FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Maj 09, 2006, 21:06:51 pm
-
Witam. Mam problem z odpalaniem silnika. Mam samochód z instalacj? LPG. Niestety po przeł?czeniu na gaz pozion paliwa w przewodach spada a co za tym idzie gdy znów próbuję go odpalić , musz enajpierw kilkukrotnie go "jarn?ć" by znów podnie?ć poziom benzyny. Prosze mi powiedzieć czy to wina pompki czy czego? innego?? Zgóry dziekuję za pomoc
Karol.....nie maj?cy kompletnie pojęcia o samochodach :)
edit tytuł - t#1840 ;)
-
Jaki polonez? ga?nik, wtrysk jedno czy wielo punktowy?????
-
Chyba czego? nie rozumiem... Na mój gust, to jaki? bł?d popełniasz.
-
wszystko jest ok. odpalaj na benzynie, a przelaczaj na gaz dopiero jak bedzie mial temperature 50stopni (patrz: wskażnik przed oczami). jesli Ci zgasnie to go nie krec niepotrzebnie. odczekaj pol minuty (nawet chyba o tym mowa w instrukcji) i wtedy go zapalaj na benzynie. ja tak rozumiem problem.
[ Dodano: 2006-05-10, 17:22 ]
apropo, jak przekrecasz kluczyk i sie zapalaja kontrolki to sie od razu nie kreci rozrusznikiem tylko tez trzeba poczekac 3 sek az pompa paliwa naciagnie paliwo i wtedy krecisz zeby zapalił.
-
No z t? pomp? to co? nie bardzo, a jak to jest ga?nikowiec?
-
Witam ponownie
silnik jest z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Musze wam powiedzieć iż wcze?niej było wszystko ok, samochód odpalał za pierwszym razem, odpalanie odbywało się na benzynie a gdy obroty przekroczyły jakie? 2000 przełaczał się na gaz. a w tej chwili niestety by go w miarę normalnie odpalić (to znaCZY za pierwszym razem) musze niestety ręcznie przełaczyć go na benzynę dojezdaj?c do miejsca gdzie chcę się zatrzymac . Wspomnę tu iż nawet gdy go przełaczę na beznzynę w czasie jazdy to gdybym nie miał wrzuconego biegu zgasłby a tak jad?c na biegu po kilku sekundach ( od 5 do 10) zaczyna pobierać benzynę i normalnie pracowac.
Moze pisze niejasno ale nie mam do?wiadczenia w tych sprawach tyle ze jeszcze raz chcę powtórzyć iż problem lezy w tym iż w momencie odpalanie nie ma wystarczaj?cej ilo?ci beznyny tam gdzie powinna być ...a kulkukrotne przekręcenie rozrusznikiem powoduje ze pompka przekarze odpowiedni? ilo?c paliwa
bo to jest tak ...przynajmniej u mnie ....przekręcisz kluczyk w stacyjce , właczysz zapłon i słyszysz jak pompka pompuje paliwo i zatrzymuje się , wtedy właczasz rozrusznik i powinno być wszystko ok -silnik zapala....ale nie u mnie , ja musze jeszcze raz delikatnie go "jarn?ć" by znow pompka zaczeła pracować i podniosła poziom paliwa i tak ze cztery pięc razy ...wtydy dopiero silnik zaczyna mi pracowac
..........licze na dalsze porady :)
-
wydaje mi sie ze sam sobie odpowiedziales na pytanie, ale niech ktos jeszcze cos powie ;)
-
Sprawd? przewody czy nie przepuszcza gdzie? powietrza(na poł?czeniach , filtrze paliwa) i regulator ci?nienia paliwa.
-
Witam Wszystkich a w szczególno?ci osoby które dziel? się na tym forum ze mn? swymi radami
Poczyniłem dzi? pewne obserwacje którymi chcę się z wami podzielić.
Po pierwsze , ponad wszelka w?tpliwo?c jestem przekonamy iż moje problemy spowodowane s? tym ze benzyna nie zostaje w przewodach tylko spada do baku.
A teraz opowiem wam o tych obserwacjach. 10 centymetrów przed gażnikiem umieszczony mam filtr paliwa, wcze?niej był w obudowie metalowej teraz wymieniłem go na plastikowy taki z przezroczyst? obudow? , dzieku czemu mogę obserwować zachowanie "benzyny" ...i to co się z ni? dzieje .........podnasze maskę , w filtrze nie ma benzyny (sił? rzeczy nie moge zapalić samochodu , bo na gazie nie chce mi palić )...wiec by ta benzyna znalazła się gdzie trzeba co robię ???.....robię to o czym mówiłem wczoraj , mianowicie kilkakrotnie na jak?? sekunde dwie wł?czam rozróch, wtedy za każym razem również pompka zaczyna pracować jakie? pięc sekund i filtr się zapełnia benzyn? no i moge go zapalić . Ok samochód pracuje , gdy chodzi na benzynie to również pompka pracuje i wszystko gra .....ale teraz najciekawsza sprawa......jak tylko przełaczę go na gaz (lub też sam się przełaczy po osi?gnieciu 2000 obrotów) widze jak w filtrze ubywa benzyny !!!! . No i wracamy do punktu wyj?cia - gdy znów prubuję go odpalić sił? rzeczy nie mogę gdyż poprostu w przewodach nie ma wystarczaj?cej ilo?ci paliwa. I jeszcze jedna rzecz jak? zaobserwowałem - poziom paliwa w perzewodach spada tylko w sytuacji gdy samochód pracuje na gazie, nic takiego nie ma miejsca je?li stoi zgaszony wtedy benzyny nie ubywa.
Tyle na dzi? moich przemy?leń , jak zwykle prosze was o wypowiedzi i dalsze rady
-
To ubywanie benzyny to jest normalna sprawa. Je?li przeł?czysz go na gaz, to masz wył?czon? pompę paliwa. Nic nie poradzisz.
-
moze mozna założyć jaki? zawór zwrotny zeby sie paliwko nie cofalo:)
-
Można elektrozawór na przewód benzynowy przy zbiorniku.
-
To ubywanie benzyny to jest normalna sprawa. Je?li przeł?czysz go na gaz, to masz wył?czon? pompę paliwa. Nic nie poradzisz.
Nie wydaje mi sie bay to było normalne. Po postoju jak sie zmienia filtr paliwa to nie?le sika benzyn?. Tak że trzyma ci?nienie paliwa w przewodzie.
-
U mnie zawsze ucieka paliwo z przwodu. Być może układ zasilania przy wtrysku ma jaki? zawór zwrotny przy pompie w zbiorniku.
-
nie ma zadnego zaworu zwrotnego!!! w obudowie zespołu wtryskiwacza jest tylko regulator cisnienia. jezeli paliwo ci sie cofa to gdzies masz nieszczelnosc w układzie paliwowym albo słab? pompe paliwa. wez kogos zeby odpalil silnik i gazowal tak aby Ci nie zgasł na wo;nych obrotaczh a sam wejdz do koanały i sprawdz przewoby paliwowe i sprawdz doprowadzenie przy baku!
-
Hehehe, a co ma regulator ci?nienia do uciekaj?cego paliwa? batorejro, nalej sobie wody do jakiego? przewodu i odkryj jego doln? czę?ć i powiedz co się stało. ;)
-
Jak będziesz miał zatkany górny to nic się nie stanie. Dopiero jak go odetkasz ta paliwo zejdzie.
-
Ano widać, że nigdy się nie bawiłe? takimi sprawami. Zawsze spłynie paliwo, choćby się na rzęsach stanęło.
-
własnie ten regulastor nie ma nic do uciekajacego paliwa, chodziło mi oto ze nia ma zadnego zaworu zwrotnego. a zawór ktory reguluje cisnienie sprawi ze jak po krotkiej czy tez dluzszej pracy sinika zdejmiesz przewod zasilajacy wtrysk to paliwo trysnie bo bedzie tam jakies cisnienie, a jak nie bedzie zadnego cisnienia to znaczy ze układ jest nieszczxelny albo cos z pomp?
-
Po wył?czeniu pompy paliwa ci?nienie i tak spadnie do atmosferycznego.
-
a jak jest uszkodzony ten kawałek przewodu ktory jest w baku ten który sie rozlasowuje usterka była kiedys opisywana na forum-tam jest taki krótki przewodzik przy pompie w baku i moze on sie rozlasował
-
ale macie problem - pewnie pompa ma trzymac cisnienie
przewody trzeba sprawdzic swoja droga ,bo strach jezdzic gubiac paliwo
druga sprawa to wylacznik pompy - ktos go musial zamontowac ,wystarczy zdemontowac i cis powinno sie trzymac - ale pompa i tak juz nie jest 100% sprawna
tylko ,ze to wszystko zakladajac szczelne przewody ,wiec sie powtorze ,ale trzeba sprawdzic przewody paliwowe
-
Pompa sama w sobie po wył?czeniu trzymać ci?nienia w przewodach nie będzie. Nie ma zaworu zwrotnego.
-
a jednak przez pare minut po zgaszeniu silnika cis w przewodach jest sporo wyzsze niz atmosferyczne