FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: FSO maniak w Sierpień 17, 2006, 13:36:13 pm

Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Sierpień 17, 2006, 13:36:13 pm
Nie wiem co jest. Czesto sie zdarza ze po przekreceniu kluczyka zamiast od razu krecic rozrusznikiem to tyka. Dopiero po jakims czasie zalapie i kreci. Ostatnio zdarzylo sie ze nawet nie tykal po przekreceniu cisza/ Przeczyscilem klemy i dopiero zacza kręcic. Nie wiem czemu tak sie dzieje. Mialem stary rozrusznik od fiata 125 to wyjolem z niego szczotki i wstawilem do polonezowskiego bo byly zjechane juz. Czy to moze byc tego wina. Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Sierpień 17, 2006, 13:37:57 pm
Bendix "się podwiesza" ? ;)
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Sierpień 17, 2006, 13:46:23 pm
Dokładnie to, co wyżej.
Sprawd? też na wszelki wypadek przewody od rozrusznika. Moje kiedy? za?niedziały i milczał jak grób. Podobny problem miał kiedy? wujek w Espero (nawet w ASO zorientowali się po jakiej? godzinie) :)
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Sierpień 17, 2006, 14:03:33 pm
Tak tylko to nie jest silnik daewoo tylko gaznik 1,5 produkcjii polskie :)
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Wydra707 w Sierpień 17, 2006, 14:59:07 pm
A spada Ci w tym czasie napięcie, czy nie?

Ja w swoim starym 1.5 GLE miałem identyczny problem i przyczyna okazała się bardzo nietypowa - uszkodzony akumulator, który nie był w stanie "wydusić" z siebie pr?du niezbędnego do rozruchu. Gdy elektromagnes właczał rozrusznik, napięcie spadało niemal do zera i elektromagnes puszczał - w efekcie było tylko jedno klapnięcie i klops... Co ciekawe, zdarzało się to tylko co jaki? czas, w większo?ci przypadków akumulator był OK! Dlatego piszę, że to przyczyna nietypowa. Zanim zaczniesz podejrzewać gorsze awarie, sprawd? wszystkie poł?czenia wysokopr?dowe od akumulatora do rozrusznika plus poł?czenia masy - silnik-nadwozie i akumulator-nadwozie.

Pozdrawiam
Paweł
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: PeNY#1816 w Sierpień 17, 2006, 15:45:41 pm
A u mnie jest też taki problem... dodam że:
- nowy automat
- nowy bendix
- nowe szczotki
- akumulator jakies 14 miesięcy

Moja diagnoza jest taka że bendix zderza się z kołem zamachowym bo jak pomieszam troche lewarkiem miedzy biegami 3 i 4 to zaskakuje bez problemu...

Poł?czenia pr?dowe s? OK, bo jak mialem rozrusznik wyjęty to podpi?łem go pod te przewody pod mask? i "na sucho" krecił za każdym razem...

Ale dlaczego silnik miałby sie zatrzymywac w takim a nie innym położeniu raz na jaki? czas... :?
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Wydra707 w Sierpień 17, 2006, 17:16:28 pm
Ja tylko z tak? drobn? uwag?, że rozrusznik pracuj?cy "luzem" pobiera kilkadziesi?t amperów, a zahamowany (tj. w pierwszej chwili rozruchu) - kilkaset (bodajże rzędu 500A). A to jest pr?d POTĘŻNY, praktycznie zwarcie akumulatora. Przy tak ogromnym pr?dzie nawet znikoma oporno?ć poł?czenia może uniemożliwić rozruch...

A je?li nie poł?czenia, to może wypalił się styk elektromagnesu wł?czaj?cego rozrusznik? (je?li rozrusznik w ogóle się nie wł?cza).

Moje skromne do?wiadczenie wskazuje, że w elektryce najczę?ciej zdarzaj? się awarie proste, a więc i od najprostszych rzeczy warto rozpoczynać poszukiwania.

Pozdrawiam
Paweł
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Sierpień 17, 2006, 17:30:13 pm
Sprawdz jeszcze klemy , ale prawdopodobnie bedzie to bendix albo zawiesza ci sie wal na szczotkach , jak dalej masz problem to walnij kilka razy w rozrusznik mlotkiem to moze mu sie poprawi na dojazd do mechanika :P heh ale samemu mozna to zrobic lub kupic rozrusznik za 40 zx jak ja to zrobilem :D


PZDR Pluton
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: zenolop w Sierpień 18, 2006, 00:58:40 am
Ja bym zacz?ł poszukiwania usterki od akumulatora.Je?li klemy czyste ,to może akumulator się "cieli"?Sprawd? gęsto?ć elektrolitu w akumulatorze.Może być tak,że jedna cela będzie uszkodzona,a bedzie ładowanie,będzie ładnie wskazywał 12v,a w momencie wł?czenia rozrusznika padnie prawie do zera,bo nie będzie miał do?ć mocy.
Je?li aku jest OK to trzeba zaj?ć się bendixem...
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 18, 2006, 10:46:13 am
Przy okazji warto przeczy?cić sobie styk kabla masowego od aku do karoserii (u mnie wła?nie z tego powodu nie chciał kręcić) ;)
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Sierpień 18, 2006, 10:52:27 am
Akumulator jest prawie nowy wymieniany tej zimy. Zeczywiscie jak powrzucam 2 -3 to kreci. A z bendixem duzo bedzie roboty?
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: PeNY#1816 w Sierpień 21, 2006, 09:22:26 am
Cytat: "BARTEK"
Przy okazji warto przeczy?cić sobie styk kabla masowego od aku do karoserii (u mnie wła?nie z tego powodu nie chciał kręcić) ;)


A czy je?li u mnie jest kabel masowy podpięty osobno do silnika i osobno do karoserii, a nie w sposób: do karoserii i od karoserii do silnika to poł?czenie z karoseri? też ma znaczenie, je?li silnik ma tak jakby swoj? masę... :?:

Bo masę do karoserii to mam jako? tak przedziwnie schowana... :|
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: gEntillo w Sierpień 30, 2006, 14:39:43 pm
Kurcze też tak mam, ale tylko na mrozie. Jak jest ciepło to raczej jest ok. Ale jak przymrozi to mam ze 20 razy to klikanie zanim zaskoczy.
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Sierpień 30, 2006, 14:51:35 pm
na 90 % bendix zapewne
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 30, 2006, 14:57:26 pm
U mnie po dłuższym grzebaniu okazało się, że winien był konektor masy do rozrusznika - konektorek za?niedział, a kabel się utlenił przy końcu. Po wymianie konektorka i obcięciu kawałka kabla, wszystko bangla jak na razie ;)
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: maestus w Sierpień 31, 2006, 10:46:08 am
Witam jestem nowy ale miałem ten sam problem. Z tym że u mnie okazał się to poprostu rozrusznik. Kupiłem wła?nie taki za 40 zł jaki? i teraz działa bez problemu. Kręci za pierwszym razem.
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Maverick w Sierpień 31, 2006, 11:11:10 am
Maestus - ale napisales - rozrusznik nie krecil bo okazalo sie, ze to rozrusznik LOL :))) Wiesz, w aucie kolegi nie swiecil reflektor, okazalo sie ze to samochod i kupil nowy samochod za jakies 40 tys. zł. i reflektor swieci :)))))))) Wiadomo ze najprosciej wymienic caly element, ale powiem Ci ze u Ciebie to nie rozrusznik nawalil, tylko jakas jego czesc, ktora mozna bylo naprawic lub wymienic.

KAWAL: Ulomne dzieci pojechaly na wycieczke. W polowie drogi nawalil autobus. Kierowca upaprany w smarze po pachy glowi sie co moglo sie stac i grzebie pod maska. Przybiega jedno ulomne dziecko do niego i krzyczy:
- ja wiem co sie stalo ...
Ale kierowca pogonil je i grzebie dalej. Za jakis czas dziecko znow podeszlo i mowi:
- ja wiem co sie stalo ... I ponownie kierowca popedzil dzieciaka.
Po raz ktorys znow dzieciak krzyczy:
- ja wiem co sie stalo ....
Kierowca juz znudzony i bezsilny przy walce z awaria w koncu pyta dzieciaka:
- no co sie stalo ????
Na to dzieciak:
- autobus sie zepsul

Pozdrawiam - Maverick
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 10, 2006, 17:40:31 pm
Bendix się podwiesza !  Bendix się zawiesza !Chyba na suchej gałęzi ! Pierdoły jakies piszecie ! Czy Wy wiecie wogóle co to bendix ? Bendix to sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za zesprzeglenie wirnika rozrusznika z wieńcem zembatym koła zamachowego i przekazaniem napędu . Jest to element czysto mechaniczny . A u kol. FSO maniaka rozrusznik nie kręci czyli usterka elektryczna .
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Russell w Wrzesień 11, 2006, 20:06:41 pm
U mnie sto lat temu rozrusznik  też pykał zamiast kręcić. Waln?łem w niego kluczem do kół i zadziałał.  I tak chyba z miesi?c odpalałem. Widać klucz usun?ł usterke elektryczn?.  
A potem i tak wymieniłem ten Wasz bendix  :mrgreen:
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: krzychu w Wrzesień 13, 2006, 23:05:55 pm
Cytat: "bruns"
Bendix się podwiesza !  Bendix się zawiesza !Chyba na suchej gałęzi ! pie?ciły jakies piszecie ! Czy Wy wiecie wogóle co to bendix ? Bendix to sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za zesprzeglenie wirnika rozrusznika z wieńcem zembatym koła zamachowego i przekazaniem napędu . Jest to element czysto mechaniczny . A u kol. FSO maniaka rozrusznik nie kręci czyli usterka elektryczna .


A no wła?nie rzecz czysto mechaniczna i wła?nie takie się podwieszaj?, zawieszaja itp. czę?ć czysto elektrycna się nie zawiesi, chyba, że pr?d si? zbuntuje i powie: "więcej nie płynę, mam gdzie? te kable, styki i inne pierdoły). Kolego bruns jeżeli już chcesz się mo?drzyć to najpierw zapoznaj się z budow? (naocznie a nie z ksi?żek) rozrusznika. Jest bendiks, którego definicja podana przez ciebie jest słuszna, ten bendiks jest napędzany przez wł?cznik elektromagnetyczny, który dodatkowo za pomoc? zwory zwieranej w momencie, kiedy zębatka rozrusznika wysunie się maksymalnie zał?cza rozrusznik. Jeżeli bendiks się zwiesi (zablokuje) to nie wysunie się maksymanie i wyżej opisana zwora nie wł?czy rozrusznika. Wtedy wła?nie jest cykanie bo sterujesz elektromasgnesem, który cyka, ale nie wał?cza rozrusznika.

Odno?nie problemu: z rozrusznika wychodz? dwie końcówki uzwojenia (takie płaskie grube druty miedzianne), które s? poł?czone se sob? poprzez zaci?nięcie w końcówce ocznowej (taka blaszka z otworem), która to końcówka jest przykręcona do jednej z ?rub miedziannych wł?cznika elektromagnetycznego (do drugiej przykręcony jest przewód pr?dowy z akumulatora). Bardzo często to poł?czenie się poluzuje i w momwncie, kiedy dostanie się tam syf nie ma wła?ciwego poł?czenia i wtedy wła?nie słychać cykanie a rozrusznik nie startuje. Mozna to dokładnie oczy?cić i najlepiej zlutować do kupy za pomoc?  mocnej lutownicy (przynajmniej 100W - aby wła?ciwie nagrzać te przewody). Ale trzeba uważać aby nie uszkodzić gumowego przepustu, co może spowodować pełne zwarcie tych grubych przewodów do metalowej obudowy rozrusznika a co wtedy się stanie to chyba nie muszę mówić :) .

Pozdr.
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 15, 2006, 18:10:58 pm
gogo napisale? jeden wielki stek bzdór . Zalutuj sobie swoj? lutownica wielkiej mocy 100W zwoje mózgowe . Widziałe? synku kied? rozrusznik? Jeste? młody więc Ci wybaczam . Żegnam ozięble .
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Van w Wrzesień 15, 2006, 19:20:34 pm
Urzytkownik zdecydowanie szuka zaczepki na forum. odsyłam ponownie do regulaminu. Wymagamy niewielkiej ilo?ci kultury ale zawsze
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 15, 2006, 19:49:00 pm
Sorki kolego pierwszy zaczołe? . Sam napisałe? że temat znam tylko z literatury . Jestem od Ciebie starszy prawie dwa razy a samochodami zajmuję się zawodowo .
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: krzychu w Wrzesień 15, 2006, 20:08:16 pm
Ja też  zajmuję się samochodami zawodowo. Pracuje jako elektromechanik w autoryzowanym serwisie Opla i jednocze?nie studiuję na kierunku Automatyka i sterowanie w pojazdach samochodowych ale nie mam zamiaru polemizować z szanownym koleg? na temat wykształcenia, ponieważ może się okazać, że kolega znacznie odbiega w tym kierunku od mojego poziomu. Wiek to nie wszystko, liczy sie wiedza i umiejętno?ci tak więc proszę się tak nie chwalic swoimi latkami. Ja podałem konkretny sprawdzony przezemnie i wiele innych osób sposób na uratowanie rozrusznika (mam na my?li trwał? naprawę a nie chwilowe zaci?nięcie końcówki) natomiast szanowny kolega próbował zaszpanować ksi?żkowymi formułkami i nic więcej. Dalsz? dyskusję uważam za zbędn? i moim zdaniem będzie ?wiadczyć jedynie o niskim poziomie szanownego  starszego pana.

Pozdr.
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 15, 2006, 20:08:58 pm
bruns, spokojniej, na tym forum jest wielu uzytkownikow, ktorzy czytajac posty zdobywaja wiedze teoretycyna i praktyczna. Twoja wiedza i doswiadczenie jest mile widziane na tym forum, i jezeli okazesz cierpliwosc przy tlumaczeniu podstaw techniki, zdobedziesz wielu wdziecznych Ci posiadczy polonezow. Sorry za OT Pozdrawiam   :D
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 18, 2006, 09:21:42 am
bruns, mylisz sie bo to jest wina bendixa!!! Tak jak który? z kolegów napisał. Zacina sie i przez to cały wirnik nie może przesunac sie na tyle by połaczony z nim włacznik mógł pu?ić. U siebie w starej OHV-ce wymieniałem po kolei automat (elektromagnes) szczotki, łożyska i nic sie nei zmieniło. Ciagle jest tylko cykanie i za 3 czasem 7 razem dopiero zaskakuje.
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 18, 2006, 20:56:26 pm
oki koledzy może tak być nie będę się upierał ! może też być ze zwora w automacie jest nadpalona i wtedy też będzie klikał ale nie puszczał pr?du na wirnik . Można to łatwo sprawdzić mostkuj?c kluczem lub solidnym ?rubokętem dwie miedziane ?ruby na wł?czniku elektromagnetycznym , czyli odpalanie na "krótko" . Jak bendix wyskoczy i zazębi się z wieńcem koła zamachowego i kręci silnikiem to znaczy że bendix  jest ok. Jak będzie słychać że wirnik się obraca lub tylko zgrzyta to będzie oznaczało że bendix  jest zablokowany i się nie wysuwa do końca . Jak test wypadnie pomy?lnie to szukamy usterki w sterowaniu wł?cznikiem . Czyli zdj?ć czerwony cienki kabelek z konektora na wł?czniku elekromagnetycznym w to miejsce podpi?ć dodatkowy dowolny kabelek z konektorem , wł?czyć zaplon kluczykiem a drugim końcem kabelka dotknać do + aku.  gdy silnik zaskoczy tzn. że bendikx i elektrowł?cznik s? ok. a usterka jest w stacyjce , kostce lub poł?czeniach

[ Dodano: 2006-09-18, 21:35 ]
Kol . FSOmaniak napisał w swoim pierwszym po?cie że czasami nawet nie tyka  podczas rozruchu , my?le jednak że to defekt elektryczny . Ale będę wdzięczny kol. FSO jak poda przyczynę usterki po jej usunięciu aby rozwiać nasze wszystkie w?tpliwo?ci . Pozdrawiam i co złego to nie ja !
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: beton w Wrzesień 19, 2006, 02:25:11 am
wła?nie wła?nie, zminiam już trzeci automat ponieważ ta mała końcóweczka we wnętrzu się topi lub łamie.
Jaki może być powód tak częstej usterki ?
1. Bendiks zbyt daleko odskakuje i widełki zbyt silnie popychaj? rdzeń na przycisk
2. Topi się bo nie ma osłony rozrusznika
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Wrzesień 19, 2006, 20:24:36 pm
Wymien wszystko to napewno bedzie dobrze - żartowale, spruboj od Bendixu
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Homik w Wrzesień 19, 2006, 23:12:38 pm
U mnie jak zaczeło tylkać to także tylko za którym? razem załapywał i odpalał... jak się okazało, wystarczyło tylko odkręcić, po czym przykrecić ponownie klemy przy akumulatorze, od tej pory zero problemów z odpalaniem, nawet zim? odpalenie nie zajmuje więcej jak 2-3 sekundy :D

Moze warto sprawdzić poł?czenie klem z akumulatorem, albo sprawdzić stan przewodów...

Pozdrówki
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: RATMAN#1809 w Wrzesień 20, 2006, 08:37:41 am
Generalnie jak wyci?gniesz rozrusznik to wymieniaj od razu tulejki (też mog? blokować rozrusznik jak s? już wyrobione - w skrajnych wypadkach wirnik opiera sie na stojanie - TAK widziałem taki rozrusznik) i szczotki (może która? być już całkiem zjechana)
Oczy?ć obie ?ruby pr?dowe (te do których id? kable - delikatna szczotk? drucian? - dobra jest mosiężna - nie paierwm czy pilnikiem bo gwint sp...sujesz)
oczy?ć końcówkę do podł?czenia kabla steruj?cego cewk? (tego cienkiego)
oczy?ć wszuwkę na kabelku steruj?cym - przy okazji sprawd? czy nie trzeba go wymienić bo np izolacje już stracił
sprawd? stan końcówki kabla pr?dowego (grubego) i najlepiei tak czy tak oczy?ć
sprawd? stan izolacji na kablu pr?dowym(czy przypadkiem sie pod palcami nie sypie....) Ja mam założony grubszy kabel zaadoptowany ze starej potężnej spawarki
sprawd? stan wszystkich podkł?dek które zakł?dane s? pod na ?ruby pr?dowe.... skorodowana podkładka potrafi nie?le nabru?dzić......

Wyczy?ć z ewentualnego syfu bedndiks i wałek - można go leciuteńko przesmarować - u mnie przetestowałem i dobrze się sprawdza olej do łańcuchów rowerowych (wyczynowy) ale troszke drogi jest - kropelka na wałek i po kroplelce na obydwie tulejki

Skręcaj rozrusznik solidnie ale z czuciem - jak załatwiszsobie nakrętkę na ?rubie to przy następnej naprawie będziesz płakał......
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Październik 02, 2006, 19:05:09 pm
odkopałem ...
mój znów zaczyna ?winić - czasem trzeba kilka razy przekręcić kluczyk by poza tykaniem usłyszeć co? innego, alwe dziaje siętak TYLKO kiedy silnik jest gor?cy, po jakiej?c dłuższej jedzie - panowie - jakie? propozycje ?
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: bruns w Październik 04, 2006, 20:26:23 pm
Panowie ,wt?cę sie . Dwa dni temu robilem co? takiego , też klikał i nie kręcił . Elektrycznie wszystko było OK. Po wyjęciu rozrusznika i rozkręceniu na czynniki wszystko było jak trzeba , tzn. tulejki , wirnik , szczotki  , wł?cznik elektro , bendix, wszycho OK . Okazało się że s? wytarte widełki wbijaj?ce bendix . Po wymianie widełek wszystko działa jak w zegarku . Tak czy siak , usterka  będzie dopiero widoczna po wyjęciu i rozkręceniu rozrusznika .  Wtedy widać wszystko jak na dłoni i nie ma chyba sensu dalsze zgadywanie w ciemno co to może być ?
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: Bolo w Lipiec 08, 2007, 15:05:12 pm
Mam dokladnie to samo, czyli to tykanie...dzis sie bawilem ale niestety uderzanie w rozrusznik, ruszanie skrzynia biegow pomiedzy biegami, podmiana aku nic nie dala. Teraz pytanie, lepiej wyciagnac i oddac do elektryka czy kupic na Allegro taki za te 40-60zl wsadzic i tyle...no i kolejne pytanie, Plusowe silniki maja taki sam rozrusznik niczym on sie nie rozni od takiego np. z GLE, GLI itp ??
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: txxxx w Lipiec 09, 2007, 18:13:14 pm
mialem identyczna sytuacje, myslalem szczotki, bendiks, elektromagnes ale nic z tego, co prawda uszkodzenia tych czesci maja podobne objawy, przede wszystkim elektromagnes, lub szczotki (zuzyte, lub zawieszajace sie). sprawdzilem wszystko co mozna bylo, wymienilem tulejki, szczotki i nasmarowalem je smarem grafitowym, elektromagnes tez zostal spr, przewody, itp. problem byl nadal rozrusznik byl wyjmowany 3 x. powodem dzwieku pstryk, lub braku reakcji rozrusznikabyl wirnik rozrusznika. wirnik ma cos takiego jak komutator - czesc gdzie dotykaja szczotki. jest to tak jakby pierscien zlozona z miedzianych prostokatow. rozrusznik dziala na zasadzie zwarcia jak np wiertarka. Wlasnie na tym komutatorze z tymi "prostokatami" znajdowal sie problem. pomiedzy tymi prostokatami nie bylo wyraznych przerw (stalo sie juz z uplywem czasu) brak przerw lub zbyt male powoduje brak zwarcia, lubniedostateczne przejscie pradu, i stad pstryk lub brak reakcji. kupilem na szrocie wirnik, ktory mial przerwy, dosyc ze rozrusznik kreci za kazdym razem, to po wymianie tulejek kreci jak w nowym aucie. pozdrawiam

[ Dodano: 2007-07-09, 18:24 ]
A TAK WOGOLE JESLI JUZ ROZBIERZESZ ROZRUSZNIK, WYMIEN SZCZOTKI I NASMARUJ JE SMAREM GRAFITOWYM W OTWORACH (TYLKO TAKIM), MIEJSCA TULEJEK I OSADZENIA WIRNIKA, ZEBY I SPREZYNE BENDIKSA, WIDELKI ELEKTROMAGNESU I LEKKO TLOCZEK ZE SPRECZNA, (WSZYSTKIE CZESCI RUCHOME, GWINTY SRUB. I BEDZIE CACY
Tytuł: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
Wiadomość wysłana przez: gucio w Lipiec 10, 2007, 14:02:23 pm
też się kiedyś z czymś podobnym się spotkałem tylko że po kilku próbach odpalał. zacząłem po kolei wymieniać podejżane elenenty. w efekcie pozostała tylko obudowa rozrusznika a wszysko pozostałe było nowe i nadal to samo. silnik kupił później wujo i zamontował w trucku. problem pozostał do momentu gdy założył rozrusznik od swojego zniszczonego silnika. o co chodziło? pojęcia nie mam