FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Yacoo w Kwiecień 26, 2004, 15:35:59 pm
-
Witam!
Mam juz gaz od 10 lat. Najwyzszy czas podbic legalizacje zbiornika. Na stacji diagnostycznej koles powiedzial, ze bardziej oplaca sie kupic nowy (spokoj na 10 lat) a stary zostawic gazownikom. Pasuje mi takie cos, bo mam teraz butle (porazka - brak miejsca w bagazniku, a i rozlozenie siedzen nic nie daje) a chce zmienic na zb. toroidalny.
1. Czy to dobry pomysl? (Nie mialem takiego zbiornika i moze sa jakies utrudnienia zwiazane ze stosowaniem takiego zbiornika, o ktorych nie wiem),
2. Czy moglibyscie polecic jakas dobra i tania firme produkujaca takie zbiorniki (bardzo mile widziana stronka)?
Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
1. Zbiornik troidalny zajebista sprawa ;-)
2. Jak bede w domu to zobacze w papiery z gazowni jaki ja mam
-
Firma od zbiorników (chyba ma 90% ronku w polsce :) )
STAKO. Stronka : www.stako.pl (http://www.stako.pl)
Ale niestety ją zmieniają więc nic nie ma ( rok temu były wszystkie robione przez nich zbiorniki)
-
Uważam, że zbiornik w kole to dobry pomysł dla osób, którym zależy na bagażniku. Mi nie zależy, a w trasie wolę nie tankować na jakiś niepewnych stacjach i dla mnie większy zbiornik jest lepszy.
Jeżeli chodzi o samą wymianę to przy tej okazji będziesz musiał pewnie wymienić przewody sztywne co jest dodatkowym kosztem, ale warto to zrobić.
Pozdrawiam
-
Zbiornik do poldzia to: Stako 630/45. 630mm to średnica zew. 45 litraż, a wysokość 204mm. Wystaje odrobinkę, ale taki najbardziej pasuje. Mam taki i bagażnik zostaje pusty, bo koło zawsze można przełożyć za fotele jakby trzeba było coś więcej przewieŹć.
-
A jaki jest najwiekszy zbiornik LPG do mozliwy do zamontowania w polonezie?
-
62L tej samej średnicy co wyżej a wysokość to 270mm i będzie bardzo wystawał bo ok 9cm.
-
Dziekuje za odpowiedzi :)
62L tej samej średnicy co wyżej a wysokość to 270mm i będzie bardzo wystawał bo ok 9cm.
Mysle, ze to i tak jest lepsze niz 50-cio litrowy baniak tuz za tylnym oparciem.
Mam jeszcze pytanko do "Sztywnego". 630/45- 45 to calkowita pojemnosc butli czy tyle wchodzi gazu. Przepraszam za pytanie, ale nie jestem dobrze zorientowany jesli chodzi o butle.
-
To całkowita pojemnośc butli.
Co ciekawe widziałem zbiornik o poj. 43 litrów też stako. Niestety nie wiem czy się różni wysokością o 2 mm, bo nie moge zmienić - oba na aucie (ja mam 45l brat 43l na stacji wchodzi tyle samo - koło 36-37 litrów). Wystawanie na oko takie same.
-
chodzilo mi nie o zbiornik toroidalny a "zwykly", jako ze nie interesuje mnie specjalnie bagaznik. I tak nie mam czego tam wozic.
-
Chyba 65 - wchodzi ca 50l gazu.
-
no na całą szerokośc samochodu za tylne siedzienia - mieliśmy taki w przejściówce.
Niezły ubaw był bo zasięg samochodu to sporo ponad 1000 KM - mały bombowiec :D.
Ale taki zbiornik jest za ciężki bez usztywniena resorów; szczególnie jak ktoś jeŹdzi z rodzinką tzn z więcej niż z dwoma osobami na pokładzie - to już było wyraŹnie czuć na aucie.
Zbiornik chyba 65 litrów tak jak piter pisze może 70.
Wiem że gazu wchodziło nieco ponad 50 litrów.
-
Od nadkola do nadkola pasuje idealnie 65L średnicy 315mm. Gazu powinno się zatankować 80%, czyli 52L. W caro plusach można włożyć większy ponieważ niema styropianu na podłodze i średnica zbiornika może wynosić 360mm 80L :)
-
chodzilo mi nie o zbiornik toroidalny a "zwykly", jako ze nie interesuje mnie specjalnie bagaznik. I tak nie mam czego tam wozic.
Ja mam tylko 70L ;). Spokojnie wchodzi nawet 55l (chociaż nie wiem bo jak śmigam nim ponad dwa lata to nigdy nie zabrakło mi gazu). Na takiej ilości to można prawie polskę przejechać. 500km to pryszcz. Faktycznie w bagażniku dużo miejsca nie zostaje ale zapas spokojnie można włożyć a obok butli mieści się jeszcze jakaś butelka z płynem i podnośnik hydrauliczny i kilka innych praktycznych drobiazgów.
Tankowanie to najciekawsza sprawa. Zajeżdzasz na LPGstację i mówisz do pełna. Zalanie 50l trochę trfa więc kolesie naogół się niecierpliwią. Ale z drugiej strony jak się zatankuje taką ilość to spokojnie można jeŹdzić raz na miesiąc zatankować. bardzo przydatna sprawa przy drobnych wachaniach cen LPG wiosną i jesienią.
Podsumowując z jednej strony wygoda bo nie trzeba ciągle na stację śmigać i w trasie nie tracimy na to czasu (przy okazji unikamy wszystkich wiejskich stacji LPG). Wady to brak prawie połowy bagażnika i wożenie prawe dwóch worków cementu w bagażniku. Trochę dostaje przez to zawiecha ale 3-piórowe resorki załatwiają sprawę.
-
No u mnie po ponad półtora roku od kiedy mam LPG walnął mi jeden amortyzator z tyłu, gdyż wybija z niego olej... Cóż w tym roku muszę dołożyć do tyłu jedno pióro. Właściwości trakcyjne powinny się poprawić, szczególnie, że planuję dodatkowo na razie na tył zakup Duo-Control.
Pozdrawiam
-
JA MAM ZBIORNIK TOROIDALNY W KOŁO - POJEMNOŚĆ 45L A WCHODZI 36-MOŻNA USTAWIĆ WIĘCEJ. NA BUTLI ROBIĘ OK 300KM - ZALEŻY JAK SIĘ GNIECIE. WIĘKSZEGO NIE MA SENSU - ZA DUŻO WAŻY. POZA TYM LEPIEJ ZAMONTOWAĆ BUTLĘ TOROIDALNĄ W KOŁO - OBNIŻA SIĘ ŚRODEK CIĘŻKOŚCI, TYŁ JEST RÓWNOMIERNIE DOCIĄŻONY, LEPSZE HAMOWANIE - KOREKTOR ODCINA MNIEJ PŁYNU, CAŁY BAGAŻNIK DO DYSPOZYCJI, SAMOCHÓD TAK BARDZO NIE NURKUJE PRZY HAMOWANIU. SAME PLUSY! TYLKO 100ZŁ WIĘCEJ ZA ZBIORNIK - ALE NAPRAWDĘ WARTO!
-
JA MAM ZBIORNIK TOROIDALNY W KOŁO - POJEMNOŚĆ 45L A WCHODZI 36-MOŻNA USTAWIĆ WIĘCEJ. NA BUTLI ROBIĘ OK 300KM - ZALEŻY JAK SIĘ GNIECIE. WIĘKSZEGO NIE MA SENSU - ZA DUŻO WAŻY. POZA TYM LEPIEJ ZAMONTOWAĆ BUTLĘ TOROIDALNĄ W KOŁO - OBNIŻA SIĘ ŚRODEK CIĘŻKOŚCI, TYŁ JEST RÓWNOMIERNIE DOCIĄŻONY, LEPSZE HAMOWANIE - KOREKTOR ODCINA MNIEJ PŁYNU, CAŁY BAGAŻNIK DO DYSPOZYCJI, SAMOCHÓD TAK BARDZO NIE NURKUJE PRZY HAMOWANIU. SAME PLUSY! TYLKO 100ZŁ WIĘCEJ ZA ZBIORNIK - ALE NAPRAWDĘ WARTO!
Po pierwsze to nie krzycz. A po drugie to chyba jesteś osiedlowym rajderem. Taka butla to i może się sprawdza w mieście ale jak ktoś jeŹdzi już dalej to nie za bardzo. Uwierz mi na trasie to chyba mnie szlag trafił jak po drodze musiałbym dwa razy tankować. Tak ze butlę powinno się dobierać do potrzeb.
-
Jeżeli ktośnie potrzebuje w ogóle bagaznika, to może sobie zapakować dwie butle po 70 l i koło zapasowe za fotel :roll: :twisted:
-
Jeżeli ktośnie potrzebuje w ogóle bagaznika, to może sobie zapakować dwie butle po 70 l i koło zapasowe za fotel
dobry pomysl.. i zasieg 3000 km. I tankowanie raz na 3 miesiace.
-
Jeżeli ktośnie potrzebuje w ogóle bagaznika, to może sobie zapakować dwie butle po 70 l i koło zapasowe za fotel :roll: :twisted:
A po cholere ? Zwykły 65l spisuje się dobrze i w dużym stopniu eliminuje problem tankowania na trasie.
Pozdrawiam
-
Troidalna 48/38 na trasie starcza mi na 400-450km ;-) Wiec tez nie ma za bardzo problemu z tankowniem :-)
-
Cytat:
Jeżeli ktośnie potrzebuje w ogóle bagaznika, to może sobie zapakować dwie butle po 70 l i koło zapasowe za fotel
dobry pomysl.. i zasieg 3000 km. I tankowanie raz na 3 miesiace.
Skoro już tak teoretyzujemy to możemy jeszcze wykorzystać miejsce po zapasie na następne 45l. Łącznie to jakieś150l LPG jednorazowo. Starczyłoby spokojnie na kilka kkm ale pomyślcie jak wyglądałąby mina człowieka ze stacji jak byśmy tankowali. Zalanie 50l trwa jakieś 5 minut a to trzebaby tanokować z kwadrans. I na koniec po zatankowaniu 150l w polda :).......... Ale by było zdziwienie. :lol: :roll:
-
Mam butlę 43 l ustawioną wzdłużnie po prawej stronie bagażnika. Po zmianie kąta pochylenia butli leję butlę do pełna (43 l) i bez problemu przejeżdżam 400 km. Bagażnik do dyspozycji, koło na miejscu, duży zasięg.
-
Mam butlę 43 l ustawioną wzdłużnie po prawej stronie bagażnika. Po zmianie kąta pochylenia butli leję butlę do pełna (43 l) i bez problemu przejeżdżam 400 km. Bagażnik do dyspozycji, koło na miejscu, duży zasięg.
Tylko pytanie jakie są tego efekty uboczne ? Sam chciałbym, aby do mojej butli wchodziło z 60l gazu, ale... no właśnie jak duże i czy wogóle niesie to z sobą jakieś zagrożenie ?
Pozdrawiam
-
Niesie takie że za bardzo ogrzeeac butli nie moża bo nie ma miejsca na zwiekszenie objętości gazu (wraz ze wzrostem temperatury)
-
Niesie takie że za bardzo ogrzeeac butli nie moża bo nie ma miejsca na zwiekszenie objętości gazu (wraz ze wzrostem temperatury)
Czyli można zimą, ale latem to spore ryzyko... Uff... szkoda
Pozdrawiam
-
Ja potrzebuję bagażnik bo się buduję. żeby nie wystawał zbiornik gazownicy wstawili mi 33 litry( wchodzi 28) jak jechałem z Zielonej Góry do Krakowa(440 kmz tego 200 autostradą) musialem mieć dwa "międzylądowania". Szlak człowieka może trafić :mad:
-
Mam 45L toroidalną i leję gazu na maxa, bo usunąłem pewną rzecz z wielozaworu by nieodbijał. Niema się co obawiać że wybuchnie.
-
Mam 45L toroidalną i leję gazu na maxa, bo usunąłem pewną rzecz z wielozaworu by nieodbijał. Niema się co obawiać że wybuchnie.
Wogóle czy to możliwe, że w moim wielozaworze jest coś Źle ustawione ? Mianowicie chodzi mi o to, że nigdy nie zatankowałem więcej gazu niż 45l co przy mojej butli o pojemności 65l jest wynikiem o dobre 7l zbyt małym. Nie muszę wspominać, że na trasie to dodatkowe niemal 100km. W razie czego jak to można ustawić ?
Pozdrawiam
-
Z tego co wiem to własnie kątem pochylenia butli albo wygięciem pływaka.
Ale Sztywny jest specem więc pewnie coś dokładniej napisze.
-
Mam 45L toroidalną i leję gazu na maxa, bo usunąłem pewną rzecz z wielozaworu by nieodbijał. Niema się co obawiać że wybuchnie.
Wogóle czy to możliwe, że w moim wielozaworze jest coś Źle ustawione ? Mianowicie chodzi mi o to, że nigdy nie zatankowałem więcej gazu niż 45l co przy mojej butli o pojemności 65l jest wynikiem o dobre 7l zbyt małym. Nie muszę wspominać, że na trasie to dodatkowe niemal 100km. W razie czego jak to można ustawić ?
Pozdrawiam
Wielozawory muszą być stawione pod kątem 30 stopni by mogły w pełni spełniać swe zadanie. Oczywiście jeśli pływak był coś gięty to już inaczej będzie działał. W twoim przypadku spróbuj poluzować szelki mocujące zbiornik i opuścić zbiornik ok. 5cm tak by wielozawór był niżej niż dotychczas. Następnie dokręć mocowanie i sprawdzić ile gazu zatankujesz.
-
Ok. Ogromne dzięki za przydatne informacje. Tak też zrobie. Mam nadzieję, że po tym zabiegu w końcu będę mógł zatankować tyle ile oferuje butla, a nie dobre 7l mniej.
Pozdrawiam
-
podłacze sie do tematu by nie robic zamieszania na forum poniewaz mój problem jest podobny do tego z watku tego tematu a wiec konczy mi sie termin przegladu butli i tak interesuje mnie jaka jest cena za przeglad który przedłuza czas uzytkowanie o kolejny rok czy przypadkiem nie mija to sie z celem i lepiej moze zainwestowac w nowy zbiornik. Odwiedziłem strone firmy stako ale oni niestety nie podaja cen moze ktos z was orientuje sie w równiez w cenach nowych zbiorników?
-
Wydaje mi się, że nie warto na rok legalizować butli tylko wymienić już ją na coś nowego. Różnica w cenie pewnie nie jest kolosalna, a co nowe to nie stare :roll:
ps. Pewnie jutro skończy mi się gaz to obniżę trochę tą butlę u mnie i może uda mi się zatankować więcej. Wcześniej jak chciałem obniżyć to miałem jeszcze dobre ponad pół zbiornika i nie mogłem ruszyć butli, ale teraz nie powinno być problemów i przy tankowaniu będę wiedział na ile to poprawiłem (mam nadzieję, że nic nie spierdzielę).
Pozdrawiam
-
Podepne sie tutaj :D mam takie pytanie czy nie macie rzadnych problemow ze zbiornikami montowanymi w miejsce kola zapasowego bo moj gazownik odradza mi taki zbiornik twierdzac ze podloga pomiedzy zbiornikiem a bakiem ulega korozji :shock: dlatego ze zbiornik musi byc obnizony czy cos takiego :) oczywiscie chodzi o Caro+
A i jeszcze jedno :D musze zamontowac hak holowniczy, jezeli bym sie zdecydowal na taki zbiornik to hak montowac wczesniej czy juz po montazu instalacji gazowej??
-
Hak zaloz przed zalozeniem gazu bo moga byc jaja zeby zalozyc pozniej wzmocnienie podlogi...
U mnie nic nie rdzewieje, butla w kolo - 2 lata
-
dlatego ze zbiornik musi byc obnizony czy cos takiego
ano standardowy zbiornik 45l w koło zeby nei wystawał ponad płaszczyzne podłogi musi byc "obnizony" a najczesciej po prostu wycina sie perfidnie całe wypuklenie bagaznika tak zeby zbiornik mógł osiasc na równym...
-
Podepne sie tutaj :D mam takie pytanie czy nie macie rzadnych problemow ze zbiornikami montowanymi w miejsce kola zapasowego bo moj gazownik odradza mi taki zbiornik twierdzac ze podloga pomiedzy zbiornikiem a bakiem ulega korozji :shock: dlatego ze zbiornik musi byc obnizony czy cos takiego :) oczywiscie chodzi o Caro+
A i jeszcze jedno :D musze zamontowac hak holowniczy, jezeli bym sie zdecydowal na taki zbiornik to hak montowac wczesniej czy juz po montazu instalacji gazowej??
Powiem Ci z własnego do?wiadczenia - zakładaj zbiornik w koło zapasowe !!! Takie rozwi?zanie jest po prostu najoptymalniejsze w Poldasie jeżeli nie chcemy zabrać sobie przestrzeni bagażowej. Problemów z tym nie ma. Ja (debil) chciałem zaoszczędzić 100zł i gdy instalowałem gaz wzi?łem butlę walcow? za siedzeniami 60l, teraz się w?ciekam, gdyż, aby przewie?ć nawet głupi rower 26' muszę się nie?le namęczyć, aby go upchn?ć. Do bagażnika nie mogłem także wsadzić wózka dla córki mimo, że można go było składać. Poldas ma mały bagażnik (jak na swoje 4.3m długo?ci) i nie warto go jeszcze ograniczać butl? walcow?. A koło zapasowe zawsze można wozić dojazdowe.
Pozdrawiam
-
Nie tak do końca . To rozwi?zanie ma dwie wady - zbiornik wystaje nad podłogę i to jako? idzie przeboleć a druga jest zdecydowanie mniejszy co dla mnie jest bardzo duża wad?. W trasie jest to strasznie upierdliwe ale wybór już zależy od użytkownika.
-
Mnie na troidalnym zbiorniku 48l nominalne (38l wchodzi) udalo sie kiedys zrobic 444 km :)
-
zbiornik wystaje nad podłogę i
hehe tak wiec pozwól ze pogratuluje dobrego montarzu zbiornika :roll: Montowałem wiele poldków i nawet zbiornik 48-toro nie wystawał nad podłoge :roll:
-
zbiornik wystaje nad podłogę i
hehe tak wiec pozwól ze pogratuluje dobrego montarzu zbiornika :roll: Montowałem wiele poldków i nawet zbiornik 48-toro nie wystawał nad podłoge :roll:
mi tez troszke wystaje. z 1 cm moze 2
ale zbytnio mi to nie przeszkadza! wkoncu po zlozeniu foteli mam duuuzo miejsca a poldek byl czesto do przewozu roznorakich materialow budowlancyh wykorzystywany. z walcem nie byloby tak latwo
-
zbiornik wystaje nad podłogę i
hehe tak wiec pozwól ze pogratuluje dobrego montarzu zbiornika :roll: Montowałem wiele poldków i nawet zbiornik 48-toro nie wystawał nad podłoge :roll:
Moj 48L tro wystaje okolo 1-2cm nad podloge
-
kowal#1356, ale da sie tego uniknac, faktem jest ze wymaga do duzej ingerencji ale da sie to wyeliminowac...
-
Ja też mam ten zbiornik w kole co 1 cm nad podłogę wystaje. Z pocz?tku było to bardzo upierdliwe.Ta dykta waliła na dziurach o zbiornik i hałasowała a bez niej podłoga się "zapadała" . Ale znalazłem radę. Kupiłem tak? grub? gumow? wykładzinę na cał? powierzchnię bagażnika i teraz dykta nie lata a boczne niższe miejsca doskonale nadaj? się np. pod skrzynkę z narzędziami.A ten 1 cm wyżej powoduje, że skrzynka pełna narzędzi przestała wreszcie latać po bagażniku (choć na uroczysku ostatnio i tak mi się wszystkie narzędzia po bagażniku wysypały:(Ciekawe dlaczego?
-
Ciekawe dlaczego?
wal na GG to Ci powiem :roll:
Ale znalazłem radę. Kupiłem tak? grub? gumow? wykładzinę na cał? powierzchnię bagażnika
dobrze ze nie wpadłes na inny pomysł a mianowicie poiankowanie zbiornika...Nie raz juz to widziałem i ogólnie tych praktyk powinno sie zaniechac...
-
Przepraszam, ale nie jestem biegły w komputerach(bo to zupełnie nie moja działka, używam ich tylko jak kobiety używaj? samochodów - spełnia funkcje) i nie mam gadu, ani nie wiem jak się je obsługuje.
A Ty mówisz o piance montażowej???? Znałem kiedy? go?cia co w ładzie z tego progi wykonał, na to papę i zabawnie było. Ale tak ogólnie, to nikomu nie polecam, bo pianka montażowa chłonie wilgoć i jak raz dostanie się woda, to potem tak jakby zalegała wszędzie i cały czas. Poza tym to by musiało obciachowo wygl?dać.
-
Zgadzam sie z Mrozkiem - ja mam 48l i mi ciut wystaje nad podloge bagaznika
-
kowal#1356, 48 taki jak masz przy wycietej podłodze miesci sie idealnie...A o pełnych toro niestety nie słyszałem(całe zycie sie człowiek uczy)
-
http://www.stako.pl/index.htm
Proszę bardzo. Pełny toroid o takich samych wymiarach jak mój (630 mm ?rednicy, 204 mm wysoko?ci) ma pojemno?ć 51 litrów. Chociaż, i tak przyznać trzeba, że różnica i tak nie jest powalaj?ca, bo obecne produkowane zwykłe (nazwijmy je "niepełne") toroidalne zbiorniki STAKO o powyższych wymiarach maj? według tabeli 47 litrów (mój ma 45 l. - w moim zbiorniku ciut większa jest dziura w ?rodku, tak podejrzewam, bo gdzie? te dwa litry w nowszym zbiorniku przybyło).
-
http://www.stako.pl/index.htm
Proszę bardzo. Pełny toroid o takich samych wymiarach jak mój (630 mm ?rednicy, 204 mm wysoko?ci) ma pojemno?ć 51 litrów. Chociaż, i tak przyznać trzeba, że różnica i tak nie jest powalaj?ca, bo obecne produkowane zwykłe (nazwijmy je "niepełne") toroidalne zbiorniki STAKO o powyższych wymiarach maj? według tabeli 47 litrów (mój ma 45 l. - w moim zbiorniku ciut większa jest dziura w ?rodku, tak podejrzewam, bo gdzie? te dwa litry w nowszym zbiorniku przybyło).
Tyle, że ten pełny zbiornik jest typu "holender" czyli pod zawory holenderskie.
-
Tyle, że ten pełny zbiornik jest typu "holender" czyli pod zawory holenderskie.
nio wałsnie moze dlatego jak oststnio pytałem kumpla o dostepne inne zbiorniki niz toro w miejsce wneki odpowiedział ze niestety w polsce nic innego nie ma.
