FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: tomasz w Czerwiec 26, 2006, 11:42:20 am
-
Witam. Mam Pytanie: Czy skrzynie biegów z Fiata 132 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 różnią sie czymś??
-
Skrzynie od wersji DOHC są takie same jeśli będą ze 132, bo w 131 jest rozrusznik po innej stronie.
-
I nie różnią się wogle przełożeniami??
-
Różnią się, było kilka wersji. Na fsoak gdzieś ostanio była tabelka chyba.
Największą różnicą z punktu widzenia życia codziennego jest przełożenie piątki. Większosć starszych szkrzyń ma piątki bardzo krótkie, w porównaniu z polonezem. O ile pamiętam to najdłuższa piątkę (0.87) ma skrzynia z argent z wtryskiem (na 90% właśnie taką mam u siebie).
-
Sorki za OT ale co to za silniczek ten 1.4??? Pierwsze słyszę.
-
Silniki 1.4 DOHC były w Fiatach 131 i 124 Special. Wiertarki podatne na oturbanie :) Co ciekawe, 131-ki z tymi silnikami miały mosty 4,44 czyli potwierdza to tezę o wiertarkowo?ci tych silników :mrgreen:
-
Wiertarki podatne na oturbanie Co ciekawe, 131-ki z tymi silnikami miały mosty 4,44 czyli potwierdza to tezę o wiertarkowo?ci tych silników
Srednica wieksza niz skok, dodatkowo mała masa czesci wiruj?cych powoduje ze ten silnik zyje na wysokich obrotach :) Osobiscie wole wolnoobrotowe 2,0 lub kochajace obroty 1800 :D Wydaje mi sie ze takie 1,4 po zastosowaniu jakis lekkich tłoków i głowicy 16V oraz zasilania w postaci 2 gazników spokojnie móglby startowac z roverem :twisted:
-
Skolka to miało kucyków?
-
1,4 8v miało 75Km. 1,6 8v juz 98Km a na 2 gaznikach nawet 125(seryjnie :roll: )
-
nie no, waleczki tez troche insze byly ;)