FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: GrzegorzF20 w Lipiec 05, 2006, 22:35:53 pm

Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: GrzegorzF20 w Lipiec 05, 2006, 22:35:53 pm
mam pytanie ostanio pisalem ze plynem "siklo" przez pompe wodna, bo termostat poszedl, dzisiaj wszystko pokupywalem wszystko pozakladalem tak jak trzeba  (wszystkie czesci nowiutkie tylko tyle ze nie zalelem go plynem tylko zwykla woda i mam pytanie bo jak jade ok 80-90 to mam temp silnika caly czas prawie 90stopni tak samo jak jade 20km/godz mam to samo dopiero jak sie zatrzymam i chwilke pochodzi to wskazowka sie wychyla ponad 90 i sie wlacza wiatraczek a moje pytanie to czy to jest grozne dla silnika nigdy takiej temp nie mialem zawsze przy predkosci 90km/godz wskazowka wskazywala ok 80stopni, i jeszcze jedno czy zresetowanie komputera cos da pewno nie bo co ma... ale wole zapytac bo nie takie rzeczy .... wiec wole zapytac dzisiaj juz nie zdarzylem tego sprawdzic bo troche mnie nie pokoji te temp przy temp otoczenia ok 23stopnie a co bedzie w samo poludnie ???? hm wole nie wiedziec przynajmniej w najbllizszym czasie

piszcie co o tym myslicie i jakies wskazówki i piszcie jakie wy macie temp silnikow ,a moze to przez swiece ktore wymienilem bo tylko je wymienilem i zaczelo sie to dziac zrobilem na nich ok 500km w jeden dzien i szlak trafil chlodzenie piszcie bo jestem ciekawy jaka jest tego przyczyna, na starej pompie jak wymienilem termostat i sie przejechalem to taka sama temp silnika byla 90 i tak caly czas tylko cieklo hehe

pisze i pytam bo boje sie ze przy takiej temp moze znowu cos sie.... a dosyc czesto robie dluzsze odcinki!!!
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pio555 w Lipiec 05, 2006, 22:42:37 pm
GrzegorzF20, masz idealn? temp silnika tak trzymaj 8)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: GrzegorzF20 w Lipiec 05, 2006, 22:46:04 pm
mimo wszysto wyjadaje mi sie ze troche za duzo tak o 10stopni

zobaczymy co inni powiedza
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Lipiec 05, 2006, 22:48:11 pm
Ja mam caly czas 90 st i poldzio zyje , wsio jest ok.



PZDR Pluton
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 06, 2006, 00:00:16 am
Z temperatur? to jest tak, że wska?nik temperatury starego typu w GLE prezentuje temperature idealnie 90 stopni (tak z reguły widziałem i u mnie też tak jest), natomiast np. w plusie wskazówka jest poniżej 90 stopni i gdy wchodzi na 90, to mnie troche irytuje, ale w końcu 90 to jest chyba optymalna temp. Wtedy najmniej pali i największa sprawno?ć silnika. W zegarach MR93 nie wiem jak jest w OHV, bo nie widziałem. W 1.4 też było poniżej 90.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Lipiec 06, 2006, 02:05:58 am
A mi chyba kłamie ten wska?nik chocarz zawsze był dobry, bo mam nowy termostat a pokazuje mi 70stopni ci?gle(chyba ze w mie?cie,korku,itp) , termostat jest zdaje sie na 84stopnie...
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2006, 02:49:46 am
utek#1915,
w Plusach to raczej ciutke powyzej 90C pokazuje caly czas
w trzech przypadkach tak mam (jeden moj i dwa kolegow)

GrzegorzF20,
wlasnie tak ma byc jak jest - wkoncu uklad chlodzenia chodzi ci tak jak powinien

