FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: szot w Czerwiec 06, 2006, 21:16:00 pm
-
Witam klubowiczów i forumowiczów. Problem jest taki: nie pali na benzynie. Sprawdziłem silnik krokowy wg opisu tutaj (http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=29):
oporno?ci uzwojeń ok 22 omów, test z podawaniem napięcia: ok, silniczek obraca się za każdym razem w jednym kierunku, przewody ł?cz?ce z kompem ok, podobnie przewód ł?cz?cy silniczek z przeka?nikami. Po wł?czeniu zapłonu silnik krokowy jest martwy, nie porusza przepustnic?, test z pięciokrotnym otwarciem przepustnicy też nie pobudza silniczka do życia. Po wł?czeniu zapłonu nie słychać pracy pompy paliwa. Na czarnym przewodzie sondy lambda (gor?cy silnik) panuje napięcie 0,98 - 0,83 V. Odpalam maszynę z gazu i jeżdżę na LPG. Obroty na zimnym silniku ok 2000. Po rozgrzaniu spadaj? do 900 - 1300 (jak kiedy). Przed zupełnym "padem" benzyny silnik "falował" na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Podejrzewam padnięty komputer i sondę lambda, ale czy to to? Podpowie kto? co i jak sprawdzić?
-
Skoro nie słychać pompki paliwa to zacz?łbym od tego. Spróbuj zapi?ć j? na krótko do akumulatora może gdzie? nie ma pol?czenia albo w skrzynce przeka?ników co? jest nie teges.
Sonda lambda moze jest dobra bo nie pisałe? czy to LPB czy PB. Je?li LPG i masz instalację gazow? bez podł?czenia do sondy lambda to mozę tak być. Poprostu gaz masz ustawiony na bogato. U mnie też tak jest na wolnych a mimo to sonda działa bo mam podgl?d "on-line".
Posprawdzaj czy wtryskiwacze, silnik krokowy i pompka paliwa dostaj? zasilanie. Posprawdzaj bezpieczniki i podziel się tym co ustaliłe?.
Kompa zostawiłbym na koniec...
-
A gdyby? mi jeszcze powiedział który konektor zasila pompę paliwa i gdzie (do którego kabla) plus podł?czyć to byłoby super. Sonda daje to napięcie gdy silnik pracuje na LPG i jest ono mierzone też jakby on-line. Jak sprawdzić zasilanie silnika krokowego i wtryskiwaczy, to też nie mam bladego pojęcia :(. Rzucisz jakims linkiem, albo dobrym słowem ;)
[ Dodano: 2006-06-07, 13:29 ]
Aha, dodam jeszcze, je?li zasilanie silnika krokowego wychodz z przeka?ników pod komputerem i dochodzi do 3 pinu w kostce silnika krokowego, to jest tam pełne 12 V, a je?li nie ma innych bezpieczników niż te w kabinie kierowcy, to bezpieczniki s? tyż ok.
-
sprawdz wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa taki maly czarny z czarna gumka na gorze w komorze silnia kolo zbiorniczka plynu chlodzenia,a najlepiej wcisnij go
czy napiecie dochodzi to sprawdzasz miernikiem albo zarowka, ale lepiej miernikiem chyba ze masz zarowke na ok 5 V bo silnik krokowy ma zasilanie jak dobrze pamietam 5V
pompa powinna miec 12 V najlepiej to rozlaczyc kostke pod kolem zapasowym i wpiac sie z zarowka, potem poprosic kogos zeby przekrecil kluczyk jak zarowka zasiweci na kilka sekund to ok , przed kolejnym przekreceniem zaplonu trzeba odczekac az przekaznik pusci !!
-
Jeski sięnie zaswieci to mozna przekrecić rozrusznikiem. wtedy napewno powinna się zaswiecić. JA tak sprawdzałem moj? pompę. Sprawdz bezpieczniki do tego
-
Jakie? cuda się dziej?. Wczoraj, jak wcze?niej pisałem, silnik krokowy był martwy. Sprawdzałem też napięcia na zasilaniu pompy paliwa (nie podł?czałem jej na krótko do akumulatora bo nie wiedziałem które z gniazd (męskie, czy żeńskie) idzie do pompy i bałem się że co? sfajczę jak ?le podł?czę. Mierzyłem tylko napięcia na rozł?czonych gniazdach i wszędzie było 0 V. Dzisiaj rano zresetowałem komputer i o dziwo: ożył silnik krokowy, pokazało się napięcie na jednym z gniazd pompy (żeńskie). Podł?czyłem do męskiego gniazda (do pompy) 12V i niestety pompa milczy niezależnie od tego jak podł?czam kabelki (+, -). Stało się jasne. Walnęła pompa. Ale jak to się dzieje, że reset kompa ożywił silnik krokowy? Czyżby jakie? nagromadzenie błędów w komputerze powodowało jego blokadę? Czy to komputer steruje napięciem podawanym do pompy paliwa? Czy też jeszcze inne mog? być przyczyny takiego zjawiska?
-
Napewno komputer steruje przeka?nikiem pompki paliwa.
W sprawie resetu to teraz przyszła mi do głowy taka my?l że w momencie jak silnikowi zaczęło brakować benzyny (jak padała pompa) to komputer mógł wej?ć w tryb awaryjny i być może w trybie awaryjnym funkcjonowanie pewnych podzespołów zostaje ograniczone lub całkowicie zatrzymane. Reset wykasował błędy i komp przyj? normalne warunki pracy przez co wszystko wróciło do normy. Oczywi?cie to tylko taka moja teoria bo sterownik tego silnika stanowi niezł? tajemnicę dla nas...
[ Dodano: 2006-06-08, 08:54 ]
A jeszcze jedno. Jak wyjmiesz pompkę paliwa to spróbuj j? odpalić na krótko bezpo?rednio podaj?c napięcie na ni?. Już kiedy? miałem przypadek że kabelki ł?cz?ce pompkę paliwa z instalacj? padły.
Je?li to nie pomoże to w akcie desperacji spróbuj jeszcze obstukać pompkę młotkiem. Moze która? ze szczotek się przywiesiła. Czasem po młotkowaniu pompka ożywa. Nie wiadomo na jak długo ale zawsze :D...
-
Może ta teoria co do pompy to ok, ale po co wył?czałby krokowca?
Bocian_s#313, u Ciebie wszystko po młotkowaniu ożywa :mrgreen: Najpierw wtryskiwacze, teraz pompa paliwa. Ty jaki? czarodziejski młotek masz czy co? :mrgreen:
-
ruski klucz jest najlepszy :) jak to się mawia nic na siłe wszystko młotkiem. krokówkę wyłaczył komp jak nałapał błedów. kiedy?i u mnie się to stało po resecie ust?piło i nie wróciło
-
Co z pomp? - odpowiem w niedzielę. Kupiłem dzisiaj inn? (używka, ale podobno sprawna) i w sobotę zamontuję j? do auta. Mam cich? nadzieję, że silnik ożyle :).
[ Dodano: 2006-06-10, 19:40 ]
Panowie, sukces :). Pompa zmieniona i autko ?miga :). Miałe? rację Bocian_s co do tego kompa :). Nie wiem czemu, ale Twój patent z machaniem przepustnic? przy sprawdzaniu krokowca (link z pierwszego postu) u mnie nie wypalił :(. Silnik krokowy ani drgnie, chociaż po wył?czeniu zapłonu zachowuje się zgodnie z Twoim opisem. Dzięki wszystkim za sugestie :)