FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: delta9 w Maj 27, 2006, 00:03:42 am
-
Jak byłem u ga?nikowca to na kompie podł?czonym do poldka mógł ustawić warto?ci sondy.
Na jak? powinien je?dzić a na jakiej je?dzi się przyjemnie.
W ksi?zce w przypadku problemów z kompem przestawiana jest praca w tryb back-up, gdzie warto?ć jest ok 0,8-0,9. Co daje mniejsza warto?ć a co większa?
-
wartosci sondy nie ustawiasz ,sama sobie napiecie wytwarza zaleznie od mieszanki - po to ja zrobili
na kompie gazowym ustawia sie wartosc napiecia z sondy przy ktorej komp ma wiedziec ,ze odczyt sie zmienil
tzw. prog przejscia
powinien byc ustawiony na polowe wartosci jaka faktycznie sonda wytwarza ,czyli w przypadku nowej sondy 0.5v ,jezeli sonda "wyciska" tylko 0.8v to utawic powinno sie 0.4v
piszesz zapewne o ksiazce morawskiego
w trybie back-up mieszanka jest ustawiana na lambda = 0.8-0.9 (odczyt na sondzie bedzie 1v)
jest to mieszanka bogata ,ustawiona celowo by wykluczyc wypadanie zaplonow
to dlatego ,ze katalizator lepiej znosi duze ilosci CO i male HC niz bardzo duze HC jezeli zaplon w cylindrze nie nastapi
ogolnie mieszanka Y=0.85 jest najlepsza do uzyskania mocy ,a Y=1.15 dla sprawnosci silnika
na kompie gazu podczas regulacji mozna zauwazyc odczyty sondy na poziomie 0-1v (jezeli sonda jest stara to np.0.8v)
prawidlowo odczyt powinien caly czas migac od 0.2-0.8v ,wtedy mieszanka jest utrzymywana na poziomie Y~1 a wiec najlepszej dla pracy katalizatora
dobra ,wiecej nie chce mi sie juz pisac ,wiec na tym zakoncze wywod
-
dzięki za obszern? wypowied?, niemniej jednak niezrozumiałe jest dla mnie to iż w ksi?zce podaj?c wła?nie to Y=0,85 i dodaj? że moc silnika jest mniejsza o 20% :?
no i wolałbym konkrety :mrgreen: dać 0,6 i więcej Volt czy 0,4 i niżej bym miał przyjemno?ć z jazdy zapominaj?c o katalizatorze
-
w trybie awaryjnym moc jest mniejsza ,bo zaplon jest regulowany jedynie w zaleznosci od obrotow silnika
to tak jakbys w GLE odlaczyl przewod podcisnienia
poprostu nacisniecie pedalu gazu nie powoduje przysp zaplonu
jest jeszcze taki motyw ,ze zaplon jest ustawiany na bezpieczne wartosci - takie by nie wypadaly zaplony - a wiec jest za pozny i traci sie moc
jak ustawisz prog na 0.4 to bedziesz mial ubozsza mieszanke ,a jak na 0.6 to bedziesz mial bogatsza
wybor nalezy do ciebie
-
I o to mi chodziło :mrgreen:
Prade mówi?c nie wiem w jakim stanie jest ta moja sonda ale je?li wyciska tylko 0,8V to może powinno się j? już wymienić? Czy taki stan sondy wpływa w jakim? stopniu na moc albo spalanie, nawet je?li jest ustawiona prawidłowo?
-
jak wyciska 0.8v to jeszcze moze pojezdzic
moja wyciska 0.86v i nie mam zamiaru jej ruszac
sonda ma bardzo stroma charakterystyke ,wiec na 0.8v sterownik i tak wie o co chodzi
-
moge sie dowiedziec jak zmierzyliscie, ze z sondy da sie "wycisnac" jedynie 0,8V??
-
JA to zmierzylem sterownikiem od gazu
zalalem gada ,ze ledwo perkotal i pokazywalo mi 0.86v