FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Meggido w Czerwiec 29, 2006, 23:20:41 pm
-
Płukanie i wymiana termostatu.
-
Zdejmij atrapę, drabinkę, zderzak i nie je?dzij tak wolno to się będzie lepiej chłodził :mrgreen:
A tak napoważnie, to użyj wyszukiwarki a w niej znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania (m.in. wymień termostat na taki, który się będzie szybciej otwierał, sprawd? czy drożna jest rurka wzdłuż pokrywy zaworów od strony ga?nika i inne takie)
-
Płukanie i wymiana termostatu.
hmm... ropa? benzyna? prosilbym o wiecej szczegolow ;) jest cos specjanlengo do chlodnic?
[ Dodano: 2006-06-29, 23:27 ]
Zdejmij atrapę, drabinkę, zderzak i nie je?dzij tak wolno to się będzie lepiej chłodził :mrgreen:
probowalem... ale pozniej jest za duzo wydlubywania muszek z chlodnicy ;)
A tak napoważnie, to użyj wyszukiwarki a w niej znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania (m.in. wymień termostat na taki, który się będzie szybciej otwierał, sprawd? czy drożna jest rurka wzdłuż pokrywy zaworów od strony ga?nika i inne takie)
bije sie w piers... nie sprawdzilem tego dokladniej...
ale jesli mozesz... powiedz mi troche wiecej - czy wymiana termostatu nie zmieni tylko tego, ze obieg wody szybciej bedzie sie zalanczal na ten dlugi? co mi to da w praktyce jak ja podczas jazdy z temp. nie schodze ponizej 80st?
chyba ze termostat jest na tyle wyjechany ze dlugi obieg zalancza sie dopiero przy 90 :P
z gory dizeki
-
Wystarczy, że Twój termostat nie otwiera się do końca i już się będzie grzał. Wymień go i tyle :D Koszt bodaj 16 zeta a pewnie pomoże :mrgreen:
-
hmm.. no otwierania "do konca" nie przewidzialem... hmm... a pytanie "dam se rade" z taka skomplikowana operacja posiadajac prosty, podstawowy komplet narzedzi + kawalek miejsca parkingowego na osiedlu:P jakies sprezynki wylatujace z zawrotna predkoscia? jakies niekontrolowane wybuchy prosto w twarz? pytam bo mnie wkurza a jutro wyplata ;)
-
Dasz sobie radę, tylko musisz spu?cić około 1/3 płynu żeby? się nie zalał jak będziesz odkręcał obudowę termostatu. Do tej roboty wystarczy Ci kluczyk 10 i 13 do odkręcenia korka w bloku żeby spu?cić płyn. Je?li masz star? chłodnicę, to jeszcze pro?ciej bo w niej będzie korek. Pó?niej jak będziesz wlewał płyn, to pamiętaj żeby otworzyć nagrzewnicę (ciepłe powietrze na suwaku na max)
-
cholera... cenne rady... przed zima spuscilem wode z chlodnicy, zalalem nowa i chodzilo... pozniej dziwic sie czemu parownik zamarza ;) chociaz przed ta operacja tez zamarzal... ale codow nima jak powiedzial pewien ksiadz... jak sie jezdzi zima na gazie bez grama beny ;) jutro kolekcjonuje czesci i obadam teren, w sobote jest idealny dzionek zeby sie za to zabrac ;)
dzieki
-
silnik 1.6 GLE na LPG, plyn chlodniczy SHELL jakis zimowy (zalany pod korek - po zimie uzupelnilem ok 100ml i dalej full Wink ), zimowa oslona chlodnicy sciagnieta Wink,
Hmm nigdy sie zalewa płynu pod korek tylko miedzy min a max.
-
Wymień termostat. Mój był spieprzony, cały czas puszczał. Silnik był niedogrzany ale jak było cieplej i butowałem auto to znów się przegrzewał. Wymieniłem termostat ale na oryginalny, żaden tam prywaciarski. Temperaturka po wymianie szybko rosła. Moje zdziwienie było olbrzymie jak sie okaz?ło że i problem przegrzewania zniknał!!! Teraz nagrzewa sie szybciutko do 90 i stoi stabilnie. Wiem że to nieco inna bajka bo mam pldforda ale w sumie termostat w każdym aucie działa inaczej.
-
Ja miałem to samo po kupnie mojego dziada, wymieniłem termostat na taki, który otwiera się już przy 83 st. C. Tak na wszelki wypadek wolę mieć zimniejszy termostat.
Oczywi?cie ta operacja popmogła ;)
-
Je?li masz star? chłodnicę, to jeszcze pro?ciej bo w niej będzie korek
w nowej chłodnicy też jest korek na dole.
Odno?nie płukania układu możesz użyć wody z octem lub jakim? odkamieniaczem.
Czasem warto się przyjżeć czujnikowi temperatury bo może pokazywać łupoty, ale skoro wiatrak często się wł?cza przy normalnej je?dzie to raczej problem jest w termostacie lub zawalonej chłodnicy. Sprawd? czy jest ciepła na całej powierzchni.
-
Janek#1612, tia... raczej na calej powierzchni jest tak samo... musze w takim razie zainwestowac w termostat...
Pereziarz, hm... mowimy o chlodnicy czy o zbiorniku wyrownawczym? w chlodnicy przeciez chyba niema min/max ? w kazdym razie zalalem prawie pod sam korek:/
BARTEK, 83st.c ? jaki jest seryjny (zakladajac ze moj niebyl od nowosci wymieniany na co gwarancji zadnej niemam)?
dziemki...
[ Dodano: 2006-07-01, 16:49 ]
eee te polonezy to jakies takie dziwne te auta... samo sie wszystko naprawia... teraz (bez zadnej ingerencji) chlodzenie dziala swietnie... wzkazowka idzie rowno, powoli do gory... wczesniej cos mi chrobotalo pod maska (podejrzewalem jakies lozysko.. typu rozrusznik) i przestalo... wczesniej na benie chodzil nie rowno i gasl... teraz jest wszystko OK... tak samo z odpalaniem na benie... dostal jakby troche wiecej mocy... ehhh... dziiiiiwy... ale milo ;) narazie dzieki...