FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: kubus w Sierpień 23, 2006, 22:46:38 pm
-
witam jestem na etapie skladania silnika - w tej chwili mechanik zlozyl i pokleil mi glowe
i teraz pytanie - te "pipki" na koncu wydechowego i ssacego walka od strony kool rozrzadu - na nich sie kola blokuja musza byc na godzinie 4 ssacy wydechowy na godzinie 8 i czy w momencie kiedy wydechowy jest na godzinie 8 zawory sa wychylone z glowicy dobrze rozumiem ?? bo tak to ma miejsce u mnie i teraz nei wie czy cos jest nie tak czy to tak ma byc :) z gory dzieki
-
Załóz koła od wałków i sprawdz wtedy jak sie znaki pokrywaja. Powinny byc ustawiene napisem Exhaust (czy jak to sie pisze) w lewa strone. Zreszta na kole masz podane w ktore "oczko" na którym wałku powinno wejsc koło.
Z tego co napisałes to wniskuje ze masz w złym rowku załozone koło od wałka ssacego.
Sprawdz czy sie zgadzaja z napisami na kołach!
-
no dobra a teraz pytanie z serii zrobilem blad - w momencie jak rozbieralem motor bo zdjalem kola i teraz nie wiem ktore jest ktore ?? na moje oko niczym sie nie roznia - ale ktore kolo jak zalozyc na "kolek ustalajacy " ???? z gory dzieki za pomoc !!!!
-
Oba koła sa identyczne. A zeby załozyc odpowiednim wycieciem w kole na wypust musisz połozuc koło na stole tak aby napis exhaust był w poziamie i skierowany w lewa strone (oba koLa) gdy lezy w takiej pozycji wyciecia pod kołek pokazuja godziny - wydechowe 7, ssace 2. A wiec juz wiesz ze wyciecie na g.7 musisz załozyc na kołek w wałku wydechowym, a wyciecie n ag.2 na kołek wałka ssacego.
Zrozumiałes?
-
ok fajnei dizeki
w tej chwili glowica bez kol rozrzadu wyglada w ten sposob - tak mi ja zlozyl koles z aso daewoo ....
czyli musze zalozyc kolo na wydechowy - ten z prawej
i przekrecic zeby ten bolec byl w odpowiednim miejscu ??
czyli ssacy 4 wydechowy 8 - tak pisza w serwisowce ....
proooosze o wyrozumialosc i prosze napisz mi jeszcze raz w miare dokladnie
bo ja mam caly czas film ze cos zle poskladam - a chce sam :) hehe
(http://img247.imageshack.us/img247/1972/glowiczkawaleczkiyq7.jpg)
-
Zrób tak jak pisałem wyzej połóz koło na stole tak zeby napis exhaust był skierowany w lewa strone i lezał równo poziomo. i jak juz tak bedzie lezec wez korektor do reki i w wycieciu skierowanym ku górze (godz.2) zaznacz sobie IN, a na 2 kole w wycieciu przeciwnym (koło tak samo ułozone) EX. I w tych miejscach maja sie znajdowac kołki ustalajace odpowiednio w IN na wałku ssacym i EX na wałku wydechowym. Prosciej nie potrafie wytłumaczyc. Tak mam w serwisówce napisane i zadnych godzin nie mam.
A taraz na zgranie znaków n akołach po zamontowaniu nie patrz bo i tak nie beda pasowac musza sie zgrac po załozeniu głowicy na blok.
-
ok czyli mam juz przykrecone kola do walkow - i tak musze zeby przykrecic glowe dobrze z tego co pamietam - i potem krece za kola zeby je ustawic na znaki tak jak wszedzie pisza ????
tloki w tym momencie rozumiem tez na znak ten na pompie oleju - czyli tloki na srodku bloku dobrze mysle ??
potem napinacz ... pasek ... i po sprawie ??
-
Tak. tylko po załozeniu paska kilka razy przekrec wałem korbowym zeby sprawdzic czy wszystko dobrze ustawiłes.
-
kola jak pisze Krasek sa identyczne
jesli kolo jest na walku wydechowym to ten bolczyk z walka musi byc przy napisie EX
jesli kolo idzie na walek ssacy to ten bolczyk musibyc przy napisie IN na kole
prosciej sie chyba nie da juz wytlumaczyc nochyba ze obejzsyz sobie fotki zlozonego zozrzadu
hmm tylko wtedy te bolczyki jak dobrze pamietam sa zasloniete podkladkami srub :)
-
jesli kolo jest na walku wydechowym to ten bolczyk z walka musi byc przy napisie EX
jesli kolo idzie na walek ssacy to ten bolczyk musibyc przy napisie IN na kole
Tak je?li tylko masz te znaki. O ile mnie pamięć nie myli to u mnie nie ma tych znaków ale jako? sobie poradziłem...
prosciej sie chyba nie da juz wytlumaczyc nochyba ze obejzsyz sobie fotki zlozonego zozrzadu
hmm tylko wtedy te bolczyki jak dobrze pamietam sa zasloniete podkladkami srub
Zaiste prawdę powiadasz. Nie chciało mi się ich bez potrzeby odkręcać...