FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: pluton_14 w Czerwiec 16, 2006, 08:43:08 am
-
Witam , co to moze byc bo jak zapale silnik to przez chwile slabo mi sie swieci ladowanie po jakies minucie gasnie , ale za to jak wlacze wentylator nagrzewnicy to znow zaczyna swiecic w kazym momecie , szczotki w alterantorze sa dobre bo niedawno wymienialem .
PZDR Pluton
-
Ja mam podobny problem, a mianowicei zaobserwowałem to kiedy jad?c w nocy, że przy wł?czonych ?wiatłach delikatnie ?wieci się kontrolka ładowania, w dzień tego nie widać, dodam że co? nawala mi pompa wodna i pasek piszczy, chyba że alternator jest walnięty ale akurat wtedy kiedy jechałem to pasek na pewno sie nie ?lizgał bo nie było żadnego pisku.
-
tydzień temu wracałem z roboty i miałem dokładnie to samo wymiana diód wzbudzenia pomogła :D przy okazji kompletne sprawdzenia altka ;) pozytywnie
-
Ile takie diody moga koszotwac????
[ Dodano: 2006-06-16, 13:24 ]
mały OT gdzie kupiłe? szybki na prad????
-
Ile takie diody moga koszotwac????
a nie wiem kiedy? na forum kto? podawał cene ale ja za sprawdzenie i wymiane tych diodek dałem 15 zeta więc jest to raczej groszowa sprawa
-
ja mizlem tak w kwadracie i to byl pasek choc nie piszczal a znow w cc to byly szczotki
-
Panowie obczailem ze ladownie mi sie swieci tylko gdy :
- siweca sie stopy
- dziala nagrzewnica
- dziala tylnia wycieraczka
I co wy na to moze gdzies jest spiecie ?
PZDR Pluton
-
sprawdz ładowanie jak bedzie malo to trzeba szukac dalej
-
Ja się skromnie podł?cze. A mianowicie odpalam pierwsze raz po remoncie silnika, zwarciu elektryki i jej małym pożarku. Wszystko piknie tylko lampka ładowani ?wieci się jak głupia i nie ga?nie... Mam nadzieje ze to nie diody bo juz do?ć pieniędzy wydałem. moze to ten prostownik co jest z tyłu altka co?
[ Dodano: 2006-06-29, 07:17 ]
No tak............ jakbym napisał że mam golfa i wszystkie poldki wci?gam to by?my juz na pi?t? strone wchodzili, a tak jest jak jest :mrgreen:
[ Dodano: 2006-06-29, 09:20 ]
Dobra młodzierzy.. nie wiecie.... :twisted: trudno... stawiam na regulator napięcia. Jade do samochodu, sam się przekonam. Przy okazji moze dowiem sie gdzie ten regulator jest :mrgreen:
-
Russel, a moze napisalbys co to za poldek? ja przynajmniej nie mam pojecia... :mrgreen:
swiecaca sie kontrolka ladowania to:
1. skonczone (lub konczace sie) szczotki
2. padl regulator
3. padly diody (dioda) mostka obwodu wzbudzenia lub mostka prostujacego prad dla samochodu
3. zle podlaczona kontrolka
4. uszkodzenie uzwojenia wirnika... itd
mierzyles napiecie ladowania na akumulatorze?
reszta pewnie nie pisze bo tak jak ja mysla, ze w tak popularnych tematach uzycie szukajki nie byloby grzechem...
-
No napiecie ladowania mam kolo 12-13V pytalem sie mechanika podejzewa regulator prawda to ?
PZDR Pluton
-
sprawd? mase w desce i przebicia w okolicy
-
No napiecie ladowania mam kolo 12-13V pytalem sie mechanika podejzewa regulator prawda to ?
PZDR Pluton
12-13 to malo.... 14-14,5V jest OK....
moj ostatni regulator posluzyl 1 rok.... potem podawal napiecia od 11 do 17V.... :?
kontrolka raz slabo zazyla sie, czasami mocniej... a czasem bylo OK...
-
Osfald, twoja pozycja nr 4 i 150 zł
[ Dodano: 2006-06-29, 21:18 ]
reszta pewnie nie pisze bo tak jak ja mysla, ze w tak popularnych tematach uzycie szukajki nie byloby grzechem...
Tak, zgadza się. szukajka. tylko w szukacje wszystko co ł?czy się z brakiem ładowania akumulatora to lekko ?wiec?ca od czasu do czasu lampka co w 89 % jest wynikiem padnięcia diodek. Tematu o regulatorze napięcia nie ma poprostu... O ci?głym braku ładowania też nie znalazłem choc nie szukałem namiętnie. A u mnie padło uzwojenie.... na cos takiego szukajka mnie nie przygotowała. a napięcie ładowania zawsze mierze bo sam mi pomagałe? radami w montowaniu amperomierza i woltomierza za co Ci serdecznie dziękuje :mrgreen: :mrgreen:
-
no ja mam przeciazona pamiec wiec juz nie bardzo wiem komu pomagalem :oops: ale juz sobie przypominam :D
co do wirnika.... jest to bardzo sporadyczne uszkodzenie ale zdarza sie... niestety...
na allegro jest cos takiego za 30zl: http://www.allegro.pl/item112072331_wirnik_alternatora_polonez_pf_125p_zuk_tarpan.html
niestety sam sprzedawca nie reczy za jakosc tego wirnika chociaz niby jest nowy...
wymiana wirnika jest dosc prosta... wystrczy prosty sciagacz do lozysk
-
Mam ja tutaj tani ?ci?gacz do łożysk. http://www.allegro.pl/item111196667_mlotek_slusarski_0_1_kg_profesjonalny.html
może też służyć jako wkładacz do łożysk i wiele, wiele iinnych
-
laser za 4,5 nie zawsze dobrze wrozy wymienianemu lozysku i powierzchni z ktorej sciaga/nasadza sie lozysko... radze jednak sciagacz... lepszy najtanszy sciagacz niz najdrozszy laser :mrgreen:
-
:mrgreen:
-
Mama pytanie odno?nie ładowania, bo ostatnio nie zawuważyłem żeby się ?wiciła kontrolka, ale za to cały czas ?witła przygasaj?, tak jakby były przerwy w ładowaniu, co to może być?>?????
-
Pasek masz dobrze naciagniety????
PZDR Pluton
-
sprawdz polaczenia elektryczne w kostkach i przeczysc je odpowiednim preparatem, np. Kontakt60.
-
Powiem tak, wymieniłem łożyska w alternatorze bo były już kaput, szczotki bo też ich nie dużo było, regulatro napięcia bo był spalony kompletnie i ładowanie wydaje się normalne, tzn wcze?niej było 19V i więcej, a teraz jest ok 15 i wci?ż ro?nie, nie wiem czy tak ma być w końcu to akumulator czyli co? w rodzaju kondenstaora czyli stopniowo się ładuje, ?wiatła już nie pulsuj?, chyba że wł?cze jakie? obci?żenie ale to normalne, że przygasaj? delikatnie przygasaj? ?wiatła w momencie wł?czenia obci?żenia, ale nadal mam problem z kontrolk? bo przy większym obci?żeniu czyli ?wiatła i co? jeszcze, dmuchawa, przeciwmgielne, stop itp zaczyna ?wiecić ale bardzo słabo i to bez względu na obroty silnika, prosze o wszelkie uwagi i spostrzeżenia co jest lub może być nie tak.
-
jesli napiecie ladowania masz ponad 14,5V to jest niedobrze..., a jesli dodatkowo rosnie to juz calkiem cos nie gra....
akumulator to rzeczywiscie pewnego rodzaju "kondensator" ale nawet kondensator ma wartosc graniczna napiecia... za wysokie napiecie przylozone do jego koncowek zniszczy go! podobnie jest z akumulatorem... dopuszczalne napiecia ladowania nie powinny przekraczac 15,5V, a w instalacji samochodowej 14,5V aby uniknac gazowania
nalezaloby dokladnie zajac sie alternatorem i wykonac jego testy na stanowisku probierczym jesli wymiana osprzetu nie pomogla...
byc moze masz uszkodzone uzwojenie wirnika (spalenie stabilizatora)
-
A więc, po dzisiejszych testach i walkach z układem ładowania akumulatora doszedłem (chyba) do sedna sprawy, ładowanie było, ale było małe ale, zapalałem napięcie na rosło do ok 17,5V po czym spadało w wolnym tępie po ok 5 minutach spadło do ok 16V, ale dalej mnie to niepokoiło, więc postanowiłem że sprawdze poziom elektrolitu, niby było widać elektrolit w celach ale stwierdziłem że może przez jazde z uszkodzonym regulatorem napięcia(wtedy ładowanie wynosiło od 19V wzwyż) jaka? ilo?ć elektrolitu odparowała i być może zwiększyła się gęsto?ć elektrolitu(to tylko moje domysły więc nie wiem czy tak było) dolałem, zapaliłem auto, ladowanie nie przekrczało 15V, po czym spadało bardzo powoli, nie wiem do jakiej warto?ci bo nie mam za dużo gazu żeby go móc swobodnie zostawić na wolnych obrotach i spradzić do k?d spadnie napięcie, po wł?czeniu obci?żenia(?wiateł) spadło do 14,4, dalesze obi?żenie spowodowało spdek napięcia do ok 13,9V, po wył?czeniu obici?żenia napięcie ładowania utrzymywało się w granicach 14,4V, jak troszke postoi to sprawdze jeszcze raz dokł?dnie napięcia, czy się rzeczywi?cie polepszyo czy może tak się stało chwilowo.
Co do kontorlki to ?wieci się przy większym obci?żeniu czyli co? więcej niż tylko ?witła, my?le że przez uszkodzony regulator napięcia akumulator jest jeszcze nie doładowany i dlatego się ?wieci.
[ Dodano: 2006-07-09, 15:02 ]
Już wszytsko sprawdzone, ładowanie 14,3V i się nie zmienia, a więc wszystko jest sprawne, tylko zbyt duża gęsto?ć elektrolitu powodowała wyższe napięcie ładowania akumulatora.
-
Russel, a moze napisalbys co to za poldek? ja przynajmniej nie mam pojecia... :mrgreen:
swiecaca sie kontrolka ladowania to:
1. skonczone (lub konczace sie) szczotki
2. padl regulator
3. padly diody (dioda) mostka obwodu wzbudzenia lub mostka prostujacego prad dla samochodu
3. zle podlaczona kontrolka
4. uszkodzenie uzwojenia wirnika... itd
mierzyles napiecie ladowania na akumulatorze?
reszta pewnie nie pisze bo tak jak ja mysla, ze w tak popularnych tematach uzycie szukajki nie byloby grzechem...
Albo ..zimny lut (lub całkowity brak) na jednym z poł?czeń stojan - mostek diodowy
Rok z tym walczyłem
jak było mokro - ładował jak trzeba
na sucho - jako? kiepsko
-
Ludzie, albo mi kto? podpowie co jest tu nie tak albo wypie.....rdole tego złoma, dalej ładowanie jest zbyt wysokie nawet na poziomie 21V, czy kto? mi wreszcie powie o co tutja chodzi, regulator wymieniłem jaki? miesi?c temu, szczotki i łożyska, nawet kupiłem didoy które okazało się że s? sprawne więc chyba sobie je w dupe wmontuje, wszystko jest ok w tym dziadzie, dzisiaj niepotrzebnie rozbebeszylem caly alternator zeby diody sprawdzic i nic, jedyne co mi do głowy jeszcze przychodzi to wymienić kondensator, czy jest taka możliwo?ć ze wła?nie on powoduje iż ładowanie jest zbyt duże i ?wieci sie kontrolka ładowania prz dużym obci?żeniu czy moze cały alterantor wymienić od razu???
za wszelekie trafne sugestie wielkie dzięki
-
Kołcz#1906, a moze zalatw sonie od kogos altka na podmiane i zobacz co sie bedzie dzialo.
PZDR Pluton
-
Witam po sporej przerwie.
Moje perypetje z alternatorem (C+ alternator Eldom 70A z czarn? plastikow? obudow?) zaczeły sie od nie ?wiec?cej kontrolki ładowania, czasem ?wieciła czasem nie. Zlałem to bo nie było problemu ze ?wiatłami i z odpalaniem. Zim? pojawiło się jeszcze żarzenie kontrolki przy większym opci?żeniu to mnie zaciekawiło ale zlałem to bo nie było problemów. Niedawno zauważyłem że nadmuch dmucha raz szybciej raz wolniej kontrolka przy tym sie nie zapalała, aż niedawno całkiem przestał ładowac znaczy jak był zimny to ładował ale po chwili przestawał. Wymontowałem popatrzyłem czy nie ma zinmych lutów pomierzyłem diody duże miały na jednej płytce 374 (nie wiem jaka to jednostka) na drugiej 361 diody wzbudzenia 389 wszytkie równo i tylko w jedn? strone. Zmierzyłem regulator stary i nowy dla porównania różnica była między dwoma nóżkami (przylutowane do szczotek) nowy 521 w drug? 0 stary 360 w drug? 1108 (znaczy puszcza) jest tam jeszcze jedna nóżka do masy ale i tam warto?ci były różne. Wnioskuje z tego, że to wina regulatora bo ładuje 14,05 V bez obci?żenia a z ?wiatłami 13,9 V wiadomo że jak powł?czam wszystko to jeszcze spadnie ale to na wolnych obrotach dam gazu to będzie git. Teraz pytanie do znawców czy warto?ci diod s? poprawne (wiadomo że ich nie wylutowałem do pomiaru ale trudno to wszystko rujnować) ma może kto? co? dla porównania ??
-
diody krzemowe powinny miec te wartosci ponad 600 ale oczywiscie wylutowane... wiec podejrzewam, ze u Ciebie jest OK. Niestety pomiary statyczne (wykonywane w warunkach niepracujacego urzadzenia) bywaja zludne..... ta sama, niby dobra dioda, moze w czasie pracy gubic parametry!
w zasadzie mam identyczny problem co Ty (a regulator juz zmienilem) i dopiero zamierzam sie za to zabrac na powaznie... Takze mam skoki napiecia i takze nie swieci kontrolka ladowania. Pomiary dla porownania takze wykonam.