie popychacze
ile cie to kosztowalo jezeli mozna spytac???
-
Witam
Popychacze 16 * 34zł = 544zł
uszczelka pod pokrywe zaworów 43 zł
uszczelka w płynie 30 zł
Razem co? koło 617 zł :!: :(
Po wydaniu takiej kasy będe tym poldroverem jeżdził aż się silnik rozpadnie, a wtedy albo inny samochód albo drugi silnik bo remont (po rozeznaniu się w cenach czę?ci i ich dostępno?ci) jest nieopłacalny.
-
TYlko swap swap i jeszcze raz swap
Ja ide u siebie zwalić pokrywe obbadać szklaneczki i zamówić potrzebne cze?ci
[ Dodano: 2006-06-29, 09:39 ]
Hmm to chodziło z tym stukaniem o luzy pierscieni w tłoku?? to jest słyszalne w ok 3 ty? w ohv mi się kiedy? trafiało. ale nie ejst to uciazliwe
-
Pier?cienie s? w porz?dku kompresja jest ok, chodzi o pierwszy cylinder ma sprężanie 15 więc jest dobrze. Tu chodzi o luz tłok-cylinder. tu jest link http://web.mit.edu/newsoffice/rd/1996/sep.html troche przesadnie pokazane :) ale to jest to.
-
szklanki oryginał czy podróbka. Czeka mnie wymiana uszczelniaczy zaworowych więc i przy okazji wywalę t? najgorsz? szklankę. Nie będę kupował 16 bo to chyba nie ma sensu. Lepiej doinwestować i poszukać nowszego silnika albo większego ;)...
-
Oczywi?cie że podróbki :) tu jest link do sklepu http://czesci-silnikowe.abc24.pl/default.asp?kat=22637. Przynajmniej jak kupie drugi silnik to będe miał popychacze na ewnetualn? wymiane.
-
widze ze te popychacze za 34 zl to firmy FAI ja mam uszczelke pod glowice tej firmy
to chyba angielska fima i jest OK
-
http://czesci-silnikowe.abc24.pl/default.asp?kat=13743&pro=138796
tego preparatu urzyłem do składania głowicy. Widzę że cena jest bardzo promocyjna. Ciekawe ile kosztuje przesyłka??