FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bulkake#1920 w Maj 10, 2006, 23:10:46 pm
-
Mam problem: wymienilem niedawno klocki a swieci sie kontrolka od nadmiernie zuzytych okładzin klocków hamulcowych.
poje pytanie: czujnij w klockach jest zwierny czy rozwierny?
chodzi mi o to ze jak sa dobre to jest przerwa w obwodzie czy linia?
-
jak sa dobre to je przerwa w obwodzie, a jak sa zle to metalowy czujnik na klocku sie styka z tarcza wiec sie zapala kontrolka..
a co to kabelka zeby podlaczyc nowe klocki do instalki zabralko?
-
Przewody jednej strony mam "sztukowane przez poprzedniego wlasciciela. i chce to zrobic jak nalezy. a jak sie zetkna z masa to ma jakies znaczenie znaczy tylko jeden bo jak dwa to wiadomo.
ale pytanie : czy zapalenie kontrolki powoduje zwarcie tych kabelkow ze soba czy rozwarcie?
aaaaaaaaaaa
heeelp!!!!!!!!!!!
-
gdy kabelki z instalki stykaja sie z tym z klocuszka dobrego to kontrolka gasnie, u mnie lezaly sobie dwa zaizolowane przwody odpowiedzialne za ten czujnik zuzycia klockow, obciolem wtyczke od kabelkow z klocka i zlutowalem z tymi z instalki samochodu i kontrolka zgasla
-
gdy obwod jest otwarty to kontrolka swieci
-
Popieram przedmówcę, w przypadku gdy obwód sie otwiera zapala się kontrolka, nie wiem co ma wpólnego dotknięcie kabla do tarczy hamulcowej, wystarczy rozi?ć wtyczkę, zamkn?ć obwód i już zga?nie.
-
zdaje sie, ze czujnik w klocku dziala na zasadzie przerwania cieniutkiego drucika zatopionego na odpowiedniej glebokosci w materiale klocka.... zuzywajacy sie klocek w koncu odslania ten drucik, a tarcza go natychmiast uszkadza i mamy otwarty obwod, a co za tym idzie kontrolka swieci.
Czyli styk czujnika jest NORMALNIE ZWARTY. Jak pisali koledzy przerwa w obwodzie czujnika spowoduje wlaczenie kontrolki.
-
problem zazehnany, wtyczka byla lipna ale przeszyscilem styki superkontaktem i hula............ jak narazie...........
-
kontrolka działa na zasadzie braku masy. w klockach hamulcowych zatopione s? kawałki metalu, do których dochodzi pr?d, okładzina klocka jast obojetna elektrycznie i co za tym idzie nie przewodzi pr?du, gdy się zużyje to zatopione kawałki metlu zwieraj? się, co skutkuje dostaniem masy i zamknieciem odwodu, wtedy zapala się kontrolka.
-
nie wiem jak rozpiolem wtyczek to sie swioecila a jak zwarłem piny to zgasał;)