FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: e_gregor w Czerwiec 13, 2006, 10:45:19 am
-
Witam. Kole? ma plusa 1.6 GSI i bryka żłopie mu na trasie 13l LPG na stówkę. Gosć meczy gazowników non stop a oni nie potrafia nic zrobić. Czy to normalne spalanie, przy ?rednio spokojniej je?dzie (bez szaleństw)?
-
NIe to nie jest normalne, moj pali na trasie jak sie jedzie 90km/h 8l gazu. Powiedz zeby wywalkil silnik krokowy w instalacji o ile ma i zalozyl normalny zawor.
-
batorejro, Ty masz tak zrobione czy masz silniczek? Koles mówił mi że ma wła?nie na silniczku krokowym jakie? ustrojstwo. Zmienialu mu reduktor, przeprogramowywali kompa, ustawiali w trybie economic itd. itp. i praktycznie nic nie pomagało
-
to moze czas na zmiane miksera
a najlepiej BLOSa zalozyc
-
Z tego co wiem to ten BLOS to chyba nie jest do końca legalny. Kolesiowi zależy mocno na tym zeby było wszytko na legalu i bez dziwnych patentów
-
to niech mu legalnie chla 13l
albo niech rzezbi przy mikserze
-
Przepraszam, a co to takiego : BLOS ?
Zaciekawiło mnie, skoro to jest nielegalne.
Mój plus, ale GLI, pali przy prędko?ci ok 90km/h ok 8l/100 gazu, przy małej trasie 80 km.
Instalacja z silniczkiem krokowym.
-
wpisz w googlach BLOS ,albo wejdz na forum forda do kategorii lpg
tam jest dosc dobrze rozpracowany motyw blosika
-
i gdzie tu jakis nielegal skoro to cudo ma homologacje?
cytat z gÓÓgle:
homologowany system do zasilania gazem płynnym GPL do samochodów z katalizatorem odpowiadajacych normom przeciw zanieczyszczaniu Euro 1 i Euro 2. Składa sie z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralke Just. Ze wzgledu na swoja charakterystyke moze byc stosowany w krajach, w których nie jest wymagana homologacja zgodnie z norma 67R-01. Celem prawidłowego montazu zaleca sie uważne zapoznanie z własciwa instrukcja montazu.[/list]
-
Ludzie, odchodzicie od tematu. Proszę o opinie posiadaczy Plusów, ile Wam pal? te auta i czy mięli?cie rozwiazane problemy z zwiększonym spalaniem
-
ja mam gsi bez silnika krokowego czyli instalację I generacji i w lato w trasie przy prędko?ciach 90-130 pali ok 10-10,5l gazu, jak jadę "na emeryta" to parę razy spaliłem 9l na 100km
po mie?cie (Gliwice) w lato łyka 12,5-13litrów
moje porady: niech wymieni sobie filtr powietrza i gazu, sprawdzi instalację na szczelno?ć, sprawdzi poprawno?ć działania sondy lambda oraz czy czasem hamulce nie trzymaj?, na koniec niech zmieni gazowników :)
-
wiciu, dzięki za rzeczowy komentarz. My?lę że wła?nie Twoje rezultaty s? typowe dla poldka. Kole? robił cał? diagnostykę silnika, sprawdzał sondę lambda kilka razy. Filtry ma nowe. Faktycznie może zmiana gazowników pomóc bo już się chłopaki nie?le narze?bili i bez skutków.
-
OZi#1845,
BLOS na Euro2 jest wyposazony w silnik krokowy na slicie i takich u nas nie sprzedaja - bo sa drozsze i trudno je sie stroi :mrgreen:
na allegro pelno BLOSow bez elektroniki - ladnie sie reguluje i trzyma mieszanke ,a silniczek krokowy mozna powiesic obok zeby sie nie czepiali :evil:
e_gregor,
moj polder ,choc mam GLI pali tak jak u wicia ,z tym ,ze ja mam II generacje
-
II generecja zawsze jest lepsza dla silnika od I generacji
wcze?niej podawałem warto?ci ?rednie spalania jakie utrzymuj? się w długim okresie czasu, ale tak dla informacji podam jeszcze wyniki z minionego długiego weekendu: ok 130km po mie?cie oraz 140 na trasie (prędko?ci 110-133km/h) ?rednia spalania wyszła 12,3l :shock: , ale kolejny wynik po przejechaniu ok 200km (z tego 180km po trasie z prędko?ciami ok 90-100km/h) wypadł 10,2l
teraz poważnie bym się zastanawiał nad założeniem blosa, gdybym zakładał instalkę, a tak to ekstra 350+regulacja mi się raczej nie u?miecha, więc dalej będę je?dził na I generacji
jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy: może w tym samochodzie jest ?le dobrany, ?le umiejscowiony lub ?le założony w dolocie mikser!!!
-
No wła?nie namawiam kolesia do odwiedzenia inego warsztatu i prób z innym mikserem a nie z elektronik? i reduktorem jak do tej pory
-
II generecja zawsze jest lepsza dla silnika od I generacji
jezeli chodzi o spalanie to generalnie I gen sie lepiej sprawdza w poldkach
ale to dotyczy seryjnych instalek
JA np. u siebie tak przerzezbilem mikser i parownik ,ze gdyby nie programowalny sterownik ,to albo bym wolnych obrotow nie mial ,albo palil by jak smok
dlatego wykorzystuje elektronike ,ale w normalnych warunkach to niewiele ma ona roboty
e_gregor
jezeli rzezbienie przy kompie niewiele daje to zostaje mikser - choc przy prawidlowym ustawieniu kompa powinno sie dac dobrze ustawic
z drugiej strony nie wiem co za kompa ma gosc ,ale jezeli jest tryb pracy econo/dynamic to raczej komp jest juz w miare dobry
-
KGB, no tam jest taki komp. Ale w trybie econo auto łapie muła i pali niewiele mniej.
-
gdybys podal nazwe komputerka ,to bylbym pewny ,ale i tak w wiekszosci sterownikow zmiana economic czy dynamic nie ma wplywu na przymulenie ,bo to rodzaj sterowania dodatkowym otwarciem silnika krokowego
nawet wylaczenie tej opcji nie ma wplywu - najlepszym przykladem sa GSI na I generacji ze sruba na przewodzie
jak dla mnie to kombinacja zle dobranego miksera i zle zestrojonego kompa ,ktory zamiast pomagac to pewnie przeszkadza
-
Pali Ci o wiele za dużo. mój ga?nikowey 1,6 bierze w trasie 8-10lpg w zależno?ci od stylu jazdy. Co ciekawe jak niedawno padł mi moduł zapłonowy i musiałem go wymienić samochod zaczał mniej palić o jakie? 10-15% co mnie cieszy.
-
GSI, II generacja, 10 w mie?cie, ~8,3 trasa do 100/90 roznie to bywa ;)
-
Ja tez mam Poloneza Caro + GSI, ale mój pali max 10l/100 w trasie (jad?c od 100km/h do 140km/h).. gdy jadę spokojnie (?rednio 100km/h) to nie przekracza mi 9l/100km.. po mie?cie to inna bajka.. w weekend byłem w |ledzikowie i tam przy delikatnych korkach spalił mi ?rednio 11l/100 (zgodnie z moimi wyliczeniami.. Niestety nie zanm się jeszcze na instalacji LPG, jednak my?lę, że zmiana gazowników będzie najlepszym rozwi?zaniem..
-
Uaktualniaj?c moje wcze?niejsze wyniki muszę stwierdzić, że po trasie ostatnio nie mogę zej?ć poniżej 11l/100km pomimo bardzo emeryckiej jazdy.
