FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Pereziarz w Czerwiec 16, 2006, 22:52:12 pm
-
Witam.Ostatnio zacz?łem sie zastanawiac czy przypadkiem mój poldek GSI nie mna za wysokich obrotów na poiszczególnych biegach.Np na piatce przy 100km/h ma jakie? 3300obr/miin.Czy to normalne czy troche sa one za wysokie.Prosze tu o wypowiedzenie sie posiadaczów polków z tymi silnikami czyli GSI.Je?li s? za wysokie to czym mog? być spowodowane,sprzęgło w normalnej jeżdzie sie niby nie slizga.
Pozdrawiam!![glow=black][/glow]
-
jesli juz sa za wysokie to sprzeglu nic do tego mozliwe ze masz most od rovera i tyle
-
nie tyle most co krzynia wplywa na wskazania
1.6 GLI i GSI na V powinien miec 3000obr/min przy 105 km/h
twoje dane ,czyli 100km/h przy 3300 wskazuja na to ze masz skrzynie biegow od 1.5 z V 0.88 zamiast 0.8
albo licznik ci zle wskazuje (zaniza) ,ewentualnie obrotomierz (zawyza)
podaj obroty i predkosci na innych biegach
-
noi własnie też sie zastanawiałem nad żle wskazuj?cym predko?ciomierzem.A co do obrotów to np na czwórce przy 3 tysiach mam 80km/h na trójce przy 100km/hmam jakies 5200obr/min i jeszcze na piatce przy 3500 obr/min mam jakies 107km/h, tyle z tego co pamietam.
-
masz VAN czy osobowy :?: vaN mial krotsze przelozenie w moscie i mniejwiecej by tak mial, osobowy ma przy 3000 okolo 104 u mnie ;)
-
Mam takiego jak ty czyli kombi osobowy,ale kratke miał jak go kupilismy.Kurde czego u mnie jest inaczej niż u Ciebie??A jak sie sprawa ma u ciebie na innych biegach przy różnych prędko?ciach??
-
no jezeli masz kombi to pewnie van i wtedy masz dobre wskazania
-
no tak, ale cyco tez ma kombi i ma inne obroty.
-
bo kombi wystepowaly jako KOMBI i KOMBI VAN
jak masz siatke z tyly to prawdopodobnie masz VANa ,bo takie byly przeznaczone na homologacje na ciezarowke
-
Aha.To pewnie u mnie tak jest.Czyli wynika z tego że ma leprze przyspieszenie np do 100 bo ma krótsze biegi,ale za to ma mniejsza prękdo?ć maxymalna.Dobrze mówie??
-
tak
-
o to z jednej strony dobra wiadomo?ć bo po miescie można poszarżowaz a z drugiej zła bo na trasie jest mniej ekonomiczniejszy niż zwykłe kombi z tego wzgledu że ma wyższe obroty.
-
maxymalna ma taka samo ,a moze i lepsza ,trzeba by sprawdzic w programie
przyspiech ma lepszy
i wiecej pali :P
-
Co do przyspiechy tez mi sie tak wydaje lecz z t? maxymalna to chyba jest odwrotnie ponieważ ma wyższe obroty przy takiej samej predko?ci jak zwykły kombi.
-
ale V w poldku i tak jest za dluga ,wiec obrotomierz nie zamkniesz
-
Coraz bardziej zaczynam sie cieszyć że mam akurat vana,widze same plsy no może poza tym spalaniem które wynosi w trasie min koło 10 litrów gazu.
[ Dodano: 2006-06-20, 22:55 ]
Dzięki chłopaki za wszystkie informacje.Jednak dobre z was chłopy:)
-
<lol2> 10 litrow w trasie? :| porażka :roll: to moj max w trasie przy 90 zje 8,3 GAZU a w miescie 10 tez gazu :roll:
-
8.3l to moj spalil jak mamuska wracale sama ,czyli 100km/h napewno nie przekroczyla
jak JA jezdze to pali 9-9.5l ,ale staram sie trzymac 110-120km/h :P
-
To by sie zgadzało.widziaqłem gdzies porównanie kombi i kombi van to spalanie vana było wiekrzo o 0.5 do 1 listr.A w trasie przy 90 to i mój spali 9.Więc nie ejst tak tragicznie.
-
CyCu#1904, twoj pali 10 litrow gazu na miescie?? to jakos malo moj 14-15, a jak? masz instalacje gazow? , jaki przebieg i w jakim stanie jest towj wydech??
-
.Prosze tu o wypowiedzenie sie posiadaczów polków z tymi silnikami czyli GSI
Pozdrawiam!![glow=black][/glow]
To nie ma żadnego znaczenia.
.
.Je?li s? za wysokie to czym mog? być spowodowane,sprzęgło w normalnej jeżdzie sie niby nie slizga.
Google i hasła 'przełożenia" "przekładnia główna".
I nasza strona główna i dział "tabele prędko?ci", albo jak trochę zrozumiesz z poprzedniego punktu to kalkulator do ręki i wiesz wszystko.
-
CyCu#1904, twoj pali 10 litrow gazu na miescie?? to jakos malo moj 14-15, a jak? masz instalacje gazow? , jaki przebieg i w jakim stanie jest towj wydech??
10 litrow jak z bicza strzelil no chyba ze ja pojezdze po placyku to wyjdzie i 13-14 :mrgreen: ale normalnie to 10, instalacja LOVATO z komputerem, przezuca pow 2000obr, temperatura ustawiona na chyba 20stopni C, przebieg niedawno wybilo 100 000tys , wydech seria i jest ok nic nie przegnite,niepowiginane itd, silnik na trasie nad morze i spowrotem (1400Km) nie wzioł ANI GRAMA OLEJU, wymiany co 10 000, nigdy tez nie przekroczyl 3500obr pod nog? mojego starsze, a odcięcia to nigdy nie widzial :D
-
dzieki cyneq za odpowiedż.Ale ja już dowiedziałem sie tego co chciałem.Więc temat uważam za zamkniety.Jeszcze raz dzieki za wszelkie info.
Pozdrawiam!!