vox#241
,
postaw go zeby sie nagrzal az wlaczy sie wentylator - bedzie wtedy z ~92C i zobaczysz ile ci wskaznik przeklamuje
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 06, 2006, 08:52:27 am
Zależy od chłodnicy a nie od wskażnika. Jezdziłem na miedzianej wskażnik troszkęponiżej 90 założyłem alu rózno 90 i jak się ma wł?czyć wiatrak wychodzi ponad
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: bsz84 w Lipiec 06, 2006, 09:07:58 am
U mnie tez jest caly czas 90 stopni i jest ok oczywi?cie w korku zaczyna rosn?ć i wiatrak przejmuje inicjatywe. Przy 90km/h w takie upalne dni praktycznie utrzymuje sie na poziomie 90 stopni. Co innego w zimie dlatego wtedy dajemy osłonki na grill.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: GrzegorzF20 w Lipiec 06, 2006, 09:10:27 am
no to jestem spokojniejszy :-) pozdr i dzieki za odpowiedzi
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pio555 w Lipiec 06, 2006, 09:12:28 am
Cytat: "bsz84"
U mnie tez jest caly czas 90 stopni i jest ok oczywi?cie w korku zaczyna rosn?ć i wiatrak przejmuje inicjatywe. Przy 90km/h w takie upalne dni praktycznie utrzymuje sie na poziomie 90 stopni. Co innego w zimie dlatego wtedy dajemy osłonki na grill.

u mnie było tak samo w upały 90 w korkach max 95 i wł?czał sie wiatrak i ładnie zbijał do 90

ostry test przeszedł na trasie Władysławowo-odwodnica gdańska-30km ,4 godziny, 30 stopni
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 06, 2006, 10:27:08 am
U mnie na poprzednim silniku 1500 i teraz na 1600 GSI/GLE pokazuje tak samo. Około 85 stopni.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 06, 2006, 10:48:46 am
U mnie tak samo standard jak wyjade na miasto to temp. dojdzie do 90 i stoi w silniku 1,4.Takze tez myslalem ze 85 powinno byc ale mehcanicy mi powiedzieli ze w poldkach 90 - do 95 to jest norma.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: GrzegorzF20 w Lipiec 06, 2006, 10:56:38 am
w moim tak jeszcze ojciec mial i jak przez rok to tak bylo ok 80stopni dopiero jak wjezdzalem do miasta itp to rosla a teraz po wymianach non stop 90stopni albo termostat jest tego przyczyna bo temten byl na 82stopnie a ten hm nigdzie nie ma jakiejs wzkazowki a wyciagac mi sie go nie chce i sprawdzac jaka bedzie temp albo juz zakamieniony uklad chlodzenia bo jak sciagalem pompe to pod gumami byla gruba warsta ..... , albo trzeci powod to uszczelka ale pojezdze na razie tak jak jest jak wszyscy maja takie temp to ja tez przynajmniej spalanie bedzie mniejsze :-)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 06, 2006, 11:00:52 am
Jeski masz temp. 90 st. przewaznie to zostaw tak a normalna rzecza jest ze jak wjezdzasz do miasta(korki itp.) to temp. rosnie ale wtedy z pomoca przychodzi wentylator.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Lipiec 06, 2006, 11:42:55 am
A ja mam taki problem, że jak przyjade to jak zajezdzam na podwórko to temp zaczyna rosn?ć bo powoli sie wtaczam, ale wiatrak sie nie wł?cza- robi to dopiero wtedy jak wył?cze silnik...
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pio555 w Lipiec 06, 2006, 11:54:48 am
Cytat: "vox#241"
A ja mam taki problem, że jak przyjade to jak zajezdzam na podwórko to temp zaczyna rosn?ć bo powoli sie wtaczam, ale wiatrak sie nie wł?cza- robi to dopiero wtedy jak wył?cze silnik...

nie wiem czy to jest problem,ale ja tak miałem na termostacie 82 st po zmianie na 88 st problem zanikł
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Lipiec 06, 2006, 12:00:21 pm
U mnie termostat zalacza sie dopiero kolo 95-100 stopni. Tak to trzyma rowno 90. Chyba ze stoje w korku, wtedy skok i przy opisanej wyzej temperaturze wiatrak robi swoje :)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Gacek w Lipiec 06, 2006, 12:05:01 pm
tez mam 90 i wszystko jest ok
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pereziarz w Lipiec 06, 2006, 13:18:34 pm
U mnie przy 70 zał?cza sie już wiatrak.WQydaje mi sie że mam zwalony czujnik temp bo tak to wszystko ładnie działa tylko wygl?da na to ze jakby zaniżał o 20 stopni,bo do tych 70 stopni grzeje sie tak długo jak zwykły poldek do 90 więc to chyba czujnik temp.Ostatnio chiałem wymienic ten czujnik w terostacie,ale jak sie dowiedziałem ile on kosztuje org 60 kilka a podróbka 40 zł to dałem sobie spokój:
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2006, 13:36:51 pm
Cytat: "Pereziarz"
ale jak sie dowiedziałem ile on kosztuje org 60 kilka a podróbka 40 zł to dałem sobie spokój:

