FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: castart w Lipiec 04, 2006, 22:54:37 pm
-
Witam niedawno zakupiłem poldka 95 na wtrysku niby wszystko ok (blacha silniki oponki)ale jest jedno ale
Gdy predko?c dochodzi do 90 to zaczyna nim bardzo trz??ć jak na wibratorze do pustaków po 105 wszystko wraca prawie do normy ale przy 120 znowu zaczyna go telepać .
Napewno sie jest to wina opon bo sprawdzałem na 2 kpl ijest to samo drganie nie przechodzi na kierownicę ale na cał? karoserię . Czy może to byc wina wału???
pomocy
-
Pewnie że może być. Mój dziadek tak miał w swoim poldziu :P Po wymianie wału wszystko jest ok :)
-
Najprawdopodobniej podpora wału albo przegub między skrzyni? a wałem. Wejd? pod samochód i sprawd? :mrgreen:
-
byłem z nim u mechanika na kanale ale nic niepokoj?cego nie stwierdził wszystkie luzy w normie ale a czy załozenie 3 pióra na resor moze dac taki skutek bo spotkałem sie tez z tak? opini? że to może byc winatego pióra ale raczej w to w?tpię stawiam na podporę
-
Może wał nie jest wyważony ( np. przy zmianie krzyżaka inaczej złożony)
-
Ja tak mialem przez podpore przy 50 km/h za 40 zx kupilem caly wal i wymienilem :D
PZDR Pluton
-
krzyżaki sprawdż,jak koledzy wyżej pisali gumowe sprzęgło (przegub elastyczny)między skrzyni? biegów a wałem łożysko mi jak się to pierdzieliło to wał drugi wstawiłem i jak ręk? odj?ł
-
A wyważenie kół? Też daje takie efekty, ale stawiałbym na podporę wału.
-
wymień wał, koszt od 60 do 100 pln albo wyważ go je?li krzyżaki s? wpoż?dku i inne elementy wału
-
Jezeli wibracje pojawily sie po dodaniu 3 piora i samochod stoi teraz duzo wyzej to bardzo prawdopodobnym jest ze wlasnie w tym tkwi problem. Kat pracy krzyzakow sie zmienil i moze wystepowac drzenie.
-
Jakby przenosiło się na kierownicę to wskazywało by też na końcówki dr?żków układu kierowniczego ale skoro u kolegi się nie przenosi to pewnie nie to. Sam kiedy? my?lałem że mi koło odpadnie jak przy 120km/h na nowiutkim asfalcie (ledwo zd?żył ostygn?ć ;)) mało mi kierownicy z ręki nie wyrywało. Jka się potem okazalo prawa końcówka poszła się kochać....
-
Ja mam zawieszenie trójpiurowe. Ono sluzy do tego zeby przy wyzszych predkosciach nie bujalo na boki jak w kolysce - bo niektóre polonezy maj? tendencję do bujania ;).
[ Dodano: 2006-07-05, 21:01 ]
Bocian tez to mialem u siebie z tym ze ja mialem wtedy luzy na kierownicy ale nie powiem ze mi kierke wyrywalo - moze dlatego ze nie przekraczalem 90 km/h :) pzdr
-
Jakby przenosiło się na kierownicę to wskazywało by też na końcówki dr?żków układu kierowniczego ale skoro u kolegi się nie przenosi to pewnie nie to. Sam kiedy? my?lałem że mi koło odpadnie jak przy 120km/h na nowiutkim asfalcie (ledwo zd?żył ostygn?ć ;)) mało mi kierownicy z ręki nie wyrywało. Jka się potem okazalo prawa końcówka poszła się kochać....
o, u mnie wlasnie od 120 zaczyna telepac kierownica (dosyc lekko), i wiem od mechaniora ze trzeba u mnie wymienic drazek kierowniczy prawy. mam nadzieje ze po wymianie tego drzenie ustanie
-
U mnie jak ręk? odj?ł ;).
-
Ja z podobnym problemem, ale jest to o tyle dziwne, ze nie telepie mi cały czas tylko jest taka jakby amplituda drgań ze stał? częstotliwo?ci?, która zwiększa się wraz ze wzrostem prędko?ci :) Czyli zaczyna telepać osi?ga apogeum i telepanie pomału robi się coraz słabsze, chwila przerwy i znów to samo.... i tak czasami do?ć mocno, ze szyby w oknach mi brzęcz? jak w Ikarusie. Czy to może mieć zwi?zek własnie z wałem?? No bo raczej nie jest to złe wyważenie kół :/ ???