FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:05:24 pm

Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:05:24 pm
Mam zdjety własnie kompletny ukł?d wydechowy. ł?cznie z kolektorem. On to posiada przegrodę w ?rodku któa czę?ciowo wchodzi w t? pojedyncz? rurę. Moje pytanie jest takie czy wypiłowywac ta przegrodę czy moze zostawić j? na miejscu.
Drug? sprawa bedzie poprawienie kanału 1 i 4
w kanale pierwszym można sci?c ok5mm wewnętrzej sciany co poprawi ten do? niefortunny kształt zakrętu. $ ma też co? takiego ale w mniejszym stopniu. Jutro ide po kamienie i zaczyna się szlifowanie. Tylko nie wiem czy t? przegrodę dziel?ca dokładnie w pół i niepozwalaj?c? na mieszanie się spalin w kolektorze , dopiero w tej pojedynczej rurce, wyciac na ile się da czy zostawić
ona ok 5mm wchodzi az w t? rurę.
Więc pytanie wypiłowac ja na ile się da czy zostawić?? :?:
Wszystko lezy już wyjęte i czeka
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2006, 21:11:09 pm
ciekawe ile kamieni na tym zjedziesz  :mrgreen: slyszalem, ze trudno sie zeliwo obrabia.
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:14:19 pm
Jest cała popękana ta przegroda. Hmm czy tak cięzko. na próbe wziałem wiertłem bokiem z deka szlifowałęm i ustępyje. A kamieniami darłem juz spawy (naspawane grubo w moejcy wyrobionej tuleji by dopasować w to nowy swożeń. rozmiar zwożnia 59mm) więc żeliwo nie powinno być problemem.
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2006, 21:17:13 pm
tak tylko sluszalem. jak bedzie sie latwo obrabiac to dobrze  :mrgreen:
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:18:59 pm
Ale nie wiem czy wicinac czy zostawić t? przegrodę a aby poprawić miejsca wej?cia w głowicę
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 21:25:06 pm
a o jaka przegrode ci chodzi ? czy to jest tak zrobione jak w OHV ,ze z kolektorem polaczona jest dwururka ,ktora przechodzi w jedna do katalizatora ?
jezeli to jest tak samo i pytasz o przegrode miedzy wyjsciami ktore ida do dwururki to nie wyrzynaj tej przegrody ,bo nie bedzie laminarnego przeplywu spalin - nie bedzie podzialu miedzy 2i3 a 1i4 cylindrem
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:33:13 pm
W rowerze jest jedna rura wycjodz?ca z kolektora jednak jest ona podzielona wł?snie. Ta przegroda dzieli 1-2 i 3-4 Grubo?ć 5mm i wysteje poza kolektor(wchodzi w dalsz? czesć rury gdzie dopiero spaliny się mieszaj?. I nie wiem czy umożłiwić im mieszanie się w komorze w kolektorze czy pozostawić mieszanie w rurze
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2006, 21:36:21 pm
najlepiej to kup sobie drugi uzywany jakis i zrob tak jak zamierzasz i zobacz czy cos sie poprawilo  :mrgreen:
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 21:39:24 pm
Ten mam zamiar przerobić, bo z czasem bedzie tam rurowy z orginalnego rovera.
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 11, 2006, 21:48:27 pm
Jak bedziesz kupował kamienie to kup w kolorze ciemnej wisni albo ciemny granat- sa niezast?pione :D  Aby kamien sie tak nie zuzywał mozna maczac go w oleju silnikowym podczas szlifowania
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 22:35:12 pm
ja bym zostawil ta przegrode ,bo ona spelnia chyba ta sama funkcje dwururka w OHVce ,czyli umozliwia laminarny przeplyw spalin
ja za bardzo skrocisz droge spalin z poszczegolnych cylindrow to stracisz na elastycznosci
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 11, 2006, 22:38:57 pm
Ale mogę zyskać w wyższych partiach obrotów
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 11, 2006, 23:05:03 pm
mozesz ,ale wcale nie musisz
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Lipiec 11, 2006, 23:13:00 pm
zeliwo sie latwo obrabia. To jego cecha podstawowa, podobnie jak lejnosc i twardosc. Sam obrabialem kolektor w OHV. Nie jest to jakies traumatyczne doswiadczenie.
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 12, 2006, 09:47:35 am
Zakupiłem kamienie zaraz ide szukać uszczelek. mam nadzieję ze znajdę b?dz uda się zamówić i to do?c szybko. Ehh nie miało się kiedy to wypalać.
I nadal nie wiem szlifowac ta przegrode czy nie??
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Lipiec 12, 2006, 10:12:59 am
Van#1860, skoro nie masz drugiego kolektora to ja bym sie nie bawil przed Czerniewicami. Daj sobie siana bo bedziesz kulal na zlocie. Szukaj lepiej kolektora od 214stki
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 12, 2006, 10:40:00 am
Powiem tak co napewno nie zaszkodzi. Wygład? te krawędzie po zewn?trz a w tej przegrodzie zpiłuj ostre kanty najlepiej do klina aby spaliny łagodnie opuszczały kolektor. Przegroda pozostanie a łagodne przej?cie zniweluje zawirowania gazów spalinowych na ostrych krawędziach (szczególnie jak co? kończy się pod k?tem prostym). NO i koniecznie pochwal sie czy dało to jakie? efekty...
Tytuł: Rover - modyfikacja kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Van w Lipiec 12, 2006, 11:31:54 am
kolektor od 214stki 170 zeta. narazie nie mogę sobie na to pozwolić.
no to jade robić. zamówiłem uszczelki i cze?ci. bed? na jutro w najgorszym wypadku w pi?tek wieczór i bedzie nocna walka z autem