FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Hytron w Lipiec 11, 2006, 20:24:26 pm
-
Witam,
posiadam Poloneza C+ GLI z instalacj? LPG. Na gazie chodzi jak burza, natomiast mam coraz większe problemy z jazd? na benzynie. Objawy s? takie:
Stoję na postoju naciskam pedał gazu, silnik ładnie bez wahania wchodzi na obroty.
Kiedy w trakcie jazdy przeł?czę na benzynę, naci?nięcie pedału gazu powoduje, że spadaj? obroty, silnik się dławi i czesto szarpie autem. Jedyny sposób żeby przyspieszyć to
należy bardzo pomału i z wyczucie naciskać pedał gazu. Każde mocniejsze nacisniecie powoduje odwrotny skutek.
Nie mam pojęcia co może być tego przyczyn?. Je?li kto? z Was spotkał się z tym problemem, to bardzo prosze o pomoc.
-
na poczatek przyjzyj sie pompie paliwa
wymien fltr paliwa
jak pompa okaze sie dobra to zostaje wtryskiwacz i TPS ,ale tego raczej sam nie zdiagnozujesz
-
Pompę wymieniałem w zeszłym roku razem z filtrem paliwa, ale sprawdze na wszelki wypadek. Zastanawiałem się czy to możliwe żeby sonda lambada była uszkodzona...
Co to jest TPS...?
-
TPS to potencjometr otwarcia przepustnicy
jak uszkodzi sie sonda to silnik bedzie zalewalo benzyna ,ale czy beda takie objawy jak u ciebie to ciezko wyczuc
sprawdz sobie ssonde miernikiem
albo jezeli masz normalny komputer gazowy to mozesz kupic interface za 40pln na allegro (chyba nawet jest gosc z krakowa co sprzedaje) i na komputerze sprawdzic odczyty sondy lambda i TPS
a po nagrzaniu silnika jak przelaczysz na benzyne to masz normalne wolne obroty czy podwyzszone ? i czy ssanie jest wtedy wlaczone czy nie ?
jezeli masz normalne wolne obroty to raczej nie bedzie sonda lambda ,ale sprawdzic zawsze mozesz
-
zapraszam kolege do sekcji Małoposlko-Podkarpackiej, jesli ta pomap byla kupowana na allegro to być moze ze ona jest uszkodzona poniewaz bylo juz kilka takich przypadkoww ze po roku sie psuly
-
KGB, nie wiem czy pamietasz, w kazdym badz razie ja swoj problem opisywalem w http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=11804 i mam takie same objawy jak kolega, z tym ze ja np slysze ze pompa mi pracuje przy wlaczeniu zaplonu. czy mozliwe jest ze pompa ma za slabe cisnienie czy "albo dziala albo jest kaput"? jak to sprawdzic i w ktorym miejscu najlepiej? aha jeszcze jedna rzecz, wlacze zaplon, slysze jak pompa mi pompuje, wylaczam zaplon i zaraz "od razu" wlaczam i juz pompy nie slysze. czy tak powinno byc? cos mierzy to ze nei powinna pompa pracowac? wkurza juz mnei to auto! :x :mad: potrzebuje jakiegos specjaliste w trojmiescie ktory mi sprawdzi ta cala moja elektryke i najlepiej za piwo! :D :P kiedys mnie cos strzeli z tym samochodem... :cry: :cry: :cry:
[ Dodano: 2006-07-12, 00:00 ]
TPS to potencjometr otwarcia przepustnicy
ale wtedy na gazie rowniez dziala, prawda? a na gazie jest ok...
sprawdz sobie ssonde miernikiem
jak i ile powinno wskazywac?
-
aha jeszcze jedna rzecz, wlacze zaplon, slysze jak pompa mi pompuje, wylaczam zaplon i zaraz "od razu" wlaczam i juz pompy nie slysze. czy tak powinno byc?
tak powinno byc... po calkowitym zassaniu benzynki i uzyskaniu odpowiedniego cisnienia w instalacji pompa wyraznie milknie
pomiar sondy miernikiem uniwersalnym to, jak juz pisalem, pomylka! chyba, ze mamy dosc szybki miernik z pamiecia pomiarow, a najlepiej oscyloskop... sonda moze zostac uszkodzona na kilka sposobow czego zaden prymitywny miernik nie pokaze! zwykle mierniki cyfrowe probkuja sygnal 2-3 razy na sekunde, a to STANOWCZO zbyt malo do nawet powierzchownej diagnozy! poza tym nie mozna interpretowac wynikow z sondy w oderwaniu od innych istotnych sygnalow! wyobrazmy sobie sytuacje, w ktorej sonda jest uszkodzona ale w takim zakresie, w jakim sterownik silnika jest w stanie to jeszcze nadrobic.... sonda bedzie miala prawidlowe napiecie 0,1-0,9V a mimo to silnik nie bedzie prawidlowo pracowal (duze spalanie... itd). Sonde najlepiej sprawdzic jadac na analizator spalin z pomiarem wspolczynnika lambda! Occzywiscie nalezaloby miec szczelny wydech...
-
ale chodzi mi ,zeby sprawdzic na szybko
albo miernik pokaze wahniecia w okolicy 0.5v ,albo w okolicy 0-0.1
jak w tym drugim to napewno sonda jest uwalona
karol-1987,
TPS troche pracuje przy jezdzie na gazie - wlasciwie tylko przy przyspieszaniu powyzej ustalonego zakresu
wiec z uwalonym TPS na gazie samochod i tak bedzie dobrze jechal
za to sterownik gazowy caly czas kontroluje stan TPS i wyswietla go w programie monitorujacym ,wiec na wyczucie mozna sprawdzic TPS po podlaczeniu kompa
sonde zreszta tez
-
u mnie reset kompa zalatwil sprawe. a jak zrobic reset to zapraszam do wyszukiwarki
-
hehe ja wiem dobrze co to reset znaczy, ja mam juz powazny problem a nie typu "reset"... :cry:
-
karol-1987, ale ty masz abimexa,a ja mowie o boschu
-
Witam.Mam Abimexa i problem tego typu ze na benzynie prawdopodobnie go zalewa.Tzn.troche nierowno chodzi,skacza obroty,podczas przyspiesznia traci moc.Na gazie zero problemow.Dzieje sie to zarowno na zimnym jak i cieplym silniku.Kiedy bylem na przegladzie kilka miesiecy temu diagnosta na benzynie krecil glowa bo spaliny byly tragiczne.Probowalem robic reset kompa,dolewalem benzyny do zbiornika,wlalem specyfik do czyszczenia wtryskow i nic.Dalej to samo.Wyglada mi to na to ze wtryskiwacz dozuje za duzo paliwa.Ale nie jestem pewny.Sonda lambda odpada bo dzieje sie to takze na zimnym silniku.Jezeli to wina wtryskiwacza to mam go wymienic,czy mozna to jakos sprawdzic.Dzieki za sugestie
-
sprawdz regulator cis paliwa - czyli sprawdz cis w wezu doprowadzajacym paliwo
powinienes miec ~0.7 bara ,jezeli bedzie wiecej niz 0.8 bara to regulator sie nie otwiera
-
Dzisiaj rozebralem wtrysk,a takze regulator i moje wnioski-nie wiem czy regulator dziala bo w wezu odprowadzajacym paliwo ciagle sucho.Tam nie ma sie co zepsuc bo regulator sklada sie ze sprezyny oraz okroglego zaworka .Zastanawia mnie to ze podczas pracy na benzynie po wyjeciu weza odprowadzajacego nic nie leci.Czy tak ma byc?
-
paliwo powinno przelatywac na wolnych obrotach ,wiec albo pompa padla i daje za malo paliwa ,albo cis jest za duze i go zalewa
musisz sprawdzic sklad mieszanki na sondzie lub tak jak wczesniej pisalem sprawdzic cis paliwa na wezu doprowadzajacym
-
Jezeli pompa by padla to paliwa byloby za malo!A tu jest na odwrot.nNa gorocym silniku wskazania sondy to 0,2-3!!!Czyli baaardzo bogata.To mi wyglada na zalewanie.Tylko dlaczego?
-
0.2-3 ?
0.2 to uboga
3 jest niemozliwe do uzyskania na sondzie 0-1v (czyli najpopularniejszej ,w tym takze uzywanej do abimexa)
-
Nie wiem czy jest to mozliwe czy nie ale na moim mierniku wskazania sondy wahaly sie od 0,2 do ponad 1,0 a czasami pokazywal 3,cos tam.Ale o dziwo dzisiaj przejechalem sie na benzynie jakies 10km i wszystko wrocilo do normy.Sonda pokazuje miedzy 0,2 a 0,7 czyli w normie.Nie wiem o co tu chodzi,moze dluzsza jazda na LPG powoduje takie anomalie? :?:
-
a masz sterownik gazowy - tzn. komuter gazu ?
-
Tak mam sterownik gazowy
-
to przy okazji moglbys napisac jaki
tzn. jak sie nazywa
choc problem braku przeplywu przez waz odplywowy pozostaje - zobacz czy teraz jak jezdzi dobrze to tez waz jest suchy
-
yataman77, u mnie bylo to samo.
Walniety byl wtryskiwacz - raz dzialalo raz nie. I strasznie sie zalewal..
Wymiana pomogla.
-
No faktycznie tez stawiam na wtryskiwacz,ale dopoki jest dobrze nie wymieniam.Zastanawia mnie jednak fakt ze w wezu odprowadzajacym paliwo jest sucho.Ale jeszcze jutro sprawdze.
-
No faktycznie tez stawiam na wtryskiwacz,ale dopoki jest dobrze nie wymieniam.Zastanawia mnie jednak fakt ze w wezu odprowadzajacym paliwo jest sucho.Ale jeszcze jutro sprawdze.
Moze strzal zalatwil CI tak wtryskiwacz ze paliwo ciagle przez niego leci i zamiast do weza leje sie po silniku = grozi pozarem. U mnie tak bylo..
-
Sprawdzilem odplyw paliwa a tam ciagle sucho.Dziwne.Jesli chodzi o wtryskiwacz to po przelaczeniu na gaz zamyka sie.Sprawdzilem.Tak wiec tylko nie wiem dlaczego paliwo nie wraca.Moze pompa daje mniejsze cisnienie ktore nie jest w stanie otworzyc regulatora cisnienia paliwa.
-
Pozycz od kogos, albo kup sobie to: http://www.allegro.pl/item127745236_polonez_gli_1_6_wtrysk_abimex.html i sie dowiesz. Albo pojedz zeby CI ktos sprawdzil cisnienie z pompy paliwa.
-
przeciez pisalem ,ze pompa mogla pasc
roznica miedzy zalewaniem ,a za uboga mieszanka w jezdzie jest subtelna ,ale jednak mozliwa do zdiagnozowania (poprzez zachowanie silnika)
-
Pompa nie padla bo przeciez jezdze na bezynie!!A to ze zalewal to min.okopcone swiece.
-
jak gubi zaplony to tez swiece sa okopcone
rozbierales regulator cis to trzeba bylo sprawdzic czy nie stawia zbyt duzego oporu
jedz do warsztatu i niech ci podepna barometr przed wtryskiwacz
wtedy bedziesz wiedzial czy ci zalewalo ,czy nie dawalo paliwa ,czy pompa jest za slaba ,czy blokuje regulator paliwa
-
Na razie wsio dziala wiec dam sobie spokoj. :twisted:
-
Na razie wsio dziala wiec dam sobie spokoj. :twisted:
Takie podejscie jest nei za dobre. Wierz mi - msci sie.. Pozniej padnie Ci wtedy kiedy bedziesz tego koniecznie potrzebowal...
-
Kupie ten wtrysk na Allegro i podmienie.Zobaczymy czy cos sie zmieni