FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: PLAYTECH w Maj 06, 2006, 16:15:56 pm
-
mam pytanie. dlaczego pedał hamulca mam nizej niz sprzęgła tak około 4-5 cm ponizej, kiedys było normalnie
-
mam pytanie. dlaczego pedał hamulca mam nizej niz sprzęgła tak około 4-5 cm ponizej, kiedys było normalnie
bo masz dojechane klocki :D
-
Możesz mieć albo zapowietrzony układ albo uszkodzone, nieszczelne serwo.
Pedał wchodzi głeboko przy odpalonym czy zgaszonym silniku?
-
klocki niedawno wymieniałem, odpowietrzanie też było, pedał wchodzi troche głęboko przy odpalonym silniku,hamulce nie s? rewelacyjne. ale dlaczego jest tak dziwnie nizej niz pedał sprzedła. gdy hamuje do drży jakby było co? nierówne i czasami czuć na pedale lekki stukot
-
najprawdopodobniej masz krzywę(?) tarcze hamulcow?.
W trakcie naciskania na pedał hamulca klocek odkształca się na tarczy i dochodzi do takiego objawu jaki cię trapi. Gdy klocki wył?ż? się na tarczy może zmienić się wysoko?c pedału, ale szkoda klocków kiedy s? nowe. Kup nowe tarcze. Krzywe tarcze powoduję drżenie kierownicy przy hamowaniu
-
bo masz dojechane klocki
nie
najprawdopodobniej masz krzywę(?) tarcze hamulcow?.
też nie... i kolego zanim napiszesz to naprawde sie zastanów!!! albo jak nie wiesz to nie pisz....
Możesz mieć albo zapowietrzony układ albo uszkodzone, nieszczelne serwo.
tylko tym sie sugeruj, ale uszkodzone serwo czy nie to pedał będzie na swoim miejscu ;) Masz zapowietrzony układ i jak widac na pompie hamulcowej. Ten sam efekt będziesz miał je?li spu?cisz płyn w całosci z układu to pedał w ogóle sie zapadnie w podłoge. Pozdro
-
bo masz dojechane klocki
nie
najprawdopodobniej masz krzywę(?) tarcze hamulcow?.
też nie... i kolego zanim napiszesz to naprawde sie zastanów!!! albo jak nie wiesz to nie pisz....
Możesz mieć albo zapowietrzony układ albo uszkodzone, nieszczelne serwo.
tylko tym sie sugeruj, ale uszkodzone serwo czy nie to pedał będzie na swoim miejscu ;) Masz zapowietrzony układ i jak widac na pompie hamulcowej. Ten sam efekt będziesz miał je?li spu?cisz płyn w całosci z układu to pedał w ogóle sie zapadnie w podłoge. Pozdro
a ja tweirdze,że wszystkie możliwo?ci s? realne
-
Lodówa#1826,
ma racje!
bo klocki ani tarcze nawet krzywe nic nie maj? do niskoschodz?cego i pewnie "gumowego" pedału! 8)
-
no i naciagnij linke od recznego pod samochodem to Ci skoczy pedal do gory...
PS. jak reczny?
piszecie tylko o przodzie a mowi ze samochod slabo hamuje, moze ma tyl do bani a ta kierownica to inna bajka... i mozliwe ze tarcza jest krzywa bo ja mam wlasnie krzywa i musze ja wymienic (nowka sztuka i krzywa!).
-
klocki niedawno wymieniałem, odpowietrzanie też było, pedał wchodzi troche głęboko przy odpalonym silniku,hamulce nie s? rewelacyjne. ale dlaczego jest tak dziwnie nizej niz pedał sprzedła. gdy hamuje do drży jakby było co? nierówne i czasami czuć na pedale lekki stukot
jak pedał drży pzr hamowaniu to prawie na bank krzywa tarcza
-
no i naciagnij linke od recznego pod samochodem to Ci skoczy pedal do gory...
Karol sk?d Ty bierzesz takie głupoty :?:, żeby zmniejszyć luz na kierownicy to tez skręcasz ?rubę ( 24 ) na kolumnie pod kółkiem :?: :|
-
Temat do?ć ogólny to się podepnę
Otóż zmuszony totalnym zużyciem okładzin ciernych na tylnich hamulcach...postanowiłem,sobotnie popołudnie po?więcić na tymczasowe rozwi?zanie tego problemu...
no i mam komplet nowych klocków(polskich) oraz takie "używki" do połowy zjechane...
po 30minutowej walce udało się wcisn?ć ten %^%(*&^&*)&)@#%$ tłoczek do końca...ale i tak niedałem rady założyć tych nowych klocków ponieważ brakowało mi nawet zacisku na szeroko?ć (tarcze nowe)postanowiłem w akcie desperacji włożyć narzie te cieńsze...ledwo co je wcisn?łem?Co jest ? Klocki miały różn? grubo?ć (w fabii spotkałem się,z tym,że jest kilka grubo?ci zależnie od zużycia tarcz)w poldkach? No zacisk się chyba nie skurczył? :roll:
-
Tylne klocki s? znacznie cieńsze od przednich i maj? ten "cycek" ze względu na hamulec ręczny. Poza tym tylnego tłoczka się nie wciska tylko się go wkręca!!
-
Podł?cze się pod ten temat żeby nierobić kolejnego topicu o hamulcach.
Ze 2 miesiace temu miałem kompletny przeglad hamulców (układ starego typu), wymiana kilku elementow, potem odpowietrzenie itp. Ogólnie wszyztko zrobione na cacy-hamował jak szalony.
Jednak teraz pojawia mi się taki problem ze bardzo często pedał hamulca jest twardy, samochód słabo hamuje. Po kilkuktornym energicznym wcisnieciu jest OK - hamuje ładnie, jednak przy kolejnym hamowaniu znów staje się twardy. Czy to ozanaka ze kończy się serwo, pompa czy może co? innego?
Kiedy? na forum czytałem o podobnej sytuacji i winę za to ponosił zaworek serwa (szukałem o tym w zimę, gdyż miewałem czasem taka sytuację że jak rano odpalałem poldka to hamulec był bardzo ale to bardzo twardy- po kilku silnych wci?nięciach wszystko wracało do normy - jak się skonczyła zima sytuacja jakby ręk? odjoł :lol:
Czy w obecnym przypadku też jest możliwe że ów zaworek dał znów znać o sobie nieczekaj?c na zimę ??
-
elltry#683, mam juz drugiego poldka w swoim życiu. Drugi ze starymi hamulcami. W obu jest to samo wiec jestem mocno zainteresowany wykryciem usterki, zwłaszcza że poprzednim poldem mój brat sie teraz buja
-
Witam. Czy wie kto? może jak odpowietrzyć hamulce w Polonezie Atu Plus? Pękł mi przewód hamulcowy przy prawym kole, i po wymianie nie mogę go odpowietrzyć. Zaworek do odpowietrzania nie ma żadnej regulacji jest tylko za?lepka i zupełnie nie wiem z czym to się je.
Z góry dzięki za pomoc.
-
jaka regulacja zaworka odpowietrzenia? jestes pewien ze masz poloneza? :P hehe. a tak na powaznie to nikt Ci nie odpowie. uzyj wyszukiwarki. nikt tu nie pisze podwojnie. tematow o odpowietrzenu hamulcow było multum, wystarczy uzyc szarych komorek i same sie po chwili znajda.. ;)
-
Jarda,
po pierwsze to sie tego nie je :shock:
a na poważnie to tam nie ma "regulacji" :? tylko się go odkręca podczas odpowietrzania ;)
a nie będe tłumaczył jak sie odpowietrza bo to było X razy!
poszikaj w szukajce ;)