FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Maj 18, 2006, 16:48:09 pm
-
Witam .Byc może to błahostka ale spytac nie zaszkodzi(za to jeszcze w Polsce nie zamykaja :lol: ).Otóż problem przedstawia się następuj?co:
Jestem posiadaczem Poloneza Atu+ z 1999r.Samochód sprawuje sie nad wyraz dobrze jest tylko jedno ale.Co roku po ustaniu mrozów jazda samochodem po mie?cie(na trasie nie ma tego obiawu) sprawia ,że non stop pracuje wentylator chłodnicy(przy tem na wska?niku ok 92 stopnie +-1).Nie pomogły ( wymiany już 3 w sumie) termostatów .Ja osobi?cie podejrzewam czujnik ale mechanikiem nie jestem i mogę się mylić.Je?li kto? spotkał się z tym problemem prosze o odpowied? .
-
masz jeden lub dwa wentyle
one maja wlaczniki bimetalowe - mogly sie zepsuc (choc najczesciej psuja sie tak ,ze nie zalaczaja)
co do temp 92C to u mnie na wskazniku tez tak sie trzyma i juz nie wiem jak z tym walczyc - jezeli nie mialbym tej zje...ej chlodnicy tureckiej to bym pompe wodna podejzewal
-
Mam jeden wentyl.Czujnik na chłodnicy był sprawdzany . Jest ok.Tez juz trace powoli cierpliwo?ć , poprosu dziwna przypadło?ć modelu lub sam juz nie wiem co.
-
u kumpla co ma GSI tez trzyma 92C wiec schemat tego zjawiska sie juz tworzy
-
To chyba dobrze że się wł?czaj? troche wcze?niej.
A masz osłonę na silniku?
-
Jesli chodzi o osłone pod silnikiem to nie mam.Także nic nie mam na kratce wlotu powietrza.Słyszałem , że byc moze czujnik który jest przy termostacie ( s? 2 nie wiem tylko który) może powodowac takie objawy.
-
Jesli chodzi o osłone pod silnikiem to nie mam.Także nic nie mam na kratce wlotu powietrza.Słyszałem , że byc moze czujnik który jest przy termostacie ( s? 2 nie wiem tylko który) może powodowac takie objawy.
czujnik (ten na "gorszej" kostce) moze pokazywac zla temp na wskazniku ,ale na zalaczanie wiatraka nie ma to wplywu
-
Hmmm. To dlaczego tak się dzieje.to raczej nienormalne non stop nagrzewaj?cy się układ w mie?cie i pracuj?cy wentylator.
-
tak miedzy bogiem a prawda to w miescie jak jest cieplo to temp ma prawo trzymac sie w gornej granicy
a wtedy zalacza sie wentylator
moze wlacznik wentyla masz na nizsza temp ,np. 82C
-
a wyrzuca ci wode ze zbirniczka jak sie nagrzeje??
-
Nie jesli o to chodzi to jest ok :lol: uszczelka nie pusciła pod głowic?.Narazie niech tak będzie może sie samo naprawi .
-
ja mam podobnie, ale okre?lił bym to tak, że często się wł?cza, a nie że pracuje non-stop, mój poprzedni polonez tez tak miał
-
a mojego jest w pizdu trudno zagrzac :| jak juz sie zagrzeje to pochodzi chwile i sie wyntyl wył?cza, no chyba ze je?dzi sie stylem kierowcy w wieku 18 lat :mrgreen: :D
-
Moim zdaniem czujnik zał?czania wentylatora jest uwalony. Nie ma innej możliwo?ci. Chyba, że jeszcze masz chłodnicę zatkan?.
-
Miałem podobnie (temp około 100 C. Wymiana czujnika temp przy chłodnicy pomogła.
Wykręciłem czyjnik od strony kierowcy ( patrz?c od na silnik) był do 95 stopni. Je?li chodzi o wentylatory to przed wymian? chodził ten obok alternatora. Teraz jest odwrotnie.
Wł?cza sie przy 87-90 stopniach a jest do 85
-
Tak ale ja mam jeden wentylator i niby zał?cza poprawnie przy ok 92 stopniach.
-
Mumin, we? pod uwage odleglosc od czujnika temperatury do czujnika w chlodnicy, dodatkowo tolerancja wskazan tez jakas jest... pomiary i wskazania mogo sie rozjezdzac o kilka stopni. A jesli nie wywala plynu to po co sie martwic na zapas, jakby sie gotowal to by wywalalo plyn przez zbiornik wyrownawczy (mowie o Plusach) lub korek w chlodnicy...
-
Witam mam pytanie, ponieważ ni mam zbytnij wiedzy na temat mechaniki samochodowej chciałbym sie dowiedziec czy moje auto zachowuje sie prawidłowo , a minowicie :
Podczas ci?głej jazdy temperatura wskazuje ok 70-75 st. , w koku w mie?cie ok 90 st. a czasami dochodzi do okoł? 92-94 st. ale wentylator się nie zał?cza ,
ale po przejechaniu paru metrów temperatura znów spada poniżej 90 st. czy to s? prawidłowe wachania temperatur ? Proszę o odpowiedz i z góry dziękuje.
-
70-75? a termostat masz dobry???
-
70-75? a termostat masz dobry???
Mechanik sprawdzał i twierdził ze jest ok
-
ja jak jezdzilem na trasie bez termostatu to tak mi trzymał. a moze czujniki ci przekłamuja???
-
czyli jak mechanik sprawdzał to temostat do wymiany :) pewnie popatrzył jeno na niego. Temp powinna siedzieć non stop w okolicach 90st poprostu termostat trza zmienic na ten o wyższej temp otwarcia. a wiatrak działa na chłodnicy??
-
nie słycha aby zał?czał sie , ale moze dlatego ze temperatura nie przekracza 95 st.