FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Sierpień 20, 2006, 10:07:07 am
-
jaka warto?ć napięcia powinna występować na akumulatorze na biegu jałowym alternatora? Ja mam 14.1V pytam bo wcze?niej pisałem o lampie spalonej żarówki która głupieje. i jak można sprawdzić sprawno?ć alternatora. Dzięki
-
treba miec specjalny przyrzad do sprawdzania napiecia na akumulatorze, jesli jest ~14V to jest ok wszystko z alternatorem (ale mierzone przy duzym poborze pradu - swiatla, stop, wsteczny dmuchawa or whatever wlaczone) Bo te zwykle mierniki (z Geanta za 15zł) sie do niczego nie nadaja.
-
ale ~14V przy pełnym obci?zenu? jak tak załoncze to mam 12.35V a miermik Maxa za 500zeta możesz poldkiem po nim przejechać i nic a nie jakie? gówno.
-
Powinno być od 14,1 V do 14,4 V bez obci?żenia, a na obci?żeniu jak masz regulator napięcia sprawny to nie powinno spa?ć albo nieznacznie...
Ja jak miałem rozwalony, to miałem 13,8 bez, a na obci?żeniu 12,5. Jak mi naprawili, to miałem 14,1 bez i jakie? 13,9 z obci?żeniem. Niestety robotę wykonali do dupy i po 2 tygodniach jest to samo co było, a 170 zł poszło... :?
Wogóle to ja mam jakie? dziwne akcje, że im więcej obrotów tym mniejsze ładowanie :shock:
-
ale ~14V przy pełnym obci?zenu? jak tak załoncze to mam 12.35V a miermik Maxa za 500zeta możesz poldkiem po nim przejechać i nic a nie jakie? gówno.
hmm.. czyli nie za rozowo.
chyba szykuje sie regeneracja alternatorka :twisted:
-
jak tak załoncze to mam 12.35V
to masz stanowczo za male, jedz i zrob alternator, nie powinno spasc nizej jak ciut 14... diody pewnie do wymiany i juz. Niestety robotę wykonali do dupy i po 2 tygodniach jest to samo co było, a 170 zł poszło...
tu nie ma jakos zasady, ja mam swojego elektryka i u ojca w mitsubishi wymienial diody 3 razy w roku, az w koncu bylo dobrze... wujas w nissanie wymienil raz i znow drugi po 3 tygodniach...
-
ha nowy mostek do gsi 90 dych lipa
-
Wg mnie to regulator napięcia, bo bez obci?żenia masz właciwe ładowania (dokładnie te same objawy co ja). Ale wymień też diody przy okazji (pewnie też co? maj? do tego, ja nie wymieniem i dupa zbita - znowu nie mam ładnowania :? ). I nie narzekaj na ceny, tylko ciesz się, że nie masz 1.4 :mrgreen: ;)
-
kurde... a ja wlasnie dojrzalem ze kontrolki ciut mrugaja i wydawalo mi sie ze troche slabiej kreci rozrusznikiem, ale nieznacznie. mierze ladowanko, a tu 13,1...! no to zara do sklepu po regulator, kobita mi pokazuje 2, sprawdzilem ktory, zaplacilem 23zl, zalozylem regulator, sprawdzam napiecie i... 13,4 (bez obciazenia)... fuck. moze i regulator mialem padniety i pewnie jakas dioda czy cus.. ale na razie pojezdze jakos z poltora tygodnia (nie mam czasu teraz) i sie zrobi.. ;)
-
witam zakupiłem dzi? alternator ze szrotu podł?czyłem ma troche lepiej je?li chodzi o ładowanie bo o 2 dzies?te wolta ale wydaje mi sie że to wynik temperatury na to wpłynoł bowiem pomiar na zimnym silniku. Ale o co chodzi nie widze różnicy pomiędzy moim starym a (nowym)Kurcze czy kupiłem padake? Pomocy a może to nie alternator "what the fuck"?
-
|poks. ja mam amperomierz i woltomierz które ci?gle mierz? przeznaczone dla nich warto?ci. Mam też nowiutki akumulator, regulator i alternator po regeneracji na nowych diodach, szczotkach, uzwojeniu i innych pierdołach. i przy wł?czonych ?wiatłach, wycieraczkach i dmuchawie mam tak ok 12.5 V.
[ Dodano: 2006-09-03, 21:26 ]
jaim cudem Wy chcecie mieć 14V bez i z obci?żeniem???
