FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Sierpień 03, 2006, 23:24:04 pm
-
wiem że już troche na ten temat było ale nic konkretnego nie znalazłem. Sprawa wygl?da tak. Kumpel ma bmw e30 z silnikiem 1,6 (silnikm40) zakłada to tej beemni jakis wiekszy silnik (jakie? 2,0 ale to nieważne) i ten chce mi odsprzedać za do?ć małe pieni?dze (okło 600zł) i jeszcze chce mi pomóc go wmontować do polda. silnik miałbym z calutkim osprzętem (wtrysk komputer itp) oraz skrzyni? biegów. i teraz mam pytanie czy to sie zmie?ci że bedzie rze?ba to wiem ale tego sie nie boje boje sie tylko że: po1 skrzynia nie wejdzie w tunel (oczywi?cie je?li by weszła to dzwignia wyjdzie w innym miejscu) i tu mam pytanie czy po dorobieniu flanszy dało by rade zostawić skrzynie poldowsk? i i czy by wytrzymała ??po2 boje sie że nie uda mi sie zamontowac silnika tak jak w bmw tzn lekko pochylony czy jak dam go na pion to bede musiał przerabiac np układ smarowania??
Chciałbym aby?cie mi napisali co o tym my?licie i jakich komplikacji jeszcze sie moge spodziewac. co do warsztatu to dysponuje chyba wszystkim co może być potrzebne tzn tokarki frezarki migomat(+spawacz) prasa itp wiedzy i praktyki tez troszke mamy z kumplem wieć może sie uda ??
-
ilu to cylindrowy silnik, jak? ma głowice i jak? moc :) :?:
-
Z tego co sie zorientowalem to : skrzynia wejdzie bez problemu jest mniejsza i lzejsza niz ta od fiata dohc(mam na mysli silnik m10 ze skrzynia, m40 jest podobne). Silnik wymiarami tez nie jest duzy i idealnie pasuje w miejsce ohv. Problem ze skrzynia polega na tym ze w starych 4 jest wyjscie napedu predkosciomierza ze skrzyni natomiast nowsze piatki maja naped brany z mostu a nie ze skrzyni wiec trzeba zalozyc licznik roverowy. Wał najlepiej bedzie chyba załozyc orginał i przy moscie przyspawac redukcje do Fso. Silnik musi byc zamontowany w tej samej pozycji co w bmw !!! Łapy najprosciej dorobic cos na wzór tych w poldofordzie - w galerii sa zdjecia z przekładki i jest pokazane jak wygl?daja. Moze byc konieczne przeniesienie alternatora w niektórych modelach jest bardzo nisko i wypada w podłuznicy. Nie wiem czy jezeli rozdzielacz jest na głowicy da rade zamknac maske. Elektryka to nie problem- bedziesz musiał dorobic na tokarce redukcje z orginalnego czujnika cisnienia bmw na czujnik cisnienia i lampke braku smarowania od poloneza -zero kombinacji z instalka. Tak samo czujnik temperatury :) Uszczelki wydechowe jakby co pasuja od malucha :roll:
-
silnik 4 cylindrowy tak na oko krótszy od poldowskiego ale chyba wyższy ale jutro pomierze dokładnie moc chyba co? koło 101KM nie wiem jaki ma moment ale to tez jutro sie dowiem, głowica chyba 16 zaworowa na bank z popychaczami hydraulicznymi
-
http://www.maxbimmer.pl/artykuly/dane-techniczne-bmw-e30.shtml
Wtryskowe 1,6 bmw ma parametry bardzo podobne do gaznikowego 1,8 dohc fiata, najlepiej sprzegnac je z mostem od PN 1,5
http://www.maxbimmer.pl/artykuly/silniki-bmw-e30.shtml
-
kolego Elwood#1887, zmartwiłe? mnie troszke tym licznikiem ale to też jako? sie pokombinuje, z rozdzielaczem natomiast nie bedzie żadnego problemu bo jest on tak usytuowany że nie wystaje poza obrys silnika
[ Dodano: 2006-08-03, 23:55 ]
most zostawiłbym fabryczny od mojego 1,5 gle
-
WKLIW#1874, głowica to nie 16V ale zwykłe 8V ale tak jak pisałe? z hydraulicznymi popychaczmi które zarazem s? najsłabszym punktem tej głowicy.
