FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rider w Czerwiec 13, 2006, 07:00:19 am
-
Witam
Czy kolektor dolotowy da sie wycignac tylko po wyciagnieciu aparatu zaplonowego czy wystarczy zdjac kopulke ?
Pomijam sciaganie glowicy bo wiem ze wtedy wychodzi bez problemu :)
Czy wyciaganie aparatu zaplonowego to jakis wiekszy problem ?
Pozdro
Rider
-
W GLE?
Nie widzę przeszkód, odkręcasz i wyci?gasz, na pewno nie trzeba do tego głowicy ?ci?gać :roll:
Czy wyci?gać aparat, to Ci nie powiem (nie ma OHVki pod ręk?), ale 80% że da się bez wyci?gania.
-
A co ci szkodzi wyciagn?ć aparat zaplonowy??
-
zdejmowałem tylko kopułkę
-
batorejro : Kiedys na forum slyszalem ze przy wkladaniu aparatu mozna cos skaszanic, ile w tym prawdy - nie wiem, to tylko uslyszne informacje.
beton#1912 : A wiec wystarczy tylko zdjac kopulke ? Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. :)
Ok - dzieki wielkie wszystkim za pomoc. :)
-
kolektor ssacy mozna wyjac bez wyciagania aparatu zaplonowego i to praktycznie bez problemow
-
w Gle nie wiem, ale jesli masz gaz to pewnie masz ciasno. Slyszalem od kolegi ktory wyci?gał ze ogólnie to nie za wygodnie jest ;)
[ Dodano: 2006-06-13, 17:14 ]
KGB, oczywiscie u ciebie sciaga sie on sam :mrgreen: przy 2500obr :mrgreen:
i przy okazji ?wiece sie wykręcaj? :lol:
[ Dodano: 2006-06-13, 17:19 ]
batorejro : Kiedys na forum slyszalem ze przy wkladaniu aparatu mozna cos skaszanic, ile w tym prawdy - nie wiem, to tylko uslyszne informacje.
wyciagaj?c aparat mozesz go ?le założyc(tzn zmienic jego połozenie) i zapłon sie popapra. Musisz zapamietac jak był i tak samo go załozyc. Czyli ustawic znaki na wale(aby na 1 cylindrze był zapłon) i wtedy go wyci?gasz. Potem wkładasz tak samo i sprawdzasz zapłon żarówk?. Po włożeniu nie zbędne będzie ponowne ustawienie zapłonu, wiec jesli nie dasz rady to sciagnij kopułkę i działaj bez wyciagania aparatu. :smile:
-
nie trzeba wyciagac ani przestawiac rozdzielacza
zciagalem i zakladalem glowice z kolektorem ssacym bez ruszania rozdzielacza ,wiec ze zdjeciem kolektora kazdy sobie poradzi
-
Wg mnie jest kapitalna roznica miedzy podnoszeniem kolektorów razem z głowic? do góry niz wyci?ganie w bok i dociskanie sie narzędziami do odkrecania kolektora. Wiec nie mozna tego porównac. Zrób to co radz? ci inni a najbardziej BETON, bo on to robił wiec wie ;) Pozdrawiam miłej pracy.
-
Lodówa#1826 nie czepiam sie, ale czy mozna elektroniczny zaplon ustawic zarowka??
-
ajjj to Caro 92 :smile: Wiec metod? sprawdzania iskry. Iskra z przewodem przyłozona np. do alternatora i krecic wałem zeby wstepnie sprawdzic/ustawic zapłon ;) Chyba ze jest sie pewnym ze dobrze sie włozyło aparat tzn tak ze zapłon nie jest wiele przesuniety to na lampe od razu, ale jesli nie, to mog? byc fajerwerki :smile:
-
jak ustawiał mi dziadek od maria z warsztatu , to włożył wkrętak delikatnie do 1 cylindra.
kręciłem wałem aż był najwyżej i minimalnie cofn?.
nie zdejmuj?c kopułki odkręcił t? nakrętke by polu?nić aparat.
wtykneli?my ?wiece pod kabel WN 1 cylindra i tak kręcili?my aparatem aż pojawiła się iskra.
I wtedy dokręciłem ?rubę aparatu.
Jeżdże do tej pory i nie nażekam.
-
Lodówa#1826 : Nie mam gazu - wiec z miejscem nie jest az tak zle.
A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanie : Mam kolektor dolotowy starego typu (nie kwadraciak) i wiadomo ma on wyjscie do podlaczenia do obiegu chlodzenia i podcisnienie do serwa - ale pozatym ma jeszcze jeden krociec z czyms w rodzaju zaworka na sprezynie. Wie ktos moze do czego to jest ? Moze do podcisnieniowego regulatora zaplonu ?
-
jeden krociec z czyms w rodzaju zaworka na sprezynie. Wie ktos moze do czego to jest ?
Jezeli od df jest ten kolektor to jest to zawór który zuboza mieszanke- pod wpływem cisnienia otwiera sie i wpuszcza "lewe" powietrze. Jak zakładasz do Pn to mozesz to spokojnie zaspawac albo zakleic. Kolektor ten jest duzo lepszy od kwadrata- wieksza srednica kanałów i lepszy kształt kanałów. Musisz jedynie dac dodatkowa podstawke pod gaznik - inaczej bedzie wadziło toto o mechanizm otwierania 2 przepustnicy w gazniku PN
-
l
Kolektor ten jest duzo lepszy od kwadrata- wieksza srednica kanałów i lepszy kształt kanałów.
Wlasnie dlatego go zakladam :) Pozatym do tego doszla jeszcze polerka kanalow :twisted:
A kolektor pochodzi wlasnie z DF`a.
Dzieki Elwood za rozjasnienie sytuacji z tym zaworkiem i za wszystkie cenne wskazowki !
Jutro mam zamiar go zamontowac - mam nadzieje ze wszystko pojdzie ok.
Pozdro
Rider
-
Jezeli od df jest ten kolektor to jest to zawór który zuboza mieszanke- pod wpływem cisnienia otwiera sie i wpuszcza "lewe" powietrze. Jak
A ja całe życie my?lałem że ten zawór jest od "małego odpowietrzania" które w poldku jest w ga?niku. A ew. zubożenie mieszanki to efekt poboczny.
-
przeciez on ma takie nierowne kanaly dolotowe
nairowniejsze ma polonezowski - a srednice wieksza w chyba da sie dosc prosto uzyskac ,bo ma krotkie i rowne kanaly
KGB - widziałes kiedys oba kolektory razem ? Bo po tej wypowiedzi smiem w?tpic ze nie. W Kolektorze PN rzeczywiscie kanały dolotowe s? równe :lol: Rzeczywiscie zapewniaja swietny dolot- najpierw kanał od gaznika dzieli sie na 2 czesci a potem jeszcze raz na dwa cylindry. A dojscie pod troche ujemnym k?tem jest naprawde swietne :mrgreen: i zapewnia super małe opory areodynamiczne. Pomijam juz przekrój blizszy raczej kwadratowi niz owalowi
-
no wlasnie widzialem oba lezace na stole i w fiacie zauwazyl duza roznice dlugosci kanalow wewnetrznych i zewnetrznych
co do pochylenia to nie przesadzaj ,ladunku grawitacja nie przyspieszysz ,bo porusza sie ze zbyt duzo predkoscia
podzial na 1 na 2 na 4 tez wydaje sie bardziej optymalny nie 1 na 4
nie zrozum mnie zle ,wcale nie twierdze ,ze kolektor poldka gaznikowca jest cacy ,bo mozna wykonac o wiele lepszy ,ale poprostu jakos nie widze wyzszosci fiaciorowego nad poldkowym
zreszta inny kolektor w polonezie byl projektowany by poprawic napelnianie i ogrzewanie (wiem ze jedno drugie wyklucza :P ),a nie pogorszyc ,bo inaczej poprostu nie zmienialiby kolektora przy modernizacji silnika
-
witam. wspomniany przez panów zaworek w kolektorze DF, reguluje przepływ gazów w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej i uruchamiany jest krzywk?, umieszczon? na osi pierwszej przepustnicy ga?nika. króciec tego zaworka poł?czony jest gumow? rurk? z króćcem na głównym przowodzie odpowietrzania skrzyni korbowej, wchodz?cym do obudowy filtra powietrza. pozdrawiam.