-
od tego jest regulator napięcia ze z obci?zeniem i bez masz mieć takie samo napięcie. Napięcie może sie wachać między 13.9 V to jest minimum i 14,5 V to jest max. Powyżej i poniżej tych napięc w akumulatorze występuje spływ masy czynnej z płyt akumulatora. Ja zawsze dbam o to żeby było odpowiednie ładowanie. Mam ładowanie nawet z obci?zeniem nie spadaj?ce poniżej 13,9 V i w największe mrozy odpalałem polda choć już aku jest padaka.
pozdro
-
Sprawdzone, jankiel#1857 słusznie prawisz. Mam ok 14V
-
Dokładnie, ja po wymianie regulatora miałem na max. obciażeniu 13,9 V a przed wymian? 12,5. Ale to długo nie podziałało i teraz mam 13,5 bez :? W dodatku im wyższe obroty, tym ładowanie mniejsze, a przecież powinno być odwrotnie.
-
arnold je?li tak masz to wymień najpierw diody wzbudzenia to s? trzy takie małe czarne diody ja miałem tak ze porzez tydzień było dobrze a pozniej znów ładowanie za male wymienilem diody na pierwsze lepsze jakie mialem w domu byly troszke większe ale nie przejmowałem sie tym i teraz jest ok .
pozdro
-
Do roverka diody ciężko dostać, a nowy mostek kosztuje 100 zł... Bardziej mi się opłaca kupić używany alternator. Zobaczę co z tego wyjdzie. Nie mam zamiaru znowu aku codzień w zimę ładować.
-
mówiłem o diodach wzbudzenia. Rozbierz altek i idz do sklepu elektronicznego z tymi diodami zeby dali ci takie same --groszowa sprawa tylko ze trzeba sie troszke pobawic z lutowaniem ale jesli troche sie elektronik? bawiłes to zero problemu
-
jak bendziesz kupował używke to sobie pomierz te diody , ja też kupiłem używke i sie okazało że wcale nie musiałem tego robić bo ładowanie było takie samo jak na starym i na (nowym) naszczęscie udało sie kupczy oodać spowrotem i kasa come back :)
-
Ale jak to zmierzyć?? Można ocenić jakie będzie ładowanie na danym altku zanim się go włoży do samochodu??
-
?ci?gasz plastikow? osłone z alternatora, bierzesz miernik i mierzysz diody. Jest po 3-wzbudzenia, dodatnie i ujemne, łatwo poznać bo s? w tych samych poziomach(mowa o alternatorze z poloneza plusa 125-70p). Dioda w jednym kierunku powinna przewodzić w drugim już nie to znaczy że jest dobra. Je?li przewodzi w obu lub wcale to jest do shitu. pomiaru dokonyjesz omomierzem. Warto?ci dla diód poszczególnych rodzajów powinny być takie same lub powinny mieć niewielkie różnice. W starych alternatorach jest troche inaczej przyznam sie że nie rozbierałem i nie wiem czy s? na wierzchu czy trzeba rozkręcać alternator ale pomiar napewno odbywa sie w ten sam sposób.
-
Zauważ, że mam roverka, czyli roverowski alternator
-
A nieraz dioda możę być uszkodzona tak że dopiero pod wpływem pr?du nie ma swoich parametrów - ja tak miałem kilka razy wyci?gałem altek bo jak mierzyłem to niby były ok a w samochodzie było ok tylko przez jakie? 10 sekund a pozniej napięcie spadało :( więc juz nie wiedziałem co robic i na pałe wymieniłem te diody i był to strzał w 10 bo jak do tej pory czyli od zimy ładowanie jest 14 v nawet z obci?żeniem
-
a jak ze wzrostem obrotów ładowanie maleje, to wina diód??
-
wymień to zobaczysz te diody wzbudzenia to naprawde groszowe sprawy jedna bedzie kosztowac kolo 50 groszy a sa 3 wiec 1,50 to nie majatek :) . u mnie chyba tez spadalo napiecie jak dodawałem gazu , ale nie pamietam na 100% , idz do sklepu elektronicznego z tym mostkiem plastikowym na ktorym sa te diody niech ci go?ć da takie same albo większe tez mog? być. Ja wstawiłem diody od padnietego sasilacza komputerowego , wiec sa sporo wieksze ( na wiekszy pr?d) ale to nie ma roznicy bo na wzbudzeniu prad jest bardzo maly