FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: MiRaS w Sierpień 02, 2006, 08:51:19 am
-
jak odpowietrzc uklad hamulcowy ?? krok po kroku??
niestety szukajka mi nie dziala , wyskakuje jakis bł?d :(
-
jedna osoba wsiada do samochodu i pompuje hamulec, druga pod samochód z kluczem 8, odpowietrzanie zaczynamy od najdalszego kola czyli prawy tyl potem lewy tyl, prawy przod, lewy przód, osoba w samochodzie podpompowuje hamulec i pó?niej trzyma go a druga pod samochodem poluzowuje odpietrznik aż wyleci z niego płyn,zakręcamy odpowietrznik i przechodzimy do następnego koła, podczas odkręcania odpowietrznika nie wolno pu?cić hamulca, jak nie da sie odkręcić odpowietrznika albo już jest urwany to odpowietrzamy przewodem
-
Najlepiej odpowietrzac w dwie osoby. Jedna osoba popmuje pedalem hamulca, druga odreca odpowietrzniki. Zaczynasz od kola, ktore znajduje sie najdalej od pompy czli od prawego tylnego, pozniej lewe tylne, prawe przednie i na koncu przednie lewe. Chyba sama czynnosc odpowietrznania jest znana?? Tzn. osoba siedzaca w aucie "pompuje" pedalem hamulca tak dlugo jak ta druga osobanie da sygnalu, aby nacisnac ten ze pedal i go przytrzma w we wcisnietej pozycji. Osoba odpowietrzjaca w tym czasie odkreca odpowietrznik przy danym kole. Czynnosc odpowietrzania powtarzac, az z odpowietrznika bedzie wylatywal plyn bez babelkow powietrza.
Mam nadzieje, ze za bardzo nie namieszalem i zycze milej zabawy z ukladem hamulcowym!! :)
[ Dodano: 02-08-2006, 09:16 ]
Qrde no! :P Spoznilem sie! :mrgreen:
-
dzieki chlopaki :)
a no to jeszcze jedno pytanie w tym trmacie , duza jest filozofia z wymian? klockow hamulcowych z tylu?? jak to wyglada krok po kroku??
Wiem ze pytania zadaje dla niektorych banalnie proste , ale dopiero sie ucze ;Dc
-
tzn, szczek hamulcowych ;). sciagasz beben (wypadalo by go przetoczyc dla lepszej efektywnosci dzialania nowych szczek) potem lookasz jak sa zamocowane szczeki i gdzie ktora sprezyna jest zaczeniona. zalezy czy masz system lucasa czy stary (ja mam lucasa jak w innych poldkach nie wiem...) no i musisz kombinerkami sciagnac takie zabezpieczenia z szczek po ich wyjeciu sciagasz sprezyny (polecam szczotke druviana i wyszorowac) odpinasz reczny i zdejmujesz szczeki wielkiej tam filozofii nie ma, popatrz czy podcieka cylinderek jesli tak to do wymiany, jesli sucho tzn. ze dobry.
-
To proste zdejmijesz kolo nastepnie zdejmujesz zawleczki (dwie na gorze i dwie na dole) wybijasz juz nie pamietam jak to sie nazywalo ale chodzi mi o blaszke jedna na gorze i na dole i sciagasz zacisk.Wkladasz nowe klocki wkrecasz tloczek (nie wbijasz) on jest wkrecany moze ciezko sie wkrecac ale dasz rade ja ostatnio jak wymienailem u siebie to wkrecalem spornikiem od wspornikiem czy palskownikiem juz nie pamietam jak to fachowo sie nazywa.Jak juz wkrecisz to zakladasz zacisk wbijasz te blaszki i zawleczki.Pozniej zostaje nalozyc kolo i po robocie.Zycze milej pracy! :D