FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Meggido w Lipiec 09, 2006, 22:53:22 pm

Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 09, 2006, 22:53:22 pm
Mam pytanie: jaki jest k?t wyprzedzenia zapłonu dla silników z wtryskiem wielopunktowym? Czy komputer tym steruje, a je?li tak to w jakim zakresie?
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 10, 2006, 13:02:26 pm
tez chetnie poznam te dane ,bo jak sam ktos sobie nie zmierzy to zostaje chyba tylko wykrasc dokumentacje z FSO   :evil:

a poza tym to zaplonem steruje komputer i to w szerokim zakresie ,bo GSI ma czujnik spalania stukowego  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 10, 2006, 17:36:31 pm
Po przeróbce na ga?nik mój GSI/GLE może jedynie je?dzić bez podci?nieniowego przyspieszacza zapłonu. Inaczej ostro mi w ga?nik strzela przy gwałtownym wci?nięciu pedału gazu. Jak jest zdjęta i za?lepiona rurka, to ma fajnego kopa i na benie i na gazie. Statyczny k?t wyprzedzenia ustawiłem na ponad 10 stopni.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 01:40:36 am
fabrycznie jest 10*
przyczyny strzalow szukaj w rozdzielaczu - musialo cos w nim sie przestawic
to nie jest kwestia mapy gsi ,bo kompa nie masz ,a fizycznie silnik jest praktycznie taki sam
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: janek1815 w Lipiec 11, 2006, 14:06:22 pm
meggido przerobiłe? gsi na gaznik?
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 11, 2006, 14:28:04 pm
Wiem tylko tyle, że przyczyn? jest podci?nieniowy. Za dużo przyspiesza.

[ Dodano: 2006-07-11, 14:32 ]
Teraz jeżdżę bez, tylko na od?rodkowym i autko zachowuje się na prawdę dobrze.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 14:37:37 pm
to albo zalatw aparat zaplonowy na podmiane ,albo jezdzij jak jezdzisz

ale te strzaly w gaznik mi nie pasuja ,nigdy mi sie nie zdazylo na dobrze zalozonych kablach w fiacie
objawem za bardzo przyspieszonego zaplonu bylo dzwonienie zaworow ,ale nigdy strzaly
strzelal tylko jak odwrotnie kable zaplonowe zakladalem
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 11, 2006, 14:51:57 pm
Silnik z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych ma przefazowany rozrz?d. Zawór ss?cy zamyka się 22 stopnie pó?niej niż w starszej wersji tego silnika.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 15:06:09 pm
to nie ma znaczenia ,bo iskra idzie tylko w suwie pracy
przyspieszenie zaplonu zamyka sie w 30* ,wiec podcisnieniowy musialby ci o dobre 90* przyspieszac co jest raczej maloprawdopodobne

wieksze katy otwarcia zaworow moglyby miec znaczenie ,ale predzej w boschu i abimexie gdzie iskra idzie na dwa cylindry
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Kris2404 w Lipiec 11, 2006, 23:17:35 pm
Sorki ,ale silnik GSI nie ma czujnika stukowego spalania, sprawdzałem w ksi?żce, sprawdzałem w samochodzie. Komp wylicza k?t zapłonu w/g mapy wpisanej w kompa, próbowałem się kiedy? bawić w rozpiłowanie mocowania czujnika wału , ale efekt mierny, przyspieszenie niezauważalnie lepsze, ale np przy około 120 km/h spalanie stukowe w silniku, więc cofn?łem z powrotem czujnik max do tyłu do oryginalnego położenia , wtedy nie dzwoni. A tak nawiasem, to szkoda że nikt z dajeeewoo nie wpadł na pomysł domontowania czujnika stukowego, bo je?li się trafi guwienne paliwo , to maj?c czujnik nie spala stukowo- bo opó?nia zapłon.

Pozdr
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 09:24:43 am
ale u Morawskiego na schemacie Multec XM  rys.16.23 str.420 jest wyraznie napisane:
31 - czujnik spalania stukowego
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Lipiec 12, 2006, 09:33:10 am
potwierdzam.... w GSI jest czujnik spalania stukowego i chyba nie byla to opcja wyposazenia dodatkowego  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 09:43:26 am
Kris2404,
co do przestawienia czujnika walu to jestem na etapie realizacji takiego stanu
z wyliczen geometrycznych wynika ,ze przesuniecie go o 8mm po obwodzie to zmiana kata przyspieszenia zaplonu o 5*
moze go przesunales za bardzo i stad spalanie stukowe
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Lipiec 12, 2006, 13:07:17 pm
Cytat: "KGB"
ciach [...] ,ale predzej w boschu i abimexie gdzie iskra idzie na dwa cylindry



stary wyjasnij mi to bo malo z zicla nie spadlem jak to przeczytalem
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 13:09:45 pm
chodzi ci o to czemu moze strzelic z kolektor ,czy o to ,ze iskra w boschu i abimexie  (nie wiem jak w GSI) idzie na dwa cylindry jednoczesnie ?
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Lipiec 12, 2006, 13:11:15 pm
chodzi mi o te 2 cylindy jednoczesnie
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 13:14:35 pm
no to co tu wyjasniac ,poprostu iskra jest podawana na oba cylindry w ktorych tloki wedruja ku gorze
czyli w tym gdzie jest praca i gdzie jest wydech
kiedys myslalem ,ze bosch rozdziela na 4cyl osobno ale pare osob na forum mnie nakierowalo i sprawdzilem ,ze rzeczywiscie tak jak w abimexie iskra idzie na 2cyl jednoczesnie
w abimexie to sie rzuca w oczy ,bo sa dwie odzielne cewki
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 12, 2006, 13:15:44 pm
Ale co to ma do rzeczy?? Mnie strzela w ss?cy!!
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Lipiec 12, 2006, 13:16:01 pm
stary nie wierze w to ,bo wtedy musialo by strzelac w wydech a takiego zjawiska nie ma, wiec ktos cie w pręta robi
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 12, 2006, 13:17:09 pm
Czy aparaty zapłonowe od 1.6 i 1.5 były różne?? Bo możliwe, że mnie kto? w walca robi....
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 13:21:09 pm
GT
co ?
niby jak ma strzelac w wydech ,przeciez spalin sie juz nie zapali
predzej moze strzelac w dolot ,bo zawory ssacy i wydechowy sa rownoczesnie otwarte przez jakies 40* obrotu walu w polozeniu gornym
ale jakos bosch i abimex nie strzelaja ,z pewnoscia dlatego ,ze zaplon wystepuje w czasie ruchu tloka do gory ,wiec mieszanka jeszcze nie wchodzi do cylindra

zreszta nie twierdze ,ze mnie przekonano o tym na forum ,tylko ,ze naprowadzono i sam sprawdzilem
chcesz sam sprawdzic to prosze
masz boscha ,tak ?
zamien przewody na swiecach na 2 i 3 cylindrze ,pozniej na 1 i 4
silnik bedzie pracowal tak samo
teraz sproboj tej sztuczki w GLE  :twisted:

[ Dodano: 2006-07-12, 13:22 ]
Meggido,
tak aparaty 1.5 i 1.6 sa rozne
napewno przyspieszacz bezwladnosciowy jest inny ,nie pamietam czy podcisnieniowy jest inny
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Lipiec 12, 2006, 13:26:45 pm
KGB, nie bede sie narazie wadzic, jak bede mial auto pod reka to to srawdze, ale przyznam ,ze jestem w szoku
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 12, 2006, 14:25:54 pm
Jak te aparaty rozróżnić?
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 12, 2006, 15:23:29 pm
nie pamietam jakie oznaczenia sa do jakich aparatow ,a w ksiazce nie napisal morawski
moze bedzie napisane 1600 i 1500 ,pod reka mam tylko stykowy ,a tam nie widze oznaczen

w ksiazce sa za to charakterystyki i sa skrajnie rozne dla 1600 i 1500 - obu przyspieszaczy
sumarycznie dla obu wychodzi podobnie (roznica 2-3*) dla tych samych obrotow i takiego samego podcisnienia
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Lipiec 12, 2006, 15:34:56 pm
W sklepie i na szrocie dziwnie na mnie patrzyli gdy pytałem o aparat elektroniczny do poloneza 1600.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: święty w Lipiec 17, 2006, 20:15:24 pm
A swoj? drog? to my?lał już kto? na temat założenia czujnika spalania stukowego do poldka, mam takowy z forda RS1600 i z chęci? bym go dołożył do projektu EFI ale nie za bardzo mam koncepcję jak go wkręcić do bloku gdy nie ma dziury na niego , ew gdzie można bezpiecznie wywiercić (z forum magasquirta w USA wyczytałem że nalepsze miejsce jest 2-5 cm w dół od ł?czenia bloku z głowic?)
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 17, 2006, 21:18:52 pm
a nie lepiej w glowice wkrecic ?
jezeli w blok to jakos na tylnej lub przedniej scianie - np.pod termostatem
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: święty w Lipiec 17, 2006, 21:53:59 pm
Czujnik z reguły jest montowany między 2 a 3 garem , tyż pod głowic? - tak był w fordzie, tak samo mam r19.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 18, 2006, 00:20:51 am
nom ale jak wyobrazasz sobie zamontowanie miedzy 2 i 3 cylindrem
od strony kolektora wydechowego troche goraco ,a od strony ssacego sa komory lasek popychaczy ,wiec troche przestrzeni miedzy cylindrem a scianka korpusu
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: święty w Lipiec 18, 2006, 13:55:05 pm
Więc od strony kolektora dolotowego jednak odpada - komora spowoduje że czujnik nie będzie "słyszał" stuków. Strona wydechowego jest więc bardziej realna.
Tytuł: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
Wiadomość wysłana przez: satizo w Lipiec 18, 2006, 14:40:25 pm
G.T.#092, niestety to prawda...w poldku iskra jest w tym samym czasie na 2 cylindrach :)