FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: katran w Lipiec 06, 2006, 21:49:19 pm

Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: katran w Lipiec 06, 2006, 21:49:19 pm
Witam. Mam troche kłopotów z nagrzewnic?.
Pierwszy to ?mieci wdmuchiwane do wnętrza samochodu. Jak wł?czę wentylator i otworzę kratki wentylacyjne to do ?rodka wpadaj? różne ?mieci: kawałki suchych li?ci, owady, itp. Jak kratki s? zamknięte parę dni to potrafi się tego ?miecia sporo nazbierać, wł?czam wentylację i wszystko to mam na ubraniu. Chciałem się dowiedzieć co trzeba zrobić żeby oczy?cić nagrzewnicę? Co muszę rozkręcić? Czy w Polonezach s? jakie? filtry do wentylacji? Może u mnie jest zdemontowany i przez to te problemy. Je?li nie ma to można co? wykonać żeby było ok?
Drugi problem to ciapłe powietrze nawet przy wył?czonym ogrzewaniu.
Nawet gdy d?wignia ogrzewania jest ustawiona w położenie "zimne" to wydaje mi się że przez kratki wentylacyjne leci ciepłe powietrze. Cieplejsze niż na zewn?trz. Wydaje mi się że zawór od nagrzewnicy nie do końca się zamyka i ciepły płyn ci?gle przepływa przez nagrzewnicę rozgrzewaj?c j?. Pomy?lałem że mógłbym założyć na przewód doporowadzaj?cy i odprowadzaj?cy płyn z nagrzewnicy małe zawory kulowe i na lato całkowicie zamkn?ć przepływ płynu przez nagrzewnicę. Chciałem się dowiedzieć czy kto? już co? takiego wykonał? Czy może to uszkodzić nagrzewnicę lub układ chłodzenia? Czy kto? ma jakie? uwagi co do takiego rozwi?zania?
P.S. Małe pytanko: Gdzie znajduje sie ?ruba do kasowania luzów w przekładni kierowniczej? Dostęp do niej jest z komory silnika czy od spodu samochodu?
Za pomoc dziękuję.
Tytuł: Re: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 06, 2006, 21:59:16 pm
Cytat: "katran"
Czy w Polonezach s? jakie? filtry do wentylacji? Może u mnie jest zdemontowany i przez to te problemy. Je?li nie ma to można co? wykonać żeby było ok?

nie ma filtra, jest siatka na wlocie powietrze do kabiny (jak wymontujesz plastikowa "miske" w komorze silnika z pod kratek podszybia /ta co oslania mechanizm wycieraczki/ to zobaczysz o co biega). moze daloby jakis efekt jak by sie zamontowalo siatke z mniejszymi oczkami