chwila
nie pamietak kto ale na forum ktos kupowal ten termistor i za nowy zaplacil 15pln
 50pln to moze ten do wtrysku kosztyje (sa dwa obok siebie ,z jednym kablem to od wskaznika ,z dwoma kablami od wtrysku)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pereziarz w Lipiec 06, 2006, 13:44:06 pm
Go?cio mówił że własnie do tych Gsi to s? o wiele droższe.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol983 w Lipiec 06, 2006, 20:20:04 pm
mam pytanie zwi?zane z tematem. Mam poloneza Plusa z 2000 roku i tylko dlatego ze nie chcialo mi sie dawac chlodnicy do naprawy kupilem uzywke miedziana( czyli od starego poldka ) i zalozylem ja sobie. Sprawa wyglada tak: silnik grzeje sie wolniej i temp. utrzymuje sie ponizej 90 stopni, w starej troszeczke powyzej. Jest problem jak dlugo postoje w korkach to wiatrak wlacza mi sie prawie na czerwonym polu, w starej tzn. oryginalnej wlaczal sie o wiele wczesniej. Teraz pytanie czy ma to zwiazek z czujnikiem temp. znajdujacym sie na chlodnicy???!!!I czy jak przeloze czujnik z oryginalnej do tej co mam teraz(miedzianej) to czy wiatrak bedzie mi sie wlaczla wczesniej???!!!
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 06, 2006, 20:37:08 pm
A czy nie podłaczyłes pod drugi czujnik?? ten co powinien reagować dopiero na czerownym?? przekładaj czujnik ze swojej :)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol983 w Lipiec 06, 2006, 21:44:54 pm
A jaki dokladnie jest ten czujnik, ktory reaguje na czerwonym????I czy mozna zle podlaczyc wentylator tzn. czy moze sie on krecic w niewlasciawa strone??Na dole przy chlodnicy podłacza się 2 kabelki czy przez zmiane jednego kabla z drugim moze sie wiatrak krecic w niewła?ciw? stronę????
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Lipiec 06, 2006, 22:18:41 pm
hehe tego nie wiem, ale mozna szybko sprawdzic :D jak wlaczy sie wentylator, wsadz reke za wiatrak i zobacz czy Ci dmucha. jesli bedzie dmuchac to cos jest nie tak, jesli nie odczujesz dmuchania a ruch powietrza to wentylator chodzi dobrze :)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol983 w Lipiec 06, 2006, 22:22:59 pm
No wła?nie tak mi się zdawało że tak powinienem sprawdzić czy wiatrak dobrze dmucha. Tak też zrobiłem i wydaje mi się że nie ma róznicy jak zmienie te kabelki odwrotnie to wieje tak samo. Bardzo bym jednak prosił o wyja?nienie jak mozna podł?czyć wiatrak tak że by się wł?czał dopiero na czerwonym???!!!Z góry dziękuję.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Lipiec 06, 2006, 22:31:10 pm
Cytuj (zaznaczone)
Bardzo bym jednak prosił o wyja?nienie jak mozna podł?czyć wiatrak tak że by się wł?czał dopiero na czerwonym???!!!

masz tak podł?czone...
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol983 w Lipiec 06, 2006, 22:45:09 pm
Tak mi zasugerował Van 1860(Twój przedmówca)
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: Pudzian_Puławy w Lipiec 06, 2006, 23:00:01 pm
A w moim poldzie podczas jazdy non stop bez jaki? żadnych zatrzymń co caly czas przez grill zawiewa powietrze to tak przed 80 a jak się na chwilunie stanie to zaraz myk na 90 i się studzi poniżej 80 i znów spokuj a jest zmieniony termostat i czujniki i  czujnik od wska?nika...


