FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: -Marcin- w Maj 29, 2006, 20:16:23 pm
-
Potrzebna mi pomoc, aby dokladnie rozkminic problem z podlaczeniem sterowania dmuchawy, bo nie jestem pewny co do tego co wymyslilem.
zakupilem rezystor, mam sterowanie.
wiec tak, na zdjeciu nr 1 jest tyl sterowania ktory ponumerowalem.
(sprawdzalem miernikiem, test na diody)
1 ma przejscie ZAWSZE (oprocz ustawinia na OFF, gdzie nie ma zadnego przejscia miedzy niczym :mrgreen: ) z 6;
ustawiamy bieg pierwszy - 1 ma przejscie miedzy 5, a takze 5 ma przejscie miedzy 6
bieg drugi - 1 ma przejscie miedzy 4 i 4 z 6
bieg trzeci - 1 przejscie z 3 i 3 z 6
bieg czwarty - 1 przejscie z 2 i 2 z 6
i teraz PYTANIE: czy to ze 1 i 6 ma przejscie zawsze miedzy saoba, a takze ze OBA maja przejsca miedzy poszczegolnymi pinami na poszczegolnych biegach, oznacza ze mam podlaczyc pod OBA piny 1 i 6 PLUSA czy co kurde( hmm, tylko czy wtedy sie nie zrobi spiecie jak sie pod te oba plus podlaczy :mrgreen: )??? no bo chyba ten maly pin o nr 1 nie jest wyprowadzeniem pradu do czegos?? no bo niby do czego?
(wole zapytac innych o zdanie, zanim cos spale :mrgreen: )
a no i musze to potem podlaczyc pod to co jest na zdjeciu 2. to to raczej wiem jak podpiac, pod dolny pewnie mam podpiac wyprowadzenie plusa na wiatrak, a pod te cztery wyzej poszczegolne 4 piny ze sterowania.
niestety nie mam schematy trucka plusa z ta nagrzewica (calsonic), wiec pozostaje mi glowkowanie :(
1
(http://images4.fotosik.pl/38/143e37227377d4b5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/143e37227377d4b5.html)
2
(http://images3.fotosik.pl/74/9e3603b064fb0204m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e3603b064fb0204.html)
3
(http://images1.fotosik.pl/75/3e513dc54dd92f6am.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e513dc54dd92f6a.html)
-
wszystko gra :)
na zdjeciu 1, pin nr 6 podpinasz pod +12V, a piny nr 5,4,3,2 podpinasz do rezystora na fotce 2. Pin nr 1 moze byc potrzebny do wlaczenia jakiegos dodatkowego obwodu, ktory ma byc zasilany dopiero po wlaczeniu wentylatora... mysle, ze moglby to byc pin sterujacy przekaznikiem klimy albo czyms w tym rodzaju..... z Twojego punktu widzenia raczej malo istotny....
co do podlaczenia rezystora.... zmierz rezystancje miedzy poszczegilnymi pinami na rezystorze, ponumeruj piny i podaj jakie masz tam wartosci! Wtedy pomyslimy nad reszta polaczen.
czy masz gdzies w ukladzie osobny przekaznik wlaczajacy wentylator nagrzewnicy (w skrzynce bezpiecznikow)?
-
mialem nadzieje ze sie odezwiesz Osfald :)
przekaznika nie mam... bo wentylator mam zupelnie nowy, z trucka plusa (dotychczas mialem zwykly wiatrak z carowy), instalacji z tego truckowego nie mam, wiec nie wiem czy tam byl przekaznik.
(omomierz ustawniony ma skale tylko na 200, bo tylko na tym cos pokazuje, inna skala to 2000, 20k itd, pewnie to wiesz ale pisze tak dla wyjasnienia)
(http://images2.fotosik.pl/75/ee47c18cd60040a6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee47c18cd60040a6.html)
1. 3,7ohm
2. 1,3
3. 0,5
4. 2,3
mierzone miedzy tymi czterama a 5
-
zaraz Ci machne schemacik :)
-
chyba miedzy 6 a reszta 8)
no to siup wedlug kolejnosci oporu - najwiekszy opor to I bieg ,najmniejszy to IV
-
chyba miedzy 6 a reszta 8)
miedzy 5 a reszta, bo ten opornik ma tylko 5 pinow ;) (nie pisalem juz o tym sterowniku ;) )
tak w ogole to jakies takie male te opronosci.
-
a probowales znalezc opornosci wzgledem innego pinu ??
moze bedzie jakis bardziej sensowny uklad
-
w sumie to nie wiem czy jest sens bo wtedy by jakis inny uklad pinow zrobili a nie 4 na gorze i 1 na dole, tak jakby podpowiadali jak to trzeba polaczyc :)
miedzy 1 a 2 - 2,9
1 a 3 - 3,7
1 a 4 - 1,7
1 a 5 - 3,7
2 a 3 - 1,3
2 a 4 - 1,7
2 a 5 - 1,3
3 a 4 - 2,4
3 a 5 - 0,4
4 a 5 - 2,5
jak widac rezystancje w tym moim poprzednim poscie sa bardziej "plynne" i taki uklad trzeba raczej zrobic (czyli miedzy 5 a reszta)
-
oki doki... na pierwszy rzut idzie schemat zrobiony wg. ukladu w Plusach (taki zalecalbym i Tobie jednak wymaga on zakupu dodatkowego przekaznika):
(http://img200.imageshack.us/img200/2482/schematnadmuchuwtruckplus5vc.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/my.php?image=schematnadmuchuwtruckplus5vc.jpg)
a na drugim schemacie masz pokazane jak to polaczyc dokladnie w Twoim ukladzie bez uzycia dodatkowego przekaznika:
(http://img200.imageshack.us/img200/2108/schematnadmuchuwtruckplusv26pj.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/my.php?image=schematnadmuchuwtruckplusv26pj.jpg)
wszedzie trzymalem sie oznaczen pinow, ktore przyjales na swoich fotkach!
-
dzieki!
zrobie chyba ten z przekaznikiem
musze kupic kabelki, przekaznik, podstawke i do dziela :smile:
a i jak by co to moglbym wykorzystac ten schemat w artykule o montazu tej nagrzewnicy? (twoje copyrightsy by oczywsicie byly zachowane) :)
-
no jasne... mama mnie uczyla aby sie dzielic :mrgreen:
tak patrze sobie na rezystancje, ktore pomierzyles miedzy innymi pinami i zastanawia mnie dziwna wartosc oporu miedzy 1-4 i 2-4 czyli 1,7Ohm... wedlug mnie powinno byc odpowiednio 6 i 3,6Ohm...
i jeszcze dobra rada... nie rob prob "na sucho" bez wentylatora, ktory chlodzilby radiator rezystora... normalnie powietrze z dmuchawy chlodzi rezystor
-
sorka że tak brutalnie ale pzrerzucam na "elektrykę" ;)
-
dzieki, pogibalo mi sie i nie pomyslalem zeby to wrzucic do elektryki :smile:
EDIT: dopiero teraz zobaczylem, ze Osfald dodales cos do swojejgo postu.
zmierzylem jeszcze raz rezystancje miedzy pinami 1-4 i 2-4 i wyszlo tyle samo, czyli 1,7
co do chlodzenia rezystora, to w trucku plusie ten rezystor podobno byl za schowkiem i byc moze ten dodatkowy plus ze sterowania wychodzi do jakiegos dodatkowego malego wiatraczka ktory chlodzi rezystor i to w zasadzie mialo by sens. Wiec mozna by na tym rezystorze zainstalowac wiatraczek kompowy 80x80 i podpiac ten wychodzacy dodatkowy plus ze sterowania i podlaczyc go pod ten wiatraczek z kompa i wlaczal by sie tylko wtedy gdyby byl potrzebny :mrgreen: . Kurde, to ma sens wg mnie i wyjasnia istnienie pinu nr 1 ze zdjecia nr 1.
czyli wlaczamy dmuchawe i automatycznie wlacza sie tez wiatrak chlodzacy rezystor. :)
co o tym myslisz Osfald??
-
rezystancja nadal mnie dziwi.... musialbym miec Twoj rezystor w rece i zobaczyc jak ukladaja sie napylone sciezki rezystancyjne wtedy zapewne dziwilbym sie mniej :mrgreen:
co do wiatraczka... oczywiscie mozesz tak zrobic.... nie wiem ile masz tam miejsca na zabudowanie tego dodatkowego wiatraka
watpie jednak aby ten dodatkowy pin byl do tego celu... ;)
w oryginale rezystor jest chlodzony struga powietrza z wentylatora nagrzewnicy...