Moje ostatnie 3 tankowania:
90km po mie?cie, 120km po trasie: 11,2l
90km po mie?cie, 130km po trasie: 11,2l
170km po trasie (6 x rozgrzewany silnik): 11,5l
chyba pora co? z tym zrobić :(
-
Mam małe pytanie. Temat dotyczy plusa GSI czyli 1.6 z wielopunktowym wtryskiem. Auta z wielupunktem maj? platikowe kolektory co wymusza zastosowanie sekwencyjnego wtrysku gazu. Czy w GSI jest metalowy kolektor? To dosyć dziwne:/
-
Co jest dziwne? To że ma metalowy kolektor? Co w tym dziwnego? Wielopunktowy wtrysk nie implikuje stosowania plastykowego kolektora. Plastykowe kolektory stosuje się aby było taniej a nie lepiej. To ze jest wielopunkt nie zanczyże ma plastykowy kolektor. A co do sekwencji to te nie musi być przy plastykowym kolektorze. Sosuje się go jedynie dlatego że gazownicy chc? zmniejszyć możliwo?ć strzału w kolektor i jego rozwalenia( jako że plasytkowy nie wytrzyma tyle ile metalowy). Wła?ciwo?ci sekwencyjnego wtrysku gazu wykorzystujemy dopiero wtedy jesli wtrysk benzyny jest sekwencynjy co dotychczas było rzadko?ci?.
-
Dzięki za pooprawienie mojej wiedzy :mrgreen:
Słayszałem że stare instalacje przy plastikowych kolektorach były odpowiedzialne za parę eksplozji :mrgreen:
-
To że były eksplozje nie jest spowodowane tym że był plastykwoy kolektor tylko że albo instalka była skopana albo silnik był niesprawny(?wiece, kable, zapłon itp). Przy metalowym kolektorze strzały byłyby również, różnica jest tylko taka że metalowy ma większe szanse przeżycia tego w cało?ci. Przy wielopunktowym wtrysku możliwo?ć strzału zwiększa i s? gorsze skutki z tego względu że mikser zazwyczaj montowany jest dalej od kolektora niż w jednopunktowym wtrysku i tym samym ilo?ć gazu za mikserem jest dużo większa co w przypadku strzału powoduje bardziej efektowne skutki. Przy sprawnej instalacji i silniku nic takiego nie nast?pi. Aby zmniejszyć ilo?ć gazu gazownicy stosu? sekwencję dlatego że ma wtryskiwacze montowane w kolektorze i tym samym zmnijesza się ilo?ć gazu która może wybuchn?ć i nawet jak spartol? co? i strzeli to tego gazu jest za mało aby spowodowało to jakie? szkody.
-
ja mam gsi bez silnika krokowego czyli instalację I generacji i w lato w trasie przy prędko?ciach 90-130 pali ok 10-10,5l gazu, jak jadę "na emeryta" to parę razy spaliłem 9l na 100km
po mie?cie (Gliwice) w lato łyka 12,5-13litrów
moje porady: niech wymieni sobie filtr powietrza i gazu, sprawdzi instalację na szczelno?ć, sprawdzi poprawno?ć działania sondy lambda oraz czy czasem hamulce nie trzymaj?, na koniec niech zmieni gazowników :)
moze od stanu silnika to zależy mi łykał na starym parowniku 12l/100km czy to trasa czy miasto z tym ze na trasie ponizej 120 nie jeżdze. Na nowym parowniku żłopie i po 15l :-/
-
no wlasnie u mnie tez spalanie jest spore izawsze bylo dlatego siedzi gaz po roku od nowosci, na benzynie palil duzo a na gazie tez sporo wszystko zalezy ja kkto jezdzi ale watpie zeby spalil 10litrow po miescie chyba z ew ni mnie na korkow i skrzyzowan ze swiatlami albo to optymistyczna wersja wlascicieli
-
sebekh
zeby zejsc do 10l benzyny po miescie to sie trzeba bardzo starac ,ale jest to mozliwe
11l to normalne spalanie
u mnie 12l gazu w miescie to norma i to na krotkich dystansach
-
moje aktualne dane dotyczące spalania po wymianie filtra powietrza oraz membran w reduktorze to: 9,2l/100km w trasie - jest nieźle :)
co do wyników spalania benzyny, to się nie wypowiadam - jeździłem tym autem na benzynie całe 3 dni od momentu zakupu do założenia instalacji gazowej :D
-
9,2l/100km w trasie
duzo,9.2 to jak swojego cisne na gazie ,110-120 tyle wezmie :)
-
mój w ogóle zawsze dużo palił, dlatego wynik ten jest dla mnie naprawdę bardziej niż satysfakcjonujący, poza tym ja mam założoną 1 generację
-
fajnie ze wam sie wogole to lpg oplaca.. niedosc ze tyle kasy wyrzucic na instalke to jeszcze zlopie jak ciezarowka..
7l na trasie to nie problem
-
LPG opłaca sie w poldku, ale trzeba sie liczyć z tym że nie tylko gaz bedziemy tankować. Jak sie dba tak sie ma.
-
fajnie ze wam sie wogole to lpg oplaca.. niedosc ze tyle kasy wyrzucic na instalke to jeszcze zlopie jak ciezarowka..
7l na trasie to nie problem
gdy sie jedzie jak emeryt to 7l nie jest problemem ,ale jak sie caly czas trzyma 110-120 to spalanie przkracza 8l
to JA tam wole swoje 9l gazu
-
fajnie ze wam ohv tyle palą :D
jeszcze 9,2 na cisnieciu :D nie no ubaw po pachy. I w dodatku gazu :D weżcie przestańcie ściemniać
Normalne wyniki spalania to 9-10 gazu w trasie(normalnej jazdy) i 11-13 w mieście. (sprawdzone na wielu różnych polonezach z silnikiem ohv)
Jak ktoś tylko lubi latac z predkosciami 120 (ciągłej a nie chwilowej jak u większości)do spalania +1,5 litra minimum
Samochód musi coś palić, albo paliwo, albo olej, albo zawory.
-
jest roznica, 7 BENZYNY czyli:
7x 3.79 (tankuje zawsze 98,takie ceny mamy) = 26.53
9.3 x 1.90 (Orlen,jazda 110-120) = 17.67
widac roznice?
jezeli chcesz zaraz zapodac przykladami ze auto sie muli itd - niezgadzam sie,kwestia wyregulowania przez gazownika :),roznica znikoma, V-max na 4 - 165 na benzynie nie probowalem :)
[ Dodano: 2007-02-06, 21:11 ]
fajnie ze wam ohv tyle palą :D
jeszcze 9,2 na cisnieciu :D nie no ubaw po pachy. I w dodatku gazu :D weżcie przestańcie ściemniać
Normalne wyniki spalania to 9-10 gazu w trasie(normalnej jazdy) i 11-13 w mieście. (sprawdzone na wielu różnych polonezach z silnikiem ohv)
Jak ktoś tylko lubi latac z predkosciami 120 (ciągłej a nie chwilowej jak u większości)do spalania +1,5 litra minimum
Samochód musi coś palić, albo paliwo, albo olej, albo zawory.
Van,ja Ci niekaze wierzyc,Twoja sprawa,wiem co mam i tyle. PS oleju nie bierze,a zawory? nie wiem ,narazie chodza i nie slychac zadnych negatywnych oznak
-
Czyli to cisniecie wygląda tak ze srednia prędkosc jest w granicach 65-70 :)
-
nie.
