FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Simon_Tuner w Maj 06, 2006, 16:47:57 pm
-
Witam ponownie
I znów pech. Z rana odpiołem akumulatorka żeby odpi?ć ECU (długa sprawa) potem gdy zrobiłem co potrzeba, spowrotem zaklemiłem akusia aby zaprogramować silniczek. Zaczeło się spokojnie. Dochodzi 90*. Otwieram machę do kontroli i dotykam tego "drunego węża" (kiedy? o nim pisałem) i znowu udaje balona. Po chwili patrze jak płyn podchodzi ci?ge do góry. Odkręciłem lekko korek i pozwoliłem spłyn?ć nadmiarowi, ale było go strasznie dużo. Całkowicie zdj?łem korek i odłożyłem go obok, silnik chodził na biegu jałowym a płyn ci?gle uciekał. Wskazówka o 4mm przekroczyła warto?ć 90* więc mogło być ok. 100*. Dotkn?łem głowicy od strony zaworów ss?cych - była potwornie gor?ca. Zgasiłem go bo bałem się o silnik. Po powrocie od stacyjki do komory zauważyłem jak po chwili cały zbiorniczek płynu szybko wessało do ?rodka, więc uzupełniłem szybko wod?. Chłodnica była lekko ciepła więc możliwe że termostat troszkę popu?cił ale bardzo słabo, albo winowajc? jest czujnik temperatury wmontowany po lewej stronie chłodnicy (patrz?c od przodu samochodu). Więc dałem mu spokuj i teraz stoi w garażu.
Spróbuję:
- Spu?cić płyn chłodz?cy
- Rozmontować obudowę termostatu
- Usun?ć wkład termostatu
- Złożyć obudowę termostatu
- Wymontować i wypłukać myjk? wyskoci?nieniow? chłodnicę (pytanie "jak ?")
- Zamontować chłodnicę
- Przeczy?cić metalowy przewód doprowadzania płynu do głowicy
- Wymontować i wypłukać nagrzewnicę
- Zamontować nagrzewnicę
- Zalać silnik wod? z dodatkiem preparatu do płukania układu chłodz?cego
- Rozgrzać do temperatury roboczej
- Przejechać się około 10km
- Spu?cić (syf)
- Zamontować termostat VERNET (bo dam zakaz kupywania podróby za 15zł)
- Zalać układ gotowym płynem VALVOLINE Coolant AF (pytanie "ile potrzeba ?")
Pozdrawiam i czekam na pomoc :help:
-
ostatnio jak odpowietrzalismy uklad u brata bylo podobnie, jak silnik chodzil to poziom sie robil wysoki i temp wysoka, po zgaszeniu silnika plyn gdzies sie podzial, byc moze jeszcze termostat sie nie otworzyl i byla gdzies poducha powietrzna, potem po dolalaniu plynu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wrocilo do normy
jesli zrobisz to co wyzej wypisales to lepiej juz chyba nie da sie podejsc do tematu
-
poz zrobieniu uszczelki pod głowic? zaczeły się podobne perypetje w mioim 1.4 więc:
-postawili?my na zapowietrzony układ chłodzenia/ to nie było to
-zmieniłem termostat i dalej zonk/temperatura ponad 92
-wywaliłem termostat/ długo się grzeje ale jest lepiej
-ale ci?gle wyganiało płyn więc.......wymiana korka od zbiorniczka wyrównawczego
i pomogło zapewne miał uszkodzony zaworek.
jeżeli chodzi o spuchnięte przewody to u mnie od momentu kupienia zwasze przy 80-90 stopniach s? twarde troche mnie to niepokoiło ale nic się nie dzieje więc nie wiem czy to jest problem
ALE NAMOTAŁE:) prosze o wyrozumiało?ć % wczoraj zrobiły swoje:)
albo winowajc? jest czujnik temperatury wmontowany po lewej stronie chłodnicy (patrz?c od przodu samochodu).
to chyba nie czujnik temperatury w 1.4 jest zlokalizowany gdzie indziej
-
Chłodnica musi byc równomiernie goraca przy załaczeniu wentyla,powinna parzyc...Cisnienie w ukladzie byc powinno u mnie bez zakreconego korka wywala płyn ale wazne zeby korek był sprawny....
Po powrocie od stacyjki do komory zauważyłem jak po chwili cały zbiorniczek płynu szybko wessało do ?rodka, więc uzupełniłem szybko wod?
:shock: Jesli miałes duzo szczescia to nic sie nie stało ale jesli miałes pecha to powiedz głowicy PAPA ewentualnie zawsze moze peknac blok :) Zamontować termostat VERNET (bo dam zakaz kupywania podróby za 15zł)
Vernet nie jest wiele drozszy :)
Ja radze zmienic termostat i obadac co dalej...
[ Dodano: 2006-05-08, 18:41 ]
bonzo, koledze chodziło zapewne o czuje właczania wentylatora.Bo czujnik temp znajduje sie za kolektorem wydechowym w aluminiowym kolanku :)
-
Witam
Dokadnie, chodzilo mi o czujnik temperatury, a wlasciwie o wlacznik wiatraka chlodnicy :mrgreen:
Coz, bede probowal cos z tym zdzialac, boje sie o glowice w moim silniczku aby nie ulegla uszkodzeniu. Termostat, to kupie tego francuskiego VERNETa. Myjka przepluce chlodnice, nagrzewnice i chyba sprobuje przeplukac na 100bar glowice, wsadzajac do otworu dysze z myjki, i trzeba bedzie przy tym odkrecic pompe wody chyba.
Narazie i jak cos zrobie to sie odedzwe albo jesli bede potrzebowal porady. ;)
-
no ja tez bym wyjal pompe bo przy takim cisnieniu to mozna rozwalic jej uszczelnienie
-
kurde, a u mnie odkad juz nie mam dziurawej nagrzewnicy, to weze nie sa twarde... Hmmm. Dziwne.
-
Ale się uparli?cie na te zaworki w korkach od chłodnicy. Wypieprzyć w cholerę! Pompa wody dłużej pożyje.
-
zaworek musi byc !! bo w ukladzie musi byc nadcisnienie !! a to po to zeby woda sie nie zagotowala przy 100 stopniach !!
bo jak sie zagotuje to sie robi poduszka powietrzna i miejscowe przegrzanie glowicy
-
Tak? Ciekawe kto na wodzie je?dzi... :mrgreen: Pierwsz? czynno?ci? było wywalenie tego badziewia po zakupie nowego polda. 18 latek bez problemów. Glikol ma znacznie wyższ? temperaturę wrzenia. Nadci?nienie jest zbędne.
-
o ile w starszych silnikach polskich cisnienia nie bylo fabrycznie tzn. obieg chlodzenia byl otwarty o tyle teraz w kazdym silniku tak jest, wiec jest to potrzebne
nie pierwszy raz awaria tego zaworka powoduje w silniku 1.4 wywalnie plynu i klopoty z ukladem chlodzenia
co do temp wrzenia glikol + cisnienie ma jeszcze wyzsza temp. wrzenia
nie chce mi sie sprawdzac temp wrzenia petryga
-
Dokładnie...Ciezko teraz znalezc auto w którym cisnienia nie ma...
-
o jakim zaworku mówicie? W korku od zbiorniczka? Bo ja nie jestem pewien czy od mi działa a nie wiem jak to sprawdzić?
-
o ile w starszych silnikach polskich cisnienia nie bylo fabrycznie tzn. obieg chlodzenia byl otwarty
nie jest to dokonca prawda ,bo korek mial zawor cisnieniowy ,a rurka ze zbiornika wyrownawczego doprowadzala plyn nad denko zaworu
w rezultacie wysokie cisnienie wypieralo ciecz do zbiornika ,a pozniejsze podcisnienie zasysalo ,bo nad rurka bylo szczelne zamkniecie (tez z zaworem)
gdy cisnienie bylo za duze to wywalalo pare poza korek
generalnie uklad byl bardzo podobny ,z ta roznica ,ze teraz jest prosciej zrobiony ,bo jest jeden zawor i wysokie cis w zbiorniku wyrownawczym
-
o jakim zaworku mówicie? W korku od zbiorniczka? Bo ja nie jestem pewien czy od mi działa a nie wiem jak to sprawdzić?
Lepiej nie ruszac g... bo zacznie smierdziec,jak Cie nie swedzi to po co sie drapac?? :mrgreen: Ja juz sie nauczyłem poki jest dobrze to na siłe nie warto nic "ulepszac" :) Lekko pocił mi sie simmer na pompie oleju rozebrałem,nie mogłem dostac odpowiedniego musiałem wykorzystac stary i teraz znika lekko wiecej oleju :) Wprawdzie dopadłem juz prawidłowy uszczelniacz ale nie mam czasu teraz tego robic...
-
o jakim zaworku mówicie? W korku od zbiorniczka? Bo ja nie jestem pewien czy od mi działa a nie wiem jak to sprawdzić?
Lepiej nie ruszac g... bo zacznie smierdziec,jak Cie nie swedzi to po co sie drapac?? :mrgreen: Ja juz sie nauczyłem poki jest dobrze to na siłe nie warto nic "ulepszac" :) Lekko pocił mi sie simmer na pompie oleju rozebrałem,nie mogłem dostac odpowiedniego musiałem wykorzystac stary i teraz znika lekko wiecej oleju :) Wprawdzie dopadłem juz prawidłowy uszczelniacz ale nie mam czasu teraz tego robic...
no ale ja mam jakie? dziwne "jazdy" z chłodzeniem :? A jak się przygl?dam temu zaworkowi to wydaje się zatkany
-
z moich do?wiadczeń wynika że układ chłodzenia w rovere zaprzecza wszystkim teoriom n/t naczyń poł?czonych... :)
-
Olo w końcu sie zalogowałe? :lol: :lol: :lol:
A tak na powaznie to spróbuj stukn?ć korkiem o beton tylko nie za mocno coby? go nie połamał. Potem delitaknie cienkim ?rubokrętem miedzian? blaszke widoczn? od dołu korka. Powinna lekko ustępować co ?wiadczy że korek raczej jest sprawny (pczynajmniej je?li chodzi o nadci?nienie).
-
z moich do?wiadczeń wynika że układ chłodzenia w rovere zaprzecza wszystkim teoriom n/t naczyń poł?czonych...
dokładnie :) do dzis nie wiem czy ok 5tys które niegdys wyjeb.na kolejny silnik i czas który straciłem,nie były spowodowane awaria debilnego korka zbiorniczka wyrównawczego...
-
Czesc.Pytanie do Simon_Tuner.Jak z naprawa ukladu chlodzenia?Co bylo wadliwe?
Mam takie same problemy.Bede wdzieczny za odpowiedz.