co do cieplego powietrze, to zaworek do wymiany. polecany jest z lublina lub calkowite pozycie sie go montujac nagrzewnice z trucka plusa :D ;) lub zrobic tak jak piszesz (z tymi zaworami kulowymi). nic sie nie powinno uszkodzic.
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 06, 2006, 22:22:37 pm
wystarczy Ci jeden zawór na wejsciu do nagrzewnicy,kazdy zawór byle był szczelny bedzie dobry i niczego złego nie spowoduje.
do rej sruby dostaniesz sie od zewnatrz.Zciagniesz koło to ja dojrzysz,sruba wł?sciwa jest na srubokret + kontra a umieszczone jest to na wierzchołku przekładni.Srubokretem tam raczej nie dojdziesz ale u mnie po popuszczeniu kontry dało sie j? obracać w kombinerkach.
Musisz pamietać ze nie mozesz przesadzic z "wybieraniem luzu" poniewaz skutkuje to jeszcze ciezsza prtaca przekładni niz w chwili obecnej...
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 11:09:23 am
Witam tez mam problemik z nawiewem w poldku.Nie chcialem zakladac nowego tematu dlatego pisze tutaj.Chodzi mi o to ze nie leci mi zimne albo raczej chlodne powietrze przez nawiewy.Co to moze byc za usterka???
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 07, 2006, 11:31:41 am
Prawdopodobnie linka regulacji nawiewu sie poluzowała i klapki na nagrzewnicy całkowicie sie nie domykaja,a do tego moze być tak ze zaworek nagrzewnicy pod maska nie trzyma...
Rozbierz konsole,poodkrecaj linki i na poczatek sprobuj kombinerkami je makwymalnie ponaciagac,co winno zpowodować całkowite zamkniecie klapek nafgrzewnicy...
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 11:40:50 am
a do tych klapek jesli sa zablokowane to dostane sie jedynie sciagajac cala deske rozdzielcza?
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 07, 2006, 11:48:57 am
Raczej nie,ja sobie nei poradziłęm z zciagnieciem nagrzewnicy bez zciagania deski ale kolega Thomas dał rade,na bank musisz zdemontować cał? srodkow? konsole...
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 11:51:09 am
to bedzie troszke zabawy z tym - heh!
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 07, 2006, 12:01:51 pm
sciagniecie deski to pare minut i ogolnie prosta sprawa (serio, 5 glownych srub na dole i 3 na gorze pod szyba ), ale zalozenie jej potem i podlaczenie tych wszystkich rur to juz troszke gorzej (jak bedziesz zakladal deche to wyciagnij kratki nawiewowe, bo nie wiem czy bez tego da sie podalczyc rury papieorwe)
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 12:11:18 pm
no wlasnie ogolnie to jest -  latwo sie sciaga a potem....... wez to zaloz !!!! hehe ale damy rade
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 07, 2006, 12:13:35 pm
Panowie, da się bez ?ci?gania. Przećwiczyłem to i nawet da się w starym poldzie wymienić zawór nagrzewnicy bez jakichkolwiek problemów. Regulacja jest także możliwa.
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 12:15:23 pm
moze jakis opis......
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 07, 2006, 12:18:17 pm
Przekładaj?c u siebie cał? deskę rozdzielcz? na dechę z caro z 4 nawiewami i tak musi?łem wynitować schowek. Teraz mam na wkręty. Wyci?gam schowek i do wszystkiego jest dostęp. Trzeba jeszcz te papierowe rury z "organów" zdj?ć.
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Lipiec 07, 2006, 12:25:13 pm
dzieki zobacze przez ten schowek i napisze co i jak ale to jutro.
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Lipiec 07, 2006, 15:33:27 pm
A więc po kolei:
1. Nie wieje zimne powietrze bo wiadomo, że jak na dworzu upał to nie będzie wiało zimne. U mnie akurat przycina się zaworek. Ale dlaczego nikt nie wpadł na pomysł podł?czenia układu omijaj?c nagrzewnicę??? Ja tak robię już 3 czy 4 rok. W lato odł?czam, podł?czam aż we wrze?niu/pa?dzierniku. Proste jak budowa cepa. Po co jakie? zawory dodatkowe???  :shock:  :shock:  :shock:
2. Dalej - pod podszybiem s? takie wężyki. Bardzo szybko się zapychaj?. Co jaki? czas trzeba je zdj?ć (potem ciężej włożyć) i przeczy?cić czym?. Wszystkie ?mieci powinny uciekać tamtędy. Jak s? zapchane to może dlatego wszystko potem wpada do ?rodka.
3. Nagrzewnicę da się wyj?ć bez rozbierania deski. Ba! Nawet bez całkowitego wyci?gania konsoli! Pierwszy "mechanik" rozwiercił mi nity w schowku żeby wyj?ć go i tamtędy wyj?ć nagrzewnicę, twierdz?c że inaczej się nie da. Kolega mi mówił że on wyci?gał przez konsolę ale cał? wyj?ł, wyci?gnał lewarek biegów itd.
Przyjechał jedyny prawdziwy mechanik na ?wiecie  :) i wyj?ł sobie nagrzewnicę z palcem w d**** lekko tylko wyci?gaj?c konsolę. Mówię że ten człowiek zrobi SWAP silnika bez otwierania maski  :mrgreen:
Tytuł: Nagrzewnica- małe problemy
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 07, 2006, 16:08:12 pm
No i pomysł ze schowkiem też inni stosuj?. Dobrze wiedzieć.  :mrgreen: