FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Frogulus w Sierpień 23, 2006, 21:40:01 pm
-
Mam problem z wycieraczkami podczas deszczu. Po kilku minutach opadów, gdy wycieraczka jest ustawiona na pozycję czasowego działania, zaczyna mi wariować. Zamiast wycierać raz na jaki? czas, zaczyna działać bez przerwy z maksymaln? prędko?ci?. Po całkowitym wył?czeniu wycieraczek, te nie przestaj? wycierać. Po jakim? czasie wył?czaj? się. Jednak gdy w jaki? sposób zainicjuję nawet na chwilkę ponowne wycieranie - znowu mi wariuje.
Mam wrażenie, że wilgoć robi jakie? zwarcie, ale nie mam pojęcia jak i co miałbym sprawdzić. Macie jakie? pomysły?
-
mysle ze silniczek w srodku Ci nawala, styki i te sprawy, duzo bylo o wariacjach wycieraczek...
-
A spróbuj wymienic lub przełożyc urz?dzenie mikroprocesorowe powinno pomuc bo tak było w moim przypadku.
-
Gdzie jest to urz?dzenie mikroprocesorowe?
-
Najpierw może napisz jakiego masz Poloneza :?
-
Posiadane auto: Polonez GSI 1.6 1998. To jest w profilu. Caro Plus.
-
To urzadzenie jest w listwie bezpieczników , to bedzie taki niebieski prostok?t zreszt? sam zobaczysz bedzie wszystko napisne
-
Jak wyżej... po lewej stronie masz nad lew? nog? pudełko z bezpiecznikami i reszt? pierdółek... i na pokrywie powinna być naklejka co do czego służy... Więc tam już sobie znajdziesz bez problemu na pewno... Mi na szczę?cie z tych rzeczy tylko bezpieczniki się przepalały czasem, a i to z mojej winy... Mam nadzieje że wszystko będzie działać poprawnie jak najdłużej...
-
Kurcze, ale to się dzieje tylko podczas deszczu -> więc podejrzewam wpływ wilgoci. Do bezpieczników raczej wilgoć nie dociera.
Próbowałem dostać się do silniczka, ale tam z kolei mam nie najlepszy dostęp. Zdj?łem wycieraczki i listwę plastikow? pod przedni? szyb?, ale to było za mało.
-
Ale popraw mnie je?li się mylę ale jak nie pada to nie używasz wycieraczek, tak... :?: Więc sk?d stwierdzenie że to się dzieje tylko podczas deszczu :?:
-
Testowałem w garażu - przy okazji regulacji spryskiwaczy. Zużyłem sporo płynu i trochę sobie popracowały. Nie działo się nic niepokoj?cego.
-
no to skoro podczas wilgoci to masz gdzies polaczenie elektryczne skopane... moze gdzies Ci ucieka prad na kablach od tych wycieraczek.. popatrz sobie na kabelki, moze ktorys przetarty, moze ktorys uszkodzony... nie wiem jak w plusie, ale urzadzenie mikroprocesorowe chyba nie odpowiada tylko za wycieraczki, hę?
-
Ewidentnie zwarcie :?
-
No wła?nie. Tylko gdzie to może być. I co ważniejsze jak tam się dostać?
Cholera, czuję że jednak do silniczka muszę się dostać. Znacie jakie? łatwe sposoby?
-
Dynamit :?: :!: :?:
A tak na poważnie to chyba najwygodniej będzie co? w okolicach podszybia pokombinować. Pisz do kolegów CZAKU i CYNEQ, onie będ? wiedzieć jak na mój gust jak się do tego dobrać...
-
Zdejmujesz podszybie (4 wkręty), zdejmujesz wycieraczki (klucz 13), podwadzasz czym? takie gumowe osłonki, dalej pewnie odkręcasz ramiona wycieraczek (tak mi się zdaje, ale do silniczka nie zagl?dałem, tylko chciałem poprawić ramię bo mi się obluzowało) - klucz 21. A cało?ć wyci?ga się chyba od dołu.
-
i jeszcze odkręcasz t? osłonę czarn? od strony komory silnika wzdłuż całego podszybia
U mnie z kolei wycieraczki nie zatrzymywały się na dole szyby oraz się nie wył?czały, więc wyci?gn?łem silniczek i poprawiłem wszystkie luty na płytce drukowanej przy silniczku. Przez ponad rok miałem spokój, teraz znowu czasem nawalaj?.