FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: e_gregor w Maj 18, 2006, 13:01:02 pm
-
Mam problem z zapłonem w swoim poldfordzie. Mam jak?? słaba iskrę i nie wiem co jest grane. Auto pracuje (czasem gubi zapłony) ale iskra jest tak słaba ze stroboskop nie chce sie wyzwalać i to nawet na kablu przy cewce zapłonowej. Mięli?cie kiedys podobny problem?
-
a czy aby stroboskop jest sprawny??
Sprawd? jak? rezystancję maj? przewody WN. POwinny mieć po kilka KiloOmów (w zalezno?ci od długo?ci). Jak tam siediz cewka WN. Moze da siepodstawić z innego polda.
-
Kable zakładałem tez stare. Strob na bank sprawny, bo był sprawdzany przy mnie na innym aucie.
-
He, Bocian, to sprawdzilismy pierwsze, na dwóch fiatopolonezach (na zlocie we Wrocku OHVka to żadkosć).
Strob sprawny, iskra słaba, krótka, "ciemna".
Z poldem sierr? jest ten problem że nia nie jest tanio zrobic podmianke cewki, czy nawet palca rozdzielacza :(
-
Kupie palucha, powinien nie być drogi bo kopułka Beri kosztowała mnie 25zł czyli nie jest to jeszcze majatek
-
Ja bym jeszcze przeczy?cił konektory od przewodów, które s? przykręcane po bokach cewki, u mnie też był z tym problem, wyczyszczeniu tych konektorów wszystko wróciło do normy ;)
-
Spoko - sprawdzę. Słuchaj BARTEK, czy Ty wiesz gdzie jest znacznik na bloku od ustawiania zapłonu? Kurde bo go nie widzieli?my. Mam zonka bo zapłon mam na bank rozregulowany. Jest tak na oko ustawiony ale tak byc nie może
-
Znacznik nie jest dobrze widoczny, zwłaszcza na brudnym motorze (tego akurat nie da się unikn?ć). Tak jak wspomniałem na privie, znacznik jest na bloku za kołem pasowym, chodzi o to koło które jest najniżej patrz?c na silnik z przodu. Znacznik jest po lewej stronie obok koła, bynajmniej bardzo blisko.
Nie przejmuj się, ja też miałem problem ze znalezieniem tego dziadostwa
-
Oki, wiem mniej więcej gdzie powinien być ale chorera nie wiem jak on ma wygl?dać., czy to jakas kreska wyfrezowana w bloku, czy to jakas wypustka?
-
Znacznik jest wypukły, jak najbardziej na bloku :D
-
Mi się wydaje ze ten wypukły frezik to jest znacznik. I tak go dopiero w lusterku widać, od góry ni huhu. Kurde, ciekawe czy w ?cierce też sie tak ujowo ustawia. Manewruj?c tym lustekiem można sobie łapy pourywać :)
-
na bloku s? trzy kreski a na kole jedena, najlepiej jak odkręcisz ?wiece z 1 cylindra podniesiesz do góry tłok. Odkręcisz ?rube od zapłonu, podł?cz ?wiece do kabla WN 1 cylinder, przekręcaj zapłon a kiedy zobaczysz iskre to cofnij ciut i zakręcaj ?rube aby sie nie ruszył ale do ewentualnego ustawiania jeszcze.
-
na bloku s? trzy kreski a na kole jedena.
Nie obra? się, ale chyba nigdy w życiu nawet na obrazku nie widziałe? tego silnika.
Akurat na kole pasowym s? tam 3 nacięcia, i jest jaki? znacznik na bloku. tyle żeby go dobrze zobaczyć trzebaby chyba siedzieć w chłodnicy.
-
Na razie mam wyczyszczone styki na cewce. Silnik gada nienajgorzej. Sporo pomoga regulacja gazu. Mam taki pomysł żeby założyć cewkę od poldka, ale na razie się wstrzymam bo i tak państwowa ceweczka to ok 80zł a mam teraz wydatków ze swoj? padak? od ch%/@ i jeszcze trochę