Nie wiem jak to jest ale w czujniku zamyka Ci obwód tylko na + chyba ale nie jestem pewien...A z czujnikami to tak że ten co ma napisane ze tam chłodzi o dosłownie pare stopni czylu ten krótszy powinien byc na dole a ten co dłuze to na górze....
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Lipiec 06, 2006, 23:03:26 pm
czekaj czekaj, albo ja sie pogubilem albo Ty. on powiedzial ze zle podlaczyles swoj czujnik, czyli masz podlaczone pod ten ktory reaguje na czerwonym, czyli wentylator sie wlacza dopiero jak masz juz zagotowany silnik. czyli masz zle podlaczone, bo tak nei moze byc. jesli chcesz samochodem troche pojezdzic i nie wymieniac uszczelki pod glowica co tydzien to radzę zrób cos  z tym ;) jak cos pokrecilem to mnie ustawcie.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 07, 2006, 02:12:18 am
no ja pitole
zeby nie zmienic wlacznika w uzywanej chlodnicy to juz przesada
oczywiscie ,ze wlacznik w chlodnicy jest uwalony
w starej chlodnicy z dwoma wentylami sa dwa wlaczniki
jeden 86C czy 88C ,a drugi 92C chyba  - jest napisane na wlaczniku

zmien wlacznik na ktorys ze starej chlodnicy i problem z wlaczaniem sie na czerwonym polu zniknie
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: samul w Lipiec 09, 2006, 12:22:15 pm
a mi ok 92stopni na ?wiatłach się samo autko wyłancza... termostat dziala wlasnie sprawdzilem choc nie zamyka sie do konca ale to raczej nie problem, wentylator sie nie wlacza chyba ze dluzej postoje, jaka diagnoza??
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Lipiec 09, 2006, 13:00:49 pm
Cytat: "samul"
a mi ok 92stopni na ?wiatłach się samo autko wyłancza... termostat dziala wlasnie sprawdzilem choc nie zamyka sie do konca ale to raczej nie problem, wentylator sie nie wlacza chyba ze dluzej postoje, jaka diagnoza??

nie rozumiem. najpierw piszesz ze sie wylacza auto jak stoisz a potem mowisz ze jak dluzej postoisz to sie wentylator wlaczy... nie qmam.
a co do tego ze sie wylacza auto to jak? spadaja obroty i gasnie? czy tak ot tak sie wylacza jakbys kluczyk przekrecil? chociaz raczej nie mozliwe. masz lpg? rozumiem ze to gli...
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: samul w Lipiec 09, 2006, 16:03:55 pm
bo to jest tak w trakcie jazdy i przy krótszym postoju (kilkanascie sekund) wentylator sie nie wł?cza, postoje 2-3minuty i się wł?czy, ale ?wiatła maj? zdeka krótsze cykle ?wietlne, no i już nie raz tak miałem że podjeżdzam pod ?wiatła temp akurat taka że powinien się wentylator wł?czyć(ale się wtedy nie wł?cza), nagle nim zatrzęsię obroty zaczynaj? falować(ale nie za mocno tak wychelenie w jedna albo druga storne na 0,5-1cm)... jezeli go wyczuje w tym momencie i dodam gazu to nie zgasnie. nie mam gazu, to jest GLI, boje sie teraz gdzies pojechac bo kilka dni temu jak mi tak zgasl to juz odpalic nie chcial:/ wczoraj jak mi tak zgasl to odpalil odrazu... nie ma reguly na to, we wczesniejszym poscie moze to ?le opisałem, teraz chyba już mniej więcej wiesz o co mi chodzi??
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Lipiec 10, 2006, 00:57:12 am
to zaczynamy remont poloneza GLI od najprostszej a czasem najskuteczniejszej rzeczy :D kolega wieczorem przyjezdza do domu, stawia poloneza. podnosi maske, odlacza z akumulatora minus. i zostawia tak na cala noc. rano przychodzi, podnosi maske, podlacza minus na akumulator. wsiada do samochodu i... zapala. teraz uwaga. zapalamy bez dodawania gazu, nic nie robimy, tylko krecimy rozrusznikiem az sam zapali. zostawiamy go zeby chodzil, caly czas nic nie robimy, czekamy az sie zagrzeje, czyli czekamy az sie wlaczy wentylator. jak sie wlaczy wentylator wylaczamy silnik. zrobione. to sie nazywa reset kompa w polonezie. byc moze zgina problemy z jazda. a tak na powaznie to reset robimy jak silnik jest zimny, akumulator odlaczamy na min. 10 minut najlepiej. podlaczamy i wtedy "programujemy" komputer poprzez zapalenie samochodu.
powiedz, dlaczego sadzisz ze wentylator sie nie wlacza wtedy kiedy powinien sie wlaczyc? wentylator sie powinien wlaczac dopiero jak temp podejdzie na 90 stopni lub nieco wiecej w GLI.

[ Dodano: 2006-07-10, 01:01 ]
byc moze masz zle zaprogramowany komputer, w ogole dziwnie silnik chodzi i podejrzewam ze w momencie kiedy wentylator powinien sie u Ciebie wlaczyc idzie duze obciazenie na silnik, spadaja ciut obroty, ale poniewaz masz sp.iep.rzone to Ci gasnie...
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: samul w Lipiec 10, 2006, 08:12:04 am
instrukcja resetowania kompa jest nie potrzeba, co dwa tygodnie mniej więcej to przechodzi. wentylator powinien się zał?czyć przy 92+-2stopnie, s? momenty kiedy wskazówka wychyla się dalej a on nic... teraz zamontowałem ręczny wł?cznik wentylatora, jak bedę widział że ma 90 stopni i będę podje?dzał do skrzyżowania to będę sam wł?czał wentylator, może się sprawdzi a może nie, mam pytanko jak sprawdzić czy pompa wodna działa??
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 10, 2006, 11:00:25 am
Witam z tym wlacznikiem wentylatora to bardzo dobry pomysl.Ja tez mam wlacznuk reczny i jak stoje w korku i widze ze temp. jest poza 90 lekko to zalanczam i wentylator chlodzi.Tylko w tej kwestii trzeba obserwowac temp.
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 10, 2006, 12:38:48 pm
wentylator daje male obciazenie pradowe ,ale moze to wystarczy by alternator obciazyl silnik
krokowiec w tym momencie powinien wpuscic troche powietrza by utrzymac obroty
u ciebie widac dziala to nieprawidlowo
wiec wyczysc krokowca i zresetuj kompa

jak to nie pomoze ,to patent chalupniczy (wujek kumpla tak zrobil jak mnie nie bylo - w hondzie concerto) podciagnij troche linke gazu przy przepustnicy
delikatnie tak by obrotywolne zwiekszyly sie o 100
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: samul w Lipiec 10, 2006, 18:27:18 pm
silniczek krokowy już czy?ciłem bo mam problemy z obrotami także jak jeszcze dorzuce mu 100 to bede mial kolo 1300-1500... takze nie ma mowy
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 01:37:09 am
sadzilem ze masz obroty na poziomie 800 skoro ci gasnie
jezeli masz 1200obr/min to wogole cos z wtryskiem ci sie powalilo ,moze jakies zwarcia masz
Tytuł: pytanie odnosnie temperatury silnika
Wiadomość wysłana przez: samul w Lipiec 17, 2006, 20:11:04 pm
odk?d mam ręczny wł?cznik wentylatora to ani razu mi nie zgasł... chyba czeka mnie zabawa z kabelkami :? co to tego wtrysku to on jest rozbieralny?? ile mniej więcej kosztuje nowy?? da się go jako? przeczy?cić albo sprawdzić miernikiem rezystacje??

[ Dodano: 2006-08-04, 20:06 ]
dobra juz odpala od kopa = wymiana filtra paliwa, wysokie obroty sa tylko na orbotomierzu podlaczylem komputer i sprawdzilem gdy na obrotomierzu jest 1100obrotów to komputer pokazał 875-900obrotów takze wskazowke musze jakos przedstawic:/ czyli dwa problemy wyeliminowane!!:D pozostal tylko jeden ga?nie... po jezdzie z tym recznym czujnikiem stwierdzilem ze to wina czujnika w chlodnicy i go wymienilem na nowy ale to nic nie dalo, auto gasnie nadal :cry: zauwazylem jeszcze jedno poziom oleju spada przy 90stopniach do ok 0,03:/ a kiedy spadnie troche niżej auto ga?nie nie wiem czy to ma jaki? zwi?zek z tematem... ale proszę o pomoc dzisiaj ledwo co wróciłem z miasta, lało a ja nic nie mogłem zrobić stoj?c w korku zostało tylko gazowanie :cry: