FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: wesley w Czerwiec 23, 2006, 20:36:53 pm
-
Dzi? jak wracałem z roboty temperatura skoczyła prawie na max,zatrzymałem się my?l?c,że wiatrak nie chodzi...ale niestety wiatrak chodził,a na samym dole chłodnicy w lewym rogu sikał płyn i to do?ć sporym strumieniem.Pocieszałem się,że to może w?ż pękł,ale niestety leci z chłodnicy:-( Wyj?łem j? i nic nie widać ciekawego w miejscu przecieku,zgnite te"blaszki" falowane i mokro jest.Mam pytanko co z tym zrobić? Jak zlokalizować wyciek i jak naprawić t? chłodnicę je?li to możliwe?
-
jezeli aluminiowa to nie ma sensu naprawiac
kup druga ,za uzywke w 100pln powinienes sie wyrobic
-
Chyba aluminiowa...oryginał z c+ 97r na dwa wiatraki :?:
-
u mnie tez padla tylko wczesniej
te chlodnice sa jakies lipne ,bo zagraniczne jakies chyba :P
kupilem za 340pln turecka miedziana i od poczatku cieknie ,ale miedziana przynajmniej zalutowac mozna
no i juz 2 razy lutowalem i jeszcze 3 raz mnie czeka
jak chce ci sie troche porzezbic to wstaw stara kwadratowa chlodnice jak Borkach i pierwszych Caro na jeden wiatrak - dorwiesz za grosze ,tylko mocowania trzeba dorobic
bardzo zaluje ze nie zalozylem takiej (mam na skladzie) ,ale to przez matke - a tak 340pln psu w doope i cieknie sobie caly czas
-
ja swoj? aluminiow? dałem do lutowania i jak na razie od roku trzyma
moja poleciała przez uszkodzon? uszczelke pod głowic? (ci?nienie szło w układ chłodzenia), zastanów się dlaczego poleciała Twoja, żeby sytuacja się nie powtórzyła po wymianie/naprawie tej
-
Kurde tylko jak znale?ć t? dziurkę? Wode lać z węża czy jak? Podjadę jutro do go?cia co spawa aluminium,może co? poradzi...tylko najlepiej jakbym znalazł to uszkodzenie najpierw.Pozdrawiam
-
aluminium to raczej sie spawa a nie lutuje
rozbieralem ta chlodnice i zeby ja pospawac to trzeba by bylo wszystkie rorki ,a to w ..uj dokladnej roboty (bo spaw musi byc szczelny)
JA przed kupnem probowalem kleich poxilina ,od srodka silikonem i nic to nie daje ,bo rurki sa wciskane w taka uszczelke ,ze po jej puszczeniu nie da sie pojedynczej rurki uszczelnic
klejenie i silikonowanie wytrzymuje tylko na zimno - jak sie silnik rozgrzeje to bucha para
nie dlatego ze silikon puszcza od ciepla tylko od cisnienia
-
mi miedzian? wywaliło te chłodnice i jedne i drugie potrafi? strzelić. Poprostu na dobrym płynnie czesto smigaj? (czytaj woda)
-
ja swoj? aluminiow? dałem do lutowania i jak na razie od roku trzyma
moja poleciała przez uszkodzon? uszczelke pod głowic? (ci?nienie szło w układ chłodzenia), zastanów się dlaczego poleciała Twoja, żeby sytuacja się nie powtórzyła po wymianie/naprawie tej
wiciu a mozesz podac namiary gdzie lutowales chlodnice i jaki byl koszt tej naprawy, w ktorym miejscu miales uszkodzenie, na boku przy tych pionowych mocowaniach czy gdzies w srodku??
-
Byłem dzi? u tego majstra od spawania aluminium,ale go nie było...inni powiedzieli,że to raczej nikłe szanse na naprawę,ale musiałby on to obejrzeć.Na szrocie takich chłodnic brak i proponowali żebym założył t? starego typu.Minimalna przeróbka i będzie dobrze podobno.Koszt 50 pln za chłodnicę z gwarancj? tygodniow?.Co myslicie o tym?
-
juz ci pisalem zebys tak zrobil :P
-
ja swoj? aluminiow? dałem do lutowania i jak na razie od roku trzyma
moja poleciała przez uszkodzon? uszczelke pod głowic? (ci?nienie szło w układ chłodzenia), zastanów się dlaczego poleciała Twoja, żeby sytuacja się nie powtórzyła po wymianie/naprawie tej
wiciu a mozesz podac namiary gdzie lutowales chlodnice i jaki byl koszt tej naprawy, w ktorym miejscu miales uszkodzenie, na boku przy tych pionowych mocowaniach czy gdzies w srodku??
Blisko Gliwic w So?nicowicach s? 2 zakłady i w jednym z nich mi spawali. Uszkodzenie było z boku w miejscu w którym rurki wchodz? w ta pionow? magistralę (poleciało na tych gumowych uszczelkach) i chyba cały bok mi zaspawali. Trochę mnie skasowali bo za cał? jedn? stronę zapłaciłem 80zł - cena z zeszłego roku z lipca bodajże.