-
jak juz pisalem, rezystor w trucku plus byl schowany za schowkiem, wiec nie byl raczej chlodzony struga powietrza z dmuchawy no bo niby jak :) poza tym, dmuchawa jest zabudowana i nawet jezeli mialby byc (w co watpie troche) chlodzony z dmuchawy to nie ma gdzie wlozyc .
w koreanskiej zapewne jakos rezystor wchodzi w obudowe dmuchawy czy czegos, ale w tej polskiej jest to jakos inaczej rozwiazane
albo nie byl chlodzony niczym albo byla taka opcja jak pisze z tym dodatkowym pinem :mrgreen: , ale tego sie niestety raczej nie dowiemy bez wypowiedzi kogos kto ma takiego trucka lub zdobycia schematu elektrycznego tej calej nagrzewnicy
-
mialem na mysli "oryginal" koreanski... rezystor jest wpuszczony w obudowe...
w rozwiazaniu truckowym zapewne, tak jak piszesz, wogole nie bylo chlodzenia aktywnego jesli nie przewidziano odpowiedniego gniazda w obudowie dmuchawy... ale jak juz pisalem nic nie stoi na przeszkodzie abys poprawil fabryke :mrgreen:
ciekawe czy wiatraczek z kompa jest odporny na drgania :mrgreen:
-
no i podlaczylem. jednak zrobilem ta wersje bez przekaznika. plus i minus wzialem z wtyczki, gdzie byl podlaczany stary przelacznik od dmuchawy. dzieki temu jak wyjne kluczyk to do dmuchawy nie dochodzi prad :)
a i rezystor praktycznie sie nie grzeje.
a nowa dmuchawa super dmucha :smile:
wie ktos skad wziac wsuwki/konektorki ktore wchodza na "szpilki" o szerokosci 1mm (najmniejsze jakie widzialem to 2,8mm)? :shock: :? :? tylko to mnie blokuje przed uruchomieniem silniczka od zamykanie/otwierania obiegu wewnetrzengo, bo nie mam jak podlaczyc przewodow do silniczka, bo sa za cienkie "igielki" w gniazdku :(
-
no to super....
a jesli Ty nie mozesz dostac konektorow w Warszawie to nie wiem gdzie moga jeszcze byc... macie przeciez wielka gielde elektroniczna i napewno mnustwo sklepow elektronicznych
-
no dobra, udalo mi sie zdobyc mniejsze wsuwki, ale i tak za duze troche, ale ostatecznie moga byc. lecz mam problem, bo za chiny nie moge dojsc jak dziala ten silniczek od obiegu wew.
EDIT:
Osfald ratuj :smile:
rozebralem silniczek od obiegu wew, bo myslalem ze juz go spalilem (nie wiele sie pomylilem, bo spalilem, ale nie silniczek :mrgreen: ).
moim oczom ukazal sie taki obraz jak na zdjeciach co sa nizej. po tym jak zrobilo sie zwarcie, te blaszki (chyba) miedziane co sa na kole zebatym troche sie powyginaly i w ogole nie chodzilo. dogialem sie i na razie chodzi.
(http://images3.fotosik.pl/83/cf4c6e22c27e6d36m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4c6e22c27e6d36.html)
i tak, liczac od dolu to pierwszy bedzie 1.
1(+) i 2(-) kreci sie w lewo
1(-) i 2(+) w prawo
1(+) i 3(-) w lewo
1(-) i 3(+) w prawo
1(+) i 4(-) w lewo
1(-) i 4(+) w prawo
w zaleznosci jaka kombinacje sie wybierze do zamykania, to do otweirania tez trzeba dobrac odpowiednia kombinacje.
mam teraz taka kombinacje, ze 1(-) i 4(+) otwiera, a 1(+) i 3(-) zamyka. jak widac w 1 zmienia sie plus z minusem. i teraz jak to podalczyc pod przelacznik
(http://images3.fotosik.pl/71/525f0bce0b743e57m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/525f0bce0b743e57.html)
jak jest wcisniety to przejscie jest miedzy dwoma pinami, a jak nie wcisiniety to przejscie jest miedzy dwoma pinami po drugiej stronie. reszta jest nie wazna, bo od podswietlanienia ideogramu, i jeden jest od konrotlki wlaczonego obiegu wew
(http://images2.fotosik.pl/83/a82fa48c0d8ac350m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a82fa48c0d8ac350.html)
(http://images2.fotosik.pl/83/62f17f82de392a04m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62f17f82de392a04.html)
(http://images4.fotosik.pl/47/69be9a88624e44efm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69be9a88624e44ef.html)
(http://images3.fotosik.pl/83/a4457d03ee24af84m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4457d03ee24af84.html)
(http://images2.fotosik.pl/83/a90a7005e299a42dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a90a7005e299a42d.html)
(http://images4.fotosik.pl/47/80d7140d8487c4fcm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80d7140d8487c4fc.html)
(http://images3.fotosik.pl/83/cf4c6e22c27e6d36m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4c6e22c27e6d36.html)
-
dwa pytania...
1: z czym polaczony jest ten silniczek elektryczny (nie widac tego na fotkach)?
2: czy do otwarcia/zamkniecia potrzebny jest caly obrot osi silniczka?
-
1. nie wiem czy co o to chodzi o czym mysle, ale silniczek jest polaczony "sciezkami" z tymi okraglymi sciezkami, i w zaleznosci jak kolo zebate sie obroci (i o ile) to wlacza jedna z kombinacji (1 i 2 otwiera, zmiana polaryzacji i zamyka itp)
a jezeli ci chodzi o to czym on obraca to fotke zrobie pozniej
2. nie, do otwarcia chyba nie jest potrzebny caly obrot silniczka (prawie caly, jezeli chodzi o caly silczniek razem z kolami zebatymi), zreszta jezeli silniczek sie obroci, to sie wylacza i trzeba zmienic na inna opcje zeby przekrecic w druga strone. ale rownoczesnie przezuca sie na inna sciezke i mozna dalej krecic w ta sama strone. w sumie mozna powiedziec, ze jest automatyczny.
-
chodzi mi o to z ktorymi sciezkami (wyprowadzeniami) silniczek jest polaczony...
rozumiem, ze silniczek na ktorego osi osadzono slimak tworzy ze slimacznica przekladnie, a w slimacznicy osadzono blaszke zwierajaca podczas obrotu odpowiednie sciezki... jest to taki typowy wlacznik labiryntowy czesto takze spotykany w magnetowidach wewnatrz wlacznikow funkcyjnych - tego nie musisz mi pokazywac. Zrob tylko fotke polaczen silniczka ze sciezkami lub opisz te polaczenia, narysuj... etc :)
po wstepnej symulacji pracy tego wylacznika mam juz "program" ktory on realizuje... do szczescia potrzebne sa jedynie polaczenia silniczka.
rozumiem ze caly uklad ma tylko 4 piny zewnetrzne?
w drugim pytaniu oczywiscie nie chodzilo mi o obrot osi silniczka tylko osi slimacznicy... wiadomo, ze przy takim przelozeniu silniczek musi troszke pokrecic zanim slimacznica wykona cykl obrotu.
-
tak, caly uklad ma 4 piny zewnetrzne, chociaz po przyjzeniu sie doklandnie silniczkowi, zobaczylem ze byc moze te piny wcale nie byly uzywane :shock: otoz na fotce pierwszej widac, ze dwie blaszki idace bezposrednio do silniczka i sa przy samym silniczku, sa obtarte, jakby wsuwkami albo czyms. moze to to bylo uzyte oryginalnie?? hmm, tylko wtedy silniczek by sie chyba nie zatrzymywal tylko jechal non stop wiec to chyba nie to :mrgreen: :mrgreen: ale dziwna sprawa.
(http://images3.fotosik.pl/83/f3884e11d2d63858m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3884e11d2d63858.html)
(http://images2.fotosik.pl/84/24dff13ececbe739m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24dff13ececbe739.html)
(http://images2.fotosik.pl/84/b58493f9ed0de9c9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58493f9ed0de9c9.html)
(http://images3.fotosik.pl/83/54acab211626d702m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54acab211626d702.html)
co do drugiego pytania, to caly mechanizm wykonuje okolo pol obrotu, i to wystarczy aby zamknac/otworzyc klapke.
(http://images4.fotosik.pl/47/2792991cbb2f94dam.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2792991cbb2f94da.html)
co do narysowania jak ida sciezki do silnika to za bardzo nie ma jak to zrobic, bo nie widac jak ida one bezposrednio do silnika, bo zaslania je plastik (a niektore sciezki sa wlasnie pod plastikiem, co widac zreszta na zdjeciach) a jego nie da sie usunac. narysowalem jak to wg mnie moze wygladac, ale czy tak jest naprawde to nie wiem. choc w zasadzie jest to prawdopodobne, bo 1 idzie od razu do silnika (a 1 praktycznie w kazdej kombinacji wystepuje) i sie zmieniaja tylko 2,3,4
nie wiem czy to widac, ale w tych malych, cienkich sciezkach posrodku niekiedy jest dziurka, ktora "przerywa" je(razej nie istotne, ale lepiej zeby w razie czego wiedzial o tym :) ). przy okazji ponumerowalem piny tak, jak pisalem wyzej
(http://images4.fotosik.pl/47/2c39491e7fe85c31m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c39491e7fe85c31.html)
(http://images4.fotosik.pl/47/53cf7fcf3e1b33b0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53cf7fcf3e1b33b0.html)
(http://images1.fotosik.pl/84/fed8c2d17da8445em.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fed8c2d17da8445e.html)
(http://images3.fotosik.pl/83/ae36283208af724em.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae36283208af724e.html)
-
i ostatnie pytanie.... czy silnik musi wykonywac obrot w jedna i druga strone aby odpowiednio zamknac lub otworzyc przeplyw? czy tez moze obracac sie caly czas w jedna strone zatrzymujac sie w odpowiednich pozycjach?
chodzi mi o to czy slimacznica moze wykonac (juz po zamontowaniu calego tego napedu w docelowym ukladzie) caly obrot.... czy nie ma tam zadnych przeszkod mechanicznych uniemozliwiajacych poruszanie tego ukladu tylko w jednym kierunku?
-
chyba wiem do czego zmierzasz z tym kreceniem sie tylko w jedna strone. nie trzeba by wtedy zmieniac polaryzacji na 1 pinie i wtedy by wystarczylo pod przycisk tlyko podlaczyc ktorys pin z plusem, a minus by byl staly .
zrobilem tak, klapka jest otwarta; otwierana 1(-) 4(+); zamykam i biore 1(+) i 3(-), potem podlaczylem (zamiast 3) 2 (-) i 1(+), czyli kreci sie dalej w tym samym kierunku jak zamykanie no i sie otwiera, ALE tylko do polowy. poza tym mam wrazenie jak by sie silniczek meczyl, bo mechanizm musi zrobic obrot, a "prowadnica" (zaznaczona na zdjeciu) stoi, ktora obraca klapka . ale nie wiem, moze mi sie wydaje.
czyli silniczek "ciagnie" ja do gory, ale oczywiscie nie idzie. a jak sie normlanie (zmienia polaryzacjie) zamyka to idzie oczywiscie w dol. w sumei nie wiem, moze to jest prawidlowe..
(http://images4.fotosik.pl/48/26277517a24a1bcam.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26277517a24a1bca.html)
no ale odpowiedz na Twoje pytanie brzmi: slimacznica moze wykonac caly obrot i otworzyc i zamknac (byc moze nawet i do konca jak sie znajdzie odpowiednia kombinacje) klapke.
-
nie mam narazie innego pomyslu.... ja zrobilbym to tak:
1 - na stale masa
2 - nie podłaczone
3 - plus przy jednej pozycji przycisku na kokpicie (dajmy na to zwolniony)
4 - plus przy drugiej pozycji przycisku na kokpicie (dajmy na to wcisniety)
podlaczajac w ten sposob sterowanie mechanizm powinien wykonywac prawie po pol obrotu (proporcje nie sa rowne, a to wynika z budowy wlacznika labiryntowego) przy danej pozycji wlacznika na kokpicie
odpowiednie pozycje przycisku musisz dopasowac sam, w zaleznosci na ktory pin (3 lub 4) podawany jest plus w danej pozycji i jakiemu polozeniu mechanizmu to odpowiada...
PS
tak na marginesie to podajac + na piny 2,3,4 mozesz wykorzystywac rozne proporcje ruchu otwarcia/zamkniecia tylko nie podawaj + na dwa piny naraz! Przycisk na kokpicie musi podawac + raz na jeden raz na drugi pin w zaleznosci czy jest wcisniety czy nie.
