FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Lipiec 04, 2006, 13:06:35 pm
-
gdzie znajduje sie silnik krokowy w polonezie atu plus 1.6, mono tronic i jak to wyglada z zewnatrz
-
Z tego co sie dowiedziałem od fachowców na tym forum to nie nazywa się silnik krokowy, tylko jako? tak inaczej....Ale mniejsza z tym.
Stoisz (lub siedzisz) na przeciwko swojego poloneza. Masz otwarta maskę i widzisz silnik. Poszukaj puszki filtru powietrza (jest okr?gła, prawdopodobnie w kolorze czarnym z biał? naklejk?). Pod t? puszk?, po lewej stronie znajduje sie co? takiego czarnego (plastykowa obudowa z tego co pamiętam). To jest wła?nie "silnik krokowy". To wygl?da jak...hmm, nie wiem do czego to porównać, takie pudełko wielkosci ok 10cmx4x3.
Jeżeli sie myle, to niech kto? mnie poprawi.
-
Patrz?c z przodu samochodu pod filtrem powietrza z boku bloku wtryskiwacza - po lewej stronie, taki czarny moduł(mocowany na kawałku blachy) wielkosci pię?ci.Za przepustnica od strony kabiny wychodzi z niego trzpień który opiera się o pokętło przepustnicy. Przykręcony jest bodajże na 2 lub trzech ?rubach imusowych. Dochodzi do niego też wtyczka.
-
Wygl?da to dokładnie tak:
http://www.allegro.pl/item112094492_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html
-
Wygl?da to dokładnie tak:
http://www.allegro.pl/item112094492_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html
To akurat nie jest "silnik krokowy" w polonezie plusie.
[ Dodano: 2006-07-06, 23:43 ]
Ewentualnie to :D
http://www.allegro.pl/item113746177_silnik_krokowy_fiat_opel_polonez_peugeot_vw_seat.html
-
Wygl?da to dokładnie tak:
http://www.allegro.pl/item112094492_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html
to jest dokladnie silnik krokowy, pasujacy takze do Poloneza Plusa tylko w wersji z wtryskiem wielopunktowym...
Ewentualnie to
http://www.allegro.pl/item113746177_silnik_krokowy_fiat_opel_polonez_peugeot_vw_seat.html
a to wlasnie jest serwomotor (lub serworegulator ale nie silnik krokowy) do monotronica Boscha stosowanego w Polonezach Plusach GLI
-
Dzięki Osfald, wcze?niej napisałem, że w boschu to nie nazywa sie "silnik krokowy", ale zapomniałem jaka jest poprawna nazwa. Silnik krokowy steruje dawka powietrza, benzyny lub gazu bezpo?rednio (jak kranik), zgadza się? A serwomotor steruje otwarciem przepustnicy? Dobrze mówie? Na zasadzie takiej, jak w starszych poldkach ręczne ssanie.
-
nie ma sprawy :)
gdzies juz na tym forum rozmawialem na ten temat.... chyba z KGB...
serwomotor = uklad regulacji zlozony z napedu (moze byc dowolny silnik, silownik lub inny efektor) i sprzezenia zwrotnego dajacego informacje o stanie regulowanej wielkosci (np. w przypadku Boscha bedzie to napiecie informujace komputer o wychyleniu przepustnicy). Komputer monotronica obserwuje napiecie z czujnika TPS i w zaleznosci od obciazenia silnika dziala z odpowiednia sila poprzez efektor na ramie przepustnicy dbajac o stalosc obrotow biegu jalowego.
silnik krokowy = poprostu naped, ktory na zadana ilosc impulsow z ukladu sterowania odpowiada proporcjonalna iloscia skokow. Najczesciej spotyka sie silniki krokowe ruchu obrotowego, gdzie pelen obrot walu (360st) jest podzielony na kilkanascie do kilkuset krokow. W przypadku Poloneza na Abimexie lub w wersji MPI stosuje silniki krokowe liniowe, ktore na zadana ilosc impulsow proporcjonalnie wysuwaja lub chowaja trzpien przeslaniajac swiatlo dodatkowego kanalu powietrznego. W takim rozwiazaniu jednostka centralna nie sprawdza polozenia napedu (silniczka krokowego)! Komputer poprostu "wie" jakie wysuniecie odpowiada jednemu krokowi i oblicza sobie potrzebna ilosc krokow w zaleznosci od tego co akurat dzieje sie w systemie tak by praca na biegu jalowym byla stabilna...