FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: jdg w Czerwiec 28, 2006, 08:16:15 am

Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: jdg w Czerwiec 28, 2006, 08:16:15 am
Zakładam kolejny temat, bo we wszystkich, które przegl?dałem nie znalazłem wyja?nienia tego zjawiska - ani sposobu jak się go pozbyć.

Most pracuje w miarę cicho jak na poloneza zarówno przy napędzaniu jak i hamowaniu w całym zakresie prędko?ci. Hałas zaczyna się w momencie wrzucenia "luzu" lub jazdy z takim "gazem", że samochód ani nie przyspiesza ani nie zwalnia. Przy prędko?ci poniżej 60 hałas nie jest jeszcze bardzo mocny, natomiast powyżej przypomina obcieranie koła o nadkole.
Poziom oleju, wał, krzyżaki, podpora - OK

Je?li kto? miał podobny problem - proszę o piln? pomoc.
Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: Michal w Czerwiec 28, 2006, 08:21:47 am
Podnie? tył samochodu i pokręć kołami, wtedy usłyszysz czy np nie sa to łożyska na półosiach.
Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: sebekh w Czerwiec 28, 2006, 09:12:26 am
tez mialem takie cos ale nasmarowalem łożyska i narazie jest ok  :mrgreen:
Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 28, 2006, 10:13:10 am
jezeli nie ma dragan to lozysko ktores pada
z tych objawow co napisales to najszybciej lozysko w podporze walu
ale moze to byc tez ktores lozysko w moscie
Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: cisoboy w Czerwiec 28, 2006, 11:31:32 am
Witam!
Ja mam podobne zjawisko przy skrętach o dużym k?cie (na skrzyżowaniu), lub je?dzie do tyłu.
Jest ciche, ale też brzmi jak tarcie koła o nadkole.
Może też przesmarowanie łożysk na półosiach pomoże, żeby nie wynikło z tego co? gorszego :shock:
Tytuł: Hałasuje na luzie - tylny most ... pomocy !
Wiadomość wysłana przez: jdg w Czerwiec 30, 2006, 21:45:51 pm
Typowania na łożyska okazały się trafne w 100% - po wymianie łożysk na wałku atakuj?cym, obudowie mechanizmu różnicowego i półosiach - upragniona CISZA !