PS2
jesli cos tam idzie zbyt ciezko to masz do dyspozycji ciegno z dwoch stron gwintowane (widoczne na fotkach) umozliwiajace regulacje
-
dobra, testowalem trosze ten silniczek i odkrylem ze zamyka i otwiera sie calkowicie jak na 1 jest stale plus, a minus na 3 zamyka a minus na 4 otwiera (oczywiscie caly czas kreci sie w jedna strone). czyli lepiej jak by byl staly plus , a na przelaczniku musial by byc minus. tylko czy to dobre rozwiazanie z minusem na przelaczniku?? Poza tym ten wlacznik wlacza jeszcze lampke kontrolna i tez musi byc odpowiedni biegun wylatywac do lampki i wlasnie nie pamietam jaki on ma byc (ta lampka ma jeden biegun wspolny z reszta podswietlenia). no ale ewentualnie moze by dalo rade podmienic bieguny lampce jak by na przelaczniku byl minus.
-
no wiec sam widzisz, ze podalem Ci wlasciwa konfiguracje pinow
co do plusa i masy takze musi dzialac tak jak podalem... to nie ma znaczenia (nie powinno miec o ile nie ma tam diody zabezpieczajacej!) co podasz na pin 1, a co na pin 4 i 3... wazne aby na 1 podawany byl jeden biegun zasilania (proponuje MASE), a na 3 i 4 drugi biegun w zaleznosci czy otwierasz czy zamykasz...
fachowo powinno sie wlaczac + poprzez przelacznik jesli auto ma mase na blachach... czasami jednak nie mozna tego zrobic i w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by w ostatecznosci wlaczac mase. Sprawdz co powinna dostawac kontrolka i wszystko bedzie jasne.
-
sprwdzilem co ma dostawac kontrolka, ma dostawac minus (ale jak napisalem, moze da rade zamienic bieguny w podswietleniu, w koncu to zarowka i jej nie zalezy :mrgreen: i tak w ogole to ja je podlaczalem wiec moze odwrotnie podlaczylem )
nie da sie zmienic
pobawilem sie jeszcze silniczkiem, zeby byl staly plus, i da rade. pinologia wtedy bedzie taka: 1 - i 2 + otwiera , 1- i 3+ zamyka (kreci sie oczywiscie w ina strone niz przy wczesniejszej kombinacji)
co ciekawe, przy otwieraniu silniczek nie wykonuje tylko pol obrotu, ale prawie 3/4 i jak by ustawia "prowadnice" w polowie zakresu. potem jak sie po dlaczy 3z plusem to wykonuje maly obrot (okolo mniej niz polowa) i sie wylacza kompletnie, ale klapka jest tak jak powinna byc, czyli zamknieta :smile: :smile:
jest jeszcze druga kombinacja, taka jak w zasadzie pisales i tu z koleji 1- i 4+ otwiera mniej niz polowa obrotu, a 1- i 3+ robi 3/4 obrotu.
teraz mam do wyboru az dwie kombinacje :mrgreen: :mrgreen:
jeszcze co do przycisku to mysle ze tak bedzie trzeba podlaczyc: (http://images4.fotosik.pl/48/41cd0da534679eeem.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41cd0da534679eee.html)
1 i 4 zasilenie diody podswietlania (z niczym innym sie nie laczy)
2 plus
3 wyprowadzenie plusa do silniczka jak wlaczony przycisk (czyli ma isc do 2 pinu silniczka)
5 wyprowadzenie plusa do podswietlenia kontrolki jak wlaczony przycisk (jak jest wlaczony przycisk i przechodzi plus miedzy 2 a 3 , wtedy jest rownoczesnie przejscie miedzy 5 a 6 i stad wniosuje ze 5 jest do podswietlenia)
6 plus
7 wyprowadznie plusa do silniczka jak wylaczony przycisk (czyli ma isc do 3)
tutaj moglem pogibac numery, bo pisalem z pamieci co ma przejscie z czym (nie pamietam dokladnie czy to 5 czy 7 idzie do podswietlenia kontrolki, no ale to teraz malo wazne, a miernik zostawilem w samochodzie i nie chce mi sie juz schodzic :mrgreen: ).
-
z samym przyciskiem sobie poradzisz... kwestia wyboru
wazne, ze wiesz jak podlaczac przycisk i naped :D
-
no, powiniem sobie poradzic, dzieki za pomoc i wsparcie :smile:
-
:thumbs: