FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: mariusz wawa w Sierpień 01, 2006, 21:17:50 pm
-
Witam wszystkich.
Mam pytanko: czy w roverku można w jaki? kulturalny sposób przyspieszyć nieco zapłon?
Mam na my?li oczywi?cie jakie? proste i pewne rozwi?zanie, bo w SMT6 to mi się nie chce ładować z braku czasu. Pytam, ponieważ zdecydowanie poprawiłoby to jego pracę na LPG. a na rozruch - no cóż - trzeba by było lać 98, ale cóż co? za co?.
-
Przy?pieszać zapłon?? A po kiego??
Po pierwsze zmień gazownika bo rady ma do bani
A po drugie szukajka i rózne działy na forum
Takie cu? jak LPG
i elektryka
-
Sam też słyszałem o tych teoriach ze zmian? k?ta zapłonu ale czy to prawda to nigdzie jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. Osobi?cie nie ma co kombinowac tylko trzeba lepiej doregulować LPG i cieszyć się jazd?...
-
Spokojnie, spokojnie.
Gaz mam wyregulowany, a porady gazowników to trzymam między bajkami.
Chodzi o to, że fabrycznie motorek jest przystosowany do paliwka o liczbie oktanowej 95. W sytuacji, gdy jest zasilany pa;iwem o wiekszej liczbie oktanowej (LPG, PB98), aby wykorzystać drzemi?cy w nim potencjał należałoby odrobinę przyspieszyć zapłon. Niestety, o ile się nie mylę, to raczej jest to trudne do zrobienia w tym silniku, dlatego też pytam, czy kto? co? wie na ten temat.
Przyspieszenie zapłonu na dobrym paliwku daje bardzo wymierne efekty, co zostało przećwiczone na autkach innej marki (tyle, że japońce dali tam regulowan? kopułkę). Wi?że się naturalnie z oczywistym ryzykiem, że po zatankowaniu 95 na stacji w koziej wólce silnik zacznie stukać i zrobi pa pa.
Jazd? się oczywi?cie cieszę, ale nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.
Van#1860 dziękuję za wyczerpuj?c? odpowied?.
-
to jak ta kopulka w roverze jest zamocowana skoro nie ma regulacji ??
koplulka z palcem rozdzielacza powinna dac sie obracac ,bo przeciez jakos w fabryce tez musza zaplon ustawic
przyspieszenie zaplonu przy paliwie o wiekszej liczbie oktanow jest slusznym posunieciem
moze niektorzy pamietaja ,ze pracuje nad tym ,a wlasciwie po jutrzejszej wizycie u kumpla powinienem miec juz przesuniety czujnik polozenia walu
wiec jutro wieczorem postaram sie sprawdzic efekt tego zabiegu (dojdzie jeszcze swierzy wydech bez kata)
-
KGB , kopułka jest zamocowana tak, że ciężko tam zajrzeć. Wygl?da na to, że jest przykręcona na stałe i nie ma regulacji - ale może się mylę (daj Boże) :D
Przesunięcie czujnika położenia wału jest rozwi?zaniem, ale osobi?cie bym się chyba nie bawił.
Jeszcze pamiętam wymianę sprzęgła i wcele mnie nie ci?gnie do wyci?gania żelastwa jeszcze raz.
-
Nie ma regulacji kopułka :P jedynie można zdobyć specjaln? dostawkę która umożliwia jakie? tam regulacje ale wszystko w funciakach i drogie :P więc watpię by gaziarze się bawili :P
-
Co by była jasno?ć w temacie: gaziarze nie będ? mi grzebać w samochodzie.
Je?li będę co? z tym robił to własnoręcznie, ew korzystaj?c z pomocy kolegi.
Dzięki wielkie za info o dostawce. Mamy ?witełko w tunelu i pedzimy pogooglać :D
-
to jak ta kopulka w roverze jest zamocowana skoro nie ma regulacji ??
koplulka z palcem rozdzielacza powinna dac sie obracac ,bo przeciez jakos w fabryce tez musza zaplon ustawic
NO KGB, to teraz że? zabłysn?ł :lol: :lol: :lol: .
W roverze kopółka spełnia tylko zadanie przekazania iskry na konkretna?wiecę. I NIC WIĘCEJ !!. Dlatego jest przytwierdzona na stałe a palec rozdzielacza ma szeroki koniec.
O momencie zapłonu iskry decyduje EKU silnika w oparciu o czujniki. Napewno położenia wału. Być może MAPsensora i temperatury płynu. A kto wie czy nie pozostałe rónież.
Gdybym miał lampę stroboskopow? pobawiłbym się z MAPsensorkiem. W końcu raz już go dziubłem ;).
Tylko niech mi kto? powie o ile trzeba przestawić????
-
wła?nie to mi sie podoba we wtryskach. Nie mam możliwo?ci zmieniać zapłonu. Jestem szczęsliwy, ?pie spokojnie, nie budz? mnie my?li "co by było jakbym zmienił sprężynkę i przy?pieszył o 2 stopnie..."
-
Bocian_s#313,
Dokładnie, to trzeba by policzyć. Tak na intuicję (i do?wiadczenie), to na pocz?tek dałbym ze 2 stopnie. Potem, to już tylko motoda prób i błędów i hamownia. Wiele zależy od silnika, temperatury, ci?nienia itp. My?lę, że przy pomy?lnych wiatrach to może z 4 stopnie, ale na to nie ma reguły. Nie ma co przesadzać, ale jestem przekonany, że nawet niewielkie przyspieszenie zapłonu powinno bardzo poprawić dynamikę silnika.
OLO#35, nie wszystkie silniki na wielopunkcie tak maj?. Przykład : Primera P10 silnik sr20- zapłon regulowany na kopułce po odkręceniu ?ruby, jak w poldzie na ga?niku (qrde ja też tak chcę!!). :D
Zorientuję się jakby, i czyby dało radę zrobić to na smt6. Ale wcze?niej to w weekend wyci?gnę kopułkę i pokombinuję. W sumie to byłaby kwestia dorobienia jakiego? obrotowego mocowania z możliwo?ci? regulacji. Nie takie rzeczy się w robocie dorabiało, więc kto wie....
-
eh. Żeby? nakombinował sie z aparatami tyle co ja to też miałby? do?ć. Zapłon reguluję z zamkniętymi oczami. I w OHV i w DOHC :(
-
Jest nadzieja, że już w poniedziałek będę miał do?ć :mrgreen:
A tak poważnie, to je?li się na tym znasz, to może jakie? sugestie?? (co do metody, a nie porzucenia pomysłu) :mrgreen:
-
Ale wcze?niej to w weekend wyci?gnę kopułkę i pokombinuję. W sumie to byłaby kwestia dorobienia jakiego? obrotowego mocowania z możliwo?ci? regulacji. Nie takie rzeczy się w robocie dorabiało, więc kto wie....
W roverze kopółka spełnia tylko zadanie przekazania iskry na konkretn? ?wiecę. I NIC WIĘCEJ !!.
RANY!! Czy ja nie piszę po polsku. Ludzie czytajcie tekst ze zrozumieniem... :mad: .
-
a palec rozdzielacza ma szeroki koniec.
Qtwa, z czytaniem mam coraz gorzej. :shock: Więc jednak drukowane na wzrok szkodzi :oops:
Cały czas my?lałem, że da się co? podkombinować obracaj?c kopułkę.
Dzięki Bocian_s#313 , zaoszczędziłe? mi roboty.
Trzeba się będzie przyjrzeć zależno?ci k?ta od sygnałów z czujników. Jakby? miał jakie? ciekawe pomysły, to mam drugi komputer, który ?miało mogę po?więcić dla dobra nauki.
-
cos w ta regulacje zalezna od temp. nie bardzo wierze - bo i po co taka regulacja ?
od cisnienia w kolektorze - hmm moze byc
ale najczesciej sygnalem jest TPS i obroty silnika
wtedy wychodzi ladna trojwymiarowa mapa zaplonu
mozna by przeprogramowac komputer ,tylko trzeba miec na czym i wiedziec jak
najprosciej przesunac czujnik polozenia walu - kat zmieni sie wtedy o taka sama wartosc w calym zakresie
-
najprosciej przesunac czujnik polozenia walu -
Mówisz??? Zajrzyj kiedys na jego umiejscowienie i wtedy bedziemy rozmawiac...
-
najprosciej przesunac czujnik polozenia walu -
Mówisz??? Zajrzyj kiedys na jego umiejscowienie i wtedy bedziemy rozmawiac...
Wła?nie o TO chodzi. Przesuwanie czujnika jest bez sensu, bo:
- Braki dostępu- pewnie by trzeba silnik wyci?gn?ć, żeby co? sensownie przerobić, obawiam się, że dostęp uzyskany po wyjaciu obudowy sprz?gła i zdjęciu koła zamachiwego nie wystarczy.
- Brak możliwo?ci pewnej regulacji - chyba, że masz patent na regulowane mocowanie czujnika
- Rzeczy montowane w miejscach, gdzie nie ma dostępu lubi? zawodzić, a CPW, to nie zabawa.
jak się co? po...... to albo komp zd?ży to wychwycić i wył?czy zapłon, albo->Allegro->1.4 Rover :D
Chyba............ , że przenosimy czujnik na przód silnika. Uczciwie piszę, że nie do?ć, że nie bardzo to sobie wyobrażam, to jeszcze bym nie zaryzykował. Ale w takiej konfiguracji przesuwanie czujnika miałoby odrobinę sensu.
-
sorki ,nie wiedzialem ,ze czujnik jest z tylu
choc przyznaje ,ze moglem sie domyslic ,bo to angielskie goowno ,wiec wszystko bedzie po tej stronie gdzie byc nie powinno
-
Oj widzę KGB że jeszcze duuużo musisz się nauczyć o roverkach :lol: .
Dzięki za oferowan? pomoc "sprzętow?". Puki co nie jest najgorzej bo posiadam kompa z rovera 214 i przez jego immo silnik nie działa na benzynie ale za to na gazie tak:D. Posłuży on jako obiekt do?wiadczalny a w razie czego nie będzie go szkoda. Jescze tylko zrobię sobie lampę stroboskopow? z LEDa albo innego ?wiecidełka i zaczynam się bawić. O wszelkich wnioskach postaram sie napisać.
Trzymajcie kciuki za powodzenie prac.
-
Trzymam kciuki.
Trzymajcie i za mnie, bo chyba mi zawór diabli wzięli. Q......... :cry: :cry: :cry: Abo kilka.
-
Skoro tak to niestety polecam "operację na otwartym sercu 1,4". Wala się gdzie? po forum- look na fuq :lol: .
-
ja dzis przyspieszylem zaplon o jakies 2-3* i nic nie odczulem - musze zrobic porzadek z instalacja gazowa to moze beda jakies skutki
-
na voili??? Ona nie mam mozliwosci jakiejkolwiek adaptacji a jedynie mozliwosc podpiecia testera,co nic Ci nei da poza tym ze zobaczysz jak pracuje sonda...
-
do mojej Voili Plus pijesz ? :mrgreen:
podłaczam normalnie kompa i widze parametry pracy ,moge ustawiac wszystko co trzeba (oprocz predkosci krokowca :mad: )
z tym wynalazkiem problem jest inny - krokowiec pracuje tylko w zakresie +/- 25 krokow od wartosci startowej (teraz mam 75 krokow ,to silnik pracuje 50 do 100)
masz moze jakis soft ktory to eliminuje ? (bo w sumie po co by dawali cut-off i dodatkowe otwarcie powyzej progu TPS )
od biedy duzo to nie przeszkadza ,poprostu instalka dziala jak gaznikowa z lekka korekcja
dziasiaj ustawilem parownik na przelewania ,dalo sie odczuc lepsze osiagi dzieki duzej dawce gazu
ale ile w to wniosl przyspieszony kat zaplonu to nie wiem - zwieksze kat jeszcze troche i sprawdze
-
A tak tylko spytam jak zmieniasz k?t zapłonu we wtryskowcu??
-
przesunalem czujnik obrotow o 4mm