FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: tomallus1 w Lipiec 03, 2006, 17:04:55 pm
-
Do jasnej cholery szukam już który? raz z rzędu i dalej nie znajduje konkretnej odpowiedzi. Na AK też szukałem. Powie mi kto?, bo już sam nie wiem, czy która? z tych przekładni zapewnia mniejsz? ?rednicę skrętu (chdzi mi tylko o to). Sam kiedy? my?lałem, że ZF ma lepszy skręt, ale dzi? nie potrafię znale?ć nigdzie potwierdzenia. Wydaje mi się tylko, że jad?c pluszakami z oboma typami przekładni (patrzyłem na zbiorniczek, bo pod auto nie wchodziłem), iż ZF lepiej skręcał. To jednak było odczucie nie potwierdzone żadnymi pomiarami.
-
chwila chwila ty podajesz co? innego. To co napisałe? oznacza, że przy ZF nie trzeba tak dużo kręcić kier?. W sumie może mieć połobrotu mniej od skrajnego do skrajnego położenia względem standardu. Dzięki za to. Również się przyda przy wyborze.
-
Wiem ze chodzi Ci o promień skrętu, ale tego nie wie nawet Morawski!
Najmniejsza ?rednica zawracania dla JKC wynosi 11 060 mm.
Brak jest danych dla ZFa.
Dla sandardu 10 800 mm.
Może kto? ma niepotrzebny przewód ci?nieniowy od ZFa? Taki że ma z obu stron poł?czenbie srubowe.
Cholerstwo nie do dostania!
-
Cyneq#1748, udaj sie do gosci co sie zajmuja wezami cisnieniowymi , Patrykowi dorobili na wymiar za niewielkie pieniadze
-
Skoro taki temat poewstał to i ja zapytam o różnicę między nimi. Konkretnie w której wspomie spada siła wspomagania wraz ze wzrostem obrotów??
-
Na pewno w JKC bo tak pisze wójek Morawski.
Przy ZF tego nie pisze, więc w sumie nie wiem jak to interpretować.
-
Skoro taki temat poewstał to i ja zapytam o różnicę między nimi. Konkretnie w której wspomie spada siła wspomagania wraz ze wzrostem obrotów??
przekładnia JKC
Cisnienie (daN/cm kwadratowy)___Prędkosc obr.__________Wydatek (dmszescienne/min)
____60_________________________600_______________________3,8
____35_________________________1000___________________4,7....6,2
____35_________________________2500___________________5,1.....7,8
____35_________________________3500___________________4,0.....5,0
;)
-
w JKC spada i w ZF spada, ale ZF sie szybciej gotuje bo nie ma chlodniczki
-
A co za problem zainstalowac?
-
ehhh sie czepiasz :roll: JKC ma od razu chlodniczke.
ps. nie zapomnij o moim kole
-
Kurna JKCowcy i ZFowcy mierzyć promień skrętu. Ja chce wiedzieć czy która? ma lepszy skręt.
-
Bezpo?rednio moze nie jest napisane ale można to wywnioskować po analizie danych z Morawskiego. dla przekładni ZF pewnie aktualne jest warto?ć 10600 która jest podana dla Plusa jako że na poczatku Plusy produkowane były z przekładniami ZF a dopiero od mniej więcej połowu 97 były montowane JKC. Czyli
Standard 10800
ZF 10600
JKC 11060
Co do spadku siły wspomy to wydaje mi się że JKC nie ma korekcji co zreszta Morawski też zauważa pisz?c że ch-ka przekładni jest tak dobrana że przy zwiększaj?cej się predko?ci moment ro?nie. Dodaj?c że zwiększa to bezpieczeństwo co dla mnie jest bardzo dziwne i pachnie marketingowym bełkotem uzasadniaj?cym zastosowanie gorszej przekładni.
Nie wydaje mi się aby chłodniczka była w ZF-ie potrzebna, szczególnie że pompa ta przystosowana jest do pracy przy temp. nawet 120stC przez 10min. Oprócz tego nie słyszałem aby kto? miał problem z przegrzewaniem oleju. No chyba że przy je?dzie w KJS-ach ale wtedy stosowanie wspomagania jest lekka pomyłk?.
-
kan, jestes w bledzie co do terminow montowania JKC i ZFow, swego czasu mialem ptoka na tym punkcie i sprawdzalem wzystkie plusy.
mam C+ z kwietnia 97 czyli praktycznie sam poczatek produkcji ,a mam JKC a na przyklad Chomal ma C+ z 98 i ma ZF , jak bys to wytlumaczyl??Lodowa tez ma pozniejszy od mojego i ma ZFa, |.P. Jef mial 98 i mial JKC.
wkladali co mieli
-
w mojej JkC siła wspomagania spada ze wzrostem prdko?ci, ale to w sumie bardziej zależy od pompy, a ta jest od 214....
Pamiętam, że do japońskiej pzekładni pisali,że promienie skrętu mog? się róznić w prawo i lewo, bo nie ma ograniczników przy kołach, tylko jakie? tam w przekładni
-
Nie widzę nic nie naturalnego w, tym, co napisałem, może tylko żle sformułowałem, spać mi się chciało, chodziło mi o promień zawracania oczywi?cie. To,że k?ty skrętu sa rózne dla koła zewnętrznego i wewnętrznego, to akurat wiem, a nawet potrafię wyznaczyc zależno?ć mechanizmu trapezowego dla wszystkich typów przekładni. M.in. z tego miałem pół roku egzamin :D
A to jest ten artykół, o którym mówiłem:
(http://images2.fotosik.pl/98/b1f9a062d55b0c4fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b1f9a062d55b0c4f)
-
A ja nie odczówam zeby mi sie inaczej kreciło czy to przy 900rpm czy prz 4k/rpm,wiec to dziwne,pozatym tomallus1, szukaj lepiej JKC ma mniejsza pompe i mniejsza przekładnie,łatwiej to załozyc do rovera.
Ja w JKC nie mam chłodniczki,nie chciało mi sie dorabiać i nic sie nie dzieje,sprawdzałem temp oleju nawet w dni upalne i nie jest az tak gor?cy zeby cos mogło sie stac.Nawet po intensywnej jezdzie po miescie nie jest zagrzany na tyle zeby nie mozna było wsadzic palca do zbiorniczka...
-
pozatym promienie te nie moga sie jakos znaczaco przeciez róznic, mnie i tak to wisi w kazdym razie JKC nie pozwala mi na moich felach na w 100% pełny skret bo rysuje rantem o wahacz :D
-
maras, no to sorki.
Z tego artukułu wynika że to możliwe :eek: :shock:
Ci?gle jednak nie widzę zwi?zku, jak dla mnie koreance co? spierdzielili i tyle :)
-
Nic się nie stało :)
-
Ostatnio miałem okazje jezdzic BMWe30 318 z wspom? ZF,makabra jesli tak tez chodzi ZF w polonezie to ciesze sie ze na niego nei trafiłem :)
-
W pompie JKC siła nie maleje w funkcji obrotów. Jest to dużo prymitywniejsza pompa niż ZF. Na tem sam problem cierpi? Lanosy w których te pompy były montowane. Dopiero niektórych modelach Nubiry montowane były pompy które miały funkcję regulacji siły wspomagania. Nie była to jednak regulacja przez zmianę ch-ki pompy a poprzez elektromagnetyczny zawór obej?ciowy sterowany z kompa który otwierał się przy przekroczeniu pewnej prędko?ci i tym samym zmniejszało się ci?nienie w układzie.
-
rzeczywicie w Lanosie kiero chodzi caly czas dziwnie lekko
ale w kumpla Atu jednak czuc roznice przy wiekszej predkosci
moze pompy tez mieszali i zroznymi przekladniami zakladali
-
Nie widzę nic nie naturalnego w, tym, co napisałem, może tylko żle sformułowałem, spać mi się chciało, chodziło mi o promień zawracania oczywi?cie. To,że k?ty skrętu sa rózne dla koła zewnętrznego i wewnętrznego, to akurat wiem, a nawet potrafię wyznaczyc zależno?ć mechanizmu trapezowego dla wszystkich typów przekładni. M.in. z tego miałem pół roku egzamin :D
A to jest ten artykół, o którym mówiłem:
[url=http://images2.fotosik.pl/98/b1f9a062d55b0c4fm.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b1f9a062d55b0c4f)[/URL]
maras, zapodaj jak masz, dalsze czesci tego artykulu :)
-
Zgodnie z życzeniem :D, może miejsce do tego nie wła?ciwe, więc wrazie potrzeby niech kto? przeniesie
(http://images2.fotosik.pl/100/1af2736f2b98b158m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1af2736f2b98b158.html)
(http://images1.fotosik.pl/101/1e2c4d71309645b4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e2c4d71309645b4.html)
-
dzieki :smile:
-
Może to trochę odbiega od tematu, ale mam pytanie o korek na zbiorniczku przy JKC. Może mi kto? podesłać zdjęcie co i jak pokolei jest w tym korku(tzn, czy najpierw jest ta uszczelka, a potem guma i jak to jest względem siebie ułożone)? Mój chyba był rozbierany u jako? to wszystko do siebie za bardzo nie pasuje :?
-
przekładnia polmo : http://www.fmspolmo.com.pl/przekladnia_kierownicza78.htm
-
Mam ważne i nie cierpi?ce zwłoki pytanie. Gdzie kupić uszczelnienie przekładni kierowniczej JKC (wiem że do ZF kiedy? kto? sprzedawał)? Pytałem w Daewoo i w jeszcze jednym sklepie to nawet, nie, do końca, wiedzieli o co chodzi.
PS. Mam caro 95 i nie ci?łem nic żeby wsadzić przekładnie JKC, aczkolwiek wchodzi na styk.
-
Bardzo dobre pytanie, sam bym chciał wiedzieć.