[ Dodano: 2006-08-04, 00:15 ]
jeżeli chodzi o most to e30 z tym silnikiem miało przełożenie 4.1 czyli takie jak PN 1.5
-
tak e30 1.6 ma most jak w PN 1.5
skrzynia z e30 ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskich
jakbym wkladal M43 to skrzynie bralbym wlasnie z e30
jakby silnik robil problem z mieszczeniem sie na szerokosc to mozna uspawac odpowiedni kolektor wydechowy z rur
flanszy do skrzyni nie polecam przy takich cenach skrzyni i jej dobrego wpasowania
dwignia zmiany biegow to najwiekszy bol ,ale chyba sie da odpowiednio wygiac drazek (skrzynia jest krotka) by zostal na starym miejscu - wsteczny w dziwnym miejscu trzeba jakos przezyc
na wlot najprosciej zalozyc stozek i nie bawic sie puszki filtrow
lapy silnika wypadaja w podobnym miejscu jak OHV ,tylko ,ze po zmontowaniu ze skrzynia moga sie przesunac - to nie problem bo mozna uspawac now lapy z ksztaltownikow
-
Skrzynka to nie problem. Otwór w tunelu jest na tyle wielki że można tam wpasopwać wsio. Jesli to BMW ma pionowy dr?zek to poprostu wyjdzie dzwignia w miejscu tego schoweczka pod dzwigni? w poldku. Bardzo fajnie to wygl?da. Wiele przeróbek nie ma z tym. Mocowanie silnika mozna zrobic jak ma roverek. troche płyty stalowej spawarka i bangla. Najlepiej cały układ wraz ze skrzynk?. poldowska niestety nie jest niczym dobrym :P Hmm co do napędu prędkosciomierza jesli wychodzi z mostu to można zdobyć czujkę specjaln?. zakłada się na wejscie do mostu specjalna blaszkę i czujkę no i do tego specjalny elektroniczny licznik który siępozniej kalibruje. Metoda powszechnie stosowana w kit carach :)
-
że tak sie wtr?cę. Ciekawe czy taka skrzynia pasowałaby do rovera.
-
nie pasowalaby ,chyba zeby dorobic flansze ,co z koleji pociaga za soba przerobke kola zamachowego
bez sensu skoro do rovera fabryka odpowiednie skrzynie zrobila
-
no tak z napędem na przód :P flansza wałek sprzegłowy b?dz tarcza sprzegła inna. Wiele roboty a korzy?ci w?tpliwe
-
:]
fabryka FSO zrobila :bat:
-
:]
fabryka FSO zrobila :bat:
Co? co dumnie nazywane jest skrzyni? biegów. O ile przy 1,4 no może i 1,6 większych problemów z ni? nie ma ale 1,8 i do tego dłubnięty to już niezła zagwozdka dla tego elementu układu przeniesienia napędu.
Poprostu rozgl?dam się za alternatyw?. W caterham-am jest podobno skrzynia z forda jaka? F6. Ciekawe co zrobili żeby j? zaadaptować do silnika K16...
-
JAk to co kielich tu dziesz zwany dzwonem plus wałek sprzęgłowy :) i to trza by od cata zdobyc :]
-
ale to ma byc Poldolot 1.8 do wyscigow ,czy do normalnej jazdy z uzywaniem mocy od czasu do czasu ?
bo jak do normalnej jazdy to seryjna skrzynia wystarczy ,nie mozna tylko zbyt gwaltownie zmieniac biegow by synchronizatory sie nie wykruszyly
same tryby sie nie zetra ,jedynie lozyska moga szybciej pasc ,ale to groszowa sprawa zmienic jakis czas
-
Rozbierałes i remontowałes kiedy? skrzynkę?? widac niebardzo skoro mówisz ze to groszowa sprawa. papraniny od metra i lepiej i taniej kupić drug?. z moim stylem jazdy ta skrzynka długo nie pożyje a co dopiero mówić o motorze 1,8 po co mi by było 1m8 skoro bym i tak tym powoli jeżdził ??
-
Widze ze KGB wnosi multum przydatnych informacji w tym temacie :lol:
-
tak sie sklada ,ze skrzynie fiatowska rozbieralem i skladalem nie raz i nie dwa
jezeli rozwali sie synchronizatory i kly to koszt jest duzy ,ale wymienic same lozyska (wszystkie) to 100pln
nie mowie zeby wolno jezdzic ,tylko zeby nie szarpac sie z biegami po wkreceniu silnika na 6500obr/min
-
i znów mówimy o silnikach. Czy zna ktos wymiary skrzyni biegów i silnika 1.6 i rovera????? Bo pomierzyłem dzis tak na oko silnik 2.0 z omesi i jestem ciekaw jak wymiary silników 1.6 i 1.4
-
Od omegi wejdzie -sam pomierzyłem go juz dawno temu :twisted: Ale temat miał byc o BMW :]
-
sory za OT i ważne dla mnie info :mrgreen:
-
widze że temat zszedł jak zwykle w kierunku roverków :D ale mnie zastanawia jak bedzie z mostem wytrzyma?? od razu mówie że od czasu do czesu lubie lekko zapiszczeć przy ruszeniu albo b?czka wykręcić nie posypie mi sie most przy takim silniku od bmw? i jeszcze jakie przewidujecie osi?gi z takim silniczkiem ?? bmw chodzi z nim jak dla mnie super ale jest o 200kg lżejsza od poldka :/
-
Swój pierwszy most zabiłem na dotarciu silnika po remoncie wiec wszystko jest mozliwe :mrgreen: Mosty sa tanie jakby co :D Co do osi?gów ciezko powiedziec :? na pewno spadnie przyspieszenie
-
silnik 1.6 ma raptem 101 KM więc most powinien to przez jaki? czas wytrzymać, jak dlamnie to ten silnik za mocny nie jest, je?dziłem troche e36 z tym silnikiem i rewelacji nie było ale PN jest lżejszy więc może będzie lepiej to je?dziło.
-
na pewno spadnie przyspieszenie
chyba wzgledem tego samego silnika w bmw bo chyba do ohv to nie ma co porównywać :D bo wydaje mi sie że bedzie znacz?ca różnica na plus dla silnika m40
-
e30 z tym silnikiem waży 1065 kg a 100km/h osi?ga po 12,1 sekundy (dane katalogowe )
więc polonez może mieć co? w podobie.
-
C+ z gazem i kierowc? waży równe 1200kg. Sprawdzone :)
-
ja sie rewelacji po tym silniku nie spodziewam. 1.6 to jest minimalna pojemnosc na polda. Pewnie bedzie zwawszy od OHV i lepiej pracowal. Ale kwestia czy to jest gra warta swieczki. Nalezy pamietac, ze seryjne OHV dobrze zrobione tez da rade pojezdzic. Ja bym pchal wiekszy silnik. Minimum 1.8
-
Ja bym pchal wiekszy silnik. Minimum 1.8
nie mam mowy o innym bo ten moge mieć tanio i jest pewny je?dziłem autem w którym jest ten silnik nie jeden raz i chodzi super. A teraz to już sam nie wiem czy warto wkładać czy nie?
-
Most wytrzyma, sprawdzone w poldofordzie - mam most fabryczny i przejechane co? około 300 tys. km i jeszcze można rozmawiać przy 90 km/h :mrgreen:
-
. A teraz to już sam nie wiem czy warto wkładać czy nie?
Wkładac :D Wszystko jest lepsze od ohv -zreszta jak juz bedziesz mial dorobione wszystkie piescily tzn łapy, wał itd to nie jest problem włozyc wieksze M40 tzn 1,8 czy 2,0. Jak ci sie znudzi, to podejrzewam ze zawsze znajdzie sie chetny na taki zestaw :) Ja tym sposobem sprzedałem przerobiona instalacje Abimexa pod dohc :roll: poszła od reki, i sa jeszcze chetni którzy tez by kupili przerobiony osprzet z instrukcja
-
Elwood#1887, nie ma 2.0 m40 :smile:
-
Jest niestety nie made in BMW, tylko made in Homemade :twisted: :mrgreen:
-
Elwood#1887, to załatw mi taki :roll:
-
a jak z wałem podejrzewam że musze spawac go z 2 czę?ci przód od bmw tył polonez, jak to zrobić żeby to było ok i dało sie wyważyć??
-
przednia czę?ć wału od BMW będzie za długa więc musiał by? j? skrócić.
-
a jak poł?cze przedni? czę?c od BMW i tył od PNa ?? krzyżak zostanie od bmw czy poldka?? i zaraz za krzyzakiem ł?cznie ?? jako? nie moge sobie tego wyobrazić ?? podpora wału wyjdzie w tymsamym miejscu co w orginale ?
-
Tego nie wiem, jak bedziesz miał silnik skrzynie i wał obok Pn to miarka w łape i wtedy bedzie wiadomo, najlepiej zastosowac orginalny wał z przespawana koncówka pod skrzyniie bmw- odpada problem robienia nowej podpory dla wału .Takie cos najlepiej oddac do warsztatu -sam w garazu nie zapewnisz wymaganej współosiowosci(spaw sciaga)
-
walem sie nie przejmuj ,jak bedziesz mial reszte zamontowana to wal dorobisz wedlug potrzeb
w razie czego mozna ciac ,spawac i wywazyc
do FSO masz blisko wiec nie trac nadzieji
jak wlozysz silnik to chetnie bym go obadal jakie miales z tym problemy
-
2.0 Forda cie nie interesuje??
-
Jak dla mnie to mały silniczek jest ale jak bym miał sięprzesiadac z ohv to taka przesiadka jest zasadna. Z roverka bym się nie przesiadał bo za dużo roboty i kosztów w stosunku do rezultatów(max sekunda na przyspieszeniu badz nie)
-
Cała ta zabawa z założeniem M40 do Polda jest nic nie warta. Kosztowna a efektów nic.
Jeżeli myszlisz nad wlozeniem silnika z bmw do Polda to z E-30 masz alternatywe M20.
W mojej E-0 jest M20B25, 2.5 litra, 171 koni, 6 cylindrów w rzedzie. Fantastyczna elastycznosc i osiagi.
M20B20, 129 koni, 6 cylidrow, to teaz jakas alternatywa, bardzo elastyczna, spora moc, i ten magiczny dzwiek 6 cylindorw...
Tylko tak naprawde po co?
Taki sam efekt uzyskujesz wsadzajac Fiatowski 2.0, lekko dlubniesz glowice i latasz jak potluczony b?k.
Silnikom BMW w Poldku mowimy zdecydowane nie.
Poza tym, ze marke Bayerische Motoren Werke bardzo szanuje, wydaje mi sie lekko upodlajaca taka przerobka. 8)
Dla zainteresowanych - ponizej link gdze mozna obejrzec moja E-30tke.
Bawarynka 325i 1987 r. (http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=175)
-
no 2,5 bmw w poldku niestety objeżdza 2.0 fiacika :P więc wsadzenie tego silnika ma jak najbardziej sens :]
-
Van... ale zeby wsadzic silnik serii M20 trzeba na pewno pokombinowac ze zwiekszeniem ilosci miejsca pod maska. To dlugie bydle.
Co do M40, to jest po prostu nieporozumienie. Slabizna po prostu. Nie wydaje mi sie zebsmy zauwazyli zysk mocy w nadwoziu polda.
M20B25? No panie i panowie... jak wsiadlem do tego samochodu, wycisnalem z niej wszystko to bylem mile zaskoczony efektownym drfitem przy 50 km/h jadac na III biegu. To potworek.
Natomiast wg. mnie jedyna rozsadna alternatywa jest 2.0 DOHC Fiata, z dobrze zrobiona glowica. Vide Piotrek i Jego Padlina... potrafilo to latac, co? 8)
Cos mi sie wydaje ze 400 m E30 z silnikiem M20B20 129 koni i Padlina Pitera to raczej Padlina by wygrala..
[Nie bic jesli nie jestem na czasie i Piter nie ma juz tego silnbika o ktorym mysle, mam )na mysli to, czym objechal swego czasu Senatora] 8
-
Widzielismy jużpoldka z 2,5 i o dziwo wchodzi bez kombinowania o miejsce. Wg mnie jest więcej roboty z 2,9 forda a silnik w?zy 163kg i ma zaledwie 150KM a silnik bawarynki az 170 :] I powstaje mały diabełek. Ja jak bym sięprzesiadł na 2,0 fiata to poprostu wywalił bym kase w błoto. Nie gniewajcie siętu na mnie ale poprostu narobił bym sobie roboty i tak naprawde niewiele zyskał. troche elastyczno?ci i dziurę budrzetow? :P Więc jako silnik do swapów 2,5 BMW stanowi ciekaw? propozycję (zwłaszcza dla mnie, bo idzie razem ze skrzynk? a wszczepienie większego roverka sprawi ze skrzynkę moent zmielę. Ta już powoli swoje odczuwa)
-
No dobrze, a M20B25 to nie zmieli mostu?
-
Mo?cik arga :]
-
Ja osobiscie zasadzilbym sie na wiekszego brata 2,9 L czyli 4,0 z Forda Explorera. 160 Km i 305 Nm rozpedza t? kolumbryne w 11s do setki :) W poldzie bedzie pewnie lepiej, a 11s w zupełnosci wystarcza do sprawnego poruszania sie :mrgreen: Cięzar porównywalny z 2,9 a z silnika tego mozna jeszcze sporo domowymi metodami wykrzesac .W orginale chodzi to na wtrysku ,ale w bloku jest miejsce na rozdzielacz wiec 3 podwójne gazniki da rade załozyc :twisted: Na bank bedzie potrzebna dodatkowa chlodnica wody w bagazniku i zewnetrzna elektryczna pompa wody. Ale zaden inny silnik o wiekszej pojemnosci nie wejdzie ;) Mam w swoich zapasach most od argenty volumex o przełozeniu 3,42 specjalnie pod ten projekt 8)
-
ale jest jeszcze nowsza seria silnikow w e36 - 2.5 192KM ,2.8 193KM
to sie jeszcze da wcisnac do Poldka
bo najnowszy 3.0 258KM to nie wejdzie ,wazy tylko 165kg ,ale jest za duzy
byl jeszcze taki silnik R6 3.5 211KM - ktos sie orientuje czy to dluzsze od M20 ?
-
byl jeszcze taki silnik R6 3.5 211KM - ktos sie orientuje czy to dluzsze od M20 ?
Był jeszcze R4 2,3 litra made in BMW to wejdzie bez kombinacji ze stabilizatorem i wycinaniem przedniej belki, problem w tym ze bardzo poszukiwany i drogi :?
-
Większe braciszki silników BMw sa poprostu dłuższe i już jest problem
-
byl jeszcze taki silnik R6 3.5 211KM - ktos sie orientuje czy to dluzsze od M20 ?
Był jeszcze R4 2,3 litra made in BMW to wejdzie bez kombinacji ze stabilizatorem i wycinaniem przedniej belki, problem w tym ze bardzo poszukiwany i drogi :?
Jesli mowisz o 2,3 litra z modelu E30 to jest to M20B23, ktory tez jest 6 cylindorwy i jest identycznie dlugo jak pozostale M20. 8)
-
widze że rozmowa zeszła na temat co wejdzie a co nie a ja dalej mam dylemat władać 1,6 m40 czy nie?? bo że sie da włożyć to już wiem :D a z tego 1,6 nie da sie łatwym sposobem zrobic 1,8 ?? przeciez były 1,8 m40 ??
-
ja ci powiem tak. Jak masz tani i pewny silnik, czas i ochote i troche kasy mimo wszystko, to wsadzaj. Na pewno bedzie to jezdzilo lepiej niz OHV. Jak dobrze porobisz wydech itp, to bedzie ciszej i znacznie mniej wibracji (jak w BMW)
-
Popieram Gucia w pełni, jak motor pewny i sie chcesz pobawić to go montuj. troche Cie skrobn? te przeróbki wału itp ale da rade. na pewno bedziesz zadowolony z efektu, co 100koni to 100 koni.
pozatym ten silnik jest już na pewno bardziej podatny i odporny na tuning niż 1,6 by FSO
działaj!!
-
Witam według mnie jest o co walczyc taki silniczek od dawna chodzi mi po głowie a jesli macie kase to mozecie zadoptowac silnik 1,8 is który posiada 140 koników 2 walki rozrzadu i 4zawory na cylinder mozna takze zadoptowac jakies silnik z M powera 4 baniakowy ale to 3 ba miec kase Ja najbardziej obawial bym sie elktroniki i lewarka biegów gdzie wypadnie a pozatym to juz z górki. Ładniejszy silnik jest 1,8 podobno 115 koników to moze ładnie sie bujac nikt chcwilowo takiego po dobrej cenie nie sprzedaje u mnie bo prawdopodobnie bym kupil :twisted: zycze Ci powodzenia opisz jak bedzie przebiegac wstawienie silniczka Życze Ci powodzenia i szerokiej dorogi (zaloz hample lukasa)
-
Pewnie ze jest :) 5 podpór wału i wałek w głowicy to insza inszosc jezeli chodzi o silnik.
Niestety ciezko jest znalesc dobrego 1,8 IS ,a sam silnik nie jest tani.
-
1.8 IS w dobrym stanie to naprawde duzy problem.
Nie wiedziec czemu nawet nie katowane czesto padaja w Bawarkach... :?
Aha, co do alternatyw, ciekawa kombinacja bylby Poldek z M20B27 Eta. 2.7 litra, silnik odprezony, niskoobrotowy, 120-kilka konikow... Rewelka. Krzywa momentu obrotowego jest prawie plaska. I ten dzwiek... mozna sie w nim zakochac. 8)
-
eta ma 129km 220 albo 240Nm , zakochac tro sie mozna w jej odcięciu :D
-
Elwood Kgb oraz inni(bez obrazy) jakie sa wasze najwieksze obawy do przekladki tego silnika do poloneza m40 nie wazne czy 1,6 1,8 (w ostatecznosci 2,0 rozwiercany przez alpine :twisted: ) jak dla mnie to czarna magia to hyba Komputer! i nieszczesna skzynia biegów i czy ma ktos kontakt z obecnym posiadaczem Poldka 2,5 z bmw ?? moze zrobi jakies kokretne foty i opis jak to wyglada a czy mozna polozyc silnik zeby był pochylony? i czy jak mam Abimexa to mniej wiecej wejdzie w mocowania silnika polonezowskiego?? Piszcie
-
mocowania silnika w BMW sa bardzo podobne - ale moga wypasc w innym miejscu
nic nie szkodzi mozna wyspawac odpowiednie mocowania
skrzynia powinna wejsc gladko - problemem moze byc tylko drazek i wal
kwestie predkosciomerza pomijam ,bo to mozna rozwiazac na kilka sposobow
silnik jest pochylony w BMW ,a mocowania sa do tego przystosowane - poprostu wlozenie slnika prosto na mocowania oznacza ,ze bedzie on pochylony ,czyli tak jak powinien byc
jezeli stabilizator bedzie przeszkadzal to trzeba wykonac drugi na zamowienie - koszty nieduze ,a seryjny i tak jest za miekki :D
problemem moze sie tu okazac kolektor wydechowy ,jezeli sie zmiesci to wystarczy dorobic orginalna polonezowska dwururke do kolektora bmw
jezeli sie nie zmiesci to trzeba wyspawac kolektor - mozna wykoszystac orginalna dwururke to wystarczy uksztaltowac rury laczace sie z kanalami wydechowymi
komputer to male piwo ,pod warunkiem ,ze zastosuje sie calego kompa z bmw - do tego potrzebna wiazka silnikowa
jezeli bedzie immobilaizer (zalezy z jakiego modelu bedzie silnik) to trzeba go obejsc - robota dla specjalisty ,ale podobno tylko 100pln kosztuje
-
Silnik musi byc taka samo pochylony jak w BMW, nie moze byc prosto. Skrzynia biegów jest mniejsza niz ta od fiata dohc, dr?zek wypadnie gdzie w pólce na drobne przedmioty .Silnik tez nie jest duzy i wejdzie. Moze zajsc potrzeba wymiany seryjnego stabilizatora od ohv na taki od 1,9 D lub 1,4 16V . Mocowanie łap silnika wypada około 10 cm przed mocowaniam na belce ohv patrz?c od przodu(opieram sie na m10) .Najwiekszy problem moze byc z wałem- moze sie okazac za krótki i tzreba bedzie zastosowac orginalny wał który trzeba bedzie skrócic i przerobic oraz dorobic nowe mocowanie podpory wału(jest kilka długosci wałów bmw) .Elektryka to nie problem sa ksiazki i schematy w przypadku wtrysku, a jak wyciagasz sam to wypruwasz kabel po kablu i piszesz gdzie co było podpiete. Problemematyczny bedzie takze wydech- silnik jest pochylony i jest kijowe dojscie ale da sie cos pospawac
[ Dodano: 2006-08-31, 22:56 ]
I jak ruszyło sie cos ?
-
WKLIW#1874, zdecydowałe? sie w końcu na ten silnik czy jednak zostajesz wierny OHV.
-
ruszyło sie i to sporo silnik jest już wymontowany z beemki i teraz trwaj? prace nad wkładaniem do bmw nowego serca, potem jak zostanie co? czasu przed pa?dziernikiem to rusz? prace nad wkładaniem m40 do polda a jak braknie czasu to bede musiał poczekać np do feri zimowych bo auto musi je?dzić i wozic mnie na studia
-
mam nadzieje że ci to wyjdzie, w końcu będzie pierwszy pold w klubie z sercem od BMW.
-
aa własnie nasuneło mi sie jeszcze jedno pytanko, silnik ma zwykły rozdzielacz zapłonu i tak sie zastanawiam czy pchać sie w elektronike i zakładać wtrysk (nie lubie elektroniki baaardzo) my?le nad zwykłym ga?nikiem na pocz?tek nawet od polda. Co Wy na to ??
-
zakladaj wtrysk z zaplonem od bmw
jak zaczniesz rzezbic to wrocisz do mocy OHVki
zreszta nie wiem jak sobie wyobrazasz zalozenie gaznika weber34 na kolektor od m40 ,a przerabianie kolektora to wiecej zabawy niz polozenie wiazki od wtrysku
-
przerobienio kolektora a nawet wyspawnie go od nowa to jest małe piwo, robiłem juz kolektor od podstaw z nierdewki i chodzi jak fabryka więc to nie problem
-
Ja bym zostawił gaznik od Pn spasuje do instalacji gazowej, pod wtrysk trzeba przerabiac( kupic inny mikser)
-
ale przy zastosowaniu ga?nika to osi?gi będzie miał kiepskie więc ja bym zostawił orginalny wtrysk od m40
-
nie wiem czy byłaby aż tak duża różnica bo silnik bedzie chodził tak jak obecny czyli TYLKO na LPG
-
no jezeli na gazie to mozesz zostawic gaznik
ale chce ci sie kolektor spawac ?
JA tez chcialem spawac kolektor ,nawet zaczalem szukac materialu to sie okazalo ,ze bardzie sie oplaca kupic kolektor od GSI za 60-80pln
jezeli jest pod reka frezarka i zaginarka to inna bajka
ale to taki maly OT
-
jezeli jest pod reka frezarka i zaginarka to inna bajka
z tym akurat nie mam najmniejszego problemu :D
-
Taaaa... i tak bedzie slabszy.
Zadaj sobie pytanie po co BMW zaprojektowala akurat taki kolektor i taki wtrysk?
Po to, zeby uzyskac odpowiednie osiagi.
Zmieniajac pojemnosc, dlugosc i ksztalt dolotu zmieniasz calkowicie charakterystyke silnika.
O ile osrodki badawczo rozwojowe sa w stanie tak to zmienic zeby nie stracic ani momentu ani mocy, to watpie czy Tobie sie to uda w garazu.
Zostaw dolot w spokoju.
A jesli chodzi o zmiane miksera, to jaki problem? I tak poniesiesz jakies koszty robiac ta przekladke, a taki mikser to beda grosze.
-
mi nie chodzi o koszty ale o to że nie lubie elektroniki nawet kosztem zmniejszenia osi?gów (nieznacznego jak s?dze)
-
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie .Wazne aby był bez gwałtownych uskoków i załaman. Im krótszy kolektory tym lepsza góra a gorszy dół. Jak stwierdzisz ze słabo ciagnie na gazie to dorzucisz dwie podstawki pod gaznik i powinno byc lepiej. Auta projektuje głównie księgowy a nie konstruktor wiec wiadomo ze musi byc tani w produkcji i w miare uniwersalny a dodatkowo wazna jest współzamiennosc czesci z danej rodziny silników-wiec twierdzenie ze taki kolektor musi byc i koniec to według mnie troche mija sie z prawda bo gdyby tak było to kazdy z silników o róznej pojemnosci miałby inne parametry dolotu, wydechu itd o wszyscy wiemy ze tak nie jest.
-
w tym silniku mozna sie jeszcze bawic ,bo nie ma kanalow o zmiennej dlugosci ,ale i tak szkoda czasu
prawdopodobnie bedzie trzeba wyspawac kolektor wydechowy ,wiec zabawa i tak bedzie
a wtrysku wcale nie trzeba zakladac - mozna zrobic auto ONLY GAS ,a kupno miksera za 30pln to tez nie problem
zreszta ten silnik ma pewnie wieksza przepustnice niz obie w weberze (ma fi50 ? )
JA bym sie moze na BLOSa polaszczyl :?
-
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie
Najprosciej zatkać wyj?cie na głowicę zalać do pełna wod? a potem uspawać taki do którego wejdzie tyle samo wody. Ot taka moja mała rada :D... :lol: :lol: :roll:
-
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie
Najprosciej zatkać wyj?cie na głowicę zalać do pełna wod? a potem uspawać taki do którego wejdzie tyle samo wody. Ot taka moja mała rada :D... :lol: :lol: :roll:
Taa.. Bocian 8)... rury fi 4mm (slownie cztery), kolektor dlugi na 3 metry i pojemnosc dolotu bedzie zachowana... :lol:
-
Eater#851, najlepiej zrobić z rur podobnej ?rednicy co oryginał i mieszcz?cy tyle samo wody :roll:
-
Eater#851, najlepiej zrobić z rur podobnej ?rednicy co oryginał i mieszcz?cy tyle samo wody :roll:
Poważnie? :shock: :D
-
Eater#851, oj nie każdy wie że nie tylko objetosc a jeszcze długosć kanałów jest istotna :)
-
Czepiacie się. Przecież wiadomo że wszystko jest istotne, nawet kształt :twisted: . ja podałem najprostrz? metodę na zachowanie pojemno?ci.
załóżmy że pod ga?nik robisz od nowa baranka i podstawę ga?nika robisz dłuższ?. Potem zalewasz "wła?ciw?" ilo?ci? wody i obcinasz podstawę ga?nika we wskazanym miejscu. Dokładniej się tego nie da zmierzyć :P.
-
i jak tam twaj? prace ?? Pomysł żyje czy umarł.... bo mi to samo chodzi po głowie :p
-
ja tylko dodam ze jak juz wszystko zgrasz i bedzie poldem z enginem od beemki smigal to nie cisnij pod odcinkie...walek rozrzadu sie moze skonczyc i potem obroty beda dochodzic ddo 3-4 tys... nie zdaza sie to tak czesto jak w silnikach M10 ale jednak sa przypadki :) zycze powodzenia przy przekladce :) odpal, przejedz sie i powiedz jak bylo :)
[ Dodano: 2006-11-06, 00:44 ]
tylko nie przjmuj sie za bardzo tym co napisalem...zakladam ze ty nie jezdzic 24/24 z wcisnietym pedalem gazu na maxa....przy normalnej jezdzie nic sie nie stanie!! pozdro!!