FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: elektrokiler w Kwiecień 25, 2006, 15:14:54 pm
-
Pytanie jak w temacie czy odpali i jak będzie pracował silnik z nie działaj?cym podci?nieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu :?:
Sprawdzałem swój regulator w taki sposób: założyłem na jego króciec wężyk i próbowałem wci?gn?ć powietrze- ani drgn?ł. Chyba nie powinno tak być, nie wydaje mi się aby ga?nik dawał większe podci?nienie.
Mój silnik odpala, zrobi kilka obrotów wałem korbowym i milknie (jakby iskry nie było), potem cykl sie powtarza ale musze trzymać wci?nięty pedał gazu bo inaczej zga?nie. Mam 1.5 GLE.
-
To nie regulator, to co? z gaznikiem, może ZHS
-
Dysza wolnych obrotów się zatkała, a bez regulatora odpali bez problemów i chodzić będzie jak trzeba, tylko przy próbie przyspieszania będzie jeszcze bardziej mułowaty.
-
Jasne że odapli, przecież na wolnych regulator nie daje (praktycznie) nic.
Wielu ludzi je?dzi w ogóle bez niego, i prawie nie widać jego braku.
W starszych aparatach w ogóle fgo nie było.
-
Hej
Po pierwsze podci?nienia nie robi ga?nik :roll: Po drugie wyprzedzenie zapłonu jest bezwzględnie potrzebne, aby silnik chciał wogóle przy?pieszać. Po trzecie nie kombinuj z ci?gnięciem przez wężyk, silnik wytwarza w układzie dolotowym jednak trochę większe podci?nienie :mrgreen: niż człowiek ustami. Przy wzro?cie prędko?ci obrotowej powyżej biegu jałowego już zaczyna się wyprzedzanie zapłonu.
Silnik oczywi?cie odpali tylko po co jak nie będzie chciał je?dzić :D
Powodów zachowania o którym piszesz może być wiele, sprawd?, aparat no i przedewszystkim ga?nik (dysze paliwa,powietrza, poziom paliwa w komorze pływakowej).
-
W starszych aparatach w ogóle fgo nie było.
po 4 :D Starsze aparaty miały od?rodkowy regulator ;)
-
no własnie o tym zapomniałem dopisać :lol: nie doczytałem wypowiedzi kolegi do końca
-
Je?li chodzi o mój aparat to zapewniam, że ma podci?nieniowy regulator. Pomysł z ci?gni?ciem ustami powietrza przez wężyk nie jest mój, taki sposób na sprawdzenie tego regulatora opisany jest w ksi?żce.
Ale ta sprawa już jest niaktualna. Takie zachowanie silnika spowodowane było sprytn? blokad? zapłonu. Poprzedni wła?ciciel o niej nie wspomniał, bo nie działała. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowic? i jak poskładałem to do kupy jak na zło?ć zaczęła działać. :D
Teraz mam inny problem: silnik trudno jest uruchomić je?li dłużej postoi (mam na my?li kilka godzin), a jak już z łaski swojej odpali to na pełnym ssaniu nie łapie odpowiednich obrotów (jest może koło 1 ty? i po chwili zga?nie). Sposób na uruchomienie jest taki, że trzeba przytrzymać gaz przez jak?? minute jak już odpali i wtedy już trzyma obroty (około 2 ty?). My?lałem, że to może być wina pompki paliwa ale wymieniłem na now? i dalej to samo. :sad:
-
wywal ten ga?nik, bo to jaki? badziew poprostu, załóż inny pewny, a swoj? drog? czy silnik nie bierze ci gdzie? lewego powietrza przypadkiem :roll: ?????
-
JA miałem to samo wyminiłem aparat zapłonowy razem z paluchem i moduł i ?miga jest dobrze teraz aa i za dużo powietrza łapał filtrem