FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 11:29:37 am

Tytuł: Dłuższa Piątka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 11:29:37 am
drogie dziewczeta czy ma ktos pojecie jak wydluzyc Piaty Bieg w polonezie??czy moze jakis zaklad sie zajmuje takimi przerobkami i jak to mniej wiecej moze wygladac cenowo.
prosze mi tylko nie pisac o zmianie przelozenia mostu bo tutaj nie o to chodzi
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Czerwiec 26, 2006, 11:33:44 am
Rozumiem że skoro chcesz wydłużać i tak przecież w poldku dłuuuuuuuugą piatkę to masz zapewne krótki most. Fajny pomysł, na to by było i szybko i ekonomicznie :D :D :D
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 11:35:06 am
e_gregor, tos mnie wyczuł. co prawda mostu jeszcze nie mam i przed wojem raczej nie bede mial, ale juz trzeba wiedziec co polecic zrobic moim OBRowym serwisantom :mrgreen:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 26, 2006, 11:50:07 am
piatka jest demontowalna ,wiec wystarczy wymienic oba kola
nie pamietam w ktora strone ,ale jezeli mialoby sie zmniejszac kolo z klami to mozna wykorzystac seryjne  ,jezeli to kolo ma byc wieksze to trzeba wykonac od poczatku cale razem z klami
kolo posrednie trzeba zrobic cale ,ale to maly problem

trzbeba dokaldnie pomierzyc odleglosc miedzy osiami ,wyliczyc srednice kol dla zadanego przelozenia i dobrac modul zebow z korekta
w sumie zeby to cicho chodzilo to musi to zaprojektowac ktos z doswiadczeniem w takich sprawach
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 26, 2006, 13:10:24 pm
A nie prościej dać dłuzszy most albo większe koła?
Ja wiem że się wtedy wydłuży wszystko, ale w zasadzie wystarczy inaczej wajchą machać (no chyba że ktoś chce mieć maks. przyspieszenie na każdym biegu do czwórki, bo się lubi ścigać, a piątke ma na wyjazdy niedzielne za miasto z ciocią)
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 13:30:45 pm
Cyneq#1748, tak jak mowilem,nie chodzi mi o ingerencje w przelozenie mostu tylko w piatke
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Czerwiec 26, 2006, 13:59:44 pm
Wg mnie pomysł genialny, biegi od 1-4 bardzo którkie wiec auto rwie do przodu jak głupie a piateczka długa?na żeby można było sobie na trasie, na dłuższe dystansy spokojnie ekonomicznie brymkać.
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_ w Czerwiec 26, 2006, 17:56:43 pm
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Czerwiec 26, 2006, 18:51:04 pm
Cytat: "Piotrek#389"
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!

szczególnie jak sie ma most z 1.5  :hanged:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 26, 2006, 23:14:13 pm
Cytuj (zaznaczone)
szczególnie jak sie ma most z 1.5


Dlatego mam most od 1,6 - stracił troche kopyto ale w miescie moge jechac 60 na 3 biegu, Przy moscie od 1,5 musiałem zasuwac juz na 5(w stosunku do 4 nie ma zadnej róznicy :twisted: i mozna spokojnie uzywac tylko biegów 1,3 i 5 :roll:  )Na moscie od 1,6 biegi sa przyjemnie dlugie, a silnik po remoncie i kilku przeróbkach (na gazie) ciagnie od dołu jak głupi  :mrgreen:  . Jak potrzebujesz kopyta to biegów w dół jest zawsze dosc 8).

GT - zainstaluj dłuzszy most i skrzynie od starego poloneza, maja ciasniej zestopniowane biegi.

PS na Czerniewice zakładam most od 1,5 w zespół z dwoma gaznikami  :twisted:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 26, 2006, 23:52:53 pm
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 26, 2006, 23:58:57 pm
Cytuj (zaznaczone)
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??


Kup stara skrzynie 4 i przełóz- na pewno taniej wyjdzie niz dorabiac od nowa na zamówienie :)
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 27, 2006, 00:13:31 am
dorobic 1 ,2 i 3 to zrobic cala skrzynie od poczatku
to wlasciwie nierealne
tak jak pisze Elwood starsza skrzynia miala krotsze biegi
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 27, 2006, 01:52:51 am
no chyba trzeba bedzie cos pokombinowac ze stara czworka. w sumie piatke bede mial za browara, tylko jeszcze trzeba jakas 4 zalatwic i mozna skladac z 2 jedna

[ Dodano: 2006-06-28, 11:38 ]
Elwood#1887,  czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Czerwiec 28, 2006, 23:12:17 pm
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 28, 2006, 23:19:05 pm
Cytat: "Czaku#1802"
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?

to samo co w 1.6

Cytat: "G.T.#092"

 czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??

to samo ,ale musisz przelozyc 3 walki
choc z drugiej strony trzeba by sprawdzic czy odleglosc osi jest z tymi samymi tolerancjami ,zeby sie to nie zacielo w czasie pracy
najprosciej zmierzyc czy krawedzie otworow na lozyska sa w tej samej odleglosci
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Chomal#1856 w Czerwiec 28, 2006, 23:56:34 pm
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 29, 2006, 00:21:29 am
Cytat: "Chomal#1856"
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:

to juz latwiej zrobic 10 biegow  :mrgreen:
czyli przekladnia dwubiegowa miedzy walami
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 29, 2006, 00:32:15 am
Te 10 biegów to ewentualnie w Trucku :D

Co do 6 to ja jestem jak najbardziej za.
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 29, 2006, 11:34:27 am
Ja wiem o co chodzi GT i widzę że wiedza kolegów o skrzyniach biegów jest mocno ograniczona?? (moja też nie lepsza ale temat omawiany ?ledziłęm już daaawno temu)

V bieg jest wspólnie ze wstecznym na jednym "wałku" (czytaj odlew). Mówię oczysicie o trybach po?rednich.

Dorobienie innych trybów będzie bardzo trudne o ile wogule realne.

Przekładanie starych i nowych skrzyń raczej mija sie z celem. Conajwyżej do starej skrzyni spróbować wsadzić V-ty bieg 0,803.


PS. Mi też przydałaby się dłuższa V-tka teraz ale obawiam się że koszt jej zdobycia będzie za duży. Chyba że kto? wymy?li jaki? super sposób na to.
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 29, 2006, 11:52:59 am
nie robic mi tu OT ze krzyniami 10cio biegowymi. chcesz 10 biegów to wciepnij skrzynie z VOLVO FH12

a wracajac do mojego tematy czy ktos ma jeszcze cos do powiedzenia.Elwood dal wczoraj ciekawego pomysla ,ktory juz badam :mrgreen:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Czerwiec 29, 2006, 23:26:41 pm
Najtrudniejsz? spraw? jest znalezienie wykonawcy, który odpowiednio obrobiłby koła. A wcze?niej wystarczy znać przełożenie, k?t pochylenia linii ?rubowej i rozstaw osi. Przekładnia z pewno?ci? będzie wymagała korekcji. Wska?nik zazębienia można zoptymalizować metod? iteracyjn?.
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 30, 2006, 07:47:52 am
Cytuj (zaznaczone)
A wcze?niej wystarczy znać przełożenie, k?t pochylenia linii ?rubowej i rozstaw osi. Przekładnia z pewno?ci? będzie wymagała korekcji. Wska?nik zazębienia można zoptymalizować metod? iteracyjn?.

A tak po polsku ??  :lol:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Czerwiec 30, 2006, 07:59:44 am
To jest po polsku. :mrgreen:
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 30, 2006, 10:24:46 am
Z wykonawc? nie problem. Gdzie? na Mechanicznym na Politechnice u nas robi? takie cuda że zrobili kolesiowi nawet pi?tkę do malacza.
Ale kosztuje to strasznie podobno.
Tytuł: Dłuższa Pi?tka
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 30, 2006, 23:26:46 pm
po zaczerpnieciu wiedzu Ładziarzy doszedlem do wniosku,ze lepiej bedzie zapodac 1,2,3 z Borka