-
to jeszcze powiesz ze Ci średnia prędkość ok 100 wychodzi :D
-
fajnie ze wam ohv tyle palą :D
jeszcze 9,2 na cisnieciu :D nie no ubaw po pachy. I w dodatku gazu :D weżcie przestańcie ściemniać
Normalne wyniki spalania to 9-10 gazu w trasie(normalnej jazdy) i 11-13 w mieście. (sprawdzone na wielu różnych polonezach z silnikiem ohv)
Jak ktoś tylko lubi latac z predkosciami 120 (ciągłej a nie chwilowej jak u większości)do spalania +1,5 litra minimum
Samochód musi coś palić, albo paliwo, albo olej, albo zawory.
no to u mnie pali zawory ,bo przy 3500obr/min wchodze juz w tryb ubogiej mieszanki :twisted:
w miescie moj pali 12l ,ale jezdze bez zbednych cisnien
a w trasie jak jade 100 to pali 9l i jak jade 120 to pali 9l ,wiec wole jechac 120
kiedys matce spalil 8.3l na trasie Warszawa-Ełk ,ale ona pewnie jechala 80-90
JA zwalniam ponizej 110 tylko gdy sie przede mna ktos wlecze i szukam luki ,zeby go wyprzedzic
spalanie mam wielokrotnie sprawdzone na trasie Warszawa-Ełk ,na innych trasach po 300-400km spalanie jest powtarzalne
wlasciwie to pali mi 9.2l ,bo przez mniejsze kola dochodzi 2% bledu
to jeszcze powiesz ze Ci średnia prędkość ok 100 wychodzi :D
jak jechalem raz do Raciąża to wyszla mi srednia 98km/h ,a spalanie 10.5l
pedal caly czas w podlodze
sprowokowal mnie tuz za Grajewem peugeot 306 ,bo wyprzedzil mnie przy 100km/h na strasznych koleinach,
10km za nim jechalem 140-150 ,az koles wymiekl i zwolnil do 80 zeby go wyprzedzic
no ale mi chec cisniecia zostala
gaz byl wtedy po ~1.30 ,wiec ta przyjemnosc kosztowala mnie w sumie 5pln wiecej na calej trasie (~250km)
-
no i to włąsnie jest cisniecie :D
-
Moj tez spali 9-10l LPG w trasie sprawdzone i obliczone juz dawno.Normalny styl jazdy-czasem przybutuje sie mu ;) ciezko zejsc nizej.
-
Z tego co mi kazdy mowi to ohv spala srednio 11-12 gazu wiec nie wiem skad te magiczne 9l :) Ja prowadze dosc dokladny skoroszyt excela dot wydatkow, tankowania i wogole wszystkiego co jest zwiazane z samochodem. Spalanie jest obliczane na kazde tankowanie. Potem srednia i wychodzi mi jak wol 9,7 - 9,8 ltr. Dodam ze to jest rover wiec duzo mniej paliwozerny niz ohv. Z drugiej strony nie jezdze jak emeryt, zreszta jak kazdy uzytkownik rovera :) W zyciu nie uwierze w spalanie 9ltr w ohv w cyklu mieszanym i jeszcze z predkosciami 120.
-
Z tego co mi kazdy mowi to ohv spala srednio 11-12 gazu wiec nie wiem skad te magiczne 9l :) Ja prowadze dosc dokladny skoroszyt excela dot wydatkow, tankowania i wogole wszystkiego co jest zwiazane z samochodem. Spalanie jest obliczane na kazde tankowanie. Potem srednia i wychodzi mi jak wol 9,7 - 9,8 ltr. Dodam ze to jest rover wiec duzo mniej paliwozerny niz ohv. Z drugiej strony nie jezdze jak emeryt, zreszta jak kazdy uzytkownik rovera :) W zyciu nie uwierze w spalanie 9ltr w ohv w cyklu mieszanym i jeszcze z predkosciami 120.
Też mam taką statystykę!!!
OHV paliło mi średnio około 11l LPG, na trasie spokojnie jeżdżąc 9,5-10, miasto do 13. Teraz mam 2.0 SOHC i średnia w excelu z kilkudziesieciu tys. km wyszła mi 10,5l LPG, przy czym głównie jeżdże po trasach. Na trasiep otrafi spalic 9,5-10 przy średnio spokojnej jeździe i to u mnie norma, ale jak go butuję to i ze 12. Na mieście o dziwo około 11-12 ale spojonjnie sie bujajac. Zaletą 2.0 SOHC w mieście jest to że ma duży moment przy małych obrotach i to skutkuje względnie małym spalaniem
-
Wiecie to wszystko zalezy tez glownie od stanu silnika :lol:
-
Z tego co mi kazdy mowi to ohv spala srednio 11-12 gazu wiec nie wiem skad te magiczne 9l :) Ja prowadze dosc dokladny skoroszyt excela dot wydatkow, tankowania i wogole wszystkiego co jest zwiazane z samochodem. Spalanie jest obliczane na kazde tankowanie. Potem srednia i wychodzi mi jak wol 9,7 - 9,8 ltr. Dodam ze to jest rover wiec duzo mniej paliwozerny niz ohv. Z drugiej strony nie jezdze jak emeryt, zreszta jak kazdy uzytkownik rovera :) W zyciu nie uwierze w spalanie 9ltr w ohv w cyklu mieszanym i jeszcze z predkosciami 120.
i chyba nikt nie podal sredniego spalania 9l
JA napisalem jak wol ile mi pali w trasie ,a ile na miescie ,przy czym jezdze glownie tak lub siak i ciezko mi zalapac srednia mieszana
jak sie na kilku butlach zdazylo mi jezdzic mieszanie to wychodzilo 10-11l
-
ja moje 9,2l również na trasie (razem ze 3 rozgrzewania silnika, w tym 5km ze stała prędkością 30km/h) w jednym dniu, dwa razy tankowane do pełna na tej samej stacji krak-gazu, wynik - 16,13l po przebiegu 175km
jeśli jeżdżę tylko po mieście to spalanie oscyluje w granicach 12-14l, ale przeważnie mieszczę się do 13l/100km
i nie zgodzę się nigdy, że na gazie się niewiele oszczędza, nigdy nie żałowałem założenia instalacji gazowej i w każdym innym samochodzie również bym ją założył
-
Truck w trasie spala ok 10l-11l ale tym nie da sie szybko jeździć, po mieście ok 13-15l.
Niema to jak dieselek ostatnio schodzi do 5l/100 (80-90), a średnio 5,5-6
-
A mi spala 8L w trasie jeżdząc jak emeryt 80-100km/h przy DELIKATNYM ROZPEDZANIU.
Sprawdzone przy prawie 11 tys. km.
-
Ale wam smocza te ohv :) W u mnie w tej samej budzie, na tej samej instalacji, regulowanej u tego samego goscia i tym samym gazniku 1,6 ohv paliło wiecej niz 1,8 dohc. Przy normalnej jezdzie na miescie bez szalenstw zadowala sie 10 litrami LPG, butowanie to okolo 12. Na trasie W-wa-Łódz w jedna strone 90/100 w druga 120/140 bez hamowania jezeli wskaznik na butli nie kłamie to spalił 10,5 litra. Gaz zawsze tankuje w tym samym miejscu, a czym sie rózni komfort jazdy pomiedzy 1,6 ohv a 1,8 dohc chyba nie musze pisac
-
Tylko ile kasy trzeba wladowac w taki silniczek jak ty masz :)
-
Ja jestem fanatykiem wiec sie nie licze :twisted: Generalnie jezel ichcesz miec DOBRY silnik to jakies 2-3 tys
-
wg danych fabrycznych wyciagnietych z homologacji przy stosowaniu fabrycznej instalacji silnika 1,6 na wtrysku jednopunktowym Boscha pisze ze poldek po miescie pali 14,8 na 100km natomiast na trasie srednie spalanie to 9,8l A ja sie przejmowalem w moim poprzednim 1,5 GLE ze 12 litrow po miescie to duzo aczkolwiek na gazniku mozna zejsc ponizej 10 po miescie a na trasie w granicach 8l ale jazda wtedy nie sprawia przyjemnosci
-
Bo przy normalnie ustawionej instalacji auto pali ok 40 % więcej gazu niż benzyny.
Ale większość ma ustawione na eco więc samochody spalają mniej.
-
tzn z tego co wiem to ok 20 % a nie 40 ale faktycznie w ustawieniach fabrycznych moglo byc 40 % wiekszego zuzycia w celu wyrownania charakterystyk Pamietam jak zaczynalem majstrowac przy gazie (gaznik z regulacja LPG na poszczegolne gardziele - patrz dwie srubki na glownym zaworze) palil ok 20 - 25 przy przestawionym zaplonie na 10-12 st tak aby nie wystepowalo spalanie stukowe (1.5 gle przy nieruszanym aparacie zaplonowym) ale jechal jak rakieta w porownaniu z benzyna :) Stare dobre czasy a gaz po 1.20 Oczywiscie szybko poczulem rezerwe w portfelu :) i wrocilem do ustawien optymalnych (jechal ale nie zamulal)
-
z rownan stechiometrycznych wychodzi 25% wiecej gazu w Litrach wzgledem benzyny
-
Tyle ze na gazniku mało kto ustawia 14,7 :1 :)
-
Tyle ze na gazniku mało kto ustawia 14,7 :1 :)
to by byla bogata mieszanka na LPG :P
na benzynie jest chyba 14.9 ,na ropie 14.5 ,na propan-butanie 15.8 czy 15.9
jak komus zalezy na dokladnosci to sprawdze w madrej ksiazce jak bede w domu na swieta :P
-
Witam.
Mam takia sprawe. Mam Caro 1,6 Gli LPG. Instalacja Bedini. W serwisie stwierdzono padnieta sonde lambda, uszkodzony silnik krokowy i nieprawidlowy (zbyt wysoki) sygnal z czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym. Serwisant stwierdzil ze nieprawdopodobne ze to auto dojechalo o wlasnych silach. Analiza spalin wykazala 20-30 krotne przekroczenie normy (norma to 0,3 dla 2000-3000 obr/min) CO. Wedlug serwisanta auto ma ogromne przepaly i powinno palic ok 15-20 litrow. Instalacji nie dalo sie wyregulowac, bo jak mialaby brac informacje z niedzialajacej sondy lambda. Jak to jest mozliwe skoro na trasie osiagam ok 10-11 a w miescie 11-12?
-
katran, hłe hłe - może zmien serwis?
-
To nie jest moj serwis. Pojechalem tam tylko po to zeby mi wyregulowali gaz. Maja tam tester do Bedini.
-
Ludzie, odchodzicie od tematu. Proszę o opinie posiadaczy Plusów, ile Wam pal? te auta i czy mięli?cie rozwiazane problemy z zwiększonym spalaniem
Mam Plusa 1.6 GLI (coprawda to nie gsi) - benzynki spalał mi jakies 10-12 litrów. Po założeniu LPG maksymalne póki co spalanie w zasadzie w mieście to 10.5 litra gazu. W trasie nie sprawdzałem ale sądze że w 8 litrach się zmieści.
[ Dodano: 2007-04-11, 09:49 ]
Witam.
Mam takia sprawe. Mam Caro 1,6 Gli LPG. Instalacja Bedini. W serwisie stwierdzono padnieta sonde lambda, uszkodzony silnik krokowy i nieprawidlowy (zbyt wysoki) sygnal z czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym. Serwisant stwierdzil ze nieprawdopodobne ze to auto dojechalo o wlasnych silach. Analiza spalin wykazala 20-30 krotne przekroczenie normy (norma to 0,3 dla 2000-3000 obr/min) CO. Wedlug serwisanta auto ma ogromne przepaly i powinno palic ok 15-20 litrow. Instalacji nie dalo sie wyregulowac, bo jak mialaby brac informacje z niedzialajacej sondy lambda. Jak to jest mozliwe skoro na trasie osiagam ok 10-11 a w miescie 11-12?
Tak to możliwe że Ci serwisanci to zazwyczaj zwykłe jełopy. Gdyby na nich patrzeć to 80% wszystkich aut nie powinna jeździć. Niestety znalezienie dobrego fachowca graniczy z cudem. Znając zycie przyczyna leży po zupełnie innej stronie.
-
Mój polonez 1,6 GSI pali:
miasto - 11-12 litrów gazu
trasa - około 8 litrów gazu (autostradą 120-130 max) - trasa Opole - Władysławowo - około 9-10 litrów gazu.
czyli jak widać norma :) . Dodam, że przejechane ma 140 tys (nie kręcony, bo od nowości w rękach rodzinnych) a na gazie jakieś 120 tys. Parownik oryginalny i o dziwo jeszcze jakoś normalnie jeździ :)
Pozdrawiam.
-
Ludzie, odchodzicie od tematu. Proszę o opinie posiadaczy Plusów, ile Wam pal? te auta i czy mięli?cie rozwiazane problemy z zwiększonym spalaniem
Mój poldi - C+1.6 GSI
rekord przy 80 km/h (ślisko było w zimie rok temu) na trasie 8L
Jak się trochę pogania 120 km/h - 10 L
cykl mieszany miasto 70% + 30% trasa - 11 L
-
Mój Plus w mieście pali do 10L benzyny
w trasie 7,8L (rekord to 6,8L)
w cyklu mieszanym 8-9L
-
Mój Plus w mieście pali do 10L benzyny
w trasie 7,8L (rekord to 6,8L)
w cyklu mieszanym 8-9L
przy takim spalaniu za cho..re nie wstawiałbym gazu.
-
Mój Plus w mieście pali do 10L benzyny
w trasie 7,8L (rekord to 6,8L)
w cyklu mieszanym 8-9L
przy takim spalaniu za cho..re nie wstawiałbym gazu.
przeciez wiekszosc tak pali benzyne jak sie jezdzi emerycko
gazu pali 1.5-2l wiecej i wedlug ciebie nie oplaca sie gazowac :?:
-
Zawsze opłaca się gazować. GAZ 1.70zł Benzyna 4,25zł i rośnie :cry:
-
widzę jak wiele jest wątków o niedomaganiach w samochodach z inst. gazową.
[ Dodano: 12 Maj 2007 21:19 ]
a po za tym zawalony kufer i traci sie funkcjonalność pojazdu
-
gucio, to jeździj na benzynie i kończmy ten temat. KGB, Ty też niepotrzebnie zaczynasz ciagnać wątek opłacalności LPG. Po kiego kija nam kolejne bezsensowne dyskusje? Ja, Ty i wielu innych mamy LPG i na szczęsie nie musimy tankowac fur tym co LPG nie mają wieć KONIEC TEMATU: LPG - WARTO CZY NIE WARTO
-
widzę jak wiele jest wątków o niedomaganiach w samochodach z inst. gazową.
[ Dodano: 12 Maj 2007 21:19 ]
a po za tym zawalony kufer i traci sie funkcjonalność pojazdu
tak ,tylko ,ze jak sie dba o instalacje to nic zlego sie przez nia nie dzieje
zreszta zawsze mozna przelaczyc na benzyne
gorzej jak sie gazu nie ma i cos sie zrypie ,to wtedy ciezej zdiagnozowac i czesto jezdzic sie nie da
matematyki nie przeskoczysz:
prawdopodobienstwo ,ze zwali sie jednoczesnie gaz i benzyna jest duzo mniejsze niz to ze sie zwali sama benzyna (lub sam gaz ,bo i takie pojazdy jezdza - np. moj polonez MR91 :D )
-
widzę jak wiele jest wątków o niedomaganiach w samochodach z inst. gazową.
[ Dodano: 12 Maj 2007 21:19 ]
a po za tym zawalony kufer i traci sie funkcjonalność pojazdu
tak ,tylko ,ze jak sie dba o instalacje to nic zlego sie przez nia nie dzieje
zreszta zawsze mozna przelaczyc na benzyne
gorzej jak sie gazu nie ma i cos sie zrypie ,to wtedy ciezej zdiagnozowac i czesto jezdzic sie nie da
matematyki nie przeskoczysz:
prawdopodobienstwo ,ze zwali sie jednoczesnie gaz i benzyna jest duzo mniejsze niz to ze sie zwali sama benzyna (lub sam gaz ,bo i takie pojazdy jezdza - np. moj polonez MR91 :D )
Masz rację i posiadacze LPG o tym wiedzą a tych o jeżdżą na benzynie i tak nie przekonasz więc juzsobie daruj
-
gucio, ja nie mam zamiaru gazu wstawiać :)
KGB, ja tak emerycko nie jeżdże :P
-
e_gregor#1917,
temat jest o spalaniu i benzyny i gazu ,wiec mozna czasami porownac aspekty paliw
a juz napewno nie mozna zapomniec ,ze gazu spali wiecej ,ale tez o ile wiecej
do gazu nie mam zamiaru nikogo przekonywac ,nie o to mi chodzilo
zdziwilem sie poprostu pewnym zalozeniom ekonomicznym
bo jak komus pali 16l i zaklada gaz ,zeby mu pali 19l to bedzie taniej ,to proponuje najpierw zajzec do silnika ,zeby uzyskac normalne spalanie np. w miescie 10-11l ,a pozniej niech sie zastanawia co mu sie oplaca
hans,
sorka ,ale wariowac to chyba tez nie mozesz przy takim spalaniu ,hehe :mrgreen:
-
jak komus pali 16l i zaklada gaz ,zeby mu pali 19l to bedzie taniej ,to proponuje najpierw zajzec do silnika ,zeby uzyskac normalne spalanie np. w miescie 10-11l
No niek azdy egzemplarz może zejść do 10-11 w mieście, a na pewno nie GLE. Ale myślę że 12-13 w mieście to już jak najbardziej realne. I masz rację że trzeba zatroszczyć sie o silnik. Mój poldoford nie przekroczył mi spalania 14l (pomijam moment po założeniu gazu jak ciecie nie potrafili wyregulować: palił min 16 i mulił gorzej niż ohv)
-
JA to raczej uzalezniam od rodzaju miasta ,a nie GLE czy GLI
jak mialem fiata to palil mi w miescie 11l benzyny ,po regulacji gaznika 10l ,ale nieprzyjemnie sie jezdzilo ,wiec powrocilem do 11l (troche przyjemnoci za 3.10pln sie w zyciu nalezy - tyle wtedy stala benzyna)
mialem wtedy 18lat ,wiec mozliwe ze nie moglem zbyt mocno uskuteczniac oszczednej jazdy (no ale tez nie swirowalem na drodze ,zawsze plynna i bezpieczna jazda :wink: )
-
mój dziadek teżpali w granicach 14l lpg i jest oki. Mój rekord w cyklu mieszanym (z przewagą miasto to niecałe 12 l lpg). Zobaczymy co będzie jak wymienię juro filerek gazu (stary ma jużponad trzy lata).
-
Hmm, a tak powracając do tematu... To mój GSI na trasie łyka 7-8 litrów LPG. Dodam, że preferuję "eco-driving" i na mieście spala mi max 10 litrów.
-
witam
Mam 1.6GSI i pali mi 9.5l na 100 przy prędkości 120-160km :)
-
Jasne....
A obok siedzi swistak...
Ten silnik spala 7 litrow benzyny w trasie przy 75km/h na piatym biegu czyli przy okolo 2000RPM... 120km/h to 3000RPM... a 160Km/h to predkosc nie realna do osiagniecia Twoim samochodem... fizyki, przelozen mostu skrzyni nie oszukasz... chyba ze zalozysz duzo wieksze kółka... ale wtedy licznik klamie to raz i pali wiecej...
Wiec ..... zanim nastepnym razem się zbłaźnisz pomyśl że nie masz doczynienia z debiliami na tym forum.
-
Jasne....
A obok siedzi swistak...
Ten silnik spala 7 litrow benzyny w trasie przy 75km/h na piatym biegu czyli przy okolo 2000RPM... 120km/h to 3000RPM... a 160Km/h to predkosc nie realna do osiagniecia Twoim samochodem... fizyki, przelozen mostu skrzyni nie oszukasz... chyba ze zalozysz duzo wieksze kółka... ale wtedy licznik klamie to raz i pali wiecej...
Wiec ..... zanim nastepnym razem się zbłaźnisz pomyśl że nie masz doczynienia z debiliami na tym forum.
przygadal kociol garnkowi
7l pali przy 90km/h
przy 120 ma 3500obr/min
160 nie jest wyzwaniem dla GSI
-
160 nie jest wyzwaniem dla GSI
Muszę się z tym w 100% zgodzić :D , jeżeli chodzi o spalanie to w trasie przy średniej prędkości 110-120km/h moje GSI schodzi do 9l/100km gazu
-
Mój GSI bez regulacji pali mi poniżej 10l LPG na trasie, a w mieście może do 12 dochodzi (no chyba że troszkę go docisnę) Mam zamiar go teraz podregulować, bo w tamtym roku na trasie czasem mniej niż 9 palił, ale zobaczymy co z tego wyjdzie bo na razie nie wiem jak :(
Jeśli chodzi o 160 km/h, to z własnego doświadczenia wiem, że POLONEZ 1.6 GSI nie ma problemu z tą prędkością :D
POZDRAWIAM !!
-
To 160km/h to wskazanie licznika ?
-
160 nie jest wyzwaniem dla GSI
pewnie,że nie jest -pójdzie ale to nie jest jazda
a spalanie 9,5 to jest przy 120 a nie 120-160
kiedyś przegoniłem gsi na maxa do Poznania i spowrotem i srednie spalanie gazu było ok 11 l
z tym,że prędkości od 120 do góry prawie cały czas
-
To 160km/h to wskazanie licznika ?
i obrotomierza jak wolisz - 4600obr/min na V
-
Ja w Plusie z GLI Boscha wykręciłem 5100obr/min i prawie 180 licznikowe z duuużej góry. A spalanie przy stałej 120-130km/h wychodzi koło 11l/100km. Średnia 10,5l/100km z kilkudziesięciu tyś. km.
-
te wyniki w gsi macie na II generacji czy na I (na śrubie)??
-
160 km/h to tak jak napisał wyżej KGB nie tylko licznik ale i obrotomierz. Pragnę przypomnieć, że rozmawiamy o silniku z wielopunktowym wtryskiem (MPi).
Odnośnie wypowiedzi na temat spalania.. pisałem że schodzi poniżej 9 no ale przy oszczędnej jeździe. Ja jechałem ostatnio poniemiecką autostradą w okolicach Szczecina, to ponad 160 miałem i jeszcze delikatny luzik pod stopą :D no ale odczułem to przy tankowaniu ;-)
-
ze mi srednia nie chce wyjśc więcej jak 80-90 i to jak ostro zapitalam.
jak masz srednią 130 no to miejscami jedziesz 50 a miejscami ze 210 :D
-
Van#1860, jak ktoś 90% czasu jazdy jedzie z prędkością od 110 do 130 km/h to tak wychodzi.
5 bieg 3,5tyś - 4 tyś obrotów.
Aha paliwko w tesco - 4,27zł , a paliwko tam w BP 4,52zł
Więcej niż 140km/h nie jechałem tym samochodem i podejrzewam, że nikt nie jechał wiecej tym poldkiem bo szkoda go bardzo... :wink:
-
ja tam nie wiem, ale myślę, że mikser gazowy na tyle ogranicza dolot, że osiągnięcie 160km/h nawet silnikiem gsi jest mało realne, bez gazu byłoby to możliwe
sam mam gsi i max co nim jechałem to ok 145-150km/h, może przy innej regulacji gazu poszedłby więcej, ale skoro ma mało palić to i latać 160km/h wg mnie nie będzie
-
Średnia prędkość 120-130
kolego,żeby uzyskać taką prędkośc to musisz jechać non stop >160km.
Ja na autobanh jeżdze ok 150-160 non stop a średnia lediwe ponad 100km/h (w/g wskazań komp.)
-
Pio555#1882, no wiadomo.
Ale jechałem 120-130 km/h i byłem szczęsliwy a na więcej prócz 140 km/h to sie nie odważyłem.
Poza tym nie mam aż tak dokładnego komputera u siebie na pokładzie :wink:
-
Piotrek#1923 pewnie dokłądnie nie policzył. Ja śmigam na trasach i utrzymywanie prze większość cześć podróży predkosci 120km/h daje przeważnie średnią 80-90km/h :)
-
e_gregor#1917, pisze, że aż tak dokładnego komputera w samochodzie to nie mam :mrgreen:
Zresztą Ty śmigasz ponad normą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
dokładnie,mikser strasznie ogranicza dolot, ja nie powiem, problemy są , ale 160 osiąga ( niecaly miesiac temu w dwie osoby,bezwietrzna pogoda itd.....) na gazie rzecz jasna,benzyny nigdy nie testowalem $$ :mrgreen:
juz sie nie moge doczekac montazu BLOS-a :twisted:
-
juz sie nie moge doczekac montazu BLOS-a :twisted:
ooooo, no proszę, to będzie pierwszy znany mi egzemplarz gsi na blosie, też się nad tym zastanawiałem, na pewno silniczek się odetka i wtedy będzie śmigał ze 170 na gazie
jak zamierzasz przechodzić przeglądy z blosem na pokładzie?
ja mam instalkę I generacji w gsi i na przeglądzie do tej pory nikt mi się nie przyczepiał że nie mam elektroniki do sterowania gazem, a ponoć bez kompa nie powinienem przejść przeglądu ... ale różnie to bywa
teraz masz I czy II generację??
