FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Gifter w Kwiecień 20, 2004, 11:19:04 am
-
Tak samo jak w moim 1.4 tak i w 1.6 Gli czyli jednopunktowym jest problem z benzyna ze silnik gasnie,nie trzyma obrotow, aby nie gasł trzeba naciskac i puszczas pedał gazu :( polonez ten z 1.6 niedawno dostal instalke gazowa a wczoraj taki objaw jak u mnie zaczal sie i w nim,co to do cholery jest??????
Teraz takie pytanie czy te jednopunkty maja regulator cisnienia????
Czy maja pompe w zbiorniku?????
Czy jest tam normalny jak zawsze filtr paliwa??????
Taniej wyjdzie szukanie usterki w tamtym niz w moim :)
-
witam 1.6 nie ma regulatora cisnienia jak 1.4 ma tylko przy wtrsku tak sprezynke z membrama ktora jak jest za duzo paliwka daje na przelew.
pompa jest w zbioniku a filtr pod autkiem prz zbiorniku. tez sie z tym provlemem borykam i mousze jeszcze zerknac polaczenie pompy z wtryskiem i pochlaniaczem par paliwa bo moze ono sie wali albo zaworki przy zbiorniku odpwietrzajace.
-
u mnie jest jak ktos kiedys napisał brązowa benzyna czyli rdza z baku :( i widze ze u mnie nie obejdzie się bez oczyszczenia listwy wtryskowej + wtryski :( a w tym jednopunkcie to cholera wie :(
-
dzis zrobilem czyszczenie przepustnicy jednak nadal ten sam klopot :( mam pytanie czy ktos z poldoroverowcow mial awarie czujnika polozenia przepystnicy???? i ile ona moze kosztowac????? poza tym ile kosztuje reg cisnienia ????
-
Jeśli masz rdze w zbiorniku i udało się jej przedostać przez filtr paliwa to na bank masz pozapychane wtryskiwacze. MIałem dokładnie to samo i podobne objawy.
Zdjęcie tego ustrojstwa to kilka minut roboty a masz całkowitą pewność. wystarczy odkręcić wężyk zasilający paliwowy z wejścia listwy wtryskowej (uwaga ma gumową uszczlkę), potem zdjąć przewód z regulatora ciśnienia odłączyć połączenia elektryczne wtryskiwaczy i dwie śrubki mocujące listwę do kolekotra ssącego. Wszystko lkuczem 8 najlepiej nasadowym. Wyjęcie polega na szarpnięciu do góry wzdłóż osi wtryskiwaczy aby wyszły one z kolektora ssącego. Należy przy tym uważać na gumki uszczelniające aby nie uszkodzić.
Zdejmowanie wtryskiwaczy z listwy wtryskowej to kwestja zdjęcia zabezpieczeń i szarpnięcia wtryskiwaczem. Dalej postępujemy zgodnie z opisem czyszczenia wtryskiwaczy (gdzieś w artykułach było co i jak).
Przy składaniu dobrze jest przesmarowaćwszystkie gumki olejem aby składały się delikatnie i bez problemu. Wszysto robimy w kolejności odwrotnej do demontarzu.
-
w 1.6 GLi miałem taki przypadek że nie trzymał wolnych obrotów.Sprawa roziązała się przypadkiem kiedy kumpel nogą kopnął w komputer czy tam sterownik nie wiem co to to co jest przykręcone do tylniej scianki schowka.Po nacisnieciu gazu obroty sie ustabilizowały.Teraz jak ma wolne obroty ręką pukam w komputer i jest oki:). Z poldolotem tardą ręką trzeba :) :D
-
U mnie jest taki objaw na gazie gdy temp. płynu w chłodnicy dochodzi ok. 90 stopni, co na to poradzić? Obroty spadaj? do 500 i zaczyna szarpać i ga?nie. Czasami też zaobserwowałem to gdy dłuższy czas chodzi na niskich obrotach i sam powoli schodzi coraz niżej aż wła?nie ga?nie. Co to może być?
-
maksu81 a moze przez to ze ci sie wentylator wlacza???? ja to mialem jak alternator padal i instalacja gazowa+wentylator od chlodnicy = gasniecie silnika :D teraz juz nie mam tego problemu ;) sprawdz sobie alternator albo ustaw wyzsze obroty na luzie, ale raczej wybierz pierwsza opcje...
-
Być może masz racje bo kontrolka od ładowania się tak bardzo ale to bardzo delikatnie żarzy. A o co podejrzewasz alternator -diody, mostek?? Jak na razie chodzi ok. z zapaleniem zimnego sil. nie mam problemu, ale dla pewno?ci sprawdzę jak będę u znajomego.
-
jesli masz 1.4 to DIOODY 1000% a one sa na mostku, jesli chcesz dobry mostek to kup wzmocniony do tego alternatora i potem no problem ;)
-
U mnie jest taki objaw na gazie gdy temp. płynu w chłodnicy dochodzi ok. 90 stopni, co na to poradzić? Obroty spadaj? do 500 i zaczyna szarpać i ga?nie. Czasami też zaobserwowałem to gdy dłuższy czas chodzi na niskich obrotach i sam powoli schodzi coraz niżej aż wła?nie ga?nie. Co to może być?
AJk to w GLI to może silniczek krokowy się zabrudził. No może nie tyle on co kanał obej?ciowy który on przymyka.
W innych modelach pozostaje w razie czego podci?gn?ć wolne obroty.
-
Zgadza się mam 1.4. A ile taki mostek kosztuje? I czy to oryginał czy jaki? zamiennik?
A co do czyszczenia silnika krokowego już go czy?ciłem, był zawalony jak?? biał? substancj? (bewnie oryginalny smar) który się zsechł, nast?piła poprawa pracuje płynniej chociaż nie do końca (obroty góra, dół - wydaje mi się ze trochę za bardzo szleje) - czym najlepiej jest go przesmarować? A kanał dolotowy nie wiem w jakim jest stanie bo nie sprawdzałem. Ale i to jeszcze sprawdzę.
-
maksu81, mostek chyba ten lepszy to 120zł ..... nie pamietam juz zalezy od sklepu