FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: sebaa w Maj 29, 2006, 10:44:22 am

Tytuł: Wymiana sworznia - co i jak.
Wiadomość wysłana przez: sebaa w Maj 29, 2006, 10:44:22 am
witam, po przegladzie okazalo sie ze mam przy zawieszeniu do wymiany sworzeń lewy, dolny i teraz mam pytanie czy to jest jakas trudna skomplikowana robota? czy tez jest to do zrobienia bezproblemowo w warunkach domowych? A i czy ktos sie może orientuje czy ten sworzeń jest przykrecany czy wciskany bo takie mi w sklepie zaoferowano. Z gory dzieki za info.
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Maj 29, 2006, 11:18:28 am
Wciskane to były podobno dawno temu w borewiczach.
Sworzeń który masz u siebie jest nitowany.
Nity musisz zjechać gumówk?, a przyktęcasz go na srubach. Odpowiednie powinni mieć w sklepie w komplecie (to sa twarde 8.8, inne się urw?).
Najgorsza sprawa to ?ci?gnięcie sworznia ze zwrotnicy (a dokładnie odwrotnie), ?ci?gacz się przydaje (albo długi łom i cięzki mlotek).
Przy przykręcaniu jest patent - podpierasz wachacz z dołu podnosnikiem i wtedy kręci się tylko nakrętka bez sworznia.
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Maj 29, 2006, 11:32:40 am
Lepiej 10.9.
Tytuł: Re: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Maj 29, 2006, 16:02:14 pm
Cytat: "sebaa#1896"
.......... mam pytanie czy to jest jakas trudna skomplikowana robota?.....



ten opis (http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=42)  Ci pomoże  ;) a przynajmniej dużo ułatwi
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Van w Maj 29, 2006, 17:42:29 pm
wciskane ?? kurde miałem stare kanty i ani jeden nie miał wciskanych Zawsze było dziadostwo przynitowane
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 29, 2006, 18:20:50 pm
w pierwszych Borkach byly jakies wciskane ,czy cos
pamietam ,ze Starszy opowiadal jak to rozkraczyl sie nam  Polonez w jakims miescie
JA nie pamietam tego bo mialem 3 latka
mowil wlasnie ,ze to przez inne sworznie ,bo probowali cos przykozaczyc (a rozwalily sie przed 30kkm) ale oczywiscie nie wyszlo
pozniej wrocili do kulistych przykrecanych jak w fiaciorach i tak zostalo do konca

sruby sa w komplecie ze sworzniem ,nie pamietam czy 8.8 czy 10.9
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Maj 29, 2006, 20:08:44 pm
Nie jest zle,da sie to zrobic bez wiekszych problemów,pamietaj o patencie o którym wspomina Cyneq#1748,  bo bedziesz nakretke odkrecał przez 3 dni :D
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: sebaa w Maj 29, 2006, 20:43:04 pm
o to ciesze sie panowie ze da sie to wykonac, robota mozna powiedziec raczej niecierpiaca zwłoki bo gosc na stacji diagnostycznej mnie postraszył ze może wyleciec. Ile w tym prawdy to nie wiem, natomiast wiem ile powiedzial za wymiane ok 100 zl razem ze sworzniem, więc jezeli mialbym zaoszczędzić ok 65 zl (bo cena nowego oscyluje w granicach 35 zł) i przy okazji sie czegos nauczyc hehe to sie skusze na taka zabawe.
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 29, 2006, 21:54:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
Sworzeń który masz u siebie jest nitowany.


Jezeli wczesniej był wymieniany to jest juz przykręcony  ;)
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Maj 29, 2006, 23:49:47 pm
Mnie też czeka wymiana sworznia i drązków. A czy przy wymianie nie powinno sie czasami wymieniać sworzni parami  :?:
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 29, 2006, 23:55:00 pm
Cytat: "Piterson"
Mnie też czeka wymiana sworznia i drązków. A czy przy wymianie nie powinno sie czasami wymieniać sworzni parami  :?:

przydaloby sie ,zeby za dwa miechy znowu sie nie babrac
po drazkach odrazu zrob zbieznosc
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: dj_lelek w Czerwiec 04, 2006, 19:41:42 pm
Cytuj (zaznaczone)
Mnie też czeka wymiana sworznia i dr?zków. A czy przy wymianie nie powinno sie czasami wymieniać sworzni parami
Nie ma takiego obowi?zku, ale to zależy głównie od finansów i tego czy robisz sam czy w warsztacie :)
Cytuj (zaznaczone)
po drazkach odrazu zrob zbieznosc
|więte słowa, inaczej oponki szybki Ci zjad?, a co gorsza może być problem z uprowadzeniem autka ;)
A je?li chodzi o sworznie to PRZYKRĘCANE!! Wciskane s? do d...ki  :mrgreen:  ;)
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: krzychu w Czerwiec 04, 2006, 21:05:33 pm
Ja panowie wymieniałem wczoraj i nie ma z tym najmniejszego problemu, nic nie trzeba podpierać podno?nikiem aby się nie kręciło. Podczas odkręcania starego sworznia trzyma się on na stożku i kręci się tylko nakrętka a podczas przykręcania nowego jest on na tyle ciasno zaprasowany w podstawie (nie można go ruszyć w rękach), że również nic się nie kręci. Z wybijaniem też nie ma problemu, wystarczy większy młotem, trochę wprawy i kilka puknięć po sworzniu (warto podłożyć piastę, żeby nie sprężynowało). Warto przed wybijaniem wymontować zacisk chamulcowy - jest wtedy więcej miejsca

Cytuj (zaznaczone)
bo gosc na stacji diagnostycznej mnie postraszył ze może wyleciec


Może :!:  :!:  ja tak miałem w DF-ie, koło wtedy przechyla się na bok i całe auto siada na tym kole. Przy większych prędko?ciach na mur beton dachowanko.

Pozdr
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Czerwiec 05, 2006, 11:07:28 am
Cytat: "gogo4"

Może :!:  :!:  ja tak miałem w DF-ie, koło wtedy przechyla się na bok i całe auto siada na tym kole. Przy większych prędko?ciach na mur beton dachowanko.


Jak czasem niewiele trzeba powiedziec bym powaznie pomyslal o przednim zawieszeniu... Piszczy mi cos a poza tym plywa..
Tytuł: sworzeń
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Czerwiec 05, 2006, 11:39:34 am
U mnie też co? trzaska i pływa... Matko Boska! A moj mechanik tego nie usłyszał  :?