-
ale skoro ma mało palić to i latać 160km/h wg mnie nie będzie
no jedno i drugie niestety nieda rady ale to drugie bez problemu.
-
teraz II, przeglądów sie nie boje, mieskzamy w polsce
w skrajnych przypadkach robisz tak,ze do blosa podpinasz BYLE JAKIE kabelki, przy kontroli/na przeglądzie mówisz ze takie ci zamontowali ;)
zresztą,sam Sobie odpowiedziales - "ja mam instalkę I generacji w gsi i na przeglądzie do tej pory nikt mi się nie przyczepiał że nie mam elektroniki do sterowania gazem, a ponoć bez kompa nie powinienem przejść przeglądu" :) :) juz niebawem ..... :twisted:
-
e_gregor#1917, pisze, że aż tak dokładnego komputera w samochodzie to nie mam :mrgreen:
Zresztą Ty śmigasz ponad normą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Średnią prosto się liczy :D
Pzejechana odległość[km]/czas przejazdu[h] :D
-
CyCu,
masz kogos kto juz blosa montowal i czy tak idziesz na zywiol
nie pamietam czy sie chwaliles jaki masz parownik - do BLOSa potrzebny jest zazwyczaj wiekszy
ale nie ma biedy ,jak sobie blosa kupisz to pomyslilmy jak przystosowac parownik
dolot napewno sie odetka ,bo blos ma wiekszy przelot niz przepustnica w GSI :mrgreen:
-
e_gregor#1917, no i 85km/h :mrgreen:
Nakleiłeś emblemat ??
-
e_gregor#1917, no i 85km/h :mrgreen:
Nakleiłeś emblemat ??
Jak nie jak tak :twisted:
A co do średniej 85km/h - po polskich drogach bez piratowania momentami po 200km/h to ładny wynik
-
CyCu,
masz kogos kto juz blosa montowal i czy tak idziesz na zywiol
nie pamietam czy sie chwaliles jaki masz parownik - do BLOSa potrzebny jest zazwyczaj wiekszy
ale nie ma biedy ,jak sobie blosa kupisz to pomyslilmy jak przystosowac parownik
dolot napewno sie odetka ,bo blos ma wiekszy przelot niz przepustnica w GSI :mrgreen:
nie mam nikogo,ale znam zasade dzialania oraz wiem jak sie reguluje i montuje :)
parownik Lovato, chyba do 100KW (nie jestem pewien)
napewno kupie BLOS + jakosciowo lepszy stozek,zeby to mialo rece i nogi :)
BLOS coming sooon......... :twisted:
-
e_gregor#1917, a jeden czy dwa ?? :mrgreen:
200km/h nigdy nie jechałem.
CyCu, kupuj to co chcesz ale później nie gadaj, że nie masz kasy i Cię na Czerniewicach nie będzie :!:
-
i tak mnie nie będzie :lol:
to co chce kupic kupie dopiero po wyplacie - koniec lipca/początek sierpnia .........
-
e_gregor#1917, a jeden czy dwa ??
200km/h nigdy nie jechałem.
Jeden przykleiłem. Wiem że 200km/h poldem nie jechałeś, dlatego uważam że średnia 85km/h jest dobra (dla mnie jest, bo czesto mam sporo mniej)
-
Czytałem o tym BLOS ie, ale czy ktoś mi może powiedzieć, ile taki gadżecik kosztuje ??
-
www.allegro.pl
:) musisz wyrzucic oryginalna puche powietrza (zła średnica) no chyba ze dasz przejsciowke ale wtedy długosc blosa po zalozeniu spowoduje bardzo niekorzystne wygięcie rury dolotowej i w rezultacie mniej powietrza - mniej mocy
obciecie rury dolotowej nie wchodzi w gre - jest specjalnie wyprofilowana
-
Cycu: a jak masz teraz dolot zrobiony? Ja u siebie mam mikser i standardową rurę od filtra powietrza, więc jest ona dość sporo zagięta (robi się takie S) i mam wrazenie że przez to może dostawać za mało powietrza i na wyższych obrotach może być przymulony ...
-
wiciu, dokladnie, u mnie tez jest S, mam stozek z przejsciowka z 80mm (stozek) na 70 (do rury) ,wychodzi mniejwiecej na to samo co przy standardowej puszce plastikowej,tą przejsciowke zrobilem z przeplywomierza Audi-VW (dlugosc okolo 10cm,a wiec z rury nadal robi się S) jednak jutro powinienem zamowic BLOSa i wywale tą przejsciowke oraz mikser co spowoduje powrot rury do oryginalnych rozmiarow (bez Ski)a moze nawet bedzie prostsza :wink:
nie wiem tylko gdzie wkrece czujnik temp. powietrza, zastanawiam sie nad wlozeniem go szczelnie w rure dolotową - no zobaczymy,cos wymysle :)
[ Dodano: 2007-09-07, 21:20 ]
chociaz nie, Gaz wtryskiwany do dolotu ma temperature nizszą czy wyzszą ? bo w takim wypadku czujnik bedzie pobieral temperature i gazu i powietrza (BLOS bedzie znajdowal sie zaraz za stozkiem,na poczatku rury) :?
[ Dodano: 2007-09-08, 08:45 ]
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=241683197 "tiozzo" :twisted:
-
majac blosa gaz nie bedzie wtryskiwany
generalnie to nie bedzie znaczenia gdzie umiescisz czujnik ,bo temp gazu jest w przyblizeniu rowna temp otoczenia ,a powietrza jest i tak 15 razy wiecej niz gazu
-
CuCu
Blos powinien się znajdować jak najbliżej przepustnicy kak zalecają
też mam chęć pokusić się o to urządzonko
poczekam na twoje wrażenia...
myąślę że się podzielisz :D
-
CuCu
poczekam na twoje wrażenia...
myąślę że się podzielisz :D
wrażenia już opisał w wątku "Dla tych którzy narzekaj? na spalanie w swoich Poldkach"
-
Polecam wszystkim Blosa, moim zdaniem jest rewelacyjny. Naprawde pomaga.
-
kurka, przeczytalem caly watek i az mi sie lza w oku kreci na wspomnienie spalania mojego poldka :wink:
obecnie zasuwam na benzynie glownie w miescie na trasach 3-6km i moja laguna 1,8 16V wciaga 13l/100 (benzynki!) :mrgreen: usprawiedliwiam to wlaczona klimatyzacja... Zbiornik ma poj 70L to na troche wystarcza...
w trasie spala 7-8L na 100km przy predkosci do 130km/h, a w niemczech przy 180km/h komp pokazywal 16-18L/100 :roll:
autko jest wprawdzie duze i ciezkie ale Wasze narzekania teraz mnie dziwia :mrgreen: :wink:
gdbym mial gaz i spalalbym 12-14L/100 (jak w moim poldku) to bylbym zadowolony bardzo....
wiec Panowie glowa do gory... bedzie drozej :twisted:
-
Zbiornik ma poj 70L to na troche wystarcza...
70 litrów?
- do pełna proszę.
- 290zł się należy :)
nie zazdroszczę
-
z reguly tankuje gdzies przy 1/4 zbiornika (wchodzi wtedy okolo 50L) wiec 200zl opuszcza w bolach moja sakiewke 2 razy w miesiacu :roll:
-
Witam. Kole? ma plusa 1.6 GSI i bryka żłopie mu na trasie 13l LPG na stówkę. Gosć meczy gazowników non stop a oni nie potrafia nic zrobić. Czy to normalne spalanie, przy ?rednio spokojniej je?dzie (bez szaleństw)?
Przyczyn takiego spalania może być wiele.
Po pierwsze trzeba by się zastanowić nad stanem technicznym silnika i całej reszty samochodu (np. układu hamulcowego) Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, hamulce nie trzymają, sonda lambda jest sprawna i katalizator nie zapchany, to powinno się zacząć szukać przyczyny w LPG bądź w stylu jazdy gościa. Trasa to pojęcie względne, jeden jedzie na niej 90-100 km/h a inny 120-140 albo i więcej nagina. Siłą rzeczy auto spali.
Dobrze by było poszukać ewentualnych nieszczelności w instalacji (czasami mała nieszczelność powoduje spore ubytki LPG).
Kolejna sprawa to jakość gazu na którym jeździ. Może tankuje na jednej ,,taniej' stacji? Niech sprawdzi na innej, Lpg potrafi być gówniane.
Pozdr.
-
Witam
Jestem posiadaczem Poldka rocznik 1988 od nowości. Gdy nie miałem założonego gazu palił prawie 9 litrów benzyny na trasie i żadne walki gwarancyjne o wymiane komputera nic nie dały. Po zalożeniu instalacji gazowej spalanie wzrosło do 11 litrów i moim zdaniem to normalne bo na gazie pali ok 2 litry więcej. Dlatego proponuję najpierw przejechać na benzynie, sprawdzić ile pali autko. Jeżeli okaże się, że 2 litry mniej to wszystko jest ok i żadne wizyty u gazowników nic nie pomogą. Trzeba szukać przyczyny gdzie indziej a nie w instalacji gazowej. To taka moja prywatna opinia po wieloletniej eksploatacji naszego Polskiego wyrobu motoryzacyjnego :)
Pozdrawiam
-
moim zdaniem to normalne bo na gazie pali ok 2 litry więcej
to nie jest norma, ale polonezy z reguły maja apetyt na gaz :D
Mój GLe palił w trasie 9 l , w mieście ok 13 l lpg
-
mój GSi na instalacji Tomasetto i komputerkiem BINGOs, sporo łyknął ale instalacje mam od tygodnia dopiero i pięknie chodzi wiec nie jeżdze jak emeryt 8) , mam nadzieje ze przy takiej jeździe średnio w 15 litrach sie zmieszcze. Kiedys kumpel tez miał GSI i nie było bata 15 łykał i koniec.
-
moj 1.5 GLE przy predkosci okolo 100km/h pali jakies 8 litrow gazu na 100km
-
Mój Pluszak GSi pali przy 90km/h 8.3 gazu w mieście nie wiem nie patrzyłem jeszcze ale jak jadę powyżej 110-160 to pali z 13-15/100 jak nie więcej
ale na gazie osiągłem 160 biorąc pod uwagę ze licznik zawyża bo wskaówka przeszła dalej
generalnie jadąc te zabójcze 90 to pali 8
a Moj stary poldek 1.6 GLE na trasie przy 90 palił nawet 7.9
-
to nie jest norma, ale polonezy z reguły maja apetyt na gaz :D
Mój GLe palił w trasie 9 l , w mieście ok 13 l lpg
A jakie auto na LPG tyle nie spali?
-
przez zimny parownik przelatuje sporo gazu ,wiec nie ma co sie dziwic
aczkolwiek ,zawsze warto sprawdzic regulacje parownika
-
Przy zakupie mojego auta, po przejechaniu trasy do domu dowiedziałem się że spalił 28 litrów na 100 km. Następny dzień prosto do gazowników i okazało się że miksera nie było wcale założonego. Instalacja niby zakładana od razu przy kupnie auta. a była wpięta po prostu w wąż który szedł od filtra do przepustnicy;)
-
przynajmniej nie ma zwężki w dolocie - slyszalem o takich przypadkach ;]
-
a wiesz po co ta zwęzka jest?? po to zeby nie brał samego powietrza, oganiczasz mu troche przelot powietrza zeby zasysał też gaz ;) to tak na marginesie, jak masz mikser i jeździsz na gazie to chodzi super, ale jak przełączysz na PB to szuć ze te zwęzenie podcina troche skrzydeł, ja nie narzekam, na trasie załadowane 350kg i jazda nonsto ekonomiczna, w mioim przypadku 70-80 i byknął 11,8 na 100km, jak jeżdże nei załadowany w mieszanym, (16 km z czego połowa to miasto) i mam bardzo lekką noge to mieszcze sie w 13,5 na gazie, mój Tarpanolot nie widział benzyny od wakacji, dopiero ostatnio zatankowałem i przez 2 godziny jeździłem po mieście wypalajac przy tym 9 litrów 8)
-
a wiesz po co ta zwęzka jest?? po to zeby nie brał samego powietrza, oganiczasz mu troche przelot powietrza zeby zasysał też gaz ;) to tak na marginesie, jak masz mikser i jeździsz na gazie to chodzi super, ale jak przełączysz na PB to szuć ze te zwęzenie podcina troche skrzydeł, ja nie narzekam, na trasie załadowane 350kg i jazda nonsto ekonomiczna, w mioim przypadku 70-80 i byknął 11,8 na 100km, jak jeżdże nei załadowany w mieszanym, (16 km z czego połowa to miasto) i mam bardzo lekką noge to mieszcze sie w 13,5 na gazie, mój Tarpanolot nie widział benzyny od wakacji, dopiero ostatnio zatankowałem i przez 2 godziny jeździłem po mieście wypalajac przy tym 9 litrów 8)
tu nie ma sie czym szczycic ze auto nie chodzilo na benzynie od iles tam X czasu, pozniej tylko same pytania "nie chodzi na benzynie,co robic".........
a co powiesz o blosie ktory nie zwęża srednicy dolotu? jezdzi sie tylko na powietrzu? :lol:
albo o mikserach o srednicy 70mm? nie zwężają dolotu .......
ehh podszkol sie w LPG :)
[ Dodano: 2008-01-04, 13:31 ]
dla mnie mikser to gówno
LPG to gówno :P
-
BLOS tez zweza dolot - doucz sie cycku
benzyna to goowno
metanol RULEZ
-
a mikser fi 70?
oczywiscie rozumiem ze jesli tu teoretyzujesz masz zapewne mocno zmodyfikowaną instalcje LPG w swoim aucie?
to dziwne :mrgreen: benzyna to gówno :mrgreen: no no,nowe teorie wysówasz - miliony projektantow silnikow muszą zaczac sie uczyc od ciebie :mrgreen:
-
zgadza sie - mam mocno przerobiona instalke u siebie w Polonezie (srebrnym)
mam zwykla w zielonym
mam gaz w daihatsu turbo na zwyklym parowniku lovato
tak wiec mam pewne mozliwosci teoretyzowania na ten temat
ilu znasz projektantow silnikow ? ilu z nich powiedzialo ,ze propan-butan jest gorszym paliwem od benzyny ?
-
Cycu, widzisz, blos działa na troszeczkę innej zasadzie, tam jest bardziej wykorzystywane zjawisko zasysania przes strumień powietrza, w mikserze tez to występuje ale nie w takim stopniu ;) co do szczycenia sie ze nie jeździł na benzynie, czy ja się gdzies pluje że mi na benie nie chce chodzić?? chodzi i to cacy, a gaźnik warto od czasu do czasu przepłukać żeby sie nalot nie robił, a co do pytań czemu na benzynie nie łapie, hmm, ajk dla mnie to trochę głupie pytania, choć rozumie ze nie każdy musi mieć tyle pojecia o samochodach, dla mnie jak na benzynie nie łąpie to albo padnieta pompa paliwa, albo poadnieta instalacja elektryczna, albo zapchane dysze/filtr, albo zajechane wtryski, ewentualnie sygnały sterujace do wtrysków nie dochodzą ale tam juz przyczyn moze byc wiecej i to na tyle :P a jesli duzo poldek wpierdziela to prosta sparawa, looknać na licznik, pomyslec jak byłu używany, jak pzrebieg mały a wiem że prawdziwy to szuakm przyczyn gdzie indziej (wadliwie wyregulowane etc., zawsze jeszczze sie może trafić walniety pierscień z czym sie juz spotakłem :wink: )
-
Cycu, widzisz, blos działa na troszeczkę innej zasadzie, tam jest bardziej wykorzystywane zjawisko zasysania przes strumień powietrza, w mikserze tez to występuje ale nie w takim stopniu ;)
chodzi Ci o podcisnienie wywolywane po otwarciu przepustnicy,wiem,mialem blosa jako chyba pierwszy z ptk
KGB - jak masz zmodyfikowana instalacje LPG?
[ Dodano: 2008-01-04, 15:50 ]
po co mi wypisujesz ile instalacji masz ? :lol:
ja tez moge wypisywac - ale to nie polega chyba na przechwalaniu sie,no chyba ze chcesz pokazac ze masz wiecej aut,ja mam jedno ale nie niszcze go gazem :P
-
dlaczego pisze jakie mam instalacje? bo ktos nad nimi musi czuwac,
w daihatsu zakladalem ja od podstaw ,lacznie z łataniem wielozaworu (pozdr dla tokareczki wujka)
zeby zagazowac turbo na gazniku ,zwykla instalacja z nieistniejacym mikserem do takiego gaznika to chyba trzeba miec troche pojecia o dzialaniu instalacji ,a moze sie myle :?:
napewno mam pisac jak mam zmodyfikowana instalacje w srebrnej strzale ? pojmiesz o co chodzi czy bedzie to jalowa dyskusja?
"niszczenie auta gazem" :
1. podlozenie ladunku wybuchowego pod lub do samochodu - ladunek zbudowany z uzyciem gazow palnych ,przepisu nie podaje z przyczyn formalnych
2. przyspieszona korozja nadwozia wywolana dzialaniem atmosfery gazow amoniaku
3. zalozenie instalacji LPG(CNG) - niszczenie polega na wywierceniu otworow w podlodze w liczbie 6-10 w celu zamontowania zbiornika na gaz ciekly (sprezony) i doprowadzeniu do niego przewodow magistrali
biorac pod uwage niszczace skutki ,nie ustepuje w degradacji nadwozia takim operacjom jak zakaladanie alarmu czy centralnego zamka
przy odpowiednim zabezpieczeniu antykorozyjnym otworow operacje zopelnie nieszkodliwe
rozumiem ,ze tobie chodzi o trzecia definicje
no w sumie jak sie ma taka zadbana E30 to trzeba uwazac ,bo wywiercisz jedna dziorke i cala bude amba wpiep... :lol:
-
nie nie pisz, nawet mi sie tego nie chce czytac, gaz tez zakladalem - zadna filozofia, wystarczy garaz,nawet kanału nie potrzeba :)
a podsumowanie na temat twojej wiedzy znajduje sie w "co dzisiaj zrobilem z/w moim aucie" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2008-01-04, 18:04 ]
moje e30 jest w lepszym stanie niz twoj polonez na full profi glebie i zderzakami w stylu wkręt-stajl
-
no wiem ,ze w lepszym ,dlatego nie mozesz dziurki zadnej wywiercic ,zeby jej rdza nie zjadla
zalozyc gaz zadna filozofia - z takiego zalozenia wychodzi wielu gaziarzy ,na ktorych klna klienci
oczywiscie pelna racja : zalozyc gaz to zadna filozofia ,ale go zestroic to juz pewna sztuka
tak na marginesie to gratuluje wyniku 190 na IV - z gorki to kazdy pojdzie duzo ,kwestia tylko stromosci gorki
-
buehehehehehe ale cie to boli ze mam szybsze auto :mrgreen: no trudno :mrgreen: to przeczytales,ale nie doczytales ze CONIECO przerobilem prawda? ;]
zestroic gaz tez zadna sztuka,wszystko skladane na nowych elementach BRC,parownik BRC AT90E + BLOS,blosa wyregulowac to zaden problem pod warunkiem posiadania analizatora spalin
-
nie czytalem o twoich przerobkach ,ale jezeli dalej odciecie na 5000 to co tam mogles uzyskac czymkolwiek ?
pochwal sie ,mozesz dac mi linka na PW
zestroic gaz to zadna sztuka :mrgreen:
zalozyc BLOSa + BRC AT90E (swoja droga slaby tem parownik ,rozbebeszylem go i idzie na przerobke ,bo w IIgen rozleniwilem sie na emmegas ML94 i juz nie lubie gorszych :P )
zalozyc do wolnossacego silnika i podregulowac - bedzie jezdzil
ale sprobuj wziac urzywany parownik lovato + nieblos,niemikser ,tylko kawalek rurki miedzianej i zaloz to do gaznika dwugardzielowego z przepustnica drugiego przelotu otwieranego nadcisnieniem (tak tak to nie pomylka ,to silnik turbo)
no i zeby to jakos jezdzilo ,najlepiej ekonomicznie (moglem tez zrobic dynamicznie ,ale prioryttem tego auta jest ekonomika ,a pelne osiagi na gazie wymagaly by wiekszej rzezby i mi sie nie chce - co nie znaczy ,ze nie potrafie)
-
moje przerobki - moja sprawa,widze swoj błąd,trzebabylo zostac przy ohv lub kupic charade 1.0 - te auta maja potencjał
co do zakladania gazu przez ciebie - widac jaki z ciebie mechanik , "bo mi sie nie chce" widac to po zdjeciach twojego auta.
koniec OT, jesli dla ciebie daihatsu charade 1.0 czy inne skosnookie cos ma większy potencjal niz capri - sory, nie mamy o czym gadac
-
hehe
nie chce mi sie ,bo juz taki leniwy jestem
dodatkowo jest taki problem ,ze nie ma na to czasu ,bo rzadko kiedy w niedziele szkarada stoi w garazu ,a co dopiero w normalny dzien roboczy
no i nie ma poki co takiej potrzeby ,a i pelne zgazowanie raczej zwiekszy spalanie niz mialoby je obnizyc
a potencjal szkarady o ktorym nie pisalem ,hmm - 2min roboty + troche wachy w zbiorniku i spod swiatel mialbys problem ,o starym capri 2.0 nie ma juz nawet co mowic
po co mam miec to samo na gazie ? niech mamuska lepiej spokojnie jezdzi ,auto i tak pozostalo bardzo dynamiczne
-
a potencjal szkarady o ktorym nie pisalem ,hmm - 2min roboty + troche wachy w zbiorniku i spod swiatel mialbys problem ,o starym capri 2.0 nie ma juz nawet co mowic
jestes pewien? jakie jest przyspieszenie?
-
fabryka podaje 10.5s do setki ,ale to male piwo ,bo nie odzwierciedla przyspieszenia do 60 - to robi na II przy 6000
nie mialem okazji sprawdzic stoperem ,bo szybko trzeba bieg zmienic i nie mam jak stopera trzymac :twisted:
-
to przy dwuch minutach nie zejdziesz do 7.66 :) (G-tech)
-
no nie mialbym zamiaru sie scigac do 100 ,tylko do 60 - jak pisalem pod swiatlami ,czyli w miescie :D
no no ,zeby miec 7.66s do 100 to sporo musiales porzezbic
-
Nie jest normalne spalanie 13 litrów!!!Mój poldi GSi na trase średnio pali 9-11 litrów te jedenaście to przy ostrym wkręcaniu na obroty, przy jeździe na dwu pasmówce 120-140 km/h 10 litrów, może parownik złom, świece, filtr powietrza, hamulce trzymają trzeba to wrzystko sprawdzić
-
....
-
najnowsze wyniki:
322km na 29,8l lpg ~ 9,2l/100
294km na 26,6l lpg ~ 9l/100
jazda tylko na trasie w przedziale 70-100km/h, w większości po górach (okolice Nowego Sącza)
-
wynik po wymianie uszczelki pod głowicą
trasa 720 km 4 osoby na pokładzie plus bagaż włącznie z pełnym bakiem zużycie 56 litrów przy prędkości 110 do 120 w sumie 7,7 l beny :D (jazda przy pomocy ekonomizera)
-
Polonez + 600 kg truskawek + 300 kg przyczepa + na niej 100 kg truskawek 15l LPG/100 km ;]
-
A morze ktoś ma GSI na sekwecji ,podzielił by się informacją spalania.Bo poważnie zastanawiam się nad zakupem stag 300.Mój pali 11-12 przy normalnej jeździe.