FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: katran w Maj 03, 2006, 17:45:29 pm
-
Witam. Chcę wymienić gumowe pier?cienie w pompie hamulcowej w Caro 1.6 Gli 95r. Stare chyba zaczęły przepuszczać bo pedał wpada w podłogę przy wolnym hamowaniu ale przy szybkim, mocnym naci?nięciu hamulce hamuj?. Chciałem się dowiedzieć czy s? jakie? sprawdzone sposoby na wyjęcie, rozebranie, złożenie i zamontowanie pompy aby mieć z tym jak najmniej problemów. Chodzi mi najbardziej o pó?niejsze odpowietrzanie układu. Czy można to jako? prosto zrobić? Na co należy uważać? Za pomoc dziękuję.
-
masz pompe zwykla, czy lukasa? Bo jak zwykla, to seie nie grzeb tylko kup nowa za 30 zl.
-
Zwykła pompa. W mojej okolicy znalazlem najtansza nowa pompe za 40zl. Komplet naprawczy juz mam, kosztowal 8zl. 32zl roznicy to dla mnie sporo. W obu przypadkach mam do zrobiena prawie ta sama prace. Jedyna roznica to ta ze bede musial rozebrac pompe. Ale jak potem to wszystko poskladac zeby bylo jak najmniej pracy z odpowietrzaniem?
-
najlepiej po złożeniu zalej cał? pompę plynem, z wykreconych przewodów płyn nie ma prawa spłyn?ć wiec obejdziesz się bez odpowietrzania. Wymiana wszystkich gumek w tej pompce nie sprawi Ci najmniejszego problemu, uwazaj tylko bo prawdopodobnie zbiorniczki bedzie Ci wybijało do góry na nowych uszczelkach ew zostaw stare uszczelki zbiorniczków.
-
Tylko, zebys sie nie przejechal z tym zestawem regeneracyjnym - ja chialem zeby bylo tanio i wymienilem uszczelniena w pompie - ciekla tak samo jak na starych uszczelnieniach, ale przynajmniej dalo sie hamulce odpowietrzyc - i tylko tyle dobrego. Musialem i tak kupic nowa pompe - kosztowala mnie 49zl. Czyli w sumie impreza kosztowala mnie 56zl. Czasami nie warto oszczedzac, przynajmniej na hamulcach! :mad:
-
Moja pompa nie cieknie. S?dzę że to wina jedynie pierscieni gumowych w pompie bo rano kiedy jeszcze jest chłodno pierwsze kilka nacisniec na pedał jest skutecznych potem pedal zapada sie w podloge. Mysle ze jak jest chlodno to uszczelki sa bardziej sztywne i dzialaja a potem miekna i przepuszczaja.
-
Szkoda roboty na wymianę tych uszczelek. Najlepiej kupić now? pompę.
-
Też uważam,że chamownia to nie żarty.Lepiej miec porz?dne czę?ci.Bo oszczędno?ci mog? życie kosztować.Z wymian? uszczelek niema problemow i może pomóc pod warunkiem,że wnętrze pompy jest idealne,czyli niema wżerów i ?ladow zużycia.
-
katran posłuchaj kolegów maj? rację. Możesz zaoszczędzić na wielu innych rzeczach (choinki zapachowe, pokrowce na fotele czy kierę) ale nie na hamplach. Wymień pompę a przy okazji zajrzyj do nadkoli i popatrz jak wygl?daj? przewody elastyczne, bo o nich często wielu zapomina
-
Uszczelki wymienione.pompa zlozona. hamulce dzialaja wysmienicie. przydaloby sie jeszcze odpowietrzyc ale mysle ze sporo powietrza nie dostalo sie do ukladu bo uwaznie to wykonalem, zalalem pompe przed montazem plynem hamulcowym. i najwazniejszy chyba dowod: dzis bylem na przegladzie i wszystko bardzo dobrze wyszlo:)
-
Składałem juz kilka pomp od nowa i duzo zalezy od uszczelek - do swojego udało mi sie wyrwac jeszcze panstwowe uszczelki- miekkie i sprezyste- przejechałem chyba 10 tys bez problemu a pompa jezdzi do dzisiaj w maluchu kumpla. Innym razem kolega kupił jakies prywaciarskie - z bardzo ciemnej gumy podobnej barwa do opony samochodowej i tak samo twardej :) - w drugim sklepie zakupił juz bardziej miekkie. Jak ktos ma starsze auto(powyzej 10 lat) to tez niech pomysli o wymianie przewodów hamulcowych na nowe - stalowe rdzewieja a mosiezne staja sie "kruche" wiec zeby was nie zaskoczyło w sobote wieczorem podczas wymiany klocków czy przewodów elastycznych :)