FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 11:29:37 am
-
drogie dziewczeta czy ma ktos pojecie jak wydluzyc Piaty Bieg w polonezie??czy moze jakis zaklad sie zajmuje takimi przerobkami i jak to mniej wiecej moze wygladac cenowo.
prosze mi tylko nie pisac o zmianie przelozenia mostu bo tutaj nie o to chodzi
-
Rozumiem że skoro chcesz wydłużać i tak przecież w poldku dłuuuuuuuugą piatkę to masz zapewne krótki most. Fajny pomysł, na to by było i szybko i ekonomicznie :D :D :D
-
e_gregor, tos mnie wyczuł. co prawda mostu jeszcze nie mam i przed wojem raczej nie bede mial, ale juz trzeba wiedziec co polecic zrobic moim OBRowym serwisantom :mrgreen:
-
piatka jest demontowalna ,wiec wystarczy wymienic oba kola
nie pamietam w ktora strone ,ale jezeli mialoby sie zmniejszac kolo z klami to mozna wykorzystac seryjne ,jezeli to kolo ma byc wieksze to trzeba wykonac od poczatku cale razem z klami
kolo posrednie trzeba zrobic cale ,ale to maly problem
trzbeba dokaldnie pomierzyc odleglosc miedzy osiami ,wyliczyc srednice kol dla zadanego przelozenia i dobrac modul zebow z korekta
w sumie zeby to cicho chodzilo to musi to zaprojektowac ktos z doswiadczeniem w takich sprawach
-
A nie prościej dać dłuzszy most albo większe koła?
Ja wiem że się wtedy wydłuży wszystko, ale w zasadzie wystarczy inaczej wajchą machać (no chyba że ktoś chce mieć maks. przyspieszenie na każdym biegu do czwórki, bo się lubi ścigać, a piątke ma na wyjazdy niedzielne za miasto z ciocią)
-
Cyneq#1748, tak jak mowilem,nie chodzi mi o ingerencje w przelozenie mostu tylko w piatke
-
Wg mnie pomysł genialny, biegi od 1-4 bardzo którkie wiec auto rwie do przodu jak głupie a piateczka długa?na żeby można było sobie na trasie, na dłuższe dystansy spokojnie ekonomicznie brymkać.
-
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!
-
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!
szczególnie jak sie ma most z 1.5 :hanged:
-
szczególnie jak sie ma most z 1.5
Dlatego mam most od 1,6 - stracił troche kopyto ale w miescie moge jechac 60 na 3 biegu, Przy moscie od 1,5 musiałem zasuwac juz na 5(w stosunku do 4 nie ma zadnej róznicy :twisted: i mozna spokojnie uzywac tylko biegów 1,3 i 5 :roll: )Na moscie od 1,6 biegi sa przyjemnie dlugie, a silnik po remoncie i kilku przeróbkach (na gazie) ciagnie od dołu jak głupi :mrgreen: . Jak potrzebujesz kopyta to biegów w dół jest zawsze dosc 8).
GT - zainstaluj dłuzszy most i skrzynie od starego poloneza, maja ciasniej zestopniowane biegi.
PS na Czerniewice zakładam most od 1,5 w zespół z dwoma gaznikami :twisted:
-
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??
-
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??
Kup stara skrzynie 4 i przełóz- na pewno taniej wyjdzie niz dorabiac od nowa na zamówienie :)
-
dorobic 1 ,2 i 3 to zrobic cala skrzynie od poczatku
to wlasciwie nierealne
tak jak pisze Elwood starsza skrzynia miala krotsze biegi
-
no chyba trzeba bedzie cos pokombinowac ze stara czworka. w sumie piatke bede mial za browara, tylko jeszcze trzeba jakas 4 zalatwic i mozna skladac z 2 jedna
[ Dodano: 2006-06-28, 11:38 ]
Elwood#1887, czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??
-
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?
-
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?
to samo co w 1.6
czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??
to samo ,ale musisz przelozyc 3 walki
choc z drugiej strony trzeba by sprawdzic czy odleglosc osi jest z tymi samymi tolerancjami ,zeby sie to nie zacielo w czasie pracy
najprosciej zmierzyc czy krawedzie otworow na lozyska sa w tej samej odleglosci
-
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:
-
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:
to juz latwiej zrobic 10 biegow :mrgreen:
czyli przekladnia dwubiegowa miedzy walami
-
Te 10 biegów to ewentualnie w Trucku :D
Co do 6 to ja jestem jak najbardziej za.
-
Ja wiem o co chodzi GT i widzę że wiedza kolegów o skrzyniach biegów jest mocno ograniczona?? (moja też nie lepsza ale temat omawiany ?ledziłęm już daaawno temu)
V bieg jest wspólnie ze wstecznym na jednym "wałku" (czytaj odlew). Mówię oczysicie o trybach po?rednich.
Dorobienie innych trybów będzie bardzo trudne o ile wogule realne.
Przekładanie starych i nowych skrzyń raczej mija sie z celem. Conajwyżej do starej skrzyni spróbować wsadzić V-ty bieg 0,803.
PS. Mi też przydałaby się dłuższa V-tka teraz ale obawiam się że koszt jej zdobycia będzie za duży. Chyba że kto? wymy?li jaki? super sposób na to.
-
nie robic mi tu OT ze krzyniami 10cio biegowymi. chcesz 10 biegów to wciepnij skrzynie z VOLVO FH12
a wracajac do mojego tematy czy ktos ma jeszcze cos do powiedzenia.Elwood dal wczoraj ciekawego pomysla ,ktory juz badam :mrgreen:
-
Najtrudniejsz? spraw? jest znalezienie wykonawcy, który odpowiednio obrobiłby koła. A wcze?niej wystarczy znać przełożenie, k?t pochylenia linii ?rubowej i rozstaw osi. Przekładnia z pewno?ci? będzie wymagała korekcji. Wska?nik zazębienia można zoptymalizować metod? iteracyjn?.
-
A wcze?niej wystarczy znać przełożenie, k?t pochylenia linii ?rubowej i rozstaw osi. Przekładnia z pewno?ci? będzie wymagała korekcji. Wska?nik zazębienia można zoptymalizować metod? iteracyjn?.
A tak po polsku ?? :lol:
-
To jest po polsku. :mrgreen:
-
Z wykonawc? nie problem. Gdzie? na Mechanicznym na Politechnice u nas robi? takie cuda że zrobili kolesiowi nawet pi?tkę do malacza.
Ale kosztuje to strasznie podobno.
-
po zaczerpnieciu wiedzu Ładziarzy doszedlem do wniosku,ze lepiej bedzie zapodac 1,2,3 z Borka