-
A montażysta z 12 letnim do?wiadczeniem z ulicy Pięknej (wroclaw) powiedział mi że on nie montuje do DF zbiornika w koło zapasowe, bo ludzie z niego rezygnuj?, bo sie bagażnika nie zamknie i polonez ma zupełnie inny bagażnik, bo się klapa do góry otwiera, No ale jak tak bardzo chce to mi zamontuje, montować elektroniki do gazu to nie trzeba, bo to nic nie daje, Noo ale jak tak bardzo chce to mi zamontuje. To jest dowód że istniej? zbiorniki 72 litry w koło zapasowe, a może s? jescze większe !!!! "no bo się klapa nie zamyka" :)
Tak wogóle to już nic nie wiem :roll:
-
A ja mam pytanie: czy używaną butlę można założyć do auta? Pytam bo kończy mi się legalizacja i muszę coś zrobić.
-
Jeśli masz na nią papiery to można :)
-
Jasne, po prostu go podmien i nikomu nie pucuj. Na stacji diagnostycznej i tak chca tylko homologacje zbiornika, wiec im ja przedstawisz jak poprosza...
-
A mam takie pytanie. Bo myslalem o tym ale zapytam sie. Mam Poldka i gaz w bagazniku. Benzyna jest niezuzywana od 5 lat (w ogole odpieta jest pompka paliwa itp :D) wiec mozna by wykrecic zbiornik benzyny bo i tak zbedny. I czy sa takie butle takich wymiarow jak bak (moze w ksztalcie kola zapasowego) ale nie takie wysokie? Bo jak wiadomo zbiornik benzyny jest niski wiec... Gdyby to wypalilo wtedy bagaznik jest pusty i kazdy jest zadowolony :D
-
butle podwieszane sa takie same tylko elektrozawor jest umieszczony od zewnatrz nie od wewnatrz tyle roznicy, nie spotkalem sie z innymi zbiornikami... Gdzies tamwidzialem jakies fabryczne fiata czy cos w nowszych furach ale chyba jeszcze neis a dostepne w detalu...
-
Tak samo fabryczne montują do VW ale cena pewnie by odstraszyła :P Poza tym dużo dopasowywaina.
-
ja widzialem w kilku samochodach podwieszone butle w kolo w mitsubishi space runner byla ona w koszu od kola zapasowego
-
No to ja wiem ze tak robia, ja tez mam w Citroenie podwieszane tam gdzie bylo kolo zapasowe :) Ale czy do Polda wejdzie...
-
Nie długo kończy się legalizacja butli i chciałbym zapytać ile może kosztować wymiana butli na taką w miejsce koła zapasowego? teraz mam butlę 55l w bagażniku i nie bardzo mi to odpowiada.
-
Kapitan, ciężko powiedzieć, najprościej zadzwoń do lokalnych zakładów montujących gaz. Niestety musisz przygotować się na to, że usłyszysz cenę dosyć wysoką ponieważ z punktu widzenia zakładu wygodniej im jest montować całą instalację od nowa, dlatego mogą podawać zaporowe ceny.
Butlę możesz kupić sam i we własnym zakresie wymienić, wielkiej filozofii w tym temacie nie ma, jedynie zdrowy rozsądek należy mieć w zanadrzu.
-
Butlę możesz kupić sam i we własnym zakresie wymienić, wielkiej filozofii w tym temacie nie ma, jedynie zdrowy rozsądek należy mieć w zanadrzu.
a jak wygladaja sprawy urzędowe/papierkowe?
-
a jak jest póżniej z papierami? mam dojście do używanej butli z papierami tylko nie wiem co i jak dalej. jak bym ją założył to musze iść do gazowników czy tylko na przegląd?
[ Dodano: 11 Kwi 2010 12:39 ]
FaZi, no właśnie :D
2min. różnicy :)
-
Butlę możesz kupić sam i we własnym zakresie wymienić, wielkiej filozofii w tym temacie nie ma, jedynie zdrowy rozsądek należy mieć w zanadrzu.
a jak wygladaja sprawy urzędowe/papierkowe?
Butla ma mieć ważną legalizację i tyle, przy przeglądzie pokazujesz papiery na butlę (homologacja) i informację o dacie ważności i na tym się sprawa kończy.
-
czyli jak zmienie butle to nawet na przegląd nie musze jechać od razu z nową butlą, tylko wtedy, kiedy mam termin w dowodzie?
-
Dokładnie tak :wink: