FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Maj 08, 2006, 12:26:16 pm
-
Witka.
Kolejny z moich szalonych pomysłów jest taki:
Od dawna marzył mi się borek na szerokim zawieszeniu, LUCASIE, z silniczkiem rovera 1,8 i mostem 4,55.
Głównie chodzi mi o wygl?d zewnętrzny aby stworzyć takiego małego niepozornego ?cigacza. Wnętrze z MR93 coby mieć odrobinę konfortu w stosunku do starszej wersji.
Aby do tego doj?ć s? dwie drogi:
Pierwsza przezbroić blaharkę a moim MR93 na borewicza. Przód, dył zaspawać trójk?ciki itditp...
Druga opcja to zakupić borka w dobrym stanie i do niego przewalać całe bebechy z MR-a.
Jak my?licie która z wersji będzie lepsza i tańsza i wogóle co my?licie o moim pomy?le??
Jestem otwarty na wszelkie sugestie i pomysły jak rozwi?zać ten problem.
Narazie to tylko rozważanie teoretyczne bo ani kasy ani czasu ani miejsca ku takiej zabawie niestety nie posiadam :(.
-
chyba taniej by bylo kupic borka i przekladac wszystko. sam nawet tak kiedys chcialem zrobic po moim dzwonie, zeby poprzekladac zawieszienie, silnik, wnetrze do borewicza (pisalem o tym jeszcze na starym PTK, moze kktos to pamieta :mrgreen: )
-
Wiesz, pomysl fajny i mysle ze wielu ma podobny :D
Najkorzystniej byloby kupic jak najnowszego poloneza i przerobic go na borka.
Bo jak kupisz starego borka to najpierw czeka Cie gruuuntowny remont (mozliwe ze drozszy od pierwszej opcji).
No i radzilbym Ci to robic jako drugi samochod, a swojego poldka zostawic w spokoju..
Bylo juz wielu takich co sie za cos zabieralo a potem czesci sprzedawalo..
Wiec chyba lepiej nie ryzykowac ze zostaniesz bez samochodu :D
-
chyba jednak atwiej i taniej przerobic caro na borka, niz przekładac wszystkie dupierele. bo zmieniasz tylko cztery błotniki i kupujesz klapy tylne i przednie.
-
znajd? borka w takim stanie że bez kłopotu wytrzyma 1.8 rovera ... daj spokój - tylko przeróbka czego? nowszego na borostwora - takie jest moje zdanie na ten temat ( ale ja się nie znam :mrgreen: )
-
no cóż!
musze sie przyznać że też mi to głowe suszy! :D
(ale nie roverka)
bior?c pod uwage dwie opcjace:
1 - czy lepiej zmienić blachy zewnętrzne?
ale co z tyłem?trzeba inny pas tylny!
bo przód to niema większego problemu(jak wiadomo)
z tym że musiał by? roverka kupić i przerobić!(chyba że twój)(poszedł ostatnio z uszk.silnikiem za 400 chyba)
albo
2 - kupić borka i wszszszszy?ciótko przekładać!
cały zawias
ukł.hamulcowy,paliwowy, bak i inne drobne pierdoły!
przy 1 wariancie nie musisz przerejestrowywać(przy własnym aucie)
no i ruszasz tylko(albo aż) blache!
a przy 2 pewnie remoncik blachy, nowa rejestracja i zmiana silnika na inny typ! i jeszcze ?rodek dochodzi(przy komforcie)
no i jest jeszcze pytanie czy chcesz mieć nowego staruszka czy staruszka po bajpasach? :?
co? pomin?łem?
-
Tak szacunkowo ile to może kosztować ??:>.
-
Bocian_s#313 chyba sam sobie zdajesz sprawe jak wiele rzeczy wplywa na cene ostateczna.. Ot chocby wybor samochodu (borek - 600 zl, plusik ze 4 tys, nieplusik gdzies ze 2-3 bym liczyl - wkoncu chodzi o to by kupic w dobrym stanie!).
Silnik.. Zalezy co wybierzesz ale tez troche tego bedzie. Razem z osprzetem niezla sumka..
A co do przekladki to zalezy tez od tego jak duzo zrobisz we wlasnym zakresie.
Na blachy (w niezlym stanie) "stylizujace" plusa na borka to gdzies wydasz z 500 zl. + zderzaki, atrapa, reflektory itp.
No i na koniec pewnie malowanko calosci.
Plus nawet jak kupisz dobrego plusa to i tak pewnie znajdzie sie w nim troche rzeczy do wymiany/poprawki.
-
Błotniki może kupisz po 30-50 PLN/szt na przód. Tylne do borka to już problem i trzebaby na szrocie wycinać ich góry i wspawać do caro (same płaty bo wzmocnienia się różni? między caro a borkiem). Przednia, tylna maska/klapa po jakie? 30-40. Największy chyba problem to tylny pas-praktycznie nie do dostania. Poza tym Caro z przodu ma inne wzmocnienie czołowe więc też kombinowanie. Do tego dochodz? przednie i tylne lampy, grill, migacze z postojówkami i na koniec malowanie całej fury. Mnie by to kosztowało pewnie koło tysiaka ale je?li Ty to komu? zlecisz, to duuuużo więcej. Pamiętaj-mówiłem o samej budzie. Do tego dochodzi silnik 1.8 który też trzeba kupić i go odpowiednio przystosować do polda.
Pomysł jak najbardziej OK ale do?ć kosztowny.
-
..... Poza tym Caro z przodu ma inne wzmocnienie czołowe więc też kombinowanie.......
co masz dokładniej na my?li?
-
na allegro byly kilka razy nowki sztuki cale tylne blotniki razem z gora (tam gdzie w caro jes szybka, tylko oczywiscie ten na allegro byl bez dziury, z borewicza). czyli caly tylny bok.
[ Dodano: 2006-05-08, 15:05 ]
o nawet znalazlem teraz: http://www.allegro.pl/item102918445_polonez_blotniki_tyl_kpl.html
tylny pas tez byl na allegro
cus takiego, tylko ze od borka http://www.allegro.pl/item102582234_fso_polonez_caro_pas_tylny.html
-
co masz dokładniej na my?li?
Ano to:
(http://youngtimer.o12.pl/misc/pas1.jpg)
Borek:
(http://youngtimer.o12.pl/misc/pas2.jpg)
Pytanie: do czego przykręcisz błotniki z przodu na dole :?:
-
no tak!
fakt! :oops:
ja też to przecież ma! 8)
ale nie będe wywalał! bo kto wie? :P
-
ja gdybym przerabiał to tylko na nowej budzie i koniecznie zostawiłbym plastikowe podszybie z wycieraczkami z modeli mr93
-
je?li ma być dokładnie to nie wystarcz? góry tylnych błotników, borewicze miały troche inne przetłoczenie i listwę ozdobn? na tylnych błotnikach.
A co do deski mr93 to jednak je?li robić borewicza to kompletnego tak zeby nie było po nim widać ,że grzebany (oprócz silnika roverowego) jedyne co bym zostawił to pod?wietlane przyciski ( zegary stare i przeróbka stareko przeł?cznika zespolonego aby współpracował z mikroprocesorem )
Trzeba jeszcze odsłonić wszystkie chromy z ramek drzwi , zmienić klamki (czy listewka na rynience przy dachu była malowana na czarno i można to zdrapać do oreginału czy trzeba szukać od starszyh poldków ?? ) przerobić instalację elektryczn? na 4 reflektory.
Przedni pas to piku? w porównaniu z tylnym
Je?li kupi się plusa lub przerobi mr93 to troche kasy sie zwróci sprzedaj?c wszystko co nie potrzebne , zderzaki, błotniki, deske rozdzielcz?, (zwłaszcza w przypadku plusa ) no i je?li plus to co zrobić z nagrzewnic? żeby to klasykowato wygl?dało
też bym chciał takiego poldka,
-
tak mi sie teraz przypomniało ten rajdowy poldek co w legendach prlu był to chyba był robiony na nowej budzie bo miał szybke w słupku i plastikowe podszybie
-
a JA bym chcial Atu z przodem od Coupe :mrgreen:
jezeli srodek ma byc jak w MR93 to najlatwiej zmienic tylko blacharke na Borka
ale czy sie oplaca taki kombinowany Borek ? JA bym chyba wolal normalnego Borka z silnikiem DOCH - taki retro tuning
tak jak chcialem Syrene z sinikiem od Zuka (silnik nadal jest ,tylko syrenki brak do przerobek)
jezeli chodzi o niepozornosc to smialo wrzucaj 1.8 rovera do MR93 - to juz wyglada wystarczajaco niepozornie :P
-
a tak przy okazji, widzialem jakis miesiac temu borka z naklejka 1.4 16v z caro naklejone na klapie (na gumowym spojlerze). Ciekawe czy to bylo TYLKO naklejone czy bylo naklejone bo byl taki silnik w nim. :mrgreen: :roll: :roll:
-
http://allegro.pl/item102852655_polonez_1_4_16v.htm
ale to już pewnie widzieli?cie... :)
-
tak mi sie teraz przypomniało ten rajdowy poldek co w legendach prlu był to chyba był robiony na nowej budzie bo miał szybke w słupku i plastikowe podszybie
nie chyba tylko na pewno... do tego co mowisz jescze w srodku mial zegary z mr 93... i to mnie wkurzylo bo tam koles mowil ze to dokladna replika... :?
[ Dodano: 2006-05-08, 18:26 ]
http://allegro.pl/item102852655_polonez_1_4_16v.htm
ale to już pewnie widzieli?cie... :)
ja tam nic nie widze:P
-
RooS#1885,
TU >> http://allegro.pl/show_item.php?item=102852655
jest dobry link! :mrgreen:
-
zawsze mozna taka przerobka robic stopniowo. To ze pas tylny jest inny chyba tak niewadzi bo niechodzi w temacie zeby to byl borek tylko zeby wygladal jak borek :D wiec mozna to rzezbic, byle tylko wygladalo tak samo. Tak sobie pomyslalem ze atu z drzwiami z trucka zrobiony na coupe to bylby bajerek
-
jak dla mnie borek w swojej okazałosci.... Bez zmian na nic nowego. Tylko rozebranie go do czesci pierwszych, poprawki blachy, podwozia itp. Malowanie + silnik 1,8. Ładne kapcie, wydech i halogeny. Bajer.... :(
-
RooS#1885,
TU >> http://allegro.pl/show_item.php?item=102852655
jest dobry link! :mrgreen:
ale zwalil z tym tylem od akwarium
jak juz nie chcial orginalnego borkowego tylu to mogl przynajmniej caro zapodac ,a nie akwarium :?
-
A wg mnie już lepszy taki niż caro. Wyobra? sobie KGB, jak by wygl?dał taki poldek z boku-zderzak przód borek, tył caro zachodz?cy na błotnik aż do koła. Mnie tam się ten czarny borek podoba i to bardzo :mrgreen:
-
ale akwarium ma tak obrzydliwy tyl,ze :kotz:
nie rozumiem dlaczego koles nie zostawil tylu od borka -wygladalby znacznie lepiej
-
RooS#1885,
TU >> http://allegro.pl/show_item.php?item=102852655
jest dobry link! :mrgreen:
wła?nie o to mi chodziło - nie wiem czemu mój nie zadziałał. A w topicu ALLEGRO działa (przynajmniej działał jak wstawiałem) :?
Wracaj?c do pytania to ja nie ruszałbym Twojego bo jak już Lupo napisał co? się nie uda i zostaniesz bez samochodu albo będziesz żałował. Z kolei opcja zakupu drugiego samochodu jest mniej korzystna finansowo. Ale jak się lubi... :) A silnik 1.8 to ja bym wrzucił to Twojego bo jest nowsza buda i czę?ciej by? nim je?dził tam bym wrzucił obecny 1.4 8)
-
Hmmm, tak czytam i czytam i coraz bardziej sklaniam sie do podjecia decyzji. Jak wiecie mam w tej chwili dwa bolidy. Mialem przekladac silniczek 1.6 do plusa, ale po przemysleniu za i przeciw rezygnuje z operacji bo jak mi sie wydaje nie ma wiekszego sensu. Kiedys myslalem o Borku-Stworku i ten temacik mi bardzo podpasowal. Wprawdzie nie bylby to borek 1.8, ale Borkorover 1.6 tez moglby namieszac :)
-
Moim zdaniem pomysł jak najbardziej dobry. Raczej lepiej przerobić MR93 na starszego, takie drobiazgi jak podszybie to i tak praktycznie zauważ? tylko poloneziarze. Z tym przerzuceniem do borka to więcej roboty, ja bym wolał sobie odstawić samochód na jaki? miesi?c. Ja bym to widział podobnie jak na tym linku z allegro.
-
Powiem szczerze że tamten zallegro mi siespodobał i to bardzo. Szkoda że nie mam kasy żeby go odkupić ale wygl?da kozacko. Tylko bym przełożył hample bo pewnie jeszcze ma stare i do przodu.
-
Bocian opier.... swojego i bedziesz mial kase. W koncu nic bardzo sie nie zmieni. No to siup z roverka na roverka :)
-
eee tam wolę swojego jakby nie patrzeć to jest 7 lat młodszy bo i mój miał "przeszło?ć" rajdow? :mrgreen: . W dodatku to stara buda i pewnie jeszcze na w?skim zawieszeniu i napewno starych heblach (widać na zdjęciu). Wolę swojego tak odszykować. Przynajmniej będę wiedział czym jeżdżę.
-
Jesli posiada się dobre nadwozie to nie ma po co kupowac borka który w dobrym stanie (podłogi) nie jest taki łatwy do uchodzenia. Zastanawiaęłm się jak by przerobić mojego poldka i już chodziło mi pogłowie zaborkowanie jego. Jedyny problem to tylny pas. który trzeba by wyci?gn?c z jakiego? na złomie (choć może uda się zdobyć nowy). reszta powinna isc w miarę gładko. Blachę przedniego pasa od borka ułożyc docinaj?c na tym co mamy w caro i przyspwać. My?lę ze dało by się to zrobić w taki sposób by auto stało naprawde niedługi czas unieruchomione. MI przekł?dka 125p w drugie nadwozie z kompletnym wyczyszczeniem do błysku podłogi pomalowaniu i zabezpieczeniu tego,przerobieniem na szeroki zawias i lucas, nowym serduchem i skrzynk? oraz drugim wnętrzem zajeła miesi?c. a ?redni czas spędzony przy aucie to 3godz dziennie. Auto jeżdziło po 3 tyg. ostatni tydz to już takie dopieszczanie.
MR93 na borka jak najbardziej dobry pomysł. Trzeba na szrot i zaczynac zbierać cze?ci :mrgreen:
-
no to widze ze panowie tesknicie za czterema H4 :mrgreen:
-
No dokladnie, to jest zajebista sprawa. Jak Ty zapodasz w swoim kancie swiatelka to widno jak w dzien, a poza tym przod jest bardziej rasowy. W ogole obla aktualna stylistyka dziala mi na nerwy. Nie ma to jak lata 70-80te np. Lancia Delta itp. Czy to ponizej nie jest piekne?
(http://www.fsoautoklub.pl/photos/sport/72.jpg)
-
No dokladnie, to jest cenzura sprawa. Jak Ty zapodasz w swoim kancie swiatelka to widno jak w dzien, a poza tym przod jest bardziej rasowy. W ogole obla aktualna stylistyka dziala mi na nerwy. Nie ma to jak lata 70-80te np. Lancia Delta itp. Czy to ponizej nie jest piekne?
Obrazek (http://www.fsoautoklub.pl/photos/sport/72.jpg)
Taki zwyczajny x :D
-
gdyby komus sie zdjecie nie wyswietlalo:
(http://img149.imageshack.us/img149/1375/722xs.jpg) (http://imageshack.us)
-
obla aktualna stylistyka dziala mi na nerwy. Nie ma to jak lata 70-80te np. Lancia Delta itp. Czy to ponizej nie jest piekne?
Obrazek (http://www.fsoautoklub.pl/photos/sport/72.jpg)
Też tak my?le, wiekszosc samochodów wygl?da teraz jak napompowane bułki, s? wyj?tki, ale nieliczne. Najładniejsze auta dla mnie to muscle cary zza oceanu.
-
Ci?g dalsyz rozważań.
Czy dałoby się zrobić także ?wiatła dać kwadratowe i zmodyfikować tyln? klapę od caro aby była płaska i otwierała się razem z czę?ci? blach między lampami. Jak wam się to widzi?? jednak Borek ma wyyyysoki próg załadunku więc ...
Inna sprawa co? dla fanów VT. Ciekawi mnie jakby wygl?dał taki np Bandzior (by seru) z rurowymi chromowanymi zdeżakami. Może kto? się pokusi o takie VT bandziora??
-
Trzeba by przekonstruować doł klapy tak by wychodziła inaczaj niżteraz idzie. bo w borkach to płaskie z tablic? jest wcięte. Już chyba szybciej by dałor ade zrobić demontowany ten ?rodek z tablic? na jaki? 4 srubach z motylkami by wrazie potrzeby szybko wymontować i załadować.
-
Nie s?dzę żeby to było rozs?dne. W borkach tylny pas pełni funkcję wzmocnienia i znacz?co usztywnia nadwozie-na górze pasa jest gruby kształtownik, który to zapewnia. W caro t? funkcję przej?ł kształtownik na dole tylnego pasa.
-
Więc musiał by zostać ten z Caro na dole a ten górny był by jedynie do przytrzymywania klapy. No skoro bociek szuka jakiego? rozwi?zania to ja widzę takie
-
E tam odrazu szuka rozwi?zania. Poprostu prowadzi lu?n? konwersację na dany temat.
-
Hmm, skoro poruszony zostal temat klapy tylnej to co z przednia? Czy borkowa klapa zamyka sie tak samo w belke przednia w to samo miejsce co w Caro czy jest to jakos inaczej rozwiazane?
Obczajcie jeszcze to :)
(http://img49.imageshack.us/img49/5193/poldek6us.jpg)
Jest do sprzedania na allegro
Tutaj (http://www.allegro.pl/item102547124_fso_polonez_inny_.html)
-
JA bym widział inna opcję. Klapa jak w borku ale doł od Caro. Ukryć łaczenie pod spojlerkiem i blend? oc plusa. wygl?dało bo to tak że łapi?c za uchwyt w spojlerze klapa idzie do góry ale blenda zostaje na dole. Taka mała zmyłka i po otwarciu bagażnika nie widac co tak naprawde w nim jest :P
-
Maksę od borka założysz do Caro i będzie się normalnie zamykała (widziałem trucka plusa z mask? od borka :eek: ). Inna sprawa to wygl?d takiego wynalazku :?
-
Ale mi chodziło o klapę w normalnym Caro nie o maskę od borka :P
Stoi na złomie Akwarium i nawet przodzik ma ł?dny. Normalnie chyba mnei z domu wypędz? jak zacznęprzerabiac auto na borka
-
wszystkie maski poloneza zamykają sie tak samo, tzn zamek w tym samym miejscu.
a skorro już temat wałkowany jest to ja tylko napisze, że w moim garażu zagościły ostatnio:
błotniki
pas tylny
klapy przód tył
lampy przód tył
atrapa
listwy gumowe
a to wszystko z borka
aktualnie czekam na przesyłke z ATS ami classic :D
Niestety prace z wielu względów niezależnych odemnie zbyt szybko się nie rozpoczną, ale w zasadzie skompletowłem wszystko :D
aha, najtańsza opcja: kupić za psie pieniądze ładnie utrzymane caro po stłuczce, tak żeby to co i tak trzeba zzamienić było potłuczone. a cena powinna być w okolicy tysiaka za 96 do 2,5 za ładnego plusa
-
gdzies na allegro plus po stluczce za 1200pln czy cos w okolicy
-
Borki s? fajne!! zrób sobie borka, ale koniecznie na szerokim zawiasie!! Ja mam borka, to nie raz się ludzie ogl?daj?, że jeszcze je?dzi :mrgreen:
P.S. Pozatym niema to jak 4 oczy na H4 i do tego 2 halogeny na zderzaku! heh :D to jest razem 4x60W + 2x55W = 350W w o?wietleniu..... bajka w nocy, dlatego nieraz tankuje wieczorem i jade za miasto poje?dzić:D lepiej od TIRów
-
niekoniecznie trzeba miec borka zeby miec takie oswietlenie :mrgreen:
-
Pozatym niema to jak 4 oczy na H4 i do tego 2 halogeny na zderzaku!
Heh, jedyny powód dla którego tęsknię za SLE :) Ja jeszcze do kompletu miałem dzienne ... :D
-
Wiem, wiem, że 125 też ma się czym pochwalić:D
-
P.S. Pozatym niema to jak 4 oczy na H4 i do tego 2 halogeny na zderzaku! heh to jest razem 4x60W + 2x55W = 350W
E tam to jest nic. Moj rekord to 2x90W mijania, 2x100W drogowe, 4x55W dalekosiężne. Ł?cznie daje to 600W (nie licz?c postojówek na przedzie 4x4W). Żaden borek mi nie podskoczył. Trea mam nieco mniej na przedzie bo zmieniłem żarówki na 55/60W ale za to +30% :mrgreen:
-
a ja mam 4 ?wiatełka w caro 2 standard i 2 dalekosiężne w grilu podpięte pod drogowe ni oprucz tego halogeny w zderzaku :D czyli prawie jak w borku
-
Heh-tak patrzę na te Wasze przechwałki kto jak? ma elektrownię z przodu i nasuwaj? mi się 3 pytania:
1. Od kiedy to jasno?ć ?wiatła jest zależna od mocy żarówki? Czym się okre?la jasno?ć żarówki-watami czy lumenami?
2. Jakim cudem Wasze żarówki np. 55/60W ?wiec? ł?cznie z moc? 115W?
3. Jak? maksymaln? ilo?ć punktów ?wietlnych ?wiateł białych/żółtych selektywnych dopuszcza z przodu pojazdu kodeks drogowy?
Ehhh...Potęga cyferek i marketingu.
Ale to tak na marginesie-musiałem się czepić :mrgreen: ;)
-
SerU#408, a co ma wplyw na to jak daleko widzisz przed samochodem? Duza moc zarowki pozwala na wykorzystanie odpowiednio duzego strumienia energetycznego ktorego pochodna jest strumien swietlny.
I nie czepiej sie tylko zakladaj 4xH4 do Fiacika :smile:
-
Heh-akurat zasięg reflektorów najbardziej zależy od ich wykonania, kształtu lustra, odbły?nika itp. bo choćby nie wiem jaka super była żarówka, to jak reflektor jest żle skonstruowany to daleko nie po?wieci a wymiana żarówki na mocniejsz? może ale nie musi nieznacznie wpłyn?ć na długo?ć i szeroko?ć snopu ?wiatła. Inna sprawa, to sama jako?ć wykonania żarówki, kształtu żarnika i wielu innych elementów. Czytałem kiedy? jaki? poważny i duży test żarówek w Auto Bild i okazało się, że te większej mocy 90/100 ?więc? przeważnie gorzej niż te standartowe 55/60 nie wspominaj?c już o tym, że się czę?ciej przepalaj? i topi? kostki (ich moc służy głównie do tego i do bardzo dużego nagrzewania samego szkła reflektora a nie do ?wiecenia). I powtarzam jeszcze raz nie Watami żarówka ?wieci. Porównajcie sobie żarówkę H3 o mocy 55W i H4 tej samej mocy do testu doł?czcie też zwykł? pokojow? żarówkę 60 W i energooszczędn? 21W. Wnioski nasun? się same ;) :mrgreen:
Ale już koniec OT w temacie Boćka :mrgreen:
-
Wlasnie ze nie koniec. Doskonale wiem ze bardzo duzo zalezy od konstrukcji reflektora jak i samej zarowki, ale Seru nie mow mi ze moc zarowki nie ma wplywu na to jakie swiatlo daje reflektor. Na pewno nie ma znaczenia w przypadku szerokosci snopa swiatla bo to zalezy od konstrukcji lampy, ale na dlugosc ma. I ja Ci jeszcze raz powtorze ze im wieksza moc ma zarowka tym daje wiecej swiatla. Przyklad mozesz znalezc u siebie w domu chociazby w lampce na biurku. Wez pod uwage dwie zarowki konwecjonalne lub dwie energo-oszczedne o roznych mocach. Tak samo bedzie w przypadku zarowek H4. Jaki Ci sie wniosek nasunal?
-
:mrgreen: Akurat na biurku mam lampkę z żarówk? halogenow? o mocy 9W i ?wieci jak zwykła 40W :mrgreen: . Nie trafiłe? z tym przykładem. :roll: Ale wiem o co Ci chodzi :mrgreen: Jednak porównuj?c kilka żarówek tej samej mocy i konstrukcji (np H4) można zobaczyć, że to nie jej moc ma wpływ na ilo?ć ?wiatła (powołuję się na miarodajny test w którym żarówki 90/100W ?wieciły gorzej niż 55/60 więc argument, że moc przekłada się na jasno?ć do mnie nie trafia). Poza tym podł?cz najsłabsz? H4 do napięcia 220v-zobaczysz jak jasno za?wieci ale tylko przez ułamek sekundy :D
I jeszcze co? dopiszę: projektory LCD maj? żarówki halogenowe o mocy 250W a jasno?ć jedynie 2500 lumenów, nowej generacji żarówki H9 przy mocy 65W maj? 2100 :twisted: :mrgreen: ;) Nie wspomnę o ksenonach, które maj? moc 35W ale to inna bajka, bo s? to lampy wyładowcze ale przy tej mocy jak ?wiec?, to każdy wie 8)
-
Ale marudz? ;p Ja miałęm 4 lamyp w nich 2 H4 a drugie zwykłe tylko w nietypowej mocy 70/75 W (nie jestem pewien jaka to moc ale 70W tam było wybite) I co te zwykłe swieciły dużo ja?niej od H4 pomomo ze dawały ?wiatło bardziej zółte. Wszystkie 4 lampy były to lampy od ?wiateł długich więc konstrykcja lampy ma baaaardzo duży wpływ na ilosc ?wiatła. No i długie w mijania to były swiatła (co by nie było nie o?lepiaj? :p tylko pomagaj? dorównać o?wietleniu innych aut, Sprawdzone)
-
Seru faktycznie wyszedł spory OT ale niech mój będzie ostatni.
Pytałe? jak żarówka 55/60W moze ?wiecić z moc? 115W. Otóż w Caro przełacznik ?wiateł długie/mijania jest tak skonstruowany że zanim wygasz? się mijania już zapalaj? się długie. Poprostu pal? się oba włókna przez moment. Ot i cał? sztuka :mrgreen:
No i jeszcze jedno. Muszę się zgodzić z Seru w sprawie żarówek 90/100W. faktycznie ?wiec? gorzej od 55/60W+30% renomowanej marki :lol: TUNGSRAM. Z pewno?cia również dzięki wiekowi jaki maj? (ja miałem je w aucie ze 3 lata a ile wcze?niej włożył je Alf tego nie wiem).
Tak czy inaczej kto mi porzyczy kasy na elementy blaharskie do borewicza.
-
Bocian_s#313, da sie inaczej :P wystarczy pociagnac dzwignie od dlugich do siebie i swieca ci dlugie i mijania .
PZDR Pluton
-
warto by bylo zrobic z tego drugi watek bocian chyba ma takie uprawnienia
ale pewnie mu sie nie chce :mrgreen:
ja proponuje taki test kupcie sobie lampe taka ktora o,swietla teren przed domem, standardowa prostokatna,
do niej mozna montowac zarowki od 100W do 500, nastepnie sprawdzcie jak sieci setka, potem zmiencie na 500 i zobaczymy czy dalej nie bedzie swiecic, lampa taka sama, bedzie swiecic przedewszystkim jasniej i przez to dalej bo przeciez z wiekszej odleglosci bedzie widoczna :D
kumpel ma na stacji diagnostycznej miernik natezenia swiatla i te zarowki 90W faktycznie jasniej swieca
-
AndrewS#100, mam takie lampy w garażu i nie wsadzę do obudowy 100W żarnika z 500 i odwrotnie-500 Watowy jest dużo większy. Obudowy też się różni? wielko?ci?. Poza tym to o czym mówię, to sposób wykonania samych żarówek i kiepskie ?wiatło dawane przez żarówki 90/100 W i mój sprzeciw przeciw twierdzeniu, że żarówki H4 większej mocy ?wiec? lepiej niż mniejszej. Na jako?ć ?wiatła w żarówkach przede wszystkim ma wpływ materiał z jakiego jest wykonany żarnik, jego długo?ć, gaz w żarówce i inne czynniki. Wejd? na autok?cik i poczytaj opinie ludzi, którzy wsadzili wła?nie zarówki 90/100.
-
H4 90/100W swieca mocniej od zwyklych 55/60W ,ale efekt nie jest wart tych przypalonych kostek i slabo swiecacego zegarka :shock:
jednoczesnie H4 55/60 firm ktore sie staraja (widzialem jakies +30% nie pamietam jakiej firmy) swieca lepiej od 90/100W i nie daja takiego obciazenia pradowego
co do samej konstrukcji to jest bardzo wazna - wystarczy spojzec na H4 55/60W i ta z okraglym kloszem 55/60W
moc ta sama ,swiatla swieca tak samo na jasnosc ,a H4 rzuca zdecydowanie dluzszy slup swiatla
-
Bocian, jak na razie tanie tylne blotniki z borka :smile:
http://www.allegro.pl/item104646194_polonez_blotnik_tyl_nowy.html
-
Seru, to wstaw sobie zwykłe żarówki (bańki), one maj? chyba 45/50W - przecież niepowinno być mniej ?wiatła... :mrgreen:
Ale widze, że temat troche odbiegł od tematu.
Ja zastanawiałem się nad remontem mojego Borka - kiedy? założyłem posta "Czy warto inwestować??" czy jako? tak. Generalnie powaznie odkładam kasę na odrestałrowanie... jedynie bym zawieszenie poszerzył, tzn podmienił. Hamulce zostawie, ale ponawiercam tarcze, jak mój wójas - lepiej pył ze ?cierania sie okładzin odprowadzaj?. Fotek nie zdobyłem, może niedługo zawita u mnie to mi ponawierca moje nówki:D
Pozatym s? skuteczniejsze.
A propo zawieszenia, jakie operacje trzeba wykonać, aby poszeżyć przód (tył to prozaika - dyfrem), ale przód... na podłóznicach jest przecież montowana poprzeczka przedniego zawieszenia i również - wyżej - górne wachacze. W szerszym zawieszeniu podłóżnice s? szerzej wła?nie o t? różnice szeroko?ci zawieszenia.
O ile wiem, to jeden z klubowiczów - chyba AndrewS#100 - przekładał z Rovera zawiasy do 125-ki, prosiłbym bym o poważn? pomoc....
-
Też robiłem tak? operację na 125p
Potrzebujesz
belka pod silnik.
dr?zki kierownicze(srodkowy zostaje)
płetwy (mocowania srodkowe górnego wachacza)
dłuższy stabilizator (ja dałem od rovera jest sporo sztywniejszy)
czasem też dłuższe dr?zki reakcyjne by to ustawić
z narzędzi klucz do spręzyn b?dz wykonać samemu taki z pręta gwintowanego blach i ankrętek (koszt w budowlanym ok 10zł)
Mocowanie przodu górnego wachacza można zrobić z rury i kawałka blachy b?dz wyci?c z innego auta (sporo cięcia) rozwiercić nity i ładnie odejdzie. Zaleta w orginalnych blachach jest taka ze wkrecasz srubę w miejsce starego mocowania i przykręcasz ni? ta blachę, obspawujesz i z głowy masz ustawianie :)
wiercisz dziurę w nowym miejscu i zakładasz nakrętkę od przodu
-
no dobra, a co z belk? pod silnik, przecież jest szersza, otwory w niej przerobić??
-
ja belke tez mam przelozona i wtedy dolny wahacz jest wysuniety, a pod gorny zmieniasz wsporniki, w szerokim maja inny profil przez co odsuwaja tez gorny wahacz
-
Panowie powracaj?c do tematu.
Wymy?liłem jeszcze większy bayer.
ATU z 4 lampami. Co wy na to jakby tak zwykłego atu przetobić na borka. W sumie by się dało chyba. Zmienić przód jak w carusie a z tyłu zderzak na stosowny do epoki i zaspawać tylne szybki. Chyba wyszłaby najfajniejsza wersja poldolota :mrgreen:
-
Widziałem kiedy? w Łodzi Atu z przodem przej?ciówki. Wygl?dał naprawdę dziwnie (w pozytywnym sensie). A gdyby tak chcieć szaleć to można zrobić 2-drzwiowe Atu Coupe :)
-
Panowie powracaj?c do tematu.
Wymy?liłem jeszcze większy bayer.
ATU z 4 lampami. Co wy na to jakby tak zwykłego atu przetobić na borka. W sumie by się dało chyba. Zmienić przód jak w carusie a z tyłu zderzak na stosowny do epoki i zaspawać tylne szybki. Chyba wyszłaby najfajniejsza wersja poldolota :mrgreen:
Moze chodzi Ci o to :)
(http://img90.imageshack.us/img90/1637/atuborek0nt.jpg)
-
jaka fajna atówka :mrgreen: wygl?da prawie jak audi 100
-
I jakby tak jeszcze przód dopicować na starego to byłoby dopiero co? :D
-
Wczoraj jak wrac?łem z roboty pasem przeciwnym patrze leci borek mówie w ładnym stanie. Patrze a tu tyłek Atu :P :twisted: tak jako? dziwnie to wygl?dało. koło nadarzyna go mijałem
-
(http://img90.imageshack.us/img90/1637/atuborek0nt.jpg)
(http://www.fso.inds.pl/albums/album277/acd.jpg)
-
Obrazek (http://img90.imageshack.us/img90/1637/atuborek0nt.jpg)
Obrazek (http://www.fso.inds.pl/albums/album277/acd.jpg)
Ale dziwolag :D Ten tyl ze zdjecia wyglada jak volvo :D
-
Na szczę?cie (albo niestety) to tylko VT ze strony FSO AK. A więc Bocian_s#313, do dzieła :)
-
A gdyby tak chcieć szaleć to można zrobić 2-drzwiowe Atu Coupe :)
To tylko nieudolny VT ale też mi się marzy co? w ten deseń...
(http://images1.fotosik.pl/47/5dz5h0iqi47a2ukzm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dz5h0iqi47a2ukz.html)
-
Byłem dzisiaj na szrocie i za kompletny przód z borka za?piewali 200zł. jak się uda wyrwę w tej cenie jeszcze tylny zderzak i trochę plastiku na boki :mrgreen: .Jak dobrze pójdzie zrobię sobie borkostworka :mrgreen: .
-
A gdyby tak chcieć szaleć to można zrobić 2-drzwiowe Atu Coupe :)
To tylko nieudolny VT ale też mi się marzy co? w ten deseń...
Dokładnie to miałem na my?li. No niech mi kto? powie że nie wygl?dałoby to fajnie :)
-
Fajnie jak VW Jetta 3D :mrgreen: ale ogólnie pomysl fajny. Drzwi od trucka zaspawane tylne. szybe jk?s i juz jest taki Atu Coupe :D
-
Tylko kto na to da homologację bo będzie się to wi?zało z p[rzespawaniem ?rodkowego słupka a to już znaczna ingerencja w nadwozie. Ja bym siębał czym? takim je?dzić mimo wszystko.
-
Eeee tam - bał od razu... Znam takich co wyspawali pół przedniego zawieszenia i jako? dalej im je?dzi ten czarny 131... oouuppsss ;)
Wszystko zależy od tego kto to zrobi, ja bym się sam nie podj?ł... ale SerU mógłby się zaopiekować takim projektem jak dla mnie... Jak czasem patrze co i z czego on robi to... to sobie my?lę że to zdolna bestia jest :twisted:
-
Na pewno by sobie poradził, a propos Kolegi SerU, to ciekawi mnie jak idzie projekt pomarańczowego 131 :)
-
No wła?nie ja też sie nad tym zastanawiam, ponieważ już dawno nie było aktualizacji żadnych na FK w jego temacie... :|
-
Jestem, jestem, żyję, żyję :) Pomarańczowe 131 na razie leży na boku i czeka na piaskowanie podwozia, które nast?pi my?lę z pocz?tkiem wrze?nia :mrgreen:
Je?li chodzi o VT PeNego, to rzecz jak najbardziej do wykonania choć nie jest to takie proste bo nie tylko o słupek ?rodkowy "b" się rozchodzi. W tym przypadku mamy do czynienia z przeróbk? także słupka "c" (a wła?ciwie jego usunięciem) i konieczno?ci wzmocnienia słupka "d" i wzmocnienie dachu od słupka "b" do nowego "c". Do tego dochodzi zabawa z podłog? i wzmocnieniem bocznym w ?rodku samochodu. Tak apropo takiej zabawy to wła?nie dzi? pomalowałem podkładem escorta, który w wyniku za?nięcia kierowcy i spotkania z naczep? tira miał ?cięte słupki "c" i "d" (swoj? drog? więcej szczę?cia niż rozumu :eek: ). Taka robota jest strasznie mozolna i upierdliwa a wymiana takich słupków to rzecz do?ć skomplikowana gdyż wzmocnienia w nich id?ce do prostych elementów nie należ? :? Musiałem każdy słupek spawać z 2 elementów tak, jak to robi fabryka-inaczje się po prostu nie da. Mam nadzieję, że się escorcina nie rozleci po 100 kilometrach :mrgreen: Z reszt? co mi tam-ja zawsze daję gwarancję do bramy wyjazdowej, pó?niej już nie moja sprawa :roll:
-
SerU#408, trzeba było jeszcze te słupki przywi?zać :mrgreen:
A tak na SerIO (;)) - Ty to masz łeb. Twoje zdrowie :bier:
-
A wracaj?c do w?tku pierwotnego czyli borkowania.
Dałoby sięjako? przerobić maskę w caro żeby pasowała do "noska". jak wiadomo stare poldki miały płask? machę i wlot powietrza. U mnie z racji plastikowego podszybia (które zostaje) wlot mi jest zbędny (chyba że znajdziecie dla niego jakie? sensowne zastosowanie) no i maska nie ma przetłoczenia które dodaje poldkowi uroku.
Czekam na jakie? pomysły i sugestie w zwi?zku z tym.
-
Zamiast przerabiać maskę można przerobić pas, robi?c Poldkowi zajebi?cie efektownego, nie spotykanego nigdzie indziej - badlooka :casanova: Po prostu "naci?gasz" niezmienion? swoj? maskę na borkowe ?wiatła i wuala :D
-
To byłoby chyba trudniejsze niż skrócenie maski. Borek w standardzie ma swego rodzaju, efektywnego badlooka.
-
Zamiast przerabiać maskę można przerobić pas, robi?c Poldkowi cenzura?cie efektownego, nie spotykanego nigdzie indziej - badlooka :casanova: Po prostu "naci?gasz" niezmienion? swoj? maskę na borkowe ?wiatła i wuala :D
No moim zdaniem to nie byłoby efektowne, ale kwestia gustu. Orginalnie lepiej. Z przodu tylko ta dokładka u dołu co była w borkach i jest ?wietnie
-
ta dokładka?
(http://img143.imageshack.us/img143/3393/przejsciwkas261siadaes4.jpg) (http://imageshack.us)
-
A tak się spytam jak się zdejmuje błotniki i nosek w przej?ciówce i borku. Wybieram się na szrocik i dobrze byłoby wiedzieć co i gdzie mam odkręcać... Gdzie s? osławione nity i jak je usun?ć bez zbędnego niszczenia elementów... jak zdj?ć atrapę i lampy...
Ogólnie jak to rozebrać coby nie popsować.
-
ta dokładka?
[url=http://img143.imageshack.us/img143/3393/przejsciwkas261siadaes4.jpg]Obrazek (http://imageshack.us)[/URL]
Tak ,własnie taka. Ładny poldek.
-
Bocian_s#313 jakie nity?? Zajzyj do Morawskiego tam wszystko jest dokladnie napisane. Samo zdjęcie blotnika to nic trudnego. ODkręcasz wszystkie sróby od góry blotnika, dwie sróby w tym jedna imbusowa od strony przenich drzwi. Wystarczy je otworzyc i sróbki masz na widoku, atrapa trzyma sie na kilki sróbach na sróbokręt X które odkręcasz z przodu i zdejmujesz calosc. Wyjmujesz nadkole i tam bede jeszcze chyba trzy sróby trzymaj?ce blotni. Nie wiem jak wygl?da sprawa z noskiem bo ja mam Borka i noska nie mam.
-
no t nity s? własnie przy nosku, jak otworzysz maske to od razu je widać od góry
-
Ja u siebie wymieniałem nosek i wymieniłem nity na blachowkręty (nic się nie odkręca) :mrgreen:
-
Bocian po co sie meczyc
http://www.allegro.pl/item124510976_polonez_1_4_16v.html
-
Nad tym też trzeba się pomęczyć. poszerkę dać, lucasy zamontowac i tak naprawde nie wiadomo jak tam podłoga wygl?da, czy czasem jesli wypadn? cukierki w aucie nie trzeba bedzie włazić pod auto by pozbierać.
[ Dodano: 2006-08-31, 10:28 ]
hmm czy on czasem nie cenił go troche więcej wcze?niej :>
To raczej propozycja dla tych co by chcieli mieć roverka zamiast ohv. Ale zobaczyć takie co? obniżone w lusterku to już co? :D prawdziwy bandit :twisted: :mrgreen: :roll:
-
Własnie trochę daleko go ogl?dać więc jest nieco strach. A pozatym z dwuch robić jeden to wolę swojego przerobić. Prawdopodobnie mniejszym kosztem mi to wyjdzie i powinien wygl?dać tak jak ten (albo lepiej).
Ale nie powiem ze do czego? takiego chciałbym